Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Middle Name bij DV2007

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Lord Bonez
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Middle Name bij DV2007

Bericht door Lord Bonez »

Hoi,

Dit is misschien een domme vraag, maar toch:

Amerikanen hebben over het algemeen maar één middle name. Nederlanders hebben er meestal meer, zoals ik. Mijn letters zijn J.F.M. waarvan J(eroen) mijn roepnaam is. Moet ik nu bij Middle Name zowel de F als de M invullen of alleen de F?
(uiteraard alles voluit geschreven ;-))

Groeten,
Jeroen
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Hoi,

Je moet het invullen zoals het in je paspoort staat. Bij First Name zet je Jeroen, bij Middle Name je andere 2 namen, als dat tenminste ook zo in je paspoort staat.

Succes in de loterij!

Groetjes, Jez
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Off-topic maar toen ik in Amerika zat vonden ze het maar vreemd dat ik helemaal geen middle name had :-). Dat is ook grappig aangezien elk officieel formulier dat wel verwacht ;-).
- Mike
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ook OFF TOPIC:

aan de andere kant zijn ze meer dan 1 middle name ook niet gewend. ik heb er dus 2 (mijn broer 3 en mijn zus 4, creatieve vader). er is dus altijd maar plaats voor 1 middle name. ik kwam er pas na jaren achter dat ze in mijn paspoort ook maar 1 middle name hebben gezet.

doreen nicole elly
SEEING IS BELIEVING
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Als goedgeaarde Brabander heb ik drie doopnamen en een roepnaam (mijn zusje heeft zelfs vier doopnamen). Mijn roepnaam heeft niks te maken met mijn eerste doopnaam. Dat krijg je een Amerikaan ook niet aan zijn verstand :D

Bij het invullen van officiële papieren gebruik ik dus alleen mijn eerste twee doopnamen.

By the way: "Maarten" is dus wel mijn roepnaam, maar dus niet mijn officiële naam. Daarom heeft "Mack" net zoveel waarde als "Maarten" dus ik zie "Mack" niet als bijnaam... Is gewoon mijn Amerikaanse roepnaam :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ook deze is off topic

Mijn naam is door een fout bij de aangifte detijds aan elkaar geschreven:
Annewiepke

Nu met mijn emigratie in het vooruitzicht ga ik het de Amerikanen en mijzelf wat makkelijker maken:
Anne W. :wink: ...op alle aanvraagformulieren.
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Even helemaal Off topic!!!!! :sorry:

Leuke website Annewiep van je nagel salon! Als je iets dichter bij zou wonen zou ik zeker klant worden bij je! LOL
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Becs08 schreef:Even helemaal Off topic!!!!! :sorry:

Leuke website Annewiep van je nagel salon! Als je iets dichter bij zou wonen zou ik zeker klant worden bij je! LOL
Thanks,je snapt wel wat ik tzt ga doen in de States?? 8)

Heb al diverse offers gekregen, dus dat zit wel goed, alleen moet ik 240 uur naar Beautyschool, voor mijn manicure/pedicure license..men accepteert mijn certificaten/diploma's niet...
ach..is ok weer netwerken, alles positief bekijken..
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Ja das begrijpelijk dat je daarmee verder gaat in de US!! :mrgreen:

Waar ga je precies wonen als ik vragen mag? En wanneer ga je emigreren?
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ziet er inderdaad goed uit Annewiep - als je ooit nog een modelletje kan gebruiken voor French Manicure ;)
Sandy
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Mogen andere deelnemers hier ook even kijken ? - ik ben nu toch wat nieuwsgierig !
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

doreennicole schreef:ook OFF TOPIC:

aan de andere kant zijn ze meer dan 1 middle name ook niet gewend. ik heb er dus 2 (mijn broer 3 en mijn zus 4, creatieve vader). er is dus altijd maar plaats voor 1 middle name. ik kwam er pas na jaren achter dat ze in mijn paspoort ook maar 1 middle name hebben gezet.

doreen nicole elly
Waarom is het in Amerika dan gebruikelijk om 1 middle name te hebben?
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

oortjes schreef:Mogen andere deelnemers hier ook even kijken ? - ik ben nu toch wat nieuwsgierig !
Even op het knopje WWW klikken, onder Wiepsters berichten.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Nonaj schreef:Waarom is het in Amerika dan gebruikelijk om 1 middle name te hebben?
Het precieze waarom is moeilijk aan te geven, maar het is in ieder geval een traditie die al enkele eeuwen teruggaat en is terug te voeren op naamgevingsgebruiken in Engeland. Daar kwam het vanaf eind 17e en begin 18e eeuw nogal eens voor dat kinderen bij vernoemingen niet alleen de voornaam, maar ook de achternaam van de vernoemde persoon meekregen, die dan nog eens werd gevolgd door de eigen familienaam. Iets in de trant van John Webster Holmes (vernoemd naar meneer John Webster). Zo ontstond de middle name, die vervolgens ook voor andere vernoemingen werd gebruikt, bijvoorbeeld naar bijbelse figuren of naar de familienaam (meisjesnaam) van de moeder.

Hoewel het in Amerika inderdaad de regel is dat iemand een voornaam + 1 middle name + familienaam heeft, zijn er beslist uitzonderingen, bijv. mensen zonder middle name, mensen met alleen een middle initial (bijv. John E. Williams, waarbij de E geen verdere betekenis heeft) en mensen met meerdere middle names. Een voorbeeld daarvan is wel bekend: George Herbert Walker Bush, de vader van de huidige president George Walker Bush. Walker was de meisjesnaam van de moeder van Bush senior.
Life is good in the Tarheel State.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Becs08 schreef:Ja das begrijpelijk dat je daarmee verder gaat in de US!! :mrgreen:

Waar ga je precies wonen als ik vragen mag? En wanneer ga je emigreren?
Wij gaan wonen in Brevard County, ca 10 min. van de oceaan 8) .

Wanneer?? Helaas is mijn moeder ernstig ziek op dit moment, dus wil dat eerst afwachten.
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Wat vervelend wiepster, veel sterkte!

Chantal
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

:cry: Veel sterkte daarmee....... ik heb het zelf vorig jaar ook allemaal meegemaakt!

Sterkte!!
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

wiepster schreef:

Thanks,je snapt wel wat ik tzt ga doen in de States?? 8)

Heb al diverse offers gekregen, dus dat zit wel goed, alleen moet ik 240 uur naar Beautyschool, voor mijn manicure/pedicure license..men accepteert mijn certificaten/diploma's niet...
ach..is ok weer netwerken, alles positief bekijken..
ziet er inderdaad goed uit. en het is hier inderdaad veel gebruikelijker om aan hand en voetverzorging te doen, dus de markt is goed. maar afhankelijk van waar je woont heeft dit dus ook weer tot gevolg dat de concurrentie moordend is. ik weet niet waar Brevard Co is, maar in NY en DC bijv kan je voor less than 10$ een uitgebreide manicure doen en een pedicure voor less than $15. met al die kleine Aziatische winkeltjes. je moet dus echt bij een van de betere spa's terecht komen denk ik wil je er echt goed van kunnen leven. succes!!!

doreen

ps volgens mij moeten we een beuaty topic openen, want we zijn nu wel erg off topic :oops:
SEEING IS BELIEVING
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Bedankt Bec en Chantal...tis ff afwachten allemaal, maar ja..je kan soms vanalles plannen en dan komt er iets, waardoor het weer anders loopt allemaal...

Doreen, Brevard County Fla is waar oa Cape Canaveral en Cocoa ligt, veel golfbanen 8) ..ik zeg maar zo..je hebt mensen die willen shoppen bij Walmart en je hebt erbij die gaan naar Nordstorm of Marcus Nijman...

En inderdaad helemaal off topic nu..sorry....
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer