Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse (zwangere) vriendin. Hoe ginder geraken?
Amerikaanse (zwangere) vriendin. Hoe ginder geraken?
Sorry mij duizelt het een beetje met de verschillende forms.
wie kan me nu precies zeggen welke ik nodig heb. De situatie:
ik heb een amerikaanse vriendin. zij woont in de states bij haar moeder,
ik woon in nederland. Ben er een paar x geweest. veel contakt met telefoon en computer,
nu is ze zwanger van me. we willen gaan trouwem en wonen in de states. ik heb geen zak met geld dus moet zo snel mogelijk werk vinden, we hebben ook geen connecties
wat is de snelste manier om een green card te krijgen?
ik wil bij haar zijn als de kleine geboren word
alvast bedankt
wie kan me nu precies zeggen welke ik nodig heb. De situatie:
ik heb een amerikaanse vriendin. zij woont in de states bij haar moeder,
ik woon in nederland. Ben er een paar x geweest. veel contakt met telefoon en computer,
nu is ze zwanger van me. we willen gaan trouwem en wonen in de states. ik heb geen zak met geld dus moet zo snel mogelijk werk vinden, we hebben ook geen connecties
wat is de snelste manier om een green card te krijgen?
ik wil bij haar zijn als de kleine geboren word
alvast bedankt
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: welke form
Snelste is (als ik het goed begrijp) een fiancee visum (K-1) aanvragen, op visum wachten, inreizen, en in de VS trouwen.
Via deze link vind je meer info:
Nonimmigrant Visa for a Fiance(e) (K-1)
Via deze link vind je meer info:
Nonimmigrant Visa for a Fiance(e) (K-1)
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: welke form
De beste manier om de dingen aan te pakken is dit natuurlijk niet, eerst zwanger worden en dan nog moeten uitzoeken hoe jij ginder kan geraken. Maar ja, de situatie is nu zoals ze is, en misschien had je dat nog helemaal niet zo gepland.
Ik hoop dat je vriendin een goed inkomen heeft, en zoniet, dat ze vrienden of familie heeft die dat dan wel hebben, want zij zal je moeten gaan 'sponsoren', en dan moet je boven een bepaald inkomen zitten.
Maar dat K-1 visum is inderdaad de beste weg om te bewandelen. Al weet ik niet of je er dan nog gaat geraken voor de bevalling. Wanneer moet ze bevallen?
Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt, dan zal je hier heel veel info over vinden (zoeken op 'K-1 visum' of 'verloofdenvisum').
Heb je nog verdere vragen, dan lezen we het wel.
Ik hoop dat je vriendin een goed inkomen heeft, en zoniet, dat ze vrienden of familie heeft die dat dan wel hebben, want zij zal je moeten gaan 'sponsoren', en dan moet je boven een bepaald inkomen zitten.
Maar dat K-1 visum is inderdaad de beste weg om te bewandelen. Al weet ik niet of je er dan nog gaat geraken voor de bevalling. Wanneer moet ze bevallen?
Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt, dan zal je hier heel veel info over vinden (zoeken op 'K-1 visum' of 'verloofdenvisum').
Heb je nog verdere vragen, dan lezen we het wel.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Re: Amerikaanse (zwangere) vriendin. Hoe ginder geraken?
was niet gepland dat ze zwanger werd. wilde er al heen gaan via de lotery. maar dat kan als het al lukt jaren duren. ik kan inwonen bij haar en haar moeder. ik heb 5000 euro dus teweinig als ik de bedragen zo lees. ze moet november bevallen. en in juni ga ik er weer heen.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heeft zij een (goed) inkomen? Of haar moeder (en wil die jullie sponsoren)? Of zijn er nog andere mensen die zich financieel verantwoordelijk voor jou willen stellen?
Elke
Ik zou het K1 proces starten, ginder op bezoek gaan voor de bevalling maar zowiezo zul je terug naar huis moeten komen om alles met de ambassade af te handelen. Je zal ook sterke argumenten moeten geven opdat ze u tijdens een lopend K1-proces zullen binnen laten, het is immers niet vanzelfsprekend dat je na de bevalling opnieuw vertrekt. K1 duurt 6-8 maanden, dus hou daar rekening mee.
ASAP een job zoeken zou ik uiteraard ook aanraden, een baby kost veel geld.
Bezint eer je begint ....
ASAP een job zoeken zou ik uiteraard ook aanraden, een baby kost veel geld.
Bezint eer je begint ....
Op zich zou het goed kunnen om naar de VS te gaan voor 2 tot 3 maanden, en terwijl hij daar zit de petitie in te dienen. Als hij vervolgens gewoon terug gaat naar Nederland om het e.e.a. daar af te handelen (zoals op het consulaat bv), dan is dat geen enkel bezwaar en zijn er ook geen problemen aan de grensZjak schreef:Je zal ook sterke argumenten moeten geven opdat ze u tijdens een lopend K1-proces zullen binnen laten, het is immers niet vanzelfsprekend dat je na de bevalling opnieuw vertrekt.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar eerst zullen ze er voor moeten zorgen dat ze voldoende sponsoring hebben, want het ziet er naar uit dat dat nog het grootste probleem gaat zijn... En eenmaal de baby er is moeten ze nog meer geld kunnen aantonen...
Elke
Faan welk bedrag moet ik denken eigenlijk? de bedoeling is namelijk dat ik asap naar werk ga zoeken daar. maar zonder de green card mag je niet werken dus ben ik toch weer afhankelijk van het handgeld vrees ik.
en op een ander forum werd er verteld dat je ipv de I-129F beter de I-130 kunt gebruiken omdat het sneller en goedkoper zou zijn. maar hier word gepraat over de K-1 ( en als ik de link aanklik is het de
I-129F waar er hier word over gepraat) sorry voor de stomme vragen. wil maar 1 ding, zo snel mogelijk bij mijn meid zijn en haar kunnen steunen met de zwangerschap
en op een ander forum werd er verteld dat je ipv de I-129F beter de I-130 kunt gebruiken omdat het sneller en goedkoper zou zijn. maar hier word gepraat over de K-1 ( en als ik de link aanklik is het de
I-129F waar er hier word over gepraat) sorry voor de stomme vragen. wil maar 1 ding, zo snel mogelijk bij mijn meid zijn en haar kunnen steunen met de zwangerschap
ow en we hebben kunnen regelen dat ik in het begin in kan wonen bij haar en haar moeder, dus zolang we zelf nog nix hebben hebben we wel al onderdak
Uw sponsor in de VS moet aantonen dat ze zelf voldoende boven de armoedegrens leven om u te kunnen sponsoren. Stel dat de ma van uw vriendin dus werkloos is, dan heb je absoluut een groot probleem en moet dus iemand anders borg staan voor u.
Qua doorlooptijd dacht ik altijd gelezen te hebben dat I129F korter was om ginder te geraken, maar iets langer om aan een green card te raken. Er bestaat altijd een mogelijkheid om ginder naartoe te gaan op verlof en dan plots te huwen en I130 te filen. Hoe verdedigbaar dat in uw geval is, valt moeilijk te zeggen aangezien het voor immigration services makkelijk aan te tonen is dat je met voorbedachte rade naar de VS trok. Als dat hun besluit is zal de I130 geweigerd worden en moet jij terug naar huis om het I129F proces te starten.
Conclusie:
- I129F is mss iets langer vooraleer je in de VS bent maar vrij safe en legaal.
- I130 kan sneller zijn maar zit in een donkergrijze zone vanwege noodzaak om te liegen tegen de authorities (iets wat je later trouwens duur te staan kan komen)
Qua doorlooptijd dacht ik altijd gelezen te hebben dat I129F korter was om ginder te geraken, maar iets langer om aan een green card te raken. Er bestaat altijd een mogelijkheid om ginder naartoe te gaan op verlof en dan plots te huwen en I130 te filen. Hoe verdedigbaar dat in uw geval is, valt moeilijk te zeggen aangezien het voor immigration services makkelijk aan te tonen is dat je met voorbedachte rade naar de VS trok. Als dat hun besluit is zal de I130 geweigerd worden en moet jij terug naar huis om het I129F proces te starten.
Conclusie:
- I129F is mss iets langer vooraleer je in de VS bent maar vrij safe en legaal.
- I130 kan sneller zijn maar zit in een donkergrijze zone vanwege noodzaak om te liegen tegen de authorities (iets wat je later trouwens duur te staan kan komen)
Nu naar de VS gaan en daar trouwen raad ik je af. Omdat je vriendin al zwanger is zal men aannemen dat dit je bedoeling was en dit zal je niet in dank worden afgenomen.
Er is je al gevraagd hoeveel je vriendin verdient. Het exacte bedrag hoeven we niet te weten, maar ga uit van 125% boven de armoedegrens, en liever nog 125% van het minimuminkomen, welke van de 2 het hoogste is. Zoek dit uit, want het is van groot belang voor je aanvraag van een green card.
Er is je al gevraagd hoeveel je vriendin verdient. Het exacte bedrag hoeven we niet te weten, maar ga uit van 125% boven de armoedegrens, en liever nog 125% van het minimuminkomen, welke van de 2 het hoogste is. Zoek dit uit, want het is van groot belang voor je aanvraag van een green card.
Wat ze verdient weet ik zo niet. En ik wilde zowiezo wachten met trouwen totdat alles rond is met de aanvragen. Pas als ik daar groen licht heb ga ik erheen om met haar te trouwen. Maar welk bedrag moet ik hebben om zonder problemen te kunnen verblijven?
Welk bedrag? Hoe meer hoe beter. Op je vraag is geen antwoord te geven. Waar woont je vriendin? Welke kosten ga je maken? Hoeveel heb jij per maand nodig om van te leven? Als je het over permanent daar wonen hebt, ja, dan red je het met 5.000 euro niet lang. Dan heb je echt een baan nodig.
Je moet rekening houden met het nemen van enkele verzekeringen en wellicht een auto kopen.
Je moet rekening houden met het nemen van enkele verzekeringen en wellicht een auto kopen.
Je kunt de poverty guidelines en de verplichte minimum bedragen hier vinden: http://www.uscis.gov/files/form/i-864p.pdfdessert schreef:Wat ze verdient weet ik zo niet. En ik wilde zowiezo wachten met trouwen totdat alles rond is met de aanvragen. Pas als ik daar groen licht heb ga ik erheen om met haar te trouwen. Maar welk bedrag moet ik hebben om zonder problemen te kunnen verblijven?
Als het alleen om je verloofde en jou gaat, dan moet je kijken naar 2 personen in een household, echter omdat ze zwanger is moet je rekening met 3 personen in een household houden (je wilt namelijk geen melding krijgen dat het niet genoeg was).
Als haar ouders je gaan sponsoren (en zij nog getrouwd zijn), en verder geen andere mensen hebben in hun gezin waar ze voor moeten zorgen, dan moet je ook bij 3 personen kijken, hebben ze een kind dat nog thuis woont, dan wordt het dus 4 personen. Je moet dus telkens kijken naar wat het aantal mensen in een gezin nu is, plus jou erbij.
Je mag jezelf overigens niet sponsoren bij een K1/K3 visum, dit moet iemand anders zijn maar dit mag iedereen zijn die legaal woonachtig is in de VS (dus zowel citizens als permanent residents). Je zou bij wijze van spreke de bakker op de hoek kunnen vragen in haar woonplaats. Je hoeft trouwens ook niet 1 sponsor te hebben, je mag er meerdere hebben in totaal om aan het beoogde getal te komen (zolang je in totaliteit maar boven de poverty line uitkomt), je kan het als het ware verdelen (maar wel per gezin moet je +1 rekenen voor jou zelf). Ook mogen bepaalde (niet alle) goederen meegerekend worden. Je kan bijvoorbeeld een huis opgeven om aan het beoogde getal te komen, er mag dan geen hypotheek op dat huis staan, het huis moet echt van hun zijn (of in ieder geval zover afbetaald dat men aan het totaal bedrag kan komen. Als je dit laatste wilt doen, dus door goederen, dan moet je een bedrag krijgen van 5 keer het jaarlijkse poverty line, stel dus dat je vriendin niets verdiend maar wel een huis van een paar ton bezit, dan is dit geen bezwaar zolang ze maar 5 x $23.162 (dus $115,810) aan waarde heeft. Dit laatste kan ook gehaald worden door dit bedrag contant te hebben bijvoorbeeld (en als de sponsor bv een huis heeft dat $100,000 zou opleveren (dus de waarde na verkopen en afbetalen van de hypotheek), en de sponsor heeft ook $16,000 op de rekening staan, dan is dit ook in orde, zolang het totaal maar gehaald wordt)
Het idee is trouwens dat jij geen financiële last van de Amerikaanse overheid wordt. Iemand die zo'n sponsoring ondertekend kan daar zijn hele leven aan vast zitten (het lijkt mij dus verstandig dat je ze dit ook wel meldt). De verplichting om verantwoordelijk voor jou te zijn wordt alleen stopgezet als je 40 kwartalen (dus 10 jaar, normaal gesproken) hebt gewerkt (of eigenlijk sociale zekerheden hebt betaald), of als je staatsburger wordt, of als je dood gaat of het land verlaat en je greencard opgeeeft. Het is dus een behoorlijke last die iemand kan dragen want als jij het gaat vertikken om werk te zoeken en je een financiële last wordt van de overheid, dan zal deze dat gaan verhalen op jouw sponsor(s)).
Ik welke staat woont jouw vriendin en wat doet ze voor werk? Dan kunnen wellicht via salary guides een indicatie van haar salaris vinden.
En jij zegt dat jij zsm werk wil zoeken. Wat is jouw vakgebied?
En jij zegt dat jij zsm werk wil zoeken. Wat is jouw vakgebied?
Heb ff naar de tabel gekeken van het geld dat je moet hebben en zie ineens mijn hoop vervagen. Wilt obama dat ik voor de staatsschuld mag opdraaien. Mijn vriendin woont in indiana en werkt part time bij wallmart. Mijn vakgebied is voornamelijk proces operator/ heftruckchauffeur maar pak alles aan als het moet. Maar eerst eens kijken waar ik $23000 vandaan tover pfff. Mag een in nederland wonende persoon geen birg staan?
Ow en daarbij heb ik het nederlandse busrijbewijs maar weet niet welke waarde dat in amerika heeft lol
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat rijbewijs heeft geen waarde in Amerika.
Jouw situatie ziet er niet goed uit, spijtig genoeg. En neen, Obama wil niet dat jij de staatsschuld gaat betalen. Ten eerste moet je dat niet betalen maar hou je het geld. En ten tweede waren die eisen er ook al voor Obama aan de macht kwam. En ten derde moet je eens kijken hoeveel jij zou moeten verdienen indien je je vriendin naar Nederland wilt halen (want ook Nederland stelt inkomenseisen als jij een partner wilt overhalen!).
Hou er ook rekening mee dat de aanvraag van een green card op basis van huwelijk ook nog enkele duizenden dollars kost. En dan krijg je een 'conditional' green card. Als je na twee jaar nog gehuwd bent, dan mag je die condities laten verwijderen (maar dat kost ook weer geld).
Luister vooral niet naar die mensen die je aanraden om gewoon naar ginder te gaan, snel te trouwen, en dan de aanvraag te doen (de K-3 route). De K-3 route is altijd al een beetje riskant, maar als je vriendin zwanger is al helemaal! Want immers jij moet op het moment dat je naar ginder gaat verklaren dat je helemaal niet de intentie hebt om ginder te blijven! En zoals gezegd gaat men, als je dan achteraf de aanvraag indient omdat je 'plots' toch beslist hebt om te trouwen, dat niet als geloofwaardig zien omdat je vriendin al zwanger was toen je naar daar kwam. Dit is een reden om de green card te weigeren.
Trouwens, ook dan moet zij kunnen aantonen dat haar inkomen hoog genoeg is om jou te kunnen sponsoren. En het feit dat jij al dan niet aan een job zal geraken ginder, dat telt helemaal niet mee.
Eenmaal je ginder zit zal het ook niet allemaal rooskleurig zijn. Aangezien zij deeltijds werkt, zal ze geen ziekteverzekering hebben. Nu hebben mensen met een zeer laag inkomen nog wel wat recht op bijstand voor de medische kosten, maar ik neem aan dat er toch nog een extra rekening zou kunnen zin voor de bevalling.
Hopelijk slaag jij er in om een job te kunnen vinden waarbij ze je wel een medische dekking geven. Anders sta je daar ook nog voor grote kosten...
Het moet vreselijk voor je zijn, op dit moment... Je vriendin zwanger, zoveel hindernissen om daar te geraken...
Het enige wat jij kan doen momenteel om de situatie beter te maken, is zorgen dat je heel erg hard werkt (misschien nog een jobke er bij nemen?). Om kosten te sparen misschien terug thuis gaan inwonen? En zorgen dat je het komende jaar heel wat extra geld bij elkaar krijgt. Want tel je vliegtuigticket en de kosten voor de aanvraag van je visum, en je houdt al haast niets meer over van je € 5.000. Terwijl je, als je eenmaal ginder bent, toch een auto zal moeten kunnen kopen en deze verzekeren... Als je dat geld al bij elkaar zou kunnen krijgen. Jouw geld mag trouwens ook dienen om aan het vereiste bedrag in die poverty guidelines te komen. Maar ik weet niet of je het dan al op haar naam zal moeten zetten. En stel dat de aanvraag fout loopt en je krijgt je visum niet, dan is er in dat geval geen garantie dat je je geld terug krijgt.
Heel veel sterkte!
Jouw situatie ziet er niet goed uit, spijtig genoeg. En neen, Obama wil niet dat jij de staatsschuld gaat betalen. Ten eerste moet je dat niet betalen maar hou je het geld. En ten tweede waren die eisen er ook al voor Obama aan de macht kwam. En ten derde moet je eens kijken hoeveel jij zou moeten verdienen indien je je vriendin naar Nederland wilt halen (want ook Nederland stelt inkomenseisen als jij een partner wilt overhalen!).
Hou er ook rekening mee dat de aanvraag van een green card op basis van huwelijk ook nog enkele duizenden dollars kost. En dan krijg je een 'conditional' green card. Als je na twee jaar nog gehuwd bent, dan mag je die condities laten verwijderen (maar dat kost ook weer geld).
Luister vooral niet naar die mensen die je aanraden om gewoon naar ginder te gaan, snel te trouwen, en dan de aanvraag te doen (de K-3 route). De K-3 route is altijd al een beetje riskant, maar als je vriendin zwanger is al helemaal! Want immers jij moet op het moment dat je naar ginder gaat verklaren dat je helemaal niet de intentie hebt om ginder te blijven! En zoals gezegd gaat men, als je dan achteraf de aanvraag indient omdat je 'plots' toch beslist hebt om te trouwen, dat niet als geloofwaardig zien omdat je vriendin al zwanger was toen je naar daar kwam. Dit is een reden om de green card te weigeren.
Trouwens, ook dan moet zij kunnen aantonen dat haar inkomen hoog genoeg is om jou te kunnen sponsoren. En het feit dat jij al dan niet aan een job zal geraken ginder, dat telt helemaal niet mee.
Eenmaal je ginder zit zal het ook niet allemaal rooskleurig zijn. Aangezien zij deeltijds werkt, zal ze geen ziekteverzekering hebben. Nu hebben mensen met een zeer laag inkomen nog wel wat recht op bijstand voor de medische kosten, maar ik neem aan dat er toch nog een extra rekening zou kunnen zin voor de bevalling.
Hopelijk slaag jij er in om een job te kunnen vinden waarbij ze je wel een medische dekking geven. Anders sta je daar ook nog voor grote kosten...
Het moet vreselijk voor je zijn, op dit moment... Je vriendin zwanger, zoveel hindernissen om daar te geraken...
Het enige wat jij kan doen momenteel om de situatie beter te maken, is zorgen dat je heel erg hard werkt (misschien nog een jobke er bij nemen?). Om kosten te sparen misschien terug thuis gaan inwonen? En zorgen dat je het komende jaar heel wat extra geld bij elkaar krijgt. Want tel je vliegtuigticket en de kosten voor de aanvraag van je visum, en je houdt al haast niets meer over van je € 5.000. Terwijl je, als je eenmaal ginder bent, toch een auto zal moeten kunnen kopen en deze verzekeren... Als je dat geld al bij elkaar zou kunnen krijgen. Jouw geld mag trouwens ook dienen om aan het vereiste bedrag in die poverty guidelines te komen. Maar ik weet niet of je het dan al op haar naam zal moeten zetten. En stel dat de aanvraag fout loopt en je krijgt je visum niet, dan is er in dat geval geen garantie dat je je geld terug krijgt.
Heel veel sterkte!
Elke
Het vermelde bedrag van 23.000 is inkomen, geen vermogen.
Hmm, als jouw vriendin bij Wal Mart werkt dan zal ze zo rond de 10 dollar per uur verdienen. (Hopelijk meer). 10 dollar per uur, voor een werkweek van 40 uur is 400 dollar per week. Gemiddeld 50 weken per jaar werken lever je 20.000 dollar op. Exclusief andere benefits.
Hoeveel uur ze precies werkt weet ik niet en haar exacte salaris weet ik ook niet, maar als ik dit zo doorreken zal je een extra sponsor nodig hebben. Sorry.
Hmm, als jouw vriendin bij Wal Mart werkt dan zal ze zo rond de 10 dollar per uur verdienen. (Hopelijk meer). 10 dollar per uur, voor een werkweek van 40 uur is 400 dollar per week. Gemiddeld 50 weken per jaar werken lever je 20.000 dollar op. Exclusief andere benefits.
Hoeveel uur ze precies werkt weet ik niet en haar exacte salaris weet ik ook niet, maar als ik dit zo doorreken zal je een extra sponsor nodig hebben. Sorry.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3273 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 12 Reacties