Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tijdelijk terug naar Nederland? (conditional visum!)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
natasja
Amerikafan
Contacteer:

tijdelijk terug naar Nederland? (conditional visum!)

Bericht door natasja »

ik heb een 10 jaar permanent visum gebaseerd eindelijk gekregen , alleen 1 van mijn kinderen is later nagekomen vanwege haar hanicap en ze zit nu op haar 2 jaar tijdelijke visum ook gebaseerd op k2 .
Nu wilt probleem dat mijn man naar afganistan kan worden gestuurd door de navy voor 9 maanden .
Ik heb al eerder gehandeld met 3 maanden afwezigheid maar 9 maanden is echt wel super lang ook om te weten dat manlief zijn familie 5 uur van ons vandaan zit in tennessee ,wij zitten in Georgia Macon wel beetje suport hebben hier maar echt geweldig is het niet .
We zijn nu onze optie aan bekijken wat we kunnen doen ,zelf de optie voor tydelijk naar nederland te gaan zodat ik elk geval rond mijn familie ben en wel support heb en niet alleen val zoals die 3 maanden het geval was . maar we weten niet hoe het werkt met ons visum.
Hoelang mogen we dat in nederland verblijven zonder dat ons amerikaans visum verloopt en kunnen kinderen gewoon naar school ..... iemand een advies of ervaring mee ???
Laatst gewijzigd door kastelke op 16 mar 2011, 03:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangevuld.
Ingmar
Amerikafan

Re: tijdelijk ....

Bericht door Ingmar »

Als je aan tijdelijke verhuis zit te denken, wellicht zijn er opties om dan tijdelijk dichter bij de familie in Tennessee te gaan zitten.
Je kunt daar vast wel iets huren. Ook zit je dan dichter bij zijn familie, die hem goed kent. De familie in Nederland zal hem wellicht minder goed kennen, en daarom van mindere steun voor je kunnen zijn.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In principe denk ik wel dat ze naar school kunnen in Nederland, want het recht op onderwijs is een basisrecht. Maar de vraag is of het voor je kinderen niet niet te verwarrend is om plots weer naar een Nederlandse school te moeten gaan voor een aantal maanden, om nadien dan weer terug naar de Amerikaanse school te moeten waar ze weer een ander curriculum moeten volgen en dus heel wat leerstof van gemist hebben. Ik ken de leeftijd van je kinderen niet, maar informeer zeker bij hun huidige school of ze, na bv. 9 maanden afwezigheid, wel nog in orde zijn om gewoon maar over te kunnen gaan naar de volgende grade zonder dat ze naar een lager niveau moeten afzakken.

Ingmar haar voorstel is zeker niet slecht! En als je kinderen hun vriendjes dan missen, dan zit je tijdens een schoolvakantie toch ook niet aan de andere kant van de oceaan.
Verder is het ook een heel gedoe om je kinderen hun spullen weer mee te verhuizen naar Nederland. Los van het feit dat dit ook nog eens heel wat geld kost. En zeker als je zoveel maanden van huis weg bent, hebben kinderen toch behoefte aan hun eigen spulletjes.

Ik lees altijd dat er zoveel support gegeven wordt voor de partners van de militairen die uitgezonden worden (zowel zuiver binnen het leger als eventueel ook via religieuze groepen). Kan je daar geen beroep op doen?

Als je toch perse naar Nederland wilt terugkeren, informeer je dan vooraf heel erg goed bij USCIS over al de formaliteiten die je moet voldoen. Ook voor jou en de andere kinderen die geen conditional green card meer hebben! Je wilt immers niet na lange afwezigheid tot de ontdekking komen dat je het land niet meer in mag!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
natasja
Amerikafan
Contacteer:

tijdelijk ....

Bericht door natasja »

ja weet je ik ken zijn familie en vrienden niet zo goed heb ze ook maar paar keer gezien , in nederland is mijn eigen familie en zussen en broers en vrienden , mijn man is reserve navy dus ligt suport anders..... ik ben zelf niet echt een persoon voor de kerk maar sta dr wel voor open ik geloof wel maar op eigen manier .... en 9 tot 15 maanden alleen in usa en niet zeker zijn van suport vind best lang
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Best ingewikkeld lijkt me. Ik wens je alvast succes met onderzoeken en beslissen :)
Hoeveel kinderen heb je en hoe oud zijn ze, en wat denken zij erover?
Succes
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Voor jou lijkt het me geen probleem om een tijdje terug te gaan. Voor het kind met de temporary greencard wel. Het hangt helemaal af van wanneer die die kaart heeft gekregen, wanneer de temporary status omgezet moet worden dmv removal of conditions en hoe lang je in Nederland denkt te blijven. Ik zou er een telefoontje naar een immigratie advocaat aan wagen, want je wilt niet op het advies van mensen hier af gaan en dan straks problemen krijgen om de US weer binnen te komen.

Persoonlijk denk ik dat het niet goed is om met de kinderen te blijven slepen. Is het niet belangrijk dat zij stabiliteit hebben? Om ze nou voor een maand of 9 weer naar school in Nederland te doen en dan weer te verkassen naar de US; het is natuurlijk jouw keuze, maar het lijkt me niet fijn voor de kinderen. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe oud ze zijn, maar door dat gesleep kunnen ze een achterstand oplopen op school. Vraag is of dat is wat je wilt.
Ik snap dat het moeilijk is om alleen met de kinderen te zijn, maar kun je niet iemand in de buurt zoeken waar je wat steun aan hebt? Neem een uitwisselingsstudent in huis of een au pair als je denkt dat dat zou helpen. Iemand die jou gezelschap houdt en wat werk mbt de kinderen uit handen kan nemen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik ben ook regelmatig alleen, gelukkig max 3 maanden. Steun/support is er weining, als je man reserve of contractor is...dat zal je zelf op moeten lossen. Heb je geen familie of vrienden in Nederland die dan juist overkomen?
Wat de anderen al aangeven, om steeds met de kinderen heen en weer te gaan is ook niet echt goed. Je gaf laatst aan dat de kinderen het zo goed doen, het zou jammer zijn omdat op het spel te zetten.
Heel veel sterkte en als je mijn telefoon nummer wil om eens lekker Nederlands te kletsen, stuur maar een PB-tje.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: tijdelijk terug naar Nederland? (conditional visum!)

Bericht door kastelke »

** D-lite stelde hier een vraag om meer inlichtingen te krijgen over het aanmelden als 'reserve', zoals hier in dit topic aan bod kwam. Deze vraag is afgesplitst naar een apart topic: viewtopic.php?f=12&t=33405 **
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

Het heen en weer gereis is inderdaad niet goed daarom dat de beslissing zo moeilijk ligt
Het feit dat alles zo lang is vind ik erg moeilijk met namen dat wat als ik ziek ben , mijn 2 oudste zijn 14 en 15 jaar die kunnen hoop helpen maar wat als je heel plots naar ziekenhuis moet wie is er dan om je te helpen , het zijn kleine zorgen misschien maar wel erg realishe zorgen zeker als je achter blijft met 4 kinderen
.we nemen zeker in overweging mee dat iemand te laten overkomen van uit nederland en dat kan geloof ik ook hoog uit voor 3 maanden max , dus het word nu hoop uit zoeken wat is het beste want me kinderen zo heen en weer slepen vind ik ook maar niks maar daarmee dat dit heel moeilijk ligt ,
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Via het consulaat in Amsterdam kan een visum voor 6 maanden aangevraagd worden. Misschien is dat een optie ? Of aanmelden als gastgezin voor een Nederlandse student die een jaar Highschool wil volgen bij jou in de buurt?
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Moeilijk hoor Natasja, ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Maar wat Wiepster schrijft lijkt me geen gek idee. Veel sterkte met het “wikken en wegen”.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

natasja schreef: wat als ik ziek ben , mijn 2 oudste zijn 14 en 15 jaar die kunnen hoop helpen maar wat als je heel plots naar ziekenhuis moet wie is er dan om je te helpen , het zijn kleine zorgen misschien maar wel erg realishe zorgen zeker als je achter blijft met 4 kinderen ,
wiepster schreef: Of aanmelden als gastgezin voor een Nederlandse student die een jaar Highschool wil volgen bij jou in de buurt?
Maar als je zo’n student in huis neemt, dan is het toch niet de bedoeling dat die echt je huishouden mee gaat runnen en zo? Dat die de verantwoordelijkheid neemt voor jouw gezin als jij bv. in het ziekenhuis terecht zou komen? Het is tenslotte iemand die daar komt om te studeren, en niet om au pair te spelen?

Zijn er andere instanties die bv. tijdelijke hulp in het huishouden plaatsen als 1 ouder afwezig is en de andere ouder in het ziekenhuis terecht komt?
Elke
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Het was bedoeld als wat extra gezelligheid en tijdverdrijf om een student in huis te nemen, niet als oppas oid.
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

een studente in huis nee dan liever die me bekend is of zo ik kan hier en daar wel mensen laten komen maar ook niet langer dan 1 maand dus ... we moeten even zien ik weet zeker van me vrienden kring zijn er 3 welwillig te komen als dat eetje verspreiden komen we die 9 maanden wel door er rest ja het is moeilijk en moeten we nog zeker alles goed uitzoeken
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Natasja, je zal er wel uit komen! Het is fijn dat vanuit Nederland er al mensen zijn die je willen helpen.
En probeer misschien binnen je huidige woonomgeving nog wat meer contacten te leggen, zodat daar nog wat extra steun uit kan komen (al is het maar voor op momenten van nood).
Heel veel sterkte de komende tijd! Wanneer weet je of je man moet vertrekken?
Elke
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Jeetje moeilijk Natasja. Zeker gezien de afgelopen periode die jullie hebben doorstaan kan ik me jouw reactie wel voorstellen.
Goed dat er familie bereid is te komen in geval van nood. Misschien stelt dat je gemoed wat gerust.

Nou is mijn man niet weg en kan ik het dus helemaal niet vergelijken met wat je te wachten staat die 9 maanden, maar
voor mij helpt het altijd (bijv. bij heimwee) om bezig te blijven. Een lekkere wandeling, even shoppen, goed boek of leuk tijdschrift in het zonnetje lezen.
Dingen die je goed alleen kunt doen en de zinnen een beetje verzetten. Al begrijp ik dat het vooral bij praktische zaken niet makkelijk zal zijn soms.

Misschien kun je met de kinderen in de zomer, als zij vakantie hebben nog een tripje plannen. Zo breek je al die maanden een beetje door de midden.
Weekendje naar een andere plek of naar de familie van je man. Als je door die maanden heen steeds wat hebt om naar uit te kijken, heb je andere punten om naar toe te leven, dan alleen die 9 maanden zeg maar.

Heb je ook wel eens van de meetup website gehoord. Heb er een link bijgezocht voor in jouw omgeving.
Misschien zit er iets voor je bij, waar je je lekker bij voelt. En zo dus nieuwe mensen leert kennen.

http://www.meetup.com/cities/us/ga/macon/
Chantal1981
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal1981 »

Mijn man zit bij de National Guard en ik weet van onze advocaat dat als ik tijdens een uitzending naar NL zou willen, dat de eerste 2 jaar van mijn Permanent Residentschap gebonden is aan een tijdslimiet.

Nu zijn die 2 jaar alweer bijna voorbij en ziet het ernaar uit dat hij op korte termijn niet weg hoeft, ik ben dan ook vergeten hoelang het precies was maar het staat me bij dat ik niet langer dan een half jaar aan 1 stuk overseas kon doorbrengen. Dan moet je terug naar de VS om aan te tonen dat je daar nog steeds woont, anders kan je Permanent Residentschap vervallen.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Chantal1981 schreef:Mijn man zit bij de National Guard en ik weet van onze advocaat dat als ik tijdens een uitzending naar NL zou willen, dat de eerste 2 jaar van mijn Permanent Residentschap gebonden is aan een tijdslimiet.
Dat is niet alleen met de 2 jaar conditionele kaart, maar ook met de 10 jarige permanent resident card zo. Als je langer dan een jaar weg wilt blijven is het altijd aan te raden een re-entry permit aan te vragen (alhoewel ik op sommige plekken ook hoor dat het verstandig is als je al 6 maanden of meer vertrekt). Op de volgende site staat een aardige FAQ over dit onderwerp: http://www.antaoandchuang.com/i-keeping.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer