Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Oppas in VS
-
Matjong
- Amerikafan
- Contacteer:
Oppas in VS
Mijn vrouw en ik gaan 1 Juni emigreren naar de VS (Atlanta). Eind augustus hebben mijn vrouw en ik beide een beurs waar we heen moeten in New York. We hebben net een kindje van 1 maand oud, en die zouden we liever niet meenemen naar New York (in Augustus is ie 6 maanden). Normaal gesproken laat je je kind lekker een paar daagjes bij opa en oma, maar die optie hebben wij door onze emigratie natuurlijk niet. We hebben geen familie en nog geen vrienden in Atlanta...
Is het mogelijk iets van een oppas te vinden in Amerika voor een aantal dagen, inclussief de nachten? Bestaat zoiets? In Nederland zou ik zoiets niet weten, maar Amerikanen verhuizen zelf ook regelmatig ver van familie vandaan en hebben vaker zware (lange) banen, dus misschien dat zoiets in Amerika wel bestaat? Iemand een idee?
Is het mogelijk iets van een oppas te vinden in Amerika voor een aantal dagen, inclussief de nachten? Bestaat zoiets? In Nederland zou ik zoiets niet weten, maar Amerikanen verhuizen zelf ook regelmatig ver van familie vandaan en hebben vaker zware (lange) banen, dus misschien dat zoiets in Amerika wel bestaat? Iemand een idee?
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Re: Oppas in VS
is een au pair dan niets? Of mogen die 's nachts niet werken?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat je zou kunnen doen is de baby meenemen naar New York en in jullie hotel babysit huren. De meeste hotels hebben een contract met een babysitting service, daar hebben wij vroeger ook een aantal keren gebruik van gemaakt. Ik zou het niet prettig vinden zo'n jonge baby bij een babysitter in Atlanta achter te laten, eerlijk gezegd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
petra, dat was ook mijn eerste reaktie. Ik heb dan wel geen kinderen maar het lijkt me veel ontspannender naar NY gaan wanneer baby mee is en je via het hotel iets regelt. Ik zou van te voren wel informeren of het hotel dit aanbiedt.
-
Matjong
- Amerikafan
- Contacteer:
Dat is een goed idee! Meenemen heeft eigenlijk ook onze voorkeur, maar we wisten niet dat zoiets bestond. We gaan meteen informeren bij ons hotel! 
welcome in Georgia ....ik ben woonachtig in Macon een uurtje ander half van atlanta af ... mag rustig pbtje sturen
-
Matjong
- Amerikafan
- Contacteer:
Dank je, doe iknatasja schreef:welcome in Georgia ....ik ben woonachtig in Macon een uurtje ander half van atlanta af ... mag rustig pbtje sturen
Welkom in Georgia. Als je informatie nodig hebt over Atlanta moet je maar even een PB sturen, ik woon inmiddels al een jaar of 3 hier en hebben inmiddels een aardig netwerk opgebouwd. Mijn vrouw werkt op het Nederlands Consulaat, er is een aantal Nederlandse clubs en ook een Nederlandse School.
Ik hoor het wel,
Ruud
Ik hoor het wel,
Ruud
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Heb geen ervaring met babysitters, maar wilde jullie feliciteren met jullie keuze! Het is dus toch Atlanta geworden!
-
Matjong
- Amerikafan
- Contacteer:
Leuk! Ik zie dat je in Roswell woont, daar gaan wij heel waarschijnlijk ook wonen. East Roswell hebben we het meeste rondgekeken, zeg maar de buurten rondom holcomb bridge road.Rudolfje schreef:Welkom in Georgia. Als je informatie nodig hebt over Atlanta moet je maar even een PB sturen, ik woon inmiddels al een jaar of 3 hier en hebben inmiddels een aardig netwerk opgebouwd. Mijn vrouw werkt op het Nederlands Consulaat, er is een aantal Nederlandse clubs en ook een Nederlandse School.
Ik hoor het wel,
Ruud
Dank je! Ik moet mijn oude topic misschien maar eens updaten, weet niet of ik dat uiteindelijk ooit nog eens gedaan heb.Staceybeesie schreef:Heb geen ervaring met babysitters, maar wilde jullie feliciteren met jullie keuze! Het is dus toch Atlanta geworden!