Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oppas in VS

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Oppas in VS

Bericht door Matjong »

Mijn vrouw en ik gaan 1 Juni emigreren naar de VS (Atlanta). Eind augustus hebben mijn vrouw en ik beide een beurs waar we heen moeten in New York. We hebben net een kindje van 1 maand oud, en die zouden we liever niet meenemen naar New York (in Augustus is ie 6 maanden). Normaal gesproken laat je je kind lekker een paar daagjes bij opa en oma, maar die optie hebben wij door onze emigratie natuurlijk niet. We hebben geen familie en nog geen vrienden in Atlanta...

Is het mogelijk iets van een oppas te vinden in Amerika voor een aantal dagen, inclussief de nachten? Bestaat zoiets? In Nederland zou ik zoiets niet weten, maar Amerikanen verhuizen zelf ook regelmatig ver van familie vandaan en hebben vaker zware (lange) banen, dus misschien dat zoiets in Amerika wel bestaat? Iemand een idee?
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Steffanie
Amerikafan

Re: Oppas in VS

Bericht door Steffanie »

is een au pair dan niets? Of mogen die 's nachts niet werken?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat je zou kunnen doen is de baby meenemen naar New York en in jullie hotel babysit huren. De meeste hotels hebben een contract met een babysitting service, daar hebben wij vroeger ook een aantal keren gebruik van gemaakt. Ik zou het niet prettig vinden zo'n jonge baby bij een babysitter in Atlanta achter te laten, eerlijk gezegd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

petra, dat was ook mijn eerste reaktie. Ik heb dan wel geen kinderen maar het lijkt me veel ontspannender naar NY gaan wanneer baby mee is en je via het hotel iets regelt. Ik zou van te voren wel informeren of het hotel dit aanbiedt.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Dat is een goed idee! Meenemen heeft eigenlijk ook onze voorkeur, maar we wisten niet dat zoiets bestond. We gaan meteen informeren bij ons hotel! :-)
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

welcome in Georgia ....ik ben woonachtig in Macon een uurtje ander half van atlanta af ... mag rustig pbtje sturen
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

natasja schreef:welcome in Georgia ....ik ben woonachtig in Macon een uurtje ander half van atlanta af ... mag rustig pbtje sturen
Dank je, doe ik :)
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Welkom in Georgia. Als je informatie nodig hebt over Atlanta moet je maar even een PB sturen, ik woon inmiddels al een jaar of 3 hier en hebben inmiddels een aardig netwerk opgebouwd. Mijn vrouw werkt op het Nederlands Consulaat, er is een aantal Nederlandse clubs en ook een Nederlandse School.

Ik hoor het wel,

Ruud
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Heb geen ervaring met babysitters, maar wilde jullie feliciteren met jullie keuze! Het is dus toch Atlanta geworden!
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Rudolfje schreef:Welkom in Georgia. Als je informatie nodig hebt over Atlanta moet je maar even een PB sturen, ik woon inmiddels al een jaar of 3 hier en hebben inmiddels een aardig netwerk opgebouwd. Mijn vrouw werkt op het Nederlands Consulaat, er is een aantal Nederlandse clubs en ook een Nederlandse School.

Ik hoor het wel,

Ruud
Leuk! Ik zie dat je in Roswell woont, daar gaan wij heel waarschijnlijk ook wonen. East Roswell hebben we het meeste rondgekeken, zeg maar de buurten rondom holcomb bridge road. :-)
Staceybeesie schreef:Heb geen ervaring met babysitters, maar wilde jullie feliciteren met jullie keuze! Het is dus toch Atlanta geworden!
Dank je! Ik moet mijn oude topic misschien maar eens updaten, weet niet of ik dat uiteindelijk ooit nog eens gedaan heb. :P
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer