Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stukje EU grondgebied in Noord-Amerika.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Steven
Amerikafan

Stukje EU grondgebied in Noord-Amerika.

Bericht door Steven »

Bullshit of niet? :D

Ik weet het eigenlijk wel... klinklare onzin natuurlijk. Er wordt beweerd dat er een stukje van 241 km2 is, waar 7000 EU burgers wonen. Je zou zonder het gebruikelijke emigratiegedoe daar kunnen gaan wonen.

Zie hier een korte discussie: http://forum.scholieren.com/showthread. ... id=1295055

Maar toch... zoiets zou best grappig zijn, hoe onrealistisch ook... :)
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Lijkt mij inderdaad stug, maar misschien bedoelen ze Groenland :wink: , dat is toch van Denemarken?

Dacht ga ook eens zoeken :wink: , maar natuurlijk ook niets gevonden, vond wel iets anders dat wel interessant is, maar het gaat niet over dit onderwerp, wilde het alleen niet onthouden, gaat over lengte verschil tussen Europeanen en Amerikanen, interesse, kijk hier
ronald87
Amerikafan

Bericht door ronald87 »

het gaat hier om St. Piere et Miquelon, een tweetal eilanden (frans overzees grondgebied) dat net onder Newfoundland ligt. Newfoundland is een Canadees eiland, in de Province Labrador and Newfoundland, met o.a. de stad St. Johns. Dit is het meest oostelijke eiland (en grondgebied) van Noord Amerika.
St. Piere et Miquelon zijn echt maar 2 piepkleine eilanden. Bovendien praten ze er frans en zul je de echte amerikaanse cultuur er niet tegenkomen, aangezien er maar 2 kleine dorpjes liggen dacht ik. Geen drive-in theatres, baseball stadia, malls, wolkenkrabbers en suburbs; maar gewoon kleinschalige oost-canadees- achtige kustplaatjes.
Het is ook de enige plaats in N-Amerika waar Renault's rondrijden :P
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

erg grappig, maar kan niet zien wat dit nu te maken heeft met emigreren naar de VS :?: Je valt daar dus ook gewoon onder de waarschijnlijk Franse wet en zult om de VS in te willen komen, gewoon een groen waivertje moeten hebben om hier te kunnen rondwandelen!
Het is wel een stuk dichterbij.

Je kunt ook in Bermuda gaan wonen, dat is engels grondgebied, en maar een kleine 1.5 uur vliegen van de VS!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer