Auto kopen, license nodig naast rijbewijs? Evt andere tips?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USAMike
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Auto kopen, license nodig naast rijbewijs? Evt andere tips?

Berichtdoor USAMike » 06 jun 2018, 22:34

Ik heb twee links gegeven waarin word bevestigd dat ik gelijk heb.
Doe ermee wat je wilt.

Nogmaals, je hebt in Amerika geen rijbewijs nodig om een voertuig te besturen

Hockey
Amerika-expert

Berichtdoor Hockey » 06 jun 2018, 22:39

Je hebt een YouTube filmpje gegeven, wat sowieso nooit als bewijs geldt en een website van een of andere leek. En op basis daarvan ga jij mensen adviseren om geen rijbewijs te hoeven hebben?
Ik heb je bericht gemeld, dergelijke "adviezen" gaan tegen de regels van het forum in. Net als je gespam van die 2 blonds.

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Loek » 06 jun 2018, 23:18

Die links zijn van trollen die dit hardnekkige sprookje in stand willen houden. Het is al meerdere keren ontzenuwd, onder ander bijvoorbeeld hier: https://www.snopes.com/fact-check/supre ... necessary/
Verder lijkt USAMike niet geïnteresseerd om over dit onderwerp in discussie te gaan; zo te zien will hij/zij alleen zoveel mogelijk links naar een andere site plaatsten.

Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Berichtdoor Stan.Gobien » 06 jun 2018, 23:35

Het moge duidelijk zijn dat we op dit forum geen gedrag promoten dat tegen de wet in gaat.
Dus om een auto te besturen in de V.S. heb je een rijbewijs nodig.
Als USAMike dat graag wil aanvechten voor een rechtbank in de V.S. dan doet hij dat maar.
En ook zullen we niemand aanraden om zonder verzekering te rijden, want dat brengt andere mensen financiële en lichamelijke schade toe bij een ongeval.

Bennogr
Amerika-expert

Berichtdoor Bennogr » 07 jun 2018, 02:18

Maar, maar, het staat op het internet en het MOET dus waar zijn (al is de tekst van een "onbekende auteur").

Ik hoop dat de Nederlandse ambassade mensen die hier in een cel terecht komen nog steeds bijstaat.
Terug in de straten en huizen in de voorsteden (gelukkig niet al te ver van Brooklyn, Manhattan, de Bronx, Queens en Staten Island).

Dutchess
Amerika-expert

Berichtdoor Dutchess » 07 jun 2018, 04:49

Ik hoop dat USAMike z'n reisschema even doorgeeft. Dan zal ik zeker een agent sturen zodat hij z'n theorieën over het rijden zonder rijbewijs kan testen (zo nodig helemaal naar het Hooggerechtshof!).

:roll: :lol:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Berichtdoor sundaysue » 08 jun 2018, 02:36

Verder wil ik er nog even aan toevoegen om Live PD aflevering #121 te kijken waarin een agent duidelijk quote;

"Driving is a privilege, not a right." dus de quote die USAMike gaf is a load of bull.
2015 Roadtrips: New York - New Jersey - Massachusetts - Pennsylvania - Connecticut - Delaware - Maryland - Washington DC - (West) Virginia - North & South Carolina - Georgia - Tennessee - Kentucky - Ohio

LPR sinds 7/7/2017 via K1 visa

Big Al
Amerikakenner

Berichtdoor Big Al » 29 jul 2018, 16:26

Een heleboel mis-informatie...

• Politieagenten spreken alleen voor hun eigen departement, in hun eigen gemeente/graafschap en staat. Bovendien hebben ze het vaak fout of hebben ze niet genoeg kennis. Je kunt dit toetsen door een agent te vragen wat de maximum snelheid is voor auto's met aanhangers. De meeste agenten hebben daar geen (juist) antwoord op.
    Een ander voorbeeld: vorige week sprak ik met een collega die zei dat een vriend van hem in Virginia een boete had gekregen omdat hij door het oranje licht gereden was terwijl hij had kunnen stoppen. Twee wettige problemen. Ten eerste herkent de wet de kleur oranje niet voor verkeerslichten en ten tweede staat er duidelijk in de wet (in Virginia) dat je kan doorrijden als het licht "amber" is en je de kruising nog veilig kan oversteken.
    Overigens heeft de officiële Driver's Guide voor het theorie-examen in Virginia dit ook fout...
  • Het besturen van een voertuig op de openbare weg is per staat geregeld en niet federaal. Je kunt derhalve niet uitspraken van een rechtbank op staatsniveau toepassen op andere staten.
  • De rechtszaak "Robertson v. State Department of Public Safety" in Oklahoma gaat helemaal niet over het besturen van een voertuig zonder rijbewijs. Het argument is dat het intrekken van een rijbewijs in een andere staat (die geen onderdeel uitmaakte van het Driver License Compact tussen bepaalde staten, waaronder Oklahoma) niet van toepassing was. Met andere woorden, Robertson argumenteerde nu juist dat hij wél een rijbewijs had. (https://caselaw.findlaw.com/ok-court-of ... 51315.html)
  • Snopes is niet de meest betrouwbare bron en dient ook altijd geverifieerd te worden.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht