Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar in de VS zou je willen wonen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gernand
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Waar in de VS zou je willen wonen?

Bericht door Gernand »

Ik weet dat velen van jullie (lees: jullie allemaal) graag op vakantie gaan naar de VS.
Als je op vakantie gaat naar de VS kan je meerdere steden/staten bezoeken en kan je
meerdere favoriete plaatsen hebben.
Maar als je ergens in de VS wilt wonen dan kan dat maar op één plek.

Nu is mijn vraag: In welke stad of staat zou je graag willen wonen? en waarom?

En voor de Neder-Amerikanen: Waarom heb je voor die stad/staat waar je nu woont gekozen?
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ik heb niet hoeven kiezen, het was de woonplaats van mijn vrouw. 8)

Home is where the heart is!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Dat is een vraag zeg...
Ik denk, op dit moment dan, Louisiana. We hebben daar al wel naar een huis gekeken, gewoon meer voor de lol, maar het trekt wel.
Maar ja, er zijn meer staten die trekken.
Kentucky, South Carolina, Florida. Dus eigenlijk alle staten waar we wat langer geweest zijn, op Tennessee na dan. Maar daar zijn we eigenlijk twee jaar geleden alleen in en rond Memphis geweest.
Eigenlijk hangt het ook meer af van de vrienden die we daar in de verschillende staten hebben, gecombineerd met de weersomstandigheden. Dus zeg eigenlijk maar het gehele zuidoosten.
Mochten daar nog wijzigingen in komen, in deze wensen, dan meld ik het wel :D
jvinch
Amerikakenner

My Kind of Town...

Bericht door jvinch »

Destijds was het niet echt een keuze. Het ging tussen een berg blauw haar in Boca Raton, FL of Chicago.

Chicago is wat mij betreft een vrijwel perfecte stad. Kunst, cultuur, cuisine, skyline, fantastisch en veilig downtown, zeilen op Lake Michigan, strand midden in de stad, groot vliegveld met veel vluchten naar Schiphol, Zaventem en Dusseldorf, warme zomers, heerlijk voor- en najaar en minimaal een halve meter sneeuw elke winter.

It's a tough job but someone has to do it ;)
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Ik heb nog in New York City,Texas en San Francisco gewoond.
Nu woon ik in Portland Oregon (city of roses).Het is 1.5 uur rijden van het strand en een uur van Mount Hood.
De winters zijn zacht,maar het regent wel veel.
De Oregonians zijn erg trots op hun state en je ziet geen reclameboards naast de highways.
Daar was a big sign in 1975 op de grens van California it said" WELCOME TO OREGON ,YOU ARE WELCOME TO VISIT BUT PLEASE DO NOT STAY"
De governor of Oregon vond dat te veel Californians naar Oregon gingen verhuizen.California heeft 20 milion inwoners,Oregon 3 milion.
Maar de leukste stad waar ik graag zou wonen is niet in de US.
Het is Victoria BC,Canada but that is another story.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ook al niet een bewuste keus toentertijd, maar nu toch wel. We hadden al vele malen kunnen verhuizen.
Noord-Virginia: mooi groen, dicht bij de stad maar toch dorps, binnen rij afstand van zowel strand als ski gebieden, veel cultuur, geschiedenis. Vier seizoenen, maar een winter die niet al te lang duurt. Wel genoeg sneeuw, maar niet te veel.
Vlakbij een van de mooiste steden in de VS: Washington DC.
En makkelijk reizen naar andere gebieden. Eindeloos veel dingen te doen binnen 3 uur rijden: Philadelphia, Baltimore en iets verder New York.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ikkedus
Amerikafan

Bericht door ikkedus »

Waar ik graag zou willen wonen is de kuststreek van South California, ruwweg van Malibu tot San Diego met voorkeur voor La Jolla. Prachtige omgeving, heerlijk weer en een relaxte sfeer.
Of in Sedona,AZ. Schitterende natuur, gezellig plaatsje.
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Als ik nu een plek zou moeten kiezen om te gaan wonen zou het Texas worden. Dat is ook de plek waar ik tot nu toe de meeste tijd doorgebracht heb. Ik ken daar inmiddels ook veel mensen en de manier waarop mensen in Texas vind ik geweldig, in vergelijking met San Francisco en Nederland. Beetje weinig referentie voor de USA maar goed.

Qua klimaat past Texas ook wel goed bij mij denk ik. Echt koud wordt het niet en veel regen is er ook niet. De hitte in de zomer vind ik heerlijk. Het Nederlandse weer kan me wel gestolen worden! :)

Ik ben benieuwd of het ooit nog een keer zover gaat komen.......

Gr. Haye
gretl
Amerika-ontdekker

Bericht door gretl »

Het enige wat ik zou kunnen noemen is Florida.......
Verder ben ik (nog niet) gekomen, maar het lijkt me een mooie plek om te beginnen. Qua klimaat zeker wel!
En dan niet in een te toeristisch gebied, hmmm zit ik dan wel goed in Florida?
Dan maar een eigen Key ofzo....... :roll:
Marcgmp
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Marcgmp »

Bij mij zou het wel Texas zijn, die zuidelijke metaliteit spreekt me wel aan.
En anders California, zoiezo iets zuidelijks. Ik ben niet echt gemaakt voor het weer hier in Nederland.
Zoiezo blijven we toch hier niet lang meer. Huizen zijn ecth mooi in de VS zoveel ruimte !
Uieindelijk zal het wel gebeuren denk ik. 8)
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Home is where the heart is! schreef Redneck dat geld ook voor mij. Ik heb het al eens aan haar gevraagd maar ze wil beslist niet in Amerika wonen. En ik ook dus ook niet. Key West leek mij ook een aantrekkelijke plek, maar dat is vergelijkbaar met plaatsjes in Spanje of Zuid Frankrijk.
Als het echt moet doe mij dan maar Las Vegas.
Ik weet echt niet waarom :D .
Harm
DDC
Amerika-ontdekker

Find your spot

Bericht door DDC »

Weet je nog niet precies waar je zou willen wonen? Hier een site waar je tijden mee zoet kan zijn!

http://www.findyourspot.com

Aan de hand van allerlei vragen (weer, politiek, cultuur etc) komt er een top 10 lijst met steden die het 'meest bij je passen'.

Bij ons liggen de meeste steden in Arizona. Maar ja, wij hebben een grote voorkeur voor veeel warmte... :D

Bye,
Isis & Dave
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Hey DDC,

Ik heb net de test gedaan. Inderdaad leuk en uitgebreid! Ik heb hierboven al een keer mijn voorkeur uitgesproken voor Texas en uit de test kwamen erg veel voorstellen voor locaties in Texas. Ook een paar in Florida/Arizona. Ik heb nog geen keuze gemaakt :wink:

Ik ga me een andere keer wel wat meer verdiepen in de beste locatie van de voorstellen!

Je moet wel uitkijken wat je wel en niet invult, voor je het weet wordt je gebombardeerd met reclame volgens mij!

Gr. Haye
gretl
Amerika-ontdekker

Bericht door gretl »

Ha: 3 x raden wat eruit kwam bij mij: Florida!

Ok: ook een enkele bestemming North Carolina en zelfs Texas.
Leuke test dus!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Redneck schreef:Ik heb niet hoeven kiezen, het was de woonplaats van mijn vrouw. 8)

Home is where the heart is!

gr. Redneck
Idem lees avatar, maar we zouden het liefste ergens aan het strand wonen, waarschijnlijk in Ft Walton, Destin of Panama City beach. en buiten de VS in de caribean, LOL

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Kansas Wizard »

Ik zou voor San Francisco gaan, als ik moest verhuizen. :D

Goed klimaat, mooie stad en mooi aan het water - wat wil een mens nog meer ???
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Uit die quiz kwam Baltimore, Maryland. Niet gek, slechts een uur van huis weg. Nummer twee was gek genoeg Honolulu, HI. Lijkt me niets!
Washington DC was nummer 10.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Leuke quiz, uit de mijne kwam Sarasota, Florida als de nummer 1 en op nummer 6, jawel Sweet Home Dothan Alabama........ :lol:

Dus op nummer 1 waar we eigenlijk wel zouden willen zijn en nummer 6 waar we al leven, niet slecht!!!!

Richard 8)
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

bij mij zou het volgens findyourspot.com Danbury, Connecticut zijn. Op de 2de plaats volgde Medford, Oregon daarna Reno, Nevada.

Kan me denk ik wel vinden in Danbury.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar Louisville, KY of Philadelphia, PA, om verscheidene redenen.

Ik had de test al een tijdje geleden gedaan, en ook bij mij kwamen er de goede resultaten uit. Mijn resultaten schijnen zich te centreren rond Ohio, Tennessee, de Carolinas, Virginia en - gelukkig - ook Kentucky. Voornamelijk middelgrote steden die omringd worden door prachtige (groene) natuur.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer