Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat 'moet' bij een emigratie?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
John Legend
Amerika-newbie

Wat 'moet' bij een emigratie?

Bericht door John Legend »

Voorzichtig ben ik aan het inventariseren wat er in de basis bij komt kijken wanneer je in de VS wil wonen (huur of koop), werken en autorijden.
Hierbij wil ik beginnen met het bekijken van de verplichte zaken als (zorg)verzekeringen. In Nederland is bijvoorbeeld een zorgverzekering verplicht, maar volgens mij in Amerika niet? Uiteraard is dit wel aan te raden... :)

PS ik post onder een ander account omdat ik liever nog niet heb dat bepaalde mensen dit via bv. Google lezen en mijn echte naam erbij zien staan ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wat 'moet' bij een emigratie?

Bericht door kastelke »

Op basis van welk visum emigreer je? Want dat kan een rol spelen bij die dingen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
John Legend
Amerika-newbie

Via mijn huidige werkgever zal een visum krijgen absoluut niet gaan lukken (geen internationaal bedrijf), dus op dit moment is dat geen optie.
Daarom wil ik meedoen met de Green Card Lottery, het zal dus nog maar afwachten zijn of dit gaat lukken :)
Voordat ik mee ga doen wil ik uiteraard graag zoveel mogelijk informatie verzamelen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

en waar ga je naar toe, hoe oud ben, wat voor auto ga je rijden, ga je alleen, heb je al een baan, heb je een ned rijbewijs of een amerikaans? ben je gezond? etcetc.
Allemaal wedervragen die invloed hebben op jouw vragen.

Om te beginnen zou ik de zoekknop gebruiken. Daar bevindt zich een schat aan info
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zou eerst meedoen. Meedoen is gratis. Je kan altijd nog nee zeggen en als het lukt heb je tijd genoeg om dat allemaal uit te vogelen
John Legend
Amerika-newbie

ned in MO schreef: en waar ga je naar toe
Nog geen idee, ik ben net begonnen met orienteren.
hoe oud ben
28
wat voor auto ga je rijden
Een personenauto, geen vrachtwagen o.i.d.
ga je alleen
Liever niet, maar misschien ga ik (mits ik een visum krijg) het eerst alleen proberen, waarna vriendin + huisdieren overkomen.
heb je al een baan
Nee, maar ik heb wel het gevoel dat ik met mijn opleiding/ervaring iets kan vinden waarvoor ik 'geleerd' heb.
heb je een ned rijbewijs of een amerikaans?
Nederlands.
ben je gezond?
Ja!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

John Legend schreef:Liever niet, maar misschien ga ik (mits ik een visum krijg) het eerst alleen proberen, waarna vriendin + huisdieren overkomen.
Alvast iets om te weten, maar mocht je inderdaad de Green Card loterij winnen, zul je met je vriendin moeten trouwen, anders mag ze niet mee.
"Keep Georgia On Your Mind"
John Legend
Amerika-newbie

Dat was al een van de dingen die ik had opgezocht, maar dat is gelukkig geen probleem :)
nick.ml80
Amerika-ontdekker

Bericht door nick.ml80 »

Ik weet zelf ook niet hoe dit in Amerika gaat, maar ik ken wel mensen die naar Duitsland geemigreerd zijn en hulp hadden van een lokale instantie. Die regelde alles voor ze (met de zekerheid dat alles wat geregeld moet worden ook geregeld wordt). Wellicht hebben ze zoiets ook in Amerika. Al kan ik me voorstellen dat dit forum een goede bron kan zijn. Maar toch.. het zou wellicht een optie kunnen zijn..

edit: kom nu net iets interessants tegen:
http://www.uscis.gov/files/nativedocuments/M-618.pdf (wel een revision van 09/07, dus verouderd).

De site zelf is ook wel handig volgens mij: http://www.uscis.gov/portal/site/uscis
-----------------------------------------
2011: West Coast America!
2011: Iceland
2009: East Coast / South Australia
2007: Washington DC to New York
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Je hebt wel zulke instanties, maar dat is altijd tegen betaling. Dan moet je eerder denken aan een soort consultants die een soort "a la carte" schema voor je opstellen met zaken die geregeld moeten en kunnen worden. Maar er is niet een lokale organisatie die dit kosteloos voor je doet.

Die gids is inderdaad wel handig en krijg je bij je documenten als je je visum (de laatste stap voor je GC) in je paspoort krijgt. Overigens was een hoop wel "oud nieuws", maar dat kwam vooral door mijn eigen grondige voorbereiding waarbij ik ook vooral veel aan dit forum heb gehad. :clap:
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer