Voorzichtig ben ik aan het inventariseren wat er in de basis bij komt kijken wanneer je in de VS wil wonen (huur of koop), werken en autorijden.
Hierbij wil ik beginnen met het bekijken van de verplichte zaken als (zorg)verzekeringen. In Nederland is bijvoorbeeld een zorgverzekering verplicht, maar volgens mij in Amerika niet? Uiteraard is dit wel aan te raden...
PS ik post onder een ander account omdat ik liever nog niet heb dat bepaalde mensen dit via bv. Google lezen en mijn echte naam erbij zien staan
Via mijn huidige werkgever zal een visum krijgen absoluut niet gaan lukken (geen internationaal bedrijf), dus op dit moment is dat geen optie.
Daarom wil ik meedoen met de Green Card Lottery, het zal dus nog maar afwachten zijn of dit gaat lukken
Voordat ik mee ga doen wil ik uiteraard graag zoveel mogelijk informatie verzamelen.
en waar ga je naar toe, hoe oud ben, wat voor auto ga je rijden, ga je alleen, heb je al een baan, heb je een ned rijbewijs of een amerikaans? ben je gezond? etcetc.
Allemaal wedervragen die invloed hebben op jouw vragen.
Om te beginnen zou ik de zoekknop gebruiken. Daar bevindt zich een schat aan info
ned in MO schreef:
en waar ga je naar toe Nog geen idee, ik ben net begonnen met orienteren.
hoe oud ben 28
wat voor auto ga je rijden Een personenauto, geen vrachtwagen o.i.d.
ga je alleen Liever niet, maar misschien ga ik (mits ik een visum krijg) het eerst alleen proberen, waarna vriendin + huisdieren overkomen.
heb je al een baan Nee, maar ik heb wel het gevoel dat ik met mijn opleiding/ervaring iets kan vinden waarvoor ik 'geleerd' heb.
heb je een ned rijbewijs of een amerikaans? Nederlands.
ben je gezond? Ja!
Ik weet zelf ook niet hoe dit in Amerika gaat, maar ik ken wel mensen die naar Duitsland geemigreerd zijn en hulp hadden van een lokale instantie. Die regelde alles voor ze (met de zekerheid dat alles wat geregeld moet worden ook geregeld wordt). Wellicht hebben ze zoiets ook in Amerika. Al kan ik me voorstellen dat dit forum een goede bron kan zijn. Maar toch.. het zou wellicht een optie kunnen zijn..
Je hebt wel zulke instanties, maar dat is altijd tegen betaling. Dan moet je eerder denken aan een soort consultants die een soort "a la carte" schema voor je opstellen met zaken die geregeld moeten en kunnen worden. Maar er is niet een lokale organisatie die dit kosteloos voor je doet.
Die gids is inderdaad wel handig en krijg je bij je documenten als je je visum (de laatste stap voor je GC) in je paspoort krijgt. Overigens was een hoop wel "oud nieuws", maar dat kwam vooral door mijn eigen grondige voorbereiding waarbij ik ook vooral veel aan dit forum heb gehad.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.