Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012: 24-bit instelling

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
nick.ml80
Amerika-ontdekker

DV-2012: 24-bit instelling

Bericht door nick.ml80 »

Hallo allemaal,

Wij gaan dit jaar ook meedoen aan de DV-2012 en staan op het punt om foto's te laten maken.
In de instructies wordt gesproken over een 24-bit foto.

Color photographs in 24-bit color depth are required
. Color photographs may be downloaded from a camera to a file in the computer or they may be scanned onto a computer. If you are using a scanner, the settings must be for True Color or 24-bit color mode. See the additional scanning requirements below.

Mijn fotograaf echter, vraagt nu het volgende:
Er wordt overigens om 24 bit opnamen gevraagd. Photoshop biedt keuze uit 8 (standaard), 16 of 32 bit.
Wellicht bedoelen ze : 8 bit per kleur. Foto's zijn opgebouwd uit r, g b = 3 kleuren, 8 bit per kleur = 3 x 8 = 24 bit, dan is het geen probleem en weer standaard.

Wordt in de instructies dan ook daadwerkelijk 8 bit per kleur bedoeld?

Groetjes, Niels.

Andere berichten:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 12&t=30350
-----------------------------------------
2011: West Coast America!
2011: Iceland
2009: East Coast / South Australia
2007: Washington DC to New York
6foot6
Amerika-expert

Re: DV-2012: 24-bit instelling

Bericht door 6foot6 »

Met photoshop maak je geen foto's, en deze foto's mogen niet bewerkt worden dus photoshop is niet nodig

24bits= 16.xxx miljoen kleuren= 3x8 bits.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
nick.ml80
Amerika-ontdekker

Bericht door nick.ml80 »

Photoshop had ik inderdaad ook gelezen en zal ik hem nog even op het hart drukken.
Dan moet het goed komen!
Thanks.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Je mag je foto's wel croppen of bijsnijden met Photoshop hoor.

Wat ze bedoelen is dat je niet je haarkleur of die ene pukkel even gaat bewerken met een fotoprogramma :D

Maar nergens staat dat je naar de fotograaf moet gaan voor je foto's. Als je met je digitale camera een foto kunt maken die aan alle eisen voldoet is dat prima.
nick.ml80
Amerika-ontdekker

Bericht door nick.ml80 »

Gelukkig heb ik geen pukkels meer haha.
Doen meer mensen dat zelf? Wij kiezen ervoor omdat ik er echt zeker van wil zijn dat de foto's helemaal goed zijn. Of is de photo checker helemaal 100%... ?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben ook naar een fotograaf gegaan omdat ik geen zin heb in gedoe maar er zijn zat mensen (ook hier) die zelf hun foto's maken.

De photochecker kijkt alleen naar afmetingen en bestandsgrootte maar volgens mij kan je een foto van een koe maken en dan nog komt de foto erdoor :mrgreen:

*krijgt spontaan zin om zich weer in te schrijven met een m00 foto*

.... mmm... toch maar niet doen... :)
nick.ml80
Amerika-ontdekker

Bericht door nick.ml80 »

als je het zo stelt, dan weet ik genoeg :)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

nick.ml80 schreef:Of is de photo checker helemaal 100%... ?
Ik heb de foto gewoon zelf gemaakt met mijn webcam en daarna de photo checker gebruikt. En de Green Card loterij daarmee gewonnen.... :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wij gaan dit jaar ook meedoen voor het eerst. Wij willen ook zelf de foto's maken. Maar wie heeft hier ervaring mee. Ik heb al gezocht, maar vind er niet heel veel over. Welke voorwaarden moet de foto aan voldoen (in NL termen). Dus:

- Formaat (pixels breedte & lengte)
- Hoeveel DPI
- Welk bestandstype: Jpeg, Gif, Tiff, PNG?
- Compositie/Achtergrond: Alleen hoofd en schouder, of alleen hoofd. Een witte achtergrond (en dan wit wit of neutraal) of maakt dat niet uit. En dan twee oren zichtbaar zoals bij een pasfoto of maakt dat allemaal niet uit. Antwoorden of voorbeelden van eigen foto's via PB mag ook ;)

24 bit zegt mij overigens niets.. ik neem aan gewoon 8 bit, als het eindproduct een jpeg moet zijn (jpeg kan niet meer dan 8 bit, alleen RAW, PSD of TIFF kan 16 bit hebben).
Laatst gewijzigd door Sandy op 20 okt 2010, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

ook zelf gemaakt met een camera
en door de check
en gewonnen

In NL zijn de eisen veel strenger dan in de US, dus als je doet wat er staat dan komt het goed.

Ik heb er wel wakker van gelegen hoor (al die jaren!!) maar bewijs dat het makkelijk kan en je ermee winnen kan is (ook) hier
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Zelf gevonden, maar wat betreft het aantal bit (24 versus 8 bit), is nogal verwarrend. Hieronder staat ' 8-bit images will not be accepted'.. Maar je moet de foto aanleveren in Jpeg en Jpeg kun je alleen opslaan in 8 bits-kanaal. Ik las hierboven al wat erover, maar heb het toch even opgezocht:

8 Bit or 24 Bit, Which is It?
What gets confusing at times is that while we speak of an 8 bit image, we're usually really talking about one that consists of 3 colours and therefore it is also referred to as a 24 bit image (3X8).

 Taking a New Digital Image.
If a new digital image is taken, it must meet the following specifications:

Image File Format: The image must be in the Joint Photographic Experts Group (JPEG) format.
Image File Size: The maximum image file size is 240 kilobytes (240 KB).
Image Resolution and Dimensions: Minimum acceptable dimensions are 600 pixels (width) x 600 pixels (height). Image pixel dimensions must be in a square aspect ratio (meaning the height must be equal to the width).
Image Color Depth: image must be in color (24 bits per pixel). 24-bit black and white or 8-bit images will not be accepted.

• Scanning a Submitted Photograph. Before a photographic print is scanned, it must meet the compositional specifications listed above. If the photographic print meets the print color and compositional specifications, scan the print using the following scanner specifications:
Scanner Resolution: Scanned at a resolution of at least 300 dots per inch (dpi).
Image File Format: The image must be in the Joint Photographic Experts Group (JPEG) format.
Image File Size: The maximum image file size is 240 kilobytes (240 KB).
Image Resolution: 600 by 600 pixels.
Image Color Depth: 24-bit color. [Note that black and white, monochrome, or grayscale images will not be accepted.]

Ik vind die percentages wat betreft positie wel ingewikkeld, zou dat echt zo precies zijn?

• Head Position
o The person being photographed must directly face the camera.
o The head of the person should not be tilted up, down, or to the side.
o The head height or facial region size (measured from the top of the head, including the hair, to the bottom of the chin) must be between 50 percent and 69 percent of the image's total height. The eye height (measured from the bottom of the image to the level of the eyes) should be between 56 percent and 69 percent of the image's height.

@ Bandido: Heb je die foto nog? ;)
Sandy
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Heb ik net foto's gemaakt volgens de eisen die ik heb opgezocht (zie mijn bericht hierboven). Zegt Stefan dat je niet mag lachen op de foto en dat je ook geen bril op mag op de foto. Ik zie daar niets van terug, er wordt alleen iets over zonnebrillen gezegd, lachen lees ik ook niets over. Is dat werkelijk zo .. anders moet ik namelijk opnieuw beginnen.
Sandy
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Sandy schreef:@ Bandido: Heb je die foto nog? ;)
Hmmm, nee ik geloof het niet. Maar het was bepaald geen "keeper" al zeg ik het zelf, al was het kennelijk genoeg om er het land mee binnen te komen. :lol: :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Sandy schreef:Heb ik net foto's gemaakt volgens de eisen die ik heb opgezocht (zie mijn bericht hierboven). Zegt Stefan dat je niet mag lachen op de foto en dat je ook geen bril op mag op de foto. Ik zie daar niets van terug, er wordt alleen iets over zonnebrillen gezegd, lachen lees ik ook niets over. Is dat werkelijk zo .. anders moet ik namelijk opnieuw beginnen.
Een bril mag wel maar je mag geen reflectie krijgen op de glazen van licht dat erop kan vallen .Een zonnebril uiteraard niet .
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hhmm..volgens mij mag je hier wel gewoon lachen. Ik sta in ieder geval lachend op mijn green card. Maar of dat een garantie is...misschien moet je anders even kijken naar de eisen voor Amerikaanse paspoorten? Ik neem aan dat alle overheidsinstanties dezelfde eisen gebruiken.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Knabbeltje
Amerikakenner

Ik denk dat ze met lachen bedoelen ,dat het niet overdreven mag zijn .Maar als je mondhoeken wat omhoogkrollen zal heus wel aanvaard worden .
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik heb nu dit ... de meisjes lachen en dragen brilletjes met wel duidelijke monturen..

Afbeelding
Sandy
Knabbeltje
Amerikakenner

Die van je zoon zou zeker geen problemen mogen geven , van de meisjes weet ik eerlijk gezegd niet .Betreffende hun glimlach dan .
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik doe het gewoon opnieuw om er helemaal zeker van te zijn. Foto van mezelf, lijk wel een crimineel zo strak als ik kijk ;)
Sandy
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

even off-topic, maar ik vind het zo bijzonder dat de twee meisjes tot aan hun gebit identiek zijn! :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer