Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

orienteren emigratie naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
nick.ml80
Amerika-ontdekker

orienteren emigratie naar Amerika

Bericht door nick.ml80 »

Hallo allemaal,

Het is nog heel pril dat ik en mijn vrouw (begin dertigers) erover denken om te emigreren naar Amerika.
MIjn vrouw is vroeger een aantal keer in het westen geweest en een paar jaar geleden hebben we samen een roadtrip gemaakt in het oosten.
Ik ben nog niet in het westen geweest maar de verhalen nodigen uit om er meer van te zien.
Dat gaan we dan ook doen. Volgend jaar een roadtrip in het westen (omdat daar gevoelsmatig onze voorkeur naar uit gaat).

Daarnaast willen we (mogelijk) de hektiek en onrust van het wonen in Nederland opgeven voor een nieuwe uitdaging in Amerika.
Het zit ons allebei wel in het bloed om geen vaste stek, plaats of land voor de rest van ons leven te hebben.

"Mogelijk" overigens, omdat het idee nog pril is. We willen onszelf de roadtrip en de tijd gunnen om er goed over na te denken.
Wij staan er vrij makkelijk in, maar willen wel op een bepaald moment een besluit nemen. En dat is rond deze tijd volgend jaar.

Misschien is dat voor nu ook wel een probleem, misschien ook niet.
Want hoe moet ik de Diversity Visa aanvraag zien? De DV-2012 is de aanvraag voor 2012 dus betekent dit dan ook emigreren in 2012 als je door de molen bent?
Ik las dat je per 1 mei 2011 de status van de aanvraag kan zien. En dat ligt net een aantal maanden voor onze "deadline".
Hoe snel gaat alles als blijkt dat je een van de gelukkigen bent?
En mochten wij dan alsnog besluiten om NIET te willen emigreren, kunnen we deze goedkeuring (ofwel de gehele aanvraag) dan laten vervallen (en eventueel voor een ander jaar een nieuwe indienen)?

Ten slotte nog wat background: wij komen beiden uit NL, dus hebben verder geen familie oid in Amerika.
Wij zouden daar onze toekomst helemaal op 0 inzetten en daarmee verder gaan (werk zoeken etc....).

Ik hoop dat ik het allemaal wat duidelijk heb neergezet. Mogelijk vergeten we nog wat dingen, maar antwoorden op de vragen hierboven zijn helemaal welkom.
En als er nog tips zijn (voor de fase waar wij nu in zitten) dan horen we het heel graag!

Groetjes, Niels en Judith.
-----------------------------------------
2011: West Coast America!
2011: Iceland
2009: East Coast / South Australia
2007: Washington DC to New York
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: orienteren emigratie naar Amerika

Bericht door Georgie »

Als eerste wat leuk dat jullie dit aan het overwegen zijn. Het is ook geen makkelijke beslissing, dus neem gerust de tijd er voor. Ook al is de kans heel erg klein dat je wint, de kans bestaat, en er zijn elk jaar toch echt winnaars. Daarom is het toch belangrijk om goed te weten of je deze stap echt zou willen nemen voor het geval je wint.

Maar om even een soort tijdlijntje te schetsen:

Oktober 2010 -- Je schrijft je in voor de DV Lottery 2012
April - Juli 2011 -- Je hoort niets en doet volgend jaar weer mee...of je ontvangt bericht van de KCC (dit jaar alleen via internet, niet meer via post) dat je door bent. Hierbij krijg je een case nummer en afhankelijk van de hoogte wordt je opgeroepen voor een interview op het consulaat in Amsterdam.
Eind 2011 tot begin 2012 -- Dingetjes beginnen te rollen, tweede brief van het KCC (weet alleen niet of dit via internet of echte post zal gaan volgend jaar, maar ik vermoed toch nog post), oproep voor het interview, medisch onderzoek, de whole shebang. Uiteindelijk krijg je dan je (tijdelijke?) GC mee als ik het goed begrepen heb.
Hierna moet je je binnen 6 maanden in de USA melden om je GC te activeren.
Uiteindelijk zal je rond augustus 2012 definitief naar de USA gaan.

Als je dat zo ziet, heb je dus nog even tijd alles te regelen, mocht je winnen.

Je moet uiteindelijk zelf beslissen of je dit jaar met de DV 2012 mee zal doen, of dat je nog een jaartje wacht. De DV wordt echter maar 1 keer per jaar gehouden en de DV 2012 gaat bijna (volgende week) van start, dus misschien toch nog even goed nadenken voor deze keer meedoen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
nick.ml80
Amerika-ontdekker

Bericht door nick.ml80 »

Dank je wel voor je snelle reactie!
Het enige wat ons nu nog hier "houdt" is familie.. de stap om dat los te laten is niet voor iedereen makkelijk :).

Maar stel dat we nu toch een gok zouden nemen en er gebeurt een wonder, zou je dan alsnog anders kunnen besluiten?
Dus maw: kunnen we er "van af" als we volgend jaar toch mochten besluiten niet te gaan?

Ik kan me zo voorstellen dat als we volgend jaar zouden besluiten om te willen gaan ik het jammer zou vinden als we toch niet mee hadden gedaan aan de DV 2012.
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Mijn advies is: altijd meedoen! De kans dat je wint is per deelname ongeveer 2,5% (voor Europa, voor Afrika en Azië liggen de kansne nog lager geloof ik) en als jullie allebei deelnemen dus ~5%.
Je kunt maar 1 keer per jaar deelnemen dus reken maar uit wat de kansen zijn daadwerkelijk te emigreren via de lottery.
Bovendien mag je gerust alsnog wanneer je wint aangeven dat je de procedure niet wilt doorzetten. Toch lijkt me dit een onmogelijke beslissing gezien het vele jaren kan duren voor je weer wint, en misschien gebeurt het wel helemaal nooit meer. En zelfs als je de procedure doorzet wanneer je wint kun je nog na de tweede ''ronde'' en je daadwerkelijk data hebt gekregen voor de keuring afzeggen.
Deelnemen is zo goed als gratis, dus altijd meedoen!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

dat is een betere kans dan toen ik meedeed Toen was het 1% kans.
Was in 1996 voor het internet tijdperk dus hoe het precies in elkaar zat weet ik niet, maar er waren toen 55000 kaarten voor 5.5 miljoen aanvragen.
daarvan werden er 110000 uitgeloot en de eerste 55000 die aan alle eisen voldeden kregen een greencard
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

http://en.wikipedia.org/wiki/Diversity_Immigrant_Visa

scroll naar winning chances ergens onderaan en voila :)
nick.ml80
Amerika-ontdekker

Bericht door nick.ml80 »

Heel goed om te weten! We gaan er gewoon op gokken. Met een 2,15% kans is het volgens mij zeker de moeite waard.
In de tussentijd blijven we lekker doorsurfen naar meer informatie..
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Als je wat meer info wil kan je altijd onze blog lezen.
Ook wij hebben een jaar geleden de stap gezet naar de US en alle familie achtergelaten. Toen we in oktober 2007 on-line formulier voor het eerst invulden hadden wij ook geen idee of we daadwerkelijk zouden doorzetten mochten we uitgeloot worden. Tot onze verrassing was het meteen prijs.
Midden de crisis zijn we hier helemaal opnieuw begonnen en opnieuw werk gezocht, onze familie verklaarde ons gek maar we hebben toch doorgezet.

Onze blog is ondertussen een behoorlijk leesstuk geworden maar zou je aanraden om vooral onze eerste maanden te lezen nl van het ogenblik dat wij beslissing hadden genomen om de stap te wagen tot wij in September 2009 voet aan grond hebben gezet kan jullie beter idee geven over het rollercoaster gevoel om te emigreren.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

altijd meedoen, het blijft gratis tot aan het interview (en de medische keuring die je vlak ervoor doet) en de tijd die zit tussen meedoen, winnen, en interview ligt zo ongeveer tussen een jaar tot zeker anderhalf jaar, dan heb je nog half jaar vanaf je interview voor de 1e reis en dan nog eeen jaar om permanent te vestigen....

succes
nick.ml80
Amerika-ontdekker

Bericht door nick.ml80 »

bart1 schreef:Als je wat meer info wil kan je altijd onze blog lezen.

Onze blog is ondertussen een behoorlijk leesstuk geworden maar zou je aanraden om vooral onze eerste maanden te lezen nl van het ogenblik dat wij beslissing hadden genomen om de stap te wagen tot wij in September 2009 voet aan grond hebben gezet kan jullie beter idee geven over het rollercoaster gevoel om te emigreren.

Bart1
Ik heb niet alles gelezen (sorry :)) maar leuke blog!

Wij hebben ons afgelopen weekend toch ingeschreven (onder het mom "niet geschoten..") al is het idee nog heel vers. Uiteindelijk moeten we toch beiden de stap durven wagen maar gelukkig is er nog genoeg tijd om daarover na te denken :).
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

nick.ml80 schreef:Heel goed om te weten! We gaan er gewoon op gokken. Met een 2,15% kans is het volgens mij zeker de moeite waard.
In de tussentijd blijven we lekker doorsurfen naar meer informatie..
Hmm, mja, als je goed leest kan je wel zien dat je 2,15% kans hebt om geselecteerd te worden, maar dat wil nog niet zeggen dat je daadwerkelijk vertrekt. Van de 96690 geselecteerden, krijgen er maar 50000 daadwerkelijk een greencard. Je moet je kans van 2,15% dus nog door 2 delen om de kans te weten dat je daadwerkelijk een greencard in handen geduwd krijgt. 1% dus.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer