kermit77 schreef:
Nu er toch een topic open staat.... Die I-485 is benodigd om er permanent te mogen wonen zoals ik t begrijp en niet om je nationaliteit te veranderen. Klopt toch? Dat stukje is pas nadat je er een tijd woont als ik t helemaal goed heb...
Juist. Met de I-485 verander je je status van Non-immigrant naar Immigrant en kom je in aanmerking voor een Greencard. Wanneer je die vijf jaar hebt, kan je de procedure starten om Amerikaan te worden.
Vooropgesteld dat alles goed verloopt en dat we permissie krijgen om te trouwen in de USA. Is er een tijdslimiet verbonden aan het aanvragen van de I-485 of heb je even de tijd om nog een paar honderd dollar te sparen? Klein detail en ik ben van plan om alles al gespaard te hebben voordat ik vertrek maar toch...
Vanaf het moment dat jij de VS binnen komt, heb je 90 dagen om te trouwen en om de benodigde papieren voor de adjustment of status in te sturen.
Oh ja,... en is er een minimum inkomens eis verbonden aan de k-1 zoals die hier in nederland geldt?
De meeste mensen die een K1 aanvraag doen, laten zich sponsoren door hun verloofde (of eventueel in combinatie met de inlaws). De eis hierbij is volgens mij dat diegene die jou sponsort minstens 125% van de 'armoede grens' moet verdienen.
Hier staan de grenswaarden aangegeven. Ik weet alleen niet of er in dit geval gekeken wordt naar een 1 person family (dan zou 125% neerkomen op $13537.5) of een 2 person family (dan zou 125% neerkomen op $18212.5).