Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ervaringen met k-1 aanvraag?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
kermit77
Amerika-ontdekker

ervaringen met k-1 aanvraag?

Bericht door kermit77 »

Hallo,

We gaan er voor... Het k-1 visum. Al een jaar zijn we bezig met ons te ori"enteren op de procedure en de daaraan verbonden kosten en mijn vriendin gaat de aanvraag binnenkort indienen.

We zijn erg ge"interesseerd in mensen die deze procedure al hebben doorlopen en nu in amerika verblijven of er binnenkort naartoe gaan op deze manier. Logische vragen die nu bij me opkomen:

1. Was het achteraf gezien erg moeilijk om het k-1 te bemachtigen of was het eigenlijk meer een formaliteit?
2. Is het aan te raden om een nederlandse dan wel een amerikaanse advocaat in te schakelen of kan iemand met een beetje hersens het zelf?
3. Jouw verhaal!

Alvast ontzettend bedankt voor je reactie. We weten nu allebei wel wat er allemaal bij komt kijken maar zijn toch een beetje nerveus en willen graag de do's en don'ts horen van ervaringsdeskundigen...

Richard
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: ervaringen met k-1 aanvraag?

Bericht door kastelke »

Richard, fijn voor jullie dat je die stap gaat zetten.
Er is hier het voorbije jaar (en ook nog voordien) al heel wat geschreven over K1 en K3, ook over de voor- en nadelen, de kosten en de tijdsduur en zo. Dus misschien eerst eens even wat inlezen, en als je dan verder nog concrete vragen hebt, dan horen we het wel.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Richard,

Zoals kastelke al aan gaf kan je enorm veel informatie vinden op het forum!

Wat betreft je vragen: Ik reis 24 juli naar Amerika met mijn K1 visum en ga dan 9 augustus trouwen.

1. Het was niet moeilijk, als je alle instructies maar duidelijk volgt. En als je de informatie gebruikt die op dit forum staat, dan moet er echt geen probleem zijn. Het vergt wel erg veel geduld! Wachten, wachten en nog eens wachten. Hou daar rekening mee!

2. Iemand met een beetje hersens kan het goed zelf. Rustig alle instructies doorlezen en precies doen wat er gevraagd wordt, dan is er niets aan de hand.

3. Ik ga volgende week beginnen met mijn blog, daar komt het hele verhaal nog wel eens op te staan ;)
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Van iemand die nu zelf in het aanvraagproces zit: het is niet slechts een formaliteit. Het consulaat heeft niet voor niets onlangs de visa fee met 142 euro verhoogd. Dit omdat het K1 visum wordt gezien als een 'high risk visa' en er meer manuren in zitten dan bv een touristenvisum.

Wat betreft de advocaat: dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten, maar wij vonden het zonde van het geld. Met de info hier op het forum en op visajourney.com kan je het, mijns inziens, prima zelf af. Het hele proces is al duur genoeg, zonder een advocaat. Met een beetje logisch denken, en wat hulp van lotgenoten, zou je overal gewoon uit moeten kunnen komen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pe
Amerikafan

Bericht door Pe »

Gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie de stap gaan nemen.

Ben 31 Augustus vorig jaar met mijn zoon en 2 honden op het vliegtuig naar de VS gestapt.
Mijn zoon met een K2 en ik met mijn K1 visum. De honden zonder visum :D

Van aanvraag tot ontvangst van ons visum duurde precies 7 maanden.
Met behulp van visajourney.com hebben we het prima zonder hulp van een advocaat kunnen doen.
Het meest vervelende vond ik dat je tijdens de hele aanvraag een beetje tussen wal en schip zit, je kunt nog geen definitieve plannen maken omdat je geen data weet.

Inmiddels zijn we dankzij de hulp van Visajourney ook vrij gemakkelijk door onze AOS gerold en hebben we onze voorlopige greencard.

Ons verhaal staat in ons blog
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer