Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

getrouwd met amerikaanse maar uit elkaar, wel sponsors fam.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
JP2010
Amerika-ontdekker

getrouwd met amerikaanse maar uit elkaar, wel sponsors fam.

Bericht door JP2010 »

Hallo iedereen,

Na jaren erover gedroomd te hebben wil ik dan toch eindelijk overgaan tot de daadwerkelijk stap, emigreren naar amerika.

Mijn situatie is wel een beetje apart maar toch denk ik wat voordelen te hebben. Graag hoor ik van jullie ideeen, meningen en adviezen over welke stappen nu precies te nemen.

Even de situatie schets.

1. Alle broers en zussen van mijn grootouders zijn vanuit indonesie via nederland naar usa geemigreerd. Ik heb dus een lading familie daar, nog meer dan in nederland.
Mijn ooms en tantes hebben aangegeven dat ze me willen sponsoren om mijn emigratie naar amerika te bewerkstelligen.

2. In 2008 ben ik getrouwd met een amerikaanse vrouw en heb haar naar nederland gehaald. Deze relatie liep op de klippen en zij is naar huis terug gegaan in Phoenix. Ik ben nog steeds getrouwd met haar omdat we de scheiding simpelweg nog niet geregeld hebben. (Andere prioriteiten, financieel).

De vraag is dus, wat kan ik en moet ik nu doen om daar permanent te mogen blijven? Wat moet ik doen betreft mijn huwelijk en wat moet ik mijn familie vragen te doen?
Het wonen is er geen probleem, ik kan heel snel een woning krijgen en kan zelfs een tijdje bij mijn familie eerst wonen tot ik iets gevonden heb. Werk is geen probleem als muzikant artiest (omdat ik een artiesten visum O1 kan krijgen) maar kan ik dan ook een bijbaantje nemen voor de slechtere maanden?

Ik hoop dat jullie bekend zijn met dit soort situaties en mij helder advies kunnen geven. Mochten er nog vragen zijn dan zal ik die zsm beantwoorden!

In afwachting van jullie respons

mvgr JP

- ik was onduidelijk in mijn openings post, nu wel hoop ik -
Laatst gewijzigd door JP2010 op 10 jul 2010, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: getrouwd met amerikaanse maar uit elkaar, wel sponsors f

Bericht door kastelke »

JP2010 schreef:1. Alle broers en zussen van mijn grootouders zijn vanuit indonesie via nederland naar usa geemigreerd. Ik heb dus een lading familie daar, nog meer dan in nederland.
Mijn ooms en tantes hebben aangegeven dat ze me willen sponsoren om mijn emigratie naar amerika te bewerkstelligen.
Spijtig voor jou, maar dit helpt niet. Zij zijn niet verwant genoeg met jou om je te kunnen sponsoren via Family Sponsored Visa. Dat kunnen jouw kinderen, ouders, broers en zussen. Maar geen tantes, nonkels, grootouders, neven of nichten.
JP2010 schreef: 2. In 2008 ben ik getrouwd met een amerikaanse vrouw en heb haar naar nederland gehaald. Deze relatie liep op de klippen en zij is naar huis terug gegaan in Phoenix. Ik ben nog steeds getrouwd met haar omdat we de scheiding simpelweg nog niet geregeld hebben. (Andere prioriteiten, financieel). .
Zij kan een aanvraag voor jou doen, maar of ze dat wil? Want zij wordt dan voor vele jaren financieel verantwoordelijk voor jou, en daar moet zij voor tekenen. Zij moet ook al het papierwerk doen aangezien zij de aanvrager is. Ze moet ten eerste ook kunnen aantonen dat haar inkomen hoog genoeg is om jou als echtgenoot over te halen. Verder zal je moeten bewijzen dat jullie een 'duurzame relatie' hebben. Dat is misschien ook wat moeilijker als je al een tijd geen relatie meer hebt.

Het enige wat jij kan doen, is:
-dit najaar meedoen met de green card loterij (info elders op dit forum, bij de Sticky's bovenaan)
- afhankelijk van je opleiding/werkervaring proberen een overplaatsing via je werkgever te bekomen of een werksponsor (voor bv. een H1b) in Amerika trachten te vinden
- zorgen dat je een echt huwelijk met een Amerikaanse hebt
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

kastelke schreef:Ze moet ten eerste ook kunnen aantonen dat haar inkomen hoog genoeg is om jou als echtgenoot over te halen.
\

Kleine kanttekening hierbij is dat indien zij niet genoeg inkomen heeft, je wel een co-sponsor kan gebruiken en dat zou een van je familieleden kunnen zijn. Maar je zal toch ook nog aan alle andere punten die Kastelke aan gaf moeten voldoen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
JP2010
Amerika-ontdekker

Bericht door JP2010 »

Ik heb op een officiele website over emigratie naar amerika gelezen over divers visa en daar stond ook uitleg over werkvisa waarbij mensen die getrouwd zijn maar uit elkaar zijn, ipv 3 jaar 5 jaar (en toen ben ik het vergeten, ben druk op zoek naar die website). ...

ps: helpt het dat mijn oom FBI agent is? Misschien via onofficiële weg...
ps2: ik werk als muziek artiest en geloof dat ik in LA veel meer werk kan vinden als muziek artiest, muziek producer... (ik denk ik noem gewoon even alles op).
Sten

Bericht door Sten »

@JP2010

Volgens mij zijn de Amerikanen zeer rigide doch rechtvaardig hierin. Ik denk niet dat een van deze twee zaken zal uitmaken, volgens wat ik gelezen heb, moeten zelfs beroemde mensen eraan geloven en strikt de regels volgen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

JP2010 schreef: ps2: ik werk als muziek artiest en geloof dat ik in LA veel meer werk kan vinden als muziek artiest, muziek producer... (ik denk ik noem gewoon even alles op).
Ik denk dat er in LA heeeel veel, maar dan ook héééél veel artiesten rondlopen die dat ook geloven. :wink:
JP2010
Amerika-ontdekker

Bericht door JP2010 »

Ik kreeg net een mail binnen van mijn 'collega' muzikant. hij heeft een O1 visum gekregen. 3 jaar geldig. Via het boekingskantoor waar ik ook terecht kom.
3000 dollar voor snelle afhandeling (meestal een maand) en 2000 dollar voor een langdurige afhandeling (geen idee hoe lang).

Daar kunnen we in ieder geval 3 jaar mee werken en in die 3 jaar actie ondernemen voor een permanente visum!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

JP2010 schreef:Ik heb op een officiele website over emigratie naar amerika gelezen over divers visa en daar stond ook uitleg over werkvisa waarbij mensen die getrouwd zijn maar uit elkaar zijn, ipv 3 jaar 5 jaar (en toen ben ik het vergeten, ben druk op zoek naar die website). ...
Om even terug hierop te komen....waar je deze zin ook mee gaat aanvullen, ik denk niet dat het bestaat (of klopt). Wij hadden hier pas het verhaal van een Nederlandse vrouw die met een Amerikaanse man was getrouwd en in Amerika was gaan wonen. Zij had inmiddels haar Green Card al ontvangen maar zat nog in die test-tijd (5 jaar geloof ik?). De man overleed door een verkeersongeluk en niet lang daarna moest zij het land verlaten. Geen huwelijk, geen verblijfsvergunning. (daarna is een goede vriend van de man met haar getrouwd om te zorgen dat ze in Amerika kon blijven).
Sten

Bericht door Sten »

JP2010 schreef:Ik kreeg net een mail binnen van mijn 'collega' muzikant. hij heeft een O1 visum gekregen. 3 jaar geldig. Via het boekingskantoor waar ik ook terecht kom.
3000 dollar voor snelle afhandeling (meestal een maand) en 2000 dollar voor een langdurige afhandeling (geen idee hoe lang).

Daar kunnen we in ieder geval 3 jaar mee werken en in die 3 jaar actie ondernemen voor een permanente visum!
Huw? Ik wist niet dat het zo gemakkelijk gaat! :)
JP2010
Amerika-ontdekker

Bericht door JP2010 »

dit is alleen een werkvisum he. Die zijn vrij makkelijk te bemachtigen als je muzikant, kunstenaar ofzo bent.
Alleen deze jongen wilt er niet blijven wonen, ik wil uiteindelijk wel een permanente citizen worden.
Laatst gewijzigd door Rob op 10 jul 2010, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Sten

Bericht door Sten »

Maar toch! Voor $ 1000 per jaar drie jaar mogen blijven!
Laatst gewijzigd door Rob op 10 jul 2010, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Sorry hoor maar je klinkt daadwerkelijk errug naif! Mijn partner is ook kunstenaar en nog een hele goede ook (exposities in binnen- en buitenland) en krijgt ook echt niet zomaar zo'n visum. Zo'n visum krijg je alleen als er in de VS mensen zijn die jou daar heel graag willen hebben, dit visum wordt gebruikt voor topmodellen, kunstenaars die over de hele wereld exposeren en inderdaad muzikanten.
* Atleten, kunstenaars en entertainers (O-1,P)
Het O-1 visum wordt aangevraagd voor mensen die bekend en/of beroemd zijn in hun vakgebied en die in de VS gaan werken. Het P-visum wordt aangevraagd voor entertainers.
Bron; http://www.visaversa.com/tijdelijk_verblijf.html

En dan dat verhaal over het even dokken van 3000 voor een snelle procedure en 2000 voor een trage procedure, klinkt mij zeer vreemd in de oren. Dit klinkt als een cowboy-verhaal.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Sten schreef: Maar toch! Voor $ 1000 per jaar drie jaar mogen blijven!
@Sten; zit je nou te geinen of meen je het serieus?
Sten

Bericht door Sten »

@ RiverCola (dat is lekkere cola trouwens!).

Ik dacht al... Maar toch als het klopt... Ik vraag me af wat voor soort bewijzen geldig zijn als kunstenaar, muzikant etc. Lijkt me moeilijk daar een goede richtlijn voor te hebben. Maar JP2010 kan vast geholpen worden door zijn collega en agency...
JP2010
Amerika-ontdekker

Bericht door JP2010 »

RiverCola schreef:Sorry hoor maar je klinkt daadwerkelijk errug naif! Mijn partner is ook kunstenaar en nog een hele goede ook (exposities in binnen- en buitenland) en krijgt ook echt niet zomaar zo'n visum. Zo'n visum krijg je alleen als er in de VS mensen zijn die jou daar heel graag willen hebben, dit visum wordt gebruikt voor topmodellen, kunstenaars die over de hele wereld exposeren en inderdaad muzikanten.
* Atleten, kunstenaars en entertainers (O-1,P)
Het O-1 visum wordt aangevraagd voor mensen die bekend en/of beroemd zijn in hun vakgebied en die in de VS gaan werken. Het P-visum wordt aangevraagd voor entertainers.
Bron; http://www.visaversa.com/tijdelijk_verblijf.html

En dan dat verhaal over het even dokken van 3000 voor een snelle procedure en 2000 voor een trage procedure, klinkt mij zeer vreemd in de oren. Dit klinkt als een cowboy-verhaal.

Ik kan het bewijzen maar hoef me natuurlijk niet te bewijzen tegen mensen die mij naief roepen terwijl ik hier het bewijs heb liggen.
Wij zijn muzikanten die de hele wereld over reizen en specifiek geboekt worden om de muziek die wij maken. Ik ken nu ongeveer een man of 10 die vanuit Italie, Uk, Nederland, frankrijk daar naar toe verhuisd zijn. (mensen die ECHT geinteresseerd zijn hier, kunnen mij mailen. Ik kan daar wel meer details over geven).

Ik kom hier met een eerlijke oprechte houding en hou er niet van als men op deze manier tegen mij praat, zo zou ik namelijk ook niet tegen een ander spreken en al helemaal niet openbaar.

Mensen die wel inhoudelijk leerzame opmerkingen hebben (zoals anderen hier) worden wel heel erg gewaardeerd. En ik ben nog steeds aan het zoeken over die 3 jaar en 5 jaar regel voor mensen die getrouwd zijn met een amerikaan(se). Ik weet niet meer precies wat ik gelezen heb (stom dat ik het niet even gesaved heb) en dus ga ik mezelf ook niet verdedigen hierover.
Sten

Bericht door Sten »

RiverCola schreef:
Sten schreef: Maar toch! Voor $ 1000 per jaar drie jaar mogen blijven!
@Sten; zit je nou te geinen of meen je het serieus?
Nou nee, ik was wel serieus. JP2010 zei dat je voor $ 3000 een snelle afhandeling hebt als muzikant en dat je dan drie jaar mag blijven. Een simpele rekensom leert dat je dan dus $ 1000 per jaar aan de Amerikaanse staat betaalt voor een werkvisum. Maar het klinkt wel gek ja, moet ik toegeven. :wink:
Maar natuurlijk zal het kloppen wat JP2010 zegt... hij zit in de business en blijkbaar kan het dus allemaal wel als je de weg weet.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Nouja.....eerder wilde hij via een kapotgelopen huwelijk vertrekken en daarna had 'ie het over een oom bij de FBI. Dus of deze persoon het heel goed weet....

Ik denk eerlijk gezegd dat dit weer een geintje is, zoals we dat al vaker hebben gehad (elke zomer wel 1 of twee keer).
Sten

Bericht door Sten »

RiverCola schreef: Het is niet ff flappen tappen en hup....over een maand zit je er. Anders zouden we met z'n allen morgen een ticket boeken.
:lol: :happy7:

Maar JP2010 is misschien wel een heel bekende muzikant... zijn collega is het gelukt, dan zal het hem ook wel lukken. :)
Een geintje? Tja wie zal het zeggen...
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Er zijn veel verhalen die dit forum bereiken van makkelijke routes om een visum te verkrijgen en 9 van de 10x zijn dit verhalen die via-via-via zijn verkregen. Over het algemen klopt er van deze verhalen als het er echt op aan komt maar weinig. Vandaar dat reguliere forum bezoekers hier vrij argwanend tegen over staan.

De O1 visa zijn inderdaad bedoeld voor artiesten en kunstenaars, maar dan wel degene die echt al succesvol zijn en geboekt worden door agencies enz. Dit zijn dus topmodellen en artiesten zoals Tiesto, Anouk en meer mensen van dat niveau. Of topsporters of modellen. Maar dat betekent dat je dus al een hoog niveau moet hebben, je moet dus bij de top behoren van je vak, wil je gebruik kunnen maken van dat O1 visum. Niet iedere artiest die zijn brood kan verdienen met zijn werk komt al direct in aanmerking. Dit zegt natuurlijk niet dat jouw verhaal niet klopt. Het kan heel goed kloppen, ook als je al bij een agency zit in Amerika. Maar als jij bij dezelfde Agency zit, dan kunnen zij jou vast meer vertellen over de mogelijkheden van dat visum en dan zijn zij vast bereid jou hier mee te helpen!

Het visum via je huwelijk lijkt mij persoonlijk inderdaad lastig aangezien je al langere tijd gescheiden woont en dan niet in dezelfde stad oid, maar aan de andere kant van de wereld. Als je die agency al hebt lijkt mij dat een betere weg!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
JP2010
Amerika-ontdekker

Bericht door JP2010 »

RiverCola schreef:Nouja.....eerder wilde hij via een kapotgelopen huwelijk vertrekken en daarna had 'ie het over een oom bij de FBI. Dus of deze persoon het heel goed weet....

Ik denk eerlijk gezegd dat dit weer een geintje is, zoals we dat al vaker hebben gehad (elke zomer wel 1 of twee keer).
zitten hier alleen gefrustreerde mensen ofzo? :O

'wilde hij via een kapotgelopen huwelijk vertrekken'

ik vroeg alleen wat ik moet, wat ik moet vragen en wat ik anderen mensen moet laten doen/vragen.
Je komt bij mij nu over als een gefrustreerd persoon.

Over de werkvisum, wist ik allang, dat betekent alleen niet dat je er permanent mag wonen en daar ging mijn vraag over.

Voor jullie informatie. Wij zijn DJs.. en gezien we veel in amerika geboekt worden hebben we een werkvisum nodig. 90% van alle djs die daar draaien krijgen die en die zijn 3 jaar geldig. Het boekingskantoor treedt op als sponsor en laat de dj wel zelf de kosten betalen. 3000 dollar voor snelle fix, 2000 dollar voor een langere. (Zo raar is dat niet. Haal eens een paspoort op of een Rusland visum. Die kost bij mij ook meer voor een week service of een maand service). De dj treedt op in amerika via alle boekingen geregeld via dat kantoor (AMonly bijv).

In mijn specifieke situatie heb ik met meer dingen rekening te houden. Het feit dat ik getrouwd nog ben op papier, het feit dat ik familie heb in LA en ik wil weten wat voor voordelen en nadelen ik daaraan kan beleven.

Voor al jullie gefrustreerde zieltjes, een BEETJE SNEUE reacties. Voor de anderen.. zeer dankbaar voor alle informatie. Wil je meer informatie over die werkvisa mail me dan maar eventjes. Wellicht kan ik nog wat meer vertellen of je doorsturen naar mensen die dat wel kunnen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer