Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Samenwonen
Samenwonen
Hallo allemaal,
Wij willen graag samenwonen in de US.
Mijn partner heeft de Amerikaanse nationaliteit en ik de Nederlandse.
Hij woont daar en ik hier in Holland.
Hij is getrouwd en dat blijft ook zo (verzorgt zijn vrouw wij zijn vriendinnen). Wij willen graag samenwonen en financieel is dat geen probleem. Er is een huis en auto en genoeg inkomen. Ik hoef dus geen baan wordt gewoon huisvrouw.
Natuurlijk gaat dat niet zomaar, dat beseffen we heel goed en het is ook niet een stap die we in het wilde weg willen gaan nemen. Jaren van vriendschap en betrokkenheid is hieraan vooraf gegaan. Zij zijn wel veel hier geweest, maar ik kon financieel en door mijn werk nooit daar naartoe.
Een ongewone situatie voor velen maar niet voor ons:) Wij zijn al jaren gelukkig met de situatie zoals die was.
Maar nu mijn vriendin niet meer reizen kan. En mijn partner en ik haar niet alleen willen laten hebben we na beraad met kinderen besloten om de weg in te slaan van emmigratie.
En dat dus van mijn kant.
Wie kan ons op de juiste weg helpen en heeft meer info voor ons.
Kan ik daar samenwonen als ik een visum/verblijfsvergunning krijg?
Wij willen graag samenwonen in de US.
Mijn partner heeft de Amerikaanse nationaliteit en ik de Nederlandse.
Hij woont daar en ik hier in Holland.
Hij is getrouwd en dat blijft ook zo (verzorgt zijn vrouw wij zijn vriendinnen). Wij willen graag samenwonen en financieel is dat geen probleem. Er is een huis en auto en genoeg inkomen. Ik hoef dus geen baan wordt gewoon huisvrouw.
Natuurlijk gaat dat niet zomaar, dat beseffen we heel goed en het is ook niet een stap die we in het wilde weg willen gaan nemen. Jaren van vriendschap en betrokkenheid is hieraan vooraf gegaan. Zij zijn wel veel hier geweest, maar ik kon financieel en door mijn werk nooit daar naartoe.
Een ongewone situatie voor velen maar niet voor ons:) Wij zijn al jaren gelukkig met de situatie zoals die was.
Maar nu mijn vriendin niet meer reizen kan. En mijn partner en ik haar niet alleen willen laten hebben we na beraad met kinderen besloten om de weg in te slaan van emmigratie.
En dat dus van mijn kant.
Wie kan ons op de juiste weg helpen en heeft meer info voor ons.
Kan ik daar samenwonen als ik een visum/verblijfsvergunning krijg?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Samenwonen
Het korte antwoord is "Nee". Samenwonen voldoet voor de Amerikaanse wet niet om te emigreren, daarvoor moet je trouwen. Dat is voor jullie onmogelijk. Meedoen aan de green card lottery is je beste kans, tenzij je vaardigheden hebt, die je een werkvisum kunnen bezorgen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ok dus een greencard of een werkvisum.
toevallig vanochtend gereageerd op iets van een kennis. Maar het is natuurlijk de vraag of zij door de hele procedure willen gaan van de hele papierwinkel. Maar is toevallig wel iets wat ik heel leuk vind en mijn hele leven hier al heb gedaan:) En dat weten zij ook. Dus werk aan de winkel.
alle mogelijkheden uitpluizen en zien dat we de wind eronder gaan krijgen.
Dank je voor je duidelijke antwoord.
Denk dat ik nu een studie moet gaan maken voor die lotterij
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Werkvisum vereist wel dat je ginder een job moet doen die door geen enkele Amerikaan gedaan kan worden. En in de huidige omstandigheden vrees ik dat er hopen Amerikanen zijn voor elke job, tenzij je iets heel erg bijzonders en zeer specifiek kan...
Hij kan scheiden van zijn vrouw en met jou trouwen. Als jullie al zo lang vrienden zijn en zij is er ook gelukkig mee dat jij naar ginder komt, dan zal ze dat wel begrijpen zeker?
Hij kan scheiden van zijn vrouw en met jou trouwen. Als jullie al zo lang vrienden zijn en zij is er ook gelukkig mee dat jij naar ginder komt, dan zal ze dat wel begrijpen zeker?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Klopt dat is ook één van de overwegingen
Er zijn een aantal scenario's
En we zijn dus bezig ze allemaal met voor en nadelen door te nemen. Makkelijkste op dit moment is een visum voor 90 dagen vakantie en dan daar zien wat ik in orde kan krijgen bij onze "kennis" zij zijn Nederlands en hebben een klein bedrijfje daar. Dit zal een lange tijd in beslag nemen als ze inderdaad een baantje voor me hebben.
Maar goed ja die mogelijkheid is er dus zeker ook. En hebben we het dus ook over. Volgens ons kan ik dan gewoon blijven ook. Volgens onze dochter niet
dus ook hier moeten we naar kijken. en wat is dan makkelijker hier trouwen of daar? etc
Er zijn een aantal scenario's
En we zijn dus bezig ze allemaal met voor en nadelen door te nemen. Makkelijkste op dit moment is een visum voor 90 dagen vakantie en dan daar zien wat ik in orde kan krijgen bij onze "kennis" zij zijn Nederlands en hebben een klein bedrijfje daar. Dit zal een lange tijd in beslag nemen als ze inderdaad een baantje voor me hebben.
Maar goed ja die mogelijkheid is er dus zeker ook. En hebben we het dus ook over. Volgens ons kan ik dan gewoon blijven ook. Volgens onze dochter niet
dus ook hier moeten we naar kijken. en wat is dan makkelijker hier trouwen of daar? etc
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je binnen de 90 dagen teurgkomt, dan heb je geen visum nodig als je Nederlandse (of Belgische) bent, dan reis je immers op het Visa Waiver Program.
Wil je langer dan 90 dagen blijven en werkelijk als toerist gaan, dan kan je een B-visum aanvragen als toerist. Je gaat dan moeten kunnen aantonen dat je voldoende sterke banden hebt met Nederland, zodat ze zeker zijn dat je terugkeert. En je gaat moeten aantonen dat je op het moment van je visumaanvraag over voldoende financiele middelen beschikt om je (rond)reis te gaan bekostigen. Dit soort visum dient natuurlijk niet om gewoon samen te gaan leven.
Trouwen kan pas als hij gescheiden is. Geen idee hoe lang dat ginder duurt.
Kijk eens in de sticky's, of gebruik de zoekfunctie van dit forum en kijk bv. naar 'verloofdenvisum'. Ik geloof dat je K1 en K3 hebt. Lees je daar eens even over in. Er is hier al heel erg veel over geschreven.
Wil je langer dan 90 dagen blijven en werkelijk als toerist gaan, dan kan je een B-visum aanvragen als toerist. Je gaat dan moeten kunnen aantonen dat je voldoende sterke banden hebt met Nederland, zodat ze zeker zijn dat je terugkeert. En je gaat moeten aantonen dat je op het moment van je visumaanvraag over voldoende financiele middelen beschikt om je (rond)reis te gaan bekostigen. Dit soort visum dient natuurlijk niet om gewoon samen te gaan leven.
Trouwen kan pas als hij gescheiden is. Geen idee hoe lang dat ginder duurt.
Kijk eens in de sticky's, of gebruik de zoekfunctie van dit forum en kijk bv. naar 'verloofdenvisum'. Ik geloof dat je K1 en K3 hebt. Lees je daar eens even over in. Er is hier al heel erg veel over geschreven.
Elke
-
Vermonster
- Amerika-ontdekker
De enige manier voor jou om hier naar toe te komen is als tourist voor max. 90 dagen.
BTW, intrekken bij die kerel en zijn vrouw is een vreselijk slecht idee !
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Oh? Jij kent het stel? Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat het niet aan ons is om daarover te oordelen. Laten we aub die discussie een keer achterwege laten en gewoon overgaan tot zinnige antwoorden.Vermonster schreef:
Is het een idee om een studie te beginnen daar? Op die manier kun je via een studentenvisum naar de US en zo lang je studeert kun je daar blijven. Als je eenmaal een studie hebt gedaan wordt het ook makkelijker om werk te vinden en je hebt daar dan hopelijk ondertussen je netwerk opgebouwd. Het enige is dat je partner dan wel je sponsor zou moeten zijn. Als je gaat studeren aan een Community College ben je ongeveer $2500 per semester kwijt (incl boeken), dus dat komt dan nog bovenop kosten voor levensonderhoud. Een werkvisum is niet makkelijk te regelen want dan moet men bewijzen dat jij de enige bent die het werk kan doen en dat er geen Amerikaan te vinden is die dat werk kan. Dat zou dus opgaan als je je Nederlandse taalkennis ervoor nodig zou hebben of een specifieke opleiding die je gedaan hebt. Voordeel van een studentenvisum is dat je gewoon een tijd in de US kunt wonen en zien of het ook nog goed gaat als je op deze manier bij je partner en zijn vrouw woont. Succes!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Een beetje cru, maar zegt meer over jouw dan over mij!door Vermonster » 12 mei 2010, 15:08
De enige manier voor jou om hier naar toe te komen is als tourist voor max. 90 dagen.
Even een update van mijn kant.
Na wat netwerken van ons allemaal is er contact met mij opgenomen door een bedrijf (weer kennisen. En we zijn in onderhandelingen om mij daar te krjgen via hun bedrijf. En inderdaad ik heb skills die gecombineerd maar moeilijk te vinden zijn in één persoon. En dat weten hun ook. Ze vertelde me dat ze voor een maand een advertentie moesten maken met de skills die ze graag wilde zien in hun nieuwe employee:)
Dus de add zal iets worden met Iemand gevraagd die met autisitche kinderen werkt en tevens ook nederlands kan geven. (voor nederlandse gezinnen die daar gevestigd zijn dus).
Dit bedrijf weet waarover men praat want ze schijnen het eerder gedaan te hebben:)
En ze gaan dus kijken wat de mogelijkheden zijn met mij:)
De eerste mails zijn al verzonden over en weer in 2 dagen tijd.
En ja ik weet dat het nog heel lang kan duren, maar ik weet ook dat ik mijn handjes mag dichtknijpen als dit lukt.
Dan even over de vriendelijke opmerking om bij "die kerrel en zijn vrouw"in te trekken
Ten eerste woont die kerel (mijn partner praat je over) niet bij zijn vrouw. Zijn vrouw is mijn beste vriendin die het niet getroffen heeft en alleen achterbleef met een tweeling, nadat haar man verongelukte. een half jaar nadat ze getrouwd waren. Wat voor haar betekende dat ze met haar tweeling terug naar Holland zou moeten. Een van de twee is trouwens autistich. na een hoop ellende en heel veel verdriet over en weer getrek van een regering en immigratiedienst dat het huwelijk schijn zou zijn geweest. (ja en dan laat je je eigen doodrijden) hebben wij besloten dat die kerel (mijn partner) en de broer van de verongelukte man van mijn vriendin, met haar zou trouwen. Erg simpel en doeltreffend. zij bleef gewoon in haar huis wonen hij hield zijn eigen huis en is geregeld hier in Holland ( na ja geregeld zo vaak die en lang als die kan) alleen voor mij met mijn werk was het altijd moeilijk dus we hebben er nooit een punt van gemaakt hij is of alleen hier of met zijn allen. Die kerel waar jij het over heb heeft gezorgt dat die vrouw (die als een zuster voor me is omdat we samen opgevoed zijn) kon blijven en niet alles verloor of moest verkopen in de US. En nu ze dus zelf zieker is dan ooit geweest zijn we tot dit besluit gekomen.
In alle liefde die we voor elkaar voelen en altijd gevoeld hebben. in alle vertrouwen die er altijd geweest is en alle respect.
Voordat je iets zegt over iemands situatie is het handig om de ins en outs te weten.
ik hoefde dit niet te vertellen omdat ik er eigenlijk hoog boven staat wat mensen van ons vinden of denken. Maar ik dacht dat je misschien hier zelf iets uit kan/kon leren.
- goldenhills
- Amerika-expert
Dapper van je om het uit te leggen. Niet nodig, zoals je zelf al aangeeft, maar ik kan me goed voorstellen dat je het vervelend vind als mensen er een verkeerd beeld van hebben. Heel veel sterkte met het verkrijgen van een visum!
Idd heel dapper om het te vertellen.
Ik heb geen advies, maar wens jou en je "kerel" en je vriendin alle geluk en hopelijk gaat het op de een of andere manier lukken!
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Even iets om misschien rekening mee te houden.
Wij hebben ook deze visa stappen ondergaan. En in mijn mans functie mocht, het spreken van een bepaalde taal, niet als een vereiste worden gesteld in de advertentie. De Department of Labor keurde dat af. Iedereen kan een taal leren werd er gesteld. Weet niet in hoeverre dat voor lesgeven in Nederlands geld, maar dat werd in ons geval niet als een specialiteit gezien. Dus wat jou onderscheid van een Amerikaanse werknemer.
Wij hebben ook deze visa stappen ondergaan. En in mijn mans functie mocht, het spreken van een bepaalde taal, niet als een vereiste worden gesteld in de advertentie. De Department of Labor keurde dat af. Iedereen kan een taal leren werd er gesteld. Weet niet in hoeverre dat voor lesgeven in Nederlands geld, maar dat werd in ons geval niet als een specialiteit gezien. Dus wat jou onderscheid van een Amerikaanse werknemer.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Uit je eerste post vond ik al duidelijk naar voren komen, dat dit niet zomaar een driehoek relatie was. Het is altijd makkelijk oordelen vanuit de leunstoel en ver weg, ik weet er alles van op een andere manier. Ik bewonder je, dat je hier de ingewikkelde situatie uit hebt gelegd en wens jullie heel veel succes de (woon)situatie te kunnen creeren, waar jullie allemaal naar verlangen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Bandido
- Amerika-expert
Het is (helaas) zo gemakkelijk om te oordelen over iets waar je het fijne niet eens van weet. En het gaat ons natuurlijk ook helemaal niks aan, maar toch vind ik het goed dat je het verduidelijkt. Het houdt ons allemaal bij de les. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en succes om dit tot een goed einde te brengen. Op dit forum is zoveel kennis en ervaring aanwezig dat je ongetwijfeld in ieder geval veen informatie zult vinden.
"Keep Georgia On Your Mind"
We zijn nu 3 dagen verder:)
En de emails vliegen over en weer. Heb zojuist mijn lijst met scholen doorgegeven nadat ik vanochtend de mail vond met het antwoord op mijn ervaringen en skillslist, "excellent we wont have a problem to get you here at all"
Kon wel huilen van opluchting.
Wij hebben het idee dat we op dit moment goed bezig zijn. en op de goede weg. We weten dat het nog lang kan duren. Maar het ziet er gewoon erg goed uit. Beetje eng gewoon.
soms kan iets te goed lijken. Maar voor nu de baan is van mij. Ze willen persé met mij werken op grond van mijn ervaring en kennis. Hij ( de directeur van dat bedrijf) zegt geen probleem we hebben dit eeerder gedaan. Dus alles is nu een kwestie van tijd en papieren.
Maar ik mag me gelukkig prijzen met zoals het nu gaat. Niets is natuurlijk een garantie tot je zekerheid heb. Maar hopen en dromen mogen we toch:)
Aan de andere kant van de zee zijn er een aantal mensen die zeer opgewonden zijn over alle ontwikkelingen. En wordt er al veel ondernomen voor mij om alles zo spoedig mogelijk te laten verlopen. (Bijvoorbeeld stalling voor mijn paard, ja hij gaat mee) Dus verzamelen van info en rondneuzen. Wij hopen gewoon met zijn allen dat ik tussen een half jaar tot een jaar kan verhuizen. In die tijd is mijn partner nog 2x hier waarschijnlijk. En misschien in de vakantie wel met de kinderkes
Fingers crossed lol
Maar goed we werken er dus hard aan en alles gaat ineens snel sinds de laatste dagen.
En de emails vliegen over en weer. Heb zojuist mijn lijst met scholen doorgegeven nadat ik vanochtend de mail vond met het antwoord op mijn ervaringen en skillslist, "excellent we wont have a problem to get you here at all"
Kon wel huilen van opluchting.
Wij hebben het idee dat we op dit moment goed bezig zijn. en op de goede weg. We weten dat het nog lang kan duren. Maar het ziet er gewoon erg goed uit. Beetje eng gewoon.
soms kan iets te goed lijken. Maar voor nu de baan is van mij. Ze willen persé met mij werken op grond van mijn ervaring en kennis. Hij ( de directeur van dat bedrijf) zegt geen probleem we hebben dit eeerder gedaan. Dus alles is nu een kwestie van tijd en papieren.
Maar ik mag me gelukkig prijzen met zoals het nu gaat. Niets is natuurlijk een garantie tot je zekerheid heb. Maar hopen en dromen mogen we toch:)
Aan de andere kant van de zee zijn er een aantal mensen die zeer opgewonden zijn over alle ontwikkelingen. En wordt er al veel ondernomen voor mij om alles zo spoedig mogelijk te laten verlopen. (Bijvoorbeeld stalling voor mijn paard, ja hij gaat mee) Dus verzamelen van info en rondneuzen. Wij hopen gewoon met zijn allen dat ik tussen een half jaar tot een jaar kan verhuizen. In die tijd is mijn partner nog 2x hier waarschijnlijk. En misschien in de vakantie wel met de kinderkes
Maar goed we werken er dus hard aan en alles gaat ineens snel sinds de laatste dagen.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoop voor je dat alles vlot gaat! Amerikanen hebben in hun positivisme en enthousiasme soms nogal eens de neiging om de dingen 'rozer' te zien dan ze zijn. Anderen durvern er dan wel eens een slaatje uit slaan, uit de ellende van de medemens, en beloven je in ruil voor een pak geld een roos wolkje om op te leven. Dus ik hoop dat jij momenteel niet met dit soort mensen te maken hebt, maar met mensen die weten waar ze mee bezig zijn en die het goed voor hebben met je!
Hou ons in ieder geval op de hoogte.
Hou ons in ieder geval op de hoogte.
Elke
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Succes Wannago en hou ons op de hoogte!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn wenkbrouwen wel optrok bij het lezen van je eerste post en ik denk velen met mij.
Alleen, je hoeft niet alles te zeggen wat je denkt meen ik. Oordelen is inderdaad erg makkelijk als je niet alles weet. Ik hoop dat Vermonster nog het lef heeft om te reageren maar dat zal wel niet.
Ik wil jou, je partner en je vriendin heel veel succes wensen. Je klinkt zeer positief en dat zal je zeker helpen je dromen te realiseren!
Alleen, je hoeft niet alles te zeggen wat je denkt meen ik. Oordelen is inderdaad erg makkelijk als je niet alles weet. Ik hoop dat Vermonster nog het lef heeft om te reageren maar dat zal wel niet.
Ik wil jou, je partner en je vriendin heel veel succes wensen. Je klinkt zeer positief en dat zal je zeker helpen je dromen te realiseren!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik denk dat je het Vermonster ook niet helemaal kwalijk kunt nemen. Hij is nieuw op dit forum.
Er zijn hier in de afgelopen tijd een aantal nieuwe forummers geweest met best wel aparte verhalen. Zoals een vrouw die met een gevangene ging trouwen en een vrouw die met haar kinderen wilde emigreren maar last had van een dwarsliggende ex-man (en vader van de kinderen).
Dan zijn er een paar reacties op gekomen (zoals; 'weet je wel zeker dat het verstandig is om met een gevangene te trouwen?') waarop dan natuurlijk een hele discussie ontstond en de topicstarter nogal kwaad werd op de bemoeienissen van de forummers. Naar aanleiding daarvan kwam men een beetje tot de conclusie niet langer dit soort vragen te stellen.
Ik trok ook mijn wenkbrouw lichtelijk op hoor nav jouw eerste post! Maar wat een bijzonder en ook triest verhaal. Heel rot voor je vriendin en wat fantastisch dat jouw 'kerel' haar wilde helpen! Ik hoop dat het je gaat lukken! Het lijkt me ook een fijne bijkomstigheid dat jij en je partner dan eindelijk bij elkaar kunnen zijn.
Er zijn hier in de afgelopen tijd een aantal nieuwe forummers geweest met best wel aparte verhalen. Zoals een vrouw die met een gevangene ging trouwen en een vrouw die met haar kinderen wilde emigreren maar last had van een dwarsliggende ex-man (en vader van de kinderen).
Dan zijn er een paar reacties op gekomen (zoals; 'weet je wel zeker dat het verstandig is om met een gevangene te trouwen?') waarop dan natuurlijk een hele discussie ontstond en de topicstarter nogal kwaad werd op de bemoeienissen van de forummers. Naar aanleiding daarvan kwam men een beetje tot de conclusie niet langer dit soort vragen te stellen.
Ik trok ook mijn wenkbrouw lichtelijk op hoor nav jouw eerste post! Maar wat een bijzonder en ook triest verhaal. Heel rot voor je vriendin en wat fantastisch dat jouw 'kerel' haar wilde helpen! Ik hoop dat het je gaat lukken! Het lijkt me ook een fijne bijkomstigheid dat jij en je partner dan eindelijk bij elkaar kunnen zijn.
Dank jullie wel voor jullie fijne reacties:)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 52 Reacties
- 24828 Weergaves
-
Laatste bericht door newamsterdam