Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Tallie1979
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2010, 16:10

Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door Tallie1979 »

Goed, mijn verhaal is als volgt:

Mijn vent en ik hebben inmiddels al ruim een jaar brief en telefooncontact, ik ben inmiddels op bezoek geweest in de gevangenis en op dat moment is de vonk definitief over gesprongen en hebben wij besloten te willen trouwen. Ik hield al van hem voor ik de eerste keer daarheen ging en aangezien en hij vast zit daar, moet ik "buiten" alles regelen. Hij zit nog vast tot 2013 en eigenlijk willen wij trouwen in de gevangenis, zodat ik daarheen kan gaan om alvast een solide basis te bouwen waar hij straks thuis kan komen als hij in 2013 vrij komt.

Er ligt inmiddels een baan voor me klaar, een huis is ook geen enkel probleem en aanvraag om te mogen trouwen in de gevangenis is ook onderweg.

Ik heb voor mezelf al een aantal zaken zoals papieren met apostille in bezit.

Echter, van mijn vent is GEEN ID bewijs beschikbaar, daar deze is verlopen en hij geen mogelijkheid heeft om deze te vernieuwen. Ik wil uiteraard braaf de wegen bewandelen om een immigrant visa te verkrijgen zodat ik in ieder geval daarheen kan, een toekomst voor ons kan gaan bouwen en ook niet onbelangrijk: Ieder weekend bij hem op bezoek kan, deze afstand is echt killing!

Waar begin ik? Vanuit het consulaat krijg ik geen medewerking en word ik van het kastje naar de muur gestuurd en ik zie door de hele papierbende geen boom voor het bos meer zogezegd.. :wink:

Is het zo dat ik kan trouwen met hem in de gevangenis, terug kan komen naar Nederland en het dan hier verder kan regelen? Of moet ik eerst toestemming hebben? Wat is wijsheid?

Even voor jullie informatie ik heb GEEN strafblad.. ( gelukkig niet, dat had het nog lastiger gemaakt denk ik, haha )

*ik zie dat het een behoorlijk verhaal is, bedankt voor de moeite van het lezen*
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door Dento »

De eerste vraag die bij me opkomt: als hij in de gevangenis zit, heeft hij dan voldoende inkomen om jou te kunnen sponsoren (waarschijnlijk niet), en zo niet, hebben jullie iemand die als joint sponsor op kan treden?

En je zegt dat er een baan voor je klaar ligt, en dat een huis ook geen probleem is: kun je dat iets nader uitleggen, wellicht? Wat de baan betreft: je zult eerst je visum in orde moeten krijgen voordat je überhaupt over werken na zult kunnen denken.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Tallie1979
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2010, 16:10

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door Tallie1979 »

Zijn moeder voorziet mij in een woonruimte en kan als backup staan om mij te onderhouden. Daarnaast is er ook nog een 2e optie, mijn moeder zit eraan te denken een huis te kopen in de VS waar ik in kan gaan wonen ( indien dit wettelijk te realiseren valt, dat word momenteel ook uitgezocht of het mogelijk is om als Europeaan een huis te hebben daar zonder er te gaan wonen )

Ik begrijp dat ik niet zomaar kan werken daar, ik moet eerst een visum krijgen :mrgreen: Maar als ik deze eenmaal heb, dan kan ik direct aan de slag.
Gebruikersavatar
DixieChick
Amerika-expert
Berichten: 3134
Lid geworden op: 24 jul 2007, 19:26
Locatie: Georgia, US

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door DixieChick »

Je hebt in principe twee opties. Je kan voor een verloofden visum gaan. Dan vraagt hij dat visum aan, en kom jij naar de VS als alles rond is, om dan te trouwen. Je kan ook in de VS trouwen, terug naar Nederland keren, en dan een visum aanvragen. In dat geval mag je, als je de VS binnenkomt, al meteen werken etc. Ik heb alleen geen idee of hij dit allemaal kan regelen vanaf de gevangenis. Hij zou allerlei papieren moeten invullen en opsturen, en ik neem aan dat dat kan?

Je zal trouwens pas een visum voor jou aan kunnen vragen als hij een birth certificate kan overleggen als bewijs dat hij Amerikaan is. Kan hij dat niet vanuit de gevangenis aanvragen?

Ik weet niet waarvoor hij vast zit (en hoef ik ook niet te weten), maar volgens mij is er ook een wet dat mensen met een bepaald crimineel verleden (ik meen zedelijke misdrijven) geen visa voor hun partner mogen aanvragen. Ik zou dat denk ik even goed uitzoeken, zodat je niet voor nare verrassingen komt te staan.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Tallie1979
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2010, 16:10

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door Tallie1979 »

Dank je voor je reactie DixieChick!

Zijn moeder gaat achter zijn birth certificate aan, ik heb contact gehad met de marriage counsel in de gevangenis en zij gaf aan dat dit voor hen genoeg is als ik ook al mijn paperassen inlever. Hij kan vanuit de gevangenis wel post versturen.

Heb jij enig idee waar ik de informatie kan opvragen of het aanvragen van een visa uberhaupt wel mogelijk is? Mijn voorkeur gaat uit naar trouwen daar, terug gaan naar Nederland en dan verder alles regelen, in principe hebben we de tijd.
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door ANY »

Trouwen met iemand waar je nog nooit een hele dag mee doorgebracht hebt (en dan ga ik niet eens oordelen over zijn achtergrond), succes.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door Bennogr »

Lijkt me een moeilijke opgave: trouwen met een gevangene. Lijkt heel romantisch, maar de praktijk is anders. En een stuk harder.

Ten eerste natuurlijk: waarom zit hij vast? Als iemand een geweldsmisdrijf heeft begaan, lijkt me dat al een reden om erg voorzichtig te zijn. Ten tweede: hoe lang zit hij al vast, gevangenissen in de VS zijn bepaald niet te vergelijken met de situatie in Nederland. Als je in de VS de gevangenis ingaat, dan kom je daar altijd met een knak in je ziel uit. Vooral als je wat langer vast zit in een niet zo aardige (en vaak overvolle) gevangenis.

Verder: het feit dat je in de gevangenis zit in de VS wil echt niet zeggen dat je altijd onsschuldig veroordeeld bent. Het Amerikaanse rechtssysteem laat regelmatig steekjes vallen, maar er worden hier ook veel mensen terecht veroordeeld.

Gevangenen staan er verder om bekend, dat ze heel romantisch kunnen doen, ze hebben immers weinig andere afleiding. Zoek maar eens op het internet naar trouwen met een gevangene (marriage to a convict, marriage to a prisoner). De haren zullen je ten berge rijzen.

En dan heb je natuurlijk nog de andere problemen. Zoals hier gezegd: iemand bezoeken in de gevangenis is echt heel wat anders dan in de vrije wereld met iemand omgaan. Iemand met een strafverleden krijgt bovendien niet makkelijk een baan, zeker niet in de huidige omstandigheden.

Een huis kopen/hebben in de VS is verder geen enkele basis om ee immigratievergunning te krijgen, of zelfs maar de garantie te hebben, dat je echt elke reis het land wordt binnen gelaten. Als je bij immigratie zegt, dat je je aanstaande man, een gevangene komt bezoeken, is het niet onwaarschijnlijk dat ze je minstens een paar extra vragen gaan stellen.

Jouw aanstaande is "natuurlijk" anders, gaat zijn leven beteren, onder jouw invloed zal hij gered worden en zo. Maar de tegenstand vanuit het consulaat en de ambassade is al meteen een duidelijk teken, dat men niet te springen zit om een jonge bruid die met een gevangene wil trouwen het leven in de VS makkelijk te maken.

Beetje cynisch natuurlijk, en met jullie tweeen zal het "natuurlijk" beter gaan. Maar de Nederlandse zegswijze is niet voor niets: bezint eer gij begint.

Desondanks: succes. En moge jullie nog lang en gelukkig leven.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door kastelke »

Bennogr schreef:En moge jullie nog lang en gelukkig leven.
Je vergeet het woordje "samen". ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
DixieChick
Amerika-expert
Berichten: 3134
Lid geworden op: 24 jul 2007, 19:26
Locatie: Georgia, US

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door DixieChick »

Ik moet zeggen dat ik het met de reserves van de vorige posters eens ben. Ik had zelf ook bijna zoiets vergelijkbaars heb gepost. Maar de reden waarom ik dat niet gedaan heb is omdat de topic starter daar niet om vraagt. Ik zou het persoonlijk dan ook jammer vinden als dit zou verzanden in een discussie over het wel of niet slim is om te trouwen van een gevangene.
Natuurlijk is het heel verleidelijk om te gaan roepen "moet je niet doen!", "je kent hem amper", "waar rook is, is vuur" en meer van dat soort dingen, maar ik vind zelf niet dat dat onze plek is. De topic starter is volwassen, en geen jonge tiener meer met sterretjes in haar ogen. Als dit een enorme fout blijkt te zijn, dan moet ze die, vind ik, zelf maken. Haar leven, haar keuzes. Hoe moeilijk die misschien te begrijpen zijn. Ik kan zelf wel tien dingen opnoemen die ik gedaan heb waarvan anderen ze totaal verkeerd vonden, en ik denk dat we die misschien allemaal wel hebben.
Ik was zelf eigenlijk meer benieuwd naar het antwoord op de vraag 'is het uberhaupt mogelijk voor een gevangene om een visum aan te vragen', en de topic starter denk ik ook.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door Dento »

DixieChick schreef:Ik zou het persoonlijk dan ook jammer vinden als dit zou verzanden in een discussie over het wel of niet slim is om te trouwen van een gevangene.
...
maar ik vind zelf niet dat dat onze plek is. De topic starter is volwassen, en geen jonge tiener meer met sterretjes in haar ogen. Als dit een enorme fout blijkt te zijn, dan moet ze die, vind ik, zelf maken. Haar leven, haar keuzes. Hoe moeilijk die misschien te begrijpen zijn.
Helemaal mee eens (vandaar dat ik ook niets in die geest plaatste), en laten we ons daarom nu richten op de vraag van Chantal, en niet op haar beweegredenen en of het al dan niet slim is, en laten we er verder geen discussie meer hebben over hoe verstandig het is. Zij heeft haar keuze gemaakt, en vraagt om informatie rondom een visum, en niet om onze mening over het trouwen met een gevangene.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door Bandido »

Dento schreef:Zij heeft haar keuze gemaakt, en vraagt om informatie rondom een visum, en niet om onze mening over het trouwen met een gevangene.
Heel goed gezegd, ik vind het zelfs nogal "patronizing" overkomen om haar daarover de les te lezen. Ze zal ongetwijfeld al genoeg meningen in haar omgeving hebben gehoord, laten we haar proberen te helpen een antwoord op haar vraag te vinden. En om daarop terug te komen, ik denk eerlijk gezegd dat je er verstandig aan doet om een immigratie advocaat in de arm te nemen. Ik zou dan kiezen voor iemand in de VS, of een Amerikaans kantoor dat een vestiging in NL heeft. Natuurlijk hangt er wel een prijskaartje aan, maar dit is een geval dat we op dit forum denk ik onvoldoende zijn toegerust om te beantwoorden en er hangt voor jullie teveel vanaf om af te gaan op speculaties. Trouwens is het wel zo dat veel advocatenkantoren je vaak gratis een intake bieden om een inschatting te maken van jullie kans van slagen en welke wegen te bewandelen.
"Keep Georgia On Your Mind"
dizzygirl
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 20 mei 2009, 11:54
Locatie: New York

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door dizzygirl »

correct me if i'm wrong....

Is er niet ergens een regeltje dat een gevangene geen verloofdevisum mag aanvragen voor zijn buitenlandse geliefde?
Ik weet het niet zeker maar ik meen daar ooit ergens iets over te hebben gelezen.
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door ANY »

Heel goed gezegd, ik vind het zelfs nogal "patronizing" overkomen om haar daarover de les te lezen.
hoeft ook niet, iedereen kan voor zichzelf beslissen. Ik vindt het alleen een erg grote stap om je legaal te gaan binden aan iemand waarmee je nog zo weinig tijd hebt doorgebracht. Dan kan je in jaren wel volwassen zijn... maar goed, ik houdt op.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door Dento »

dizzygirl schreef:Is er niet ergens een regeltje dat een gevangene geen verloofdevisum mag aanvragen voor zijn buitenlandse geliefde?
Ik weet wel dat de regel bestaat dat een US Citizen geen verloofdevisum kan aanvragen voor een buitenlander die in de gevangenis heeft gezeten voor bepaalde vergrijpen (een hele waslijst zoals drugshandel, het omverwerpen van de regering, enz. enz.), maar ik kan zo 1-2-3 niets vinden over het niet mogen aanvragen van een verloofdevisum door een gevangene...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
DixieChick
Amerika-expert
Berichten: 3134
Lid geworden op: 24 jul 2007, 19:26
Locatie: Georgia, US

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door DixieChick »

Ik heb ook al zitten googlen (uit pure nieuwsgierigheid), maar kan er zo niks over vinden.

Maar goed, stel je voor dat het wel kan. Dan nog zouden ze tegen een probleem aan lopen met het opheffen van de conditionele green card. De TS geeft aan dat haar vriend pas in 2013 vrijkomt. Stel dat zij nu een aanvraag voor K1 indient, dan is zij zeker wel voor het einde van het jaar in de VS. Dan zou ze na twee jaar (2012/2013) de condities op haar green card moeten opheffen, en dus bewijzen dat zij en haar man een leven samen hebben opgebouwd. Hoe kan dat als je niet samenwoont? Accepteert de USCIS dat?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door Dento »

Dat was hetgene wat mij ook een beetje zorgen baarde in deze situatie: het feit dat er sprake moet zijn van een serieuze relatie, en de uitleg die USCIS daaraan kan geven in verhouding tot de onderhavige situatie...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dizzygirl
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 20 mei 2009, 11:54
Locatie: New York

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door dizzygirl »

Have you ever been convicted by a court of law (civil or criminal) or court martialed by a military tribunal for any of the following crimes:
Domestic violence, sexual assault, child abuse and neglect, dating violence, elder abuse or stalking. (Please refer to page 3 of
the instructions for the full definition of the term "domestic violence.)
Homicide, murder, manslaughter, rape, abusive sexual contact, sexual exploitation, incest, torture, trafficking, peonage,
holding hostage, involuntary servitude, slave trade, kidnapping, abduction, unlawful criminal restraint, false imprisonment orThree or more convictions for crimes relating to a controlled substance or alcohol not arising from a single act.

dit is een van de vragen van form I-129F, het eerste formulier dat de aanvrager, dus de US citizen , moet invullen.
dus het ligt er een beetje aan waar hij voor vast zit....
Tallie1979
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2010, 16:10

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door Tallie1979 »

Allemaal bedankt voor jullie input. Ik vraag inderdaad om advies, niet om een oordeel, maar ik kan het van jullie wel voorstellen. :mrgreen:

Ik zal jullie vertellen dat jullie niet de enigen zijn met vraagtekens. Echter, de mensen die mij kennen, weten dat ik nooit over 1 nacht ijs ga, ik heb meerdere malen gehoord dat ik als een zeer verstandig persoon te boek sta, die nooit overhaaste beslissingen neemt. En ja, er zijn mensen geweest die het ronduit DOM hebben genoemd, maar die later dus hun idee hebben bijgesteld.

Ik zie het zo: Wat wij hebben zal nooit iemand begrijpen. Niemand ziet wat ik zie en niemand voelt wat ik voel. En daar wilde ik de discussie ( die het nog niet echt is uiteraard, dank aan hen die zich tot de kern van mijn vraag willen beperken ) graag bij houden. :mrgreen:

Welnu. Ik krijg goede tips hier, ik zal eens even informeren bij een advocatenkantoor, kijken wat zij voor tips/adviezen voor mij hebben. Ik heb ook zitten denken over aanmelden voor de greencard loterij, ik had mij daar al voor aangemeld, maar vraag mij af in hoeverre dit kan botsen met een aanvraag voor een spouse visa. Ik kreeg een dame aan de telefoon die mij kennelijk meteen binnen wilde halen en daar meteen even 500 dollar voor wilde aftikken, maar ik kreeg geen goede antwoorden of het met elkaar botst. Plus dat ze mij niet uit wilde laten praten, dus die heb ik afgekapt dat ik eerst informatie wil gaan vergaren voor ik 500 dollar aftik. Dus daar wil ik mij ook verder in inlezen, kijken of dat ook een optie is.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door vana »

Het inschrijven voor de GCloterij is gratis.

Marjon
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door Dento »

Zoals Marjon aangeeft, meedoen aan de DV loterij is gratis - als ze je ooit geld hier voor vragen, word je dus afgezet. Let daar goed mee op! Gebruik de zoekfunctie op het forum (rechstbovenin) eens en kijk eens wat in de GC/DV-loterij topics, en je zult snel veel wijzer worden.
dizzygirl schreef:dus het ligt er een beetje aan waar hij voor vast zit....
In diezelfde instructies staat ook:
A. If you have ever been convicted of any of the following crimes, submit certified copies of all court and police records showing the charges and dispositions for every such conviction. This is required even if your records were sealed or otherwise cleared or if anyone, including a judge, law enforcement officer, or attorney, told you that you no longer have a record.
...
NOTE: If your petition is approved, a copy of your petition, including the information you submit regarding your criminal convictions, will be provided to the Department of State for dissemination to the beneficiary of your petition pursuant to section 833(a)(5)(A)(ii) of IMBRA. In addition, pursuant to section 833(a)(5)(A)(iii) of IMBRA, any criminal background information pertaining to you that USCIS may discover independently in adjudicating this petition will also be provided to the Department of State for disclosure to the beneficiary of your petition.
Het wil dus niet bij voorbaat zeggen dat hij niet de petitie in kan dienen, en ook niet dat deze afgewezen zal worden, alleen dat hij papieren bij zal moeten sluiten die aantonen dat/als hij veroordeeld is voor een van de genoemde feiten. Maar dat gezegd hebbende: er staat ook niet dat de petitie niet afgewezen kan worden...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer