Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: slow-chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

DV-2011: slow-chat

Bericht door Baia »

Ik was eigenlijk ook al een tijdje niet meer te bespeuren op Alles Amerika. Heb eigenlijk geen idee waarom (druk bezig met andere dingen misschien). Maar toch ook maar even laten weten dat ik ook dit jaar weer zal meedoen aan de loterij :)
Foto heb ik vorig weekend laten maken. Vandaag goed bewerkt, en dan kunnen we morgen rustig het formulier invullen.
Vreemd dat er dit jaar geen DV2011 slow-chat is :-) Was vorig jaar toch zooo leuk om al die vragen en spanning mee te maken :)
Kunnen we er weer geentje aanmaken? 8)

** U vraagt, wij draaien. :lol: **

Wat is de slow chat? Hier kan je gewoon wat losse babbels doen over de Diversity Lottery. Dus: AUB geen inhoudelijke vragen, die stel je beter elders op het forum!
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
OscarG
Amerikakenner

Re: DV-2010: slow-chat

Bericht door OscarG »

De slowchat was inderdaad wel leuk en handig om de spanning van de updates er wat af te halen in de andere thread ;) Ik ben er ook wel voor om dit weer te doen dit jaar.
Alleen het spannende gedeelte laat nu nog wel op zich wachten tot april natuurlijk! ;) Tot die tijd is gebeurt er weinig.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Baia
Amerikakenner
Contacteer:

Re: DV-2011: slow-chat

Bericht door Baia »

Juij :lol: Helemaal blij!
Ik ga nu het online formulier invullen. Altijd spannend :-)
Afbeelding

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb voor de aardigheid de vergelijking eens gemaakt:
vorig jaar rond deze tijd zaten we aan 20 - 21 forumleden die hun kans al gewaagd hadden.
Nu zitten we aan 28! Dat is aanzienlijk meer. Het forum is natuurlijk nog wel wat gegroeid, maar toch. Ik vind dat we dus best weer veel kandidaten hebben!
En de die hards, die moeten natuurlijk nog volgen, tot nu toe is zowat de helft van de inschrijvingen van mensen die nog maar de 1ste of 2de keer hun kans wagen. Broekies. :lol: :wink:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mariekeev
Amerikafan
Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!

Bericht door mariekeev »

kastelke schreef:....En de die hards, die moeten natuurlijk nog volgen, tot nu toe is zowat de helft van de inschrijvingen van mensen die nog maar de 1ste of 2de keer hun kans wagen. Broekies. :lol: :wink:
Zeg Kastelleke.... noem je mij nu een broekie? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Miscchien dat we dan ook maar onderscheid moeten maken tussen de DV pogingen en andere visum pogingen (dan kom ik geloo ik nu op 5 voor mij en 5 voor mijn partner. Dus toch geen broekie meer! :wink: )

Ben benieuwd hoe het zich dit jaar gaat ontwikkelen, hoop dat er nu veeeeeel meer forum leden zijn die een positief antwoord gaan ontvangen volgend jaar. Ik heb inmiddels al een leuke wijngaard te koop gezien...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

;-)
Ok, 't is goed, je krijgt de stempel "Die hard".

Misschien kan je al een optie nemen op die wijngaard? Ik bied me aan als proever (maar dan wel enkel van de rode wijn).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
mariekeev
Amerikafan

Bericht door mariekeev »

YES!!! :D :D Ik ben officieel een "Die Hard" :lol:

Denk dat die wijngaard tegen de tijd dat we eindelijk eens die kant op kunnen al wel is verkocht, moet het maar een andere worden (deze heeft wel onder meer cabernet sauvignont die prijzen heeft gewonnen)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zo, het is er eindelijk van gekomen: ik heb mezelf zojuist ingeschreven voor de DV-2011.
Het eerste jaar dat we meededen was ik heel ongeduldig en vol hoop dat we gingen winnen.
Het tweede jaar was ik meer realistisch en besefte ik dat we weinig kans maakten.
Het derde jaar was ik weer terug hoopvol. Derde keer is immers goede keer. Niet dus.
Het vierde jaar vroeg ik me af wanneer het er eindelijk eens van ging komen.
En nu het vijfde jaar. Je gaat zien dat we nu winnen, want inmiddels zijn we bezig met de aanvraag van een Permanent Resident kaart voor Canada (die we in theorie ook zouden moeten krijgen).

Vorig jaar rond deze tijd hadden we 34 inschrijvingen. Ik ben vandaag forumdeelnemer 40.
Dus vraag ik me af of we die 69 inschrijvingen gaan overtreffen... Natuurlijk zijn er nog heel wat inschrijvingen aangevuld op de lijst nadat de loterij al afgelopen was, van mensen die zich pas na inschrijving op het forum aangemeld hebben.

Wil je meedoen? Dan wordt het zo stilletjesaan echt wel tijd. Over 2 weekjes is het afgelopen en gedaan, en je wilt toch niet het risico lopen om die laatste dagen op computerproblemen te stoten (technische problemen omdat plots miljoenen laatkomers nog snel snel hun kans willen wagen?)?!
Dus: inschrijven maar!!!
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wie wil er meedoen, maar heeft nog steeds niks ingevuld? Het wordt zo stillekesaan wel tijd hoor! Nog 6 dagen, en je moet weeral een jaar langer wachten.
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

We hebben al 45 deelnemers, tegenover 40 vorig jaar rond deze tijd...
Elke
mariekeev
Amerikafan

Bericht door mariekeev »

En laten we hopen op meer winnaars dan vorig jaar!
kevin09
Amerika-ontdekker

Bericht door kevin09 »

Voor mij de eerste keer dat ik mee doe. Erg spannend allemaal. Ik hoop dat er veel mensen winnen hier!

Waarom duurt de uitslag zo lang? :banghead:
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Ik denk omdat er gemiddeld per jaar zo'n 10miljoen mensen mee doen....

Dat heb je niet in 1 week verwerkt :lol:
kevin09
Amerika-ontdekker

Bericht door kevin09 »

Nee, 10 miljoen niet in een week verwerkt maar als het loting is neem ik toch aan dat dit door een computer systeem gebeurd? Alle gegevens worden toch online ingegeven. Of zou er nog wel handwerk aan te pas komen?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ze printen al die fotootjes uit, hangen die aan een grote grote muur, en gaan dan honkball of vogelpik spelen. En die foto's waar het pijltje in blijft steken of waar de bal op terecht komt, die hebben gewonnen. En ja, dat duurt nu eenmaal even, al dat printen en ophangen van die foto's. :lol:
Elke
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

ROTFL!

Manlief en ik waren vorige week bij Bandido op bezoek, en manlief vroeg zich toen ook al hoe dat loten zou gaan. Of ze alle nummertjes in zo'n lotto bal zouden doen, en dan 100 000 nummers zouden trekken.. :) In een dwaas moment kwamen we zelfs met het voorstel om er een televisie special van te maken, compleet met leuk miepje om de nummers te trekken, inbel lijnen, foto's van de winnaars, en weet ik veel wat nog meer ;)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef: In een dwaas moment kwamen we zelfs met het voorstel om er een televisie special van te maken, compleet met leuk miepje om de nummers te trekken, inbel lijnen, foto's van de winnaars, en weet ik veel wat nog meer ;)
Vind ik inderdaad nog steeds geen slecht idee. Past ook wel een beetje bij Amerika om er een show element bij te halen. :D
"Keep Georgia On Your Mind"
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En dan doen we een televoting, en natuurlijk gaan alle AA-leden massaal op ons stemmen! :D
Elke
Baia
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Baia »

Pff weer zoveel inschrijvingen. Hopelijk is dat te wijten aan de populariteit van het forum waardoor meer mensen sneller de weg naar hier vinden.
Televoting is nog zo geen slecht gedacht. Kan ik dan ook op mezelf stemmen? :)
btw, Kastelke, ik kan uw avatar nog niet zien :roll:
Afbeelding

Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

*schop* :roll: :lol: :lol:

Het is alweer April. En dat betekent dat er eerdaags NL's in de brievenbus kan vallen. Ik hou al een paar dagen een ander forum in de gaten waar meestal vrij snel de eerste berichten komen over NL's, maar nog geen meldingen tot dus ver.

Ik zelf hoop eigenlijk dat ik geen brief krijg, anders ga ik me wellicht zuur voelen :roll: ...
Maar ik hoop van harte dat er dit jaar veel mensen hier een NL krijgen en uiteindelijk de GC natuurlijk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer