Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dv-2011 start op 2 oktober (tot 30 november)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Dv-2011 start op 2 oktober (tot 30 november)

Bericht door kastelke »

Weer lang verwacht voor velen:
DV-2011: The online entry registration period for DV-2011 will be October 2 until November 30, 2009. Please, check back later for updates and instructions regarding online entry for DV-2011.
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1322.html

Tegen de tijd dat het zo ver is zal ik een nieuw topic openen waar iedereen die meedoet zich kan melden.

Vooral voor diegenen die nieuw zijn: Heb je nog vragen over deze loterij, lees dan eerst dit:
viewtopic.php?f=12&t=1555

Als je vragen dan nog geen antwoord hebben gekregen, stel ze dan gerust!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Dv-2011 start op 2 oktober (tot 30 november)

Bericht door Marcel87 »

Jeetje wat gaat de tijd toch snel, ik herriner me nog als de dag van gisteren dat ik voor DV2010 inschreef.

Nog minder dan een maand en we kunnen weer inschrijven, ben benieuwd wie er ditmaal allemaal meedoen.
Uiteraard doe ik ook weer mee, 3e keer alweer.
judy
Amerikafan

Bericht door judy »

Hallo
Volgens mij staat dat er nog maar net....ik zat van de week nog te kijken en toen stond het er nog niet. Bedankt voor de info kastelke. We gaan maar weer een poging wagen....de 5de keer. Alweer een jaar voorbij. Het lijkt nog maar pas geleden, dat ik die heb ingevuld! Time can play funny tricks on you :( .
gr Judy
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

@judy: Met "we" bedoel je zeker jij en je partner? Schrijven jullie je allebei in? Want dan wordt het eigenlijk al de 10e poging! ( 2 pogingen in 1 jaar )
judy
Amerikafan

Bericht door judy »

Ja sorry Marcel, je hebt helemaal gelijk. Mijn man en ik schrijven ons allebei in natuurlijk.
gr Judy
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Oh geeft niet hoor Judy :D !
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik doe ook weer mee!
Dat wordt dan mijn tweede keer, en als je mijn vriend meetelt wordt het dus de 3e/4e keer. Inderdaad ongelooflijk dat het alweer een jaar geleden is. Kunnen we weer ons stoeltje voor de witte wand zetten en foto's gaan maken :wink:
Belg_in_SoCal
Amerika-ontdekker

Bericht door Belg_in_SoCal »

Voor mij wordt het de achtste keer of zo... :D
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Ik denk dat ik de foto's dit jaar maar laat maken bij een fotograaf. Zo ben ik er zeker van dat het goed zit! Ik twijfelde nogal enorm over mijn foto van afgelopen jaar.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dat had ik ook inderdaad.....Ik werk alleen vaak met photoshop dus qua afmetingen ben ik zeker dat het in orde was. Ik weet alleen niet zeker of de schaduwen te aanwezig waren of niet. Stiekum ga ik er vanuit dat er met de foto's niets mis geweest kan zijn, maar je blijft erover twijfelen he!

Hey Marcel....hoe zit het nu met je Schotland-onderneming? Ben je er al? Ga je nog? Of niet meer? Ben zo nieuwsgierig :D
judy
Amerikafan

Bericht door judy »

Hallo allemaal
Ik twijfel over een heleboel dingen, maar over de foto's heb ik dan gelukkig net weer geen twijfels. Ik maak de foto's.Ik lees altijd weer even door hoe of dat we erop moeten staan. Vervolgens zet ik mijn man een paar uur(maak er maar een dag van) achter de pc om daar de goede afmeting van te maken en voila, we hebben valid photos! :D
gr Judy
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

RiverCola schreef:Dat had ik ook inderdaad.....Ik werk alleen vaak met photoshop dus qua afmetingen ben ik zeker dat het in orde was. Ik weet alleen niet zeker of de schaduwen te aanwezig waren of niet. Stiekum ga ik er vanuit dat er met de foto's niets mis geweest kan zijn, maar je blijft erover twijfelen he!

Hey Marcel....hoe zit het nu met je Schotland-onderneming? Ben je er al? Ga je nog? Of niet meer? Ben zo nieuwsgierig :D
Het formaat was bij mij ook prima, maar inderdaad die schaduwen waar ik enorm over getwijfeld heb!

Schotland is niet door gegaan..
Ik heb 2 gesprekken gehad bij Manpower hier in Amsterdam die het allemaal "regelt", ik heb aantal tests gedaan en hoop formulieren ingevuld, en dat was allemaal prima in orde! Ik had op een dinsdag een laatste gesprek en zou daarna door IBM zelf vanuit schotland gebeld worden die zelfde week over hoe en wat ivm mijn vertrek! Maar die week heb ik niks gehoord van IBM. De week daarop heb ik nog maar eens gebeld met Manpower, en gezegd dat ik nog niet gebeld was. Dus Manpower belde naar Schotland om te vragen hoe en wat, en IBM vertelde Manpower dat de persoon die er over ging te druk was en nog geen tijd had maar mij uiterlijk woensdag zou bellen! Maar ik hoorde weer niks totdat ik eind van de week weer naar Manpower gebeld heb! Uitgelegd dat ik nog steeds niks gehoord heb , en als ik die 3 augustus zou vertrekken ( dit was 2 weken voor 3 augustus ) het wel snel moest weten om mijn appartement op te kunnen geven en mijn spullen ergens kan opslaan en de rest regelen, nou dat begreep die vrouw van Manpower wel, maar zij konden IBM in schotland zelf ook niet bereiken en kon me dus niet verder helpen.

Toen ik dat hoorde ( dat ze IBM zelf niet konden bereiken ) verloor ik mijn vertrouwen er een beetje in! Wat nou als ik in Schotland ben en een probleem heb en ik kan ze niet bereiken. Dan zit je daar wel. Die week hoorde ik nog steeds niks van IBM, ik had ondertussen nog andere sollicitaties lopen en bij Telfort wouden ze me heel graag hebben. Toen belde ik die donderdag ( ruim 2,5 week later ) eerst naar Telfort om te zeggen dat ik bij hun kom werken, en daarna naar manpower om ze te vertellen dat ik niet meer wil en ook uitgelegd hoe en wat. Konden ze wel begrijpen. Ze zouden het in ieder geval aan schotland doorgeven dat ik niet meer gebeld hoefde te worden.

En het erge is ( en ben achteraf blij dat ik niet gegaan ben ) , halverwege augustus kreeg ik inneens telefoon vanuit Schotland, ze hadden niks van Manpower gehoord en waren nog steeds in de veronderstelling dat ik naar Schotland zou komen! Heb die mevrouw maar uitgelegd hoe en wat, en ze was helemaal verbaasd dat ik niet meer wou. Ja sorry, maar als de communicatie tussen Manpower en IBM zo slecht is , mij van alles beloven voor als ik daar ben, maar hun afspraken nu al niet nakomen, heb ik er geen zin meer in!

En nu werk ik dus al inmiddels anderhalve maand voor Telfort, en dat bevalt echt supergoed :mrgreen:.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

judy schreef:Hallo allemaal
Ik twijfel over een heleboel dingen, maar over de foto's heb ik dan gelukkig net weer geen twijfels. Ik maak de foto's.Ik lees altijd weer even door hoe of dat we erop moeten staan. Vervolgens zet ik mijn man een paar uur(maak er maar een dag van) achter de pc om daar de goede afmeting van te maken en voila, we hebben valid photos! :D
gr Judy
Ben ik stiekem toch benieuwd waar hij dan een dag mee bezig is, aangezien het croppen van foto's echt 2 seconden werk is? :-)

Wij gaan ook weer meedoen, voor mij volgens mij alweer de 4e keer
Voor mijn vriend de 2e...

Misschien laat ik ook maar foto's maken bij de fotograaf......was er vorig jaar ook niet helemaal zeker van of het nou wel allemaal klopte
judy
Amerikafan

Bericht door judy »

Hoi Iris
Ja joh, wij zijn gewoon niet handiger :? . Het probleem lag hem vooral aan de groote van de foto, die was anders dan andere jaren en vergde iets meer geklooi. En als hij eenmaal door had hoe het moest, moest de volgende en dan wist ie niet meer hoe hij het ook alweer gedaan had :lol: . En dat dan in totaal 5 keer ( wij + 3 kids).
gr Judy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Amai, nog maar goed dat je je man niet per uur moet betalen! Een fotograaf zou dan een koopje zijn! :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@ Marcel: Wat een raar verhaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je je vertrouwen in de hele onderneming kwijtraakte. Een emigratie is niet niks en dan wil je op z'n minst vertrouwen kunnen hebben in de personen waarmee je het moet regelen. Kwam je niet toch in de verleiding om alles door te zetten na dat telefoontje met Schotland?

Maar ik ben blij voor je dat je het naar je zin hebt op je nieuwe baan!!!
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Die verleiding had ik gelukkig niet.

Ik baalde er in het begin wel heel erg van dat het zo gelopen was, maar heb me er nu ook overheen gezet en bij dat telefoontje had ik echt zoiets van laat maar zitten. Dat bevestigde voor mij alleen maar dat het goed is geweest om niet te gaan.

En ach, als ik naar schotland was gegaan had er voor volgend jaar geen reisje naar Amerika in gezeten :mrgreen:
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Zelf zal ik dit jaar niet mee doen aan de DV aangezien een dezer dagen het K1 aanvraag pakketje richting de USCIS gaat. Vorig jaar heb ik de foto laten maken bij een fotograaf, deze waren iets duurder dan een normale NL pasfoto, maar alsnog niet al te duur (15 euro oid). Voor die 15 euro wilde ik me geen zorgen maken of de zelfgemaakte foto wel in orde was.

Ik wens iedereen die dit jaar mee doet veel succes! Mogen er meer winnaars zijn dan vorig jaar!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Oscar, je laat die DV-2011 toch niet gaan? Stel dat er wat misloopt met je K1-aanvraag...
(sorry, ik wil je niet laten panikeren of zo hoor, maar ik zou gewoon het zeker voor het onzekere nemen)
Elke
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ja, ik zou ook gewoon meedoen. Al is het alleen maar omdat je als je wint, meteen een onvoorwaardelijke GC krijgt. Waarom niet, het meedoen is toch gratis.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer