Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Financiering eigen bedrijf (motel) in VS
Financiering eigen bedrijf (motel) in VS
Hoi allemaal,
Wij zijn nog steeds aan het rondkijken en zoeken om te zien of wij naar Canada of de VS kunnen/willen. Net uit Canada (zuidelijk Ontario) terug, best leuk, maar trekt ons toch minder dan de VS. Enfin.
Als je in Canada een business (motel bijvoorbeeld) wilt kopen dan kun je met een down payment van ongeveer 40-50% de rest lenen bij een bank.
Weet iemand of dit in de VS ook een optie is of is het daar min of meer uitgesloten omdat men veel strenger is met credit lines enzo.
Verder weet iemand ook goede real estate sites waar je een redelijk overzicht kunt krijgen van motels te koop (voorkeur FL)?
Verder zijn we op zoek naar informatie over allerlei persoonlijke en zakelijke verzekeringen (health, property tax, liability insurance (persoonlijk en zakelijk), property insurance (incl fire enzo)) en daarnaast ook nog info over nuts-voorzieningen en kosten (gas, water, electra, afvalverwerking, enz).
Sommige dingen heb ik wel al het een en ander gevonden, maar tot nu toe vind ik het maar een puinhoop met de informatie voorziening in de VS. Op federaal niveau gaat het aardig, op staatsniveau al een stuk minder en daaronder .... puff.
Hoe krijg je ooit een redelijk goed beeld van het runnen van een motel aldaar, financiering, maandelijkse kosten, enz, enz.
Alvast bedankt voor jullie suggesties en raad!
Marco
Wij zijn nog steeds aan het rondkijken en zoeken om te zien of wij naar Canada of de VS kunnen/willen. Net uit Canada (zuidelijk Ontario) terug, best leuk, maar trekt ons toch minder dan de VS. Enfin.
Als je in Canada een business (motel bijvoorbeeld) wilt kopen dan kun je met een down payment van ongeveer 40-50% de rest lenen bij een bank.
Weet iemand of dit in de VS ook een optie is of is het daar min of meer uitgesloten omdat men veel strenger is met credit lines enzo.
Verder weet iemand ook goede real estate sites waar je een redelijk overzicht kunt krijgen van motels te koop (voorkeur FL)?
Verder zijn we op zoek naar informatie over allerlei persoonlijke en zakelijke verzekeringen (health, property tax, liability insurance (persoonlijk en zakelijk), property insurance (incl fire enzo)) en daarnaast ook nog info over nuts-voorzieningen en kosten (gas, water, electra, afvalverwerking, enz).
Sommige dingen heb ik wel al het een en ander gevonden, maar tot nu toe vind ik het maar een puinhoop met de informatie voorziening in de VS. Op federaal niveau gaat het aardig, op staatsniveau al een stuk minder en daaronder .... puff.
Hoe krijg je ooit een redelijk goed beeld van het runnen van een motel aldaar, financiering, maandelijkse kosten, enz, enz.
Alvast bedankt voor jullie suggesties en raad!
Marco
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Re: Financiering eigen bedrijf (motel) in VS
Hallo PBBI, werk aan de winkel man!
Otties wil een zaak in de V.S. starten...
-
- Amerika-expert
Weet wel waar je aan begint. Een investeringsvisum wil namelijk niet zeggen dat je automatisch na verloop van tijd een groene kaart krijgt.
En als je kinderen 18 worden tijdens de looptijd van dat visum, verliezen ze hun status en moeten ze het land uit. Vandaar ook dat die groene kaart zo belangrijk is, want dan mag iedereen blijven.
Een motel is veel werk voor weinig geld. En verkijk je niet op hoe hard de VS is. Je hebt hier de vrijheid om voor alles fors te betalen, inclusief (ziekte) verzekeringen, gas en elektra, en nog zo wat. Plus voor een motel zul je extra dure aansprakelijkheidsverzekeringen moeten afsluiten. Zelfs gasten die door hun eigen schuld problemen krijgen, beginnen snel een proces en zelfs als je onschuldig bent, zul je een hoop kwijt zijn aan advocaten om je onschuld te bewijzen.
Maar laat je niet weerhouden door cynische opmerkingen. Kijk wel goed uit voordat je in het diepe sprint.
En als je kinderen 18 worden tijdens de looptijd van dat visum, verliezen ze hun status en moeten ze het land uit. Vandaar ook dat die groene kaart zo belangrijk is, want dan mag iedereen blijven.
Een motel is veel werk voor weinig geld. En verkijk je niet op hoe hard de VS is. Je hebt hier de vrijheid om voor alles fors te betalen, inclusief (ziekte) verzekeringen, gas en elektra, en nog zo wat. Plus voor een motel zul je extra dure aansprakelijkheidsverzekeringen moeten afsluiten. Zelfs gasten die door hun eigen schuld problemen krijgen, beginnen snel een proces en zelfs als je onschuldig bent, zul je een hoop kwijt zijn aan advocaten om je onschuld te bewijzen.
Maar laat je niet weerhouden door cynische opmerkingen. Kijk wel goed uit voordat je in het diepe sprint.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hoi Benno,
Bedankt voor je reactie.
Wij weten idd dat je het romantische idee van de harde werkelijkheid moet kunnen scheiden.
Dure verzekeringen, geen permanente verblijfsvergunning (waren de kinderen niet tot 21 jaar toegestaan?) en geen ruim gevulde beurs horen er allemaal bij.
Dat was ook een van de redenen waarom wij ook naar Canada hebben gekeken. Maar vooralsnog voelt Canada niet zo "thuis" als de VS. Wellicht niet helemaal eerlijk na 1x twee weken rondkijken in Ontario tegenover 15+ keer de VS op verschillende plekken.
Voor ons zitten er (t.o.v. Canada) twee belangrijke vraagtekens bij de VS:
1) verblijfsvergunning (meer gedoe en niet permanent)
2) lage room rates van motels (in de VS is $40-$50 normaal, terwijl in Canada $100 niet bijzonder is).
Punt 1 is niet zo veel aan te doen behalve elk jaar met de lotery mee te doen.
Punt 2 hangt vooral van de locatie af (direct gekoppeld aan bezettingsgraad) en dat heeft weer invloed op de kostprijs. Dit is zeker haalbaar, maar je moet wel een beetje geluk hebben.
Marco
Bedankt voor je reactie.
Wij weten idd dat je het romantische idee van de harde werkelijkheid moet kunnen scheiden.
Dure verzekeringen, geen permanente verblijfsvergunning (waren de kinderen niet tot 21 jaar toegestaan?) en geen ruim gevulde beurs horen er allemaal bij.
Dat was ook een van de redenen waarom wij ook naar Canada hebben gekeken. Maar vooralsnog voelt Canada niet zo "thuis" als de VS. Wellicht niet helemaal eerlijk na 1x twee weken rondkijken in Ontario tegenover 15+ keer de VS op verschillende plekken.
Voor ons zitten er (t.o.v. Canada) twee belangrijke vraagtekens bij de VS:
1) verblijfsvergunning (meer gedoe en niet permanent)
2) lage room rates van motels (in de VS is $40-$50 normaal, terwijl in Canada $100 niet bijzonder is).
Punt 1 is niet zo veel aan te doen behalve elk jaar met de lotery mee te doen.
Punt 2 hangt vooral van de locatie af (direct gekoppeld aan bezettingsgraad) en dat heeft weer invloed op de kostprijs. Dit is zeker haalbaar, maar je moet wel een beetje geluk hebben.
Marco
Benno,
Mag ik vragen wat jij/jullie doet/doen voor de kost in de VS?
Marco
Mag ik vragen wat jij/jullie doet/doen voor de kost in de VS?
Marco
Inderdaad E2 visum zitten heel wat haken en ogen aan...geen kans op een greencard en als je kinderen hebt die niet geboren zijn in Amerika dan kan het een ramp zijn als ze 21 worden.
Eeen bank leent geen cent als je geen credit history hebt en als je die wel hebt is het momenteel nog steeds een groot vraagteken...
Eeen bank leent geen cent als je geen credit history hebt en als je die wel hebt is het momenteel nog steeds een groot vraagteken...
-
- Amerika-expert
Ik ben al 33 jaar in de VS, aanvankelijk als journalist (Wereldomroep, BRTN Radio, Het Parool en nog zo wat, later ook Reuters en het Agrarisch Dagblad). Nu steeds meer als vertaler en (telefoon)tolk.
Let erg goed op met wie je in zee gaat als je hulp zoekt. Heb in de loop der jaren al een aantal verhalen gehoord van mensen die blindelings op iemand vertrouwen en daardoor helemaal spaak liepen. Dat is zelfs een zo groot bedrijf als Verolme (scheepswerf, bestaat die nog, zoek maar eens op Verlome kolengraver) overkomen, meer dan 10 miljoen in een tijd dat een dollar nog vier gulden kostte. En vergeet niet dat de VS het land is van het Ponzi Scheme en de Bernie Madoffs.
Niet dat ik reclame wil maken, maar PBBI die hier op het forum rondzwerft weet waar hij het over heeft (en zegt nee als het volgens hem niet zou lukken!) en zo zijn er nog wel een paar goeden (waar ik de namen vergeten ben.)
Wat Ronald Reagan altijd zei (een van de weinige goede uitspraken van de man) was: vertrouw, maar verifieer. Je kunt beter wat extra geld betalen voor een 'tweede mening' van een onafhankelijk deskundige, dan gaan, je hele investering verliezen en met letterlijk alleen de kleren op je rug, met hangende pootjes terug te moeten druipen naar Nederland.
(Ik heb geluk gehad, heb een jaar of 25 geleden, toen dat nog kon, redelijk snel op eigen krachten een groene kaart gekregen. Ben daarna met een Amerikaanse getrouwd en kon daardoor vijf jaar geleden een dubbelenationaliteiter worden).
Let erg goed op met wie je in zee gaat als je hulp zoekt. Heb in de loop der jaren al een aantal verhalen gehoord van mensen die blindelings op iemand vertrouwen en daardoor helemaal spaak liepen. Dat is zelfs een zo groot bedrijf als Verolme (scheepswerf, bestaat die nog, zoek maar eens op Verlome kolengraver) overkomen, meer dan 10 miljoen in een tijd dat een dollar nog vier gulden kostte. En vergeet niet dat de VS het land is van het Ponzi Scheme en de Bernie Madoffs.
Niet dat ik reclame wil maken, maar PBBI die hier op het forum rondzwerft weet waar hij het over heeft (en zegt nee als het volgens hem niet zou lukken!) en zo zijn er nog wel een paar goeden (waar ik de namen vergeten ben.)
Wat Ronald Reagan altijd zei (een van de weinige goede uitspraken van de man) was: vertrouw, maar verifieer. Je kunt beter wat extra geld betalen voor een 'tweede mening' van een onafhankelijk deskundige, dan gaan, je hele investering verliezen en met letterlijk alleen de kleren op je rug, met hangende pootjes terug te moeten druipen naar Nederland.
(Ik heb geluk gehad, heb een jaar of 25 geleden, toen dat nog kon, redelijk snel op eigen krachten een groene kaart gekregen. Ben daarna met een Amerikaanse getrouwd en kon daardoor vijf jaar geleden een dubbelenationaliteiter worden).
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Zei het toch al...
PBBI waar zit je???
Nu weet ik wie je bent Bennogr!
Al sinds ik op het forum zit ben ik mijn hersens aan het pijnigen omdat de naam Benno Groeneveld mij een belletje deed rinkelen.
Vroeger op kantoor werd elke dag om 13.00 uur de radio opgezet om naar het nieuws op radio 2 (BRT-VRT) te luisteren.
Wij grapten steeds met; kan radio 2 nu echt geen Belg sturen om het Amerikaanse nieuws te brengen?
Alle gekheid op een stokje, je bracht het nieuws altijd op een professionele mannier en dat is me toch bijgebleven!
Welliswaar met een Hollands accent maar dat is je vergeven... :beerchug:
PBBI waar zit je???
Nu weet ik wie je bent Bennogr!
Al sinds ik op het forum zit ben ik mijn hersens aan het pijnigen omdat de naam Benno Groeneveld mij een belletje deed rinkelen.
Vroeger op kantoor werd elke dag om 13.00 uur de radio opgezet om naar het nieuws op radio 2 (BRT-VRT) te luisteren.
Wij grapten steeds met; kan radio 2 nu echt geen Belg sturen om het Amerikaanse nieuws te brengen?
Alle gekheid op een stokje, je bracht het nieuws altijd op een professionele mannier en dat is me toch bijgebleven!
Welliswaar met een Hollands accent maar dat is je vergeven... :beerchug:
-
- Amerika-expert
Ja, ik dacht dat ik maar niet moest proberen mijn g te verzachten.
Volgens mij heeft de Belgische oproep nu al een aantal jaren 'echte' Vlamingen in de VS. (Ik voel me nog steeds een beetje 'ere-Vlaming').
Leuk dat mijn naam toch nog aanspreekt, als je voor de radio werkt, word je nooit zo bekend als de mensen bij de TV.
Volgens mij heeft de Belgische oproep nu al een aantal jaren 'echte' Vlamingen in de VS. (Ik voel me nog steeds een beetje 'ere-Vlaming').
Leuk dat mijn naam toch nog aanspreekt, als je voor de radio werkt, word je nooit zo bekend als de mensen bij de TV.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Klopt! We hebben nu Greet De Keyser maar die begint nu een Amerikaanse tongval te krijgen van de jaren in de V.S. te verblijven... LOL
't is ook nooit goed voor ons Belgskes hé! :dance:
't is ook nooit goed voor ons Belgskes hé! :dance:
-
- Amerika-expert
Dat van die Amerikaanse tongval -- Nederlanders EN Belgen -- snap ik niet.
Ik ben pas 33 jaar in de VS en heb nog steeds een Nederlands (of in ieder geval een Europees) accent in m'n Engels, maar geen Amerikaans accent in m'n Nederlands. Mede dankzij regelmatig overleg met de redactie in Brussel indertijd.
Ik ben pas 33 jaar in de VS en heb nog steeds een Nederlands (of in ieder geval een Europees) accent in m'n Engels, maar geen Amerikaans accent in m'n Nederlands. Mede dankzij regelmatig overleg met de redactie in Brussel indertijd.
ach, zo'n tongval is gewoon interessant doen. Ik ben drietalig opgevoed en ik heb geen accent in welke taal dan ook. Nou ja, je krijgt natuurlijk bepaalde klemtonen en uitspraken ed van je ouders mee. Zo schijn ik een Haags accent (niet plat, maar blijkbaar een harde 'g') te hebben in mijn Nederlands, klinkt mijn Frans zoals het in Parijs wordt gesproken en is mijn Engels uit het noordoosten van de Verenigde Staten.
Hier in NY heb je veel expats die na een paar maanden 'ineens zo veel moeite hebben met hun Nederlands'. Ja, de groeten, zeker als je als volwassene in een ander land terechtkomt verleer je je moedertaal niet zo één twee drie.
Hier in NY heb je veel expats die na een paar maanden 'ineens zo veel moeite hebben met hun Nederlands'. Ja, de groeten, zeker als je als volwassene in een ander land terechtkomt verleer je je moedertaal niet zo één twee drie.
- Bandido
- Amerika-expert
Het is inderdaad wel apart, maar ik merk om me heen dat de een sneller accenten overneemt dan de ander. Zal ook in zijn algemeen met het wel of niet hebben van een talenknobbel te maken hebben. Zo ken ik inmiddels behoorlijk wat Nederlanders hier en een aantal klinken alsof ze nog maar net uit de polder komen, terwijl ze hier vaak al vele jaren wonen. Grammaticaal klopt het allemaal wel, maar de uitspraak is vaak echt belabberd. Dat vind ik pas echt vreemd.Bennogr schreef:Dat van die Amerikaanse tongval -- Nederlanders EN Belgen -- snap ik niet.
Ik ben pas 33 jaar in de VS en heb nog steeds een Nederlands (of in ieder geval een Europees) accent in m'n Engels, maar geen Amerikaans accent in m'n Nederlands.
"Keep Georgia On Your Mind"
- DixieChick
- Amerika-expert
Haha, ja, dat heb ik dus ook. Ik heb hier recent een clubje van Nederlandse "spouses" ontdekt; eentje daarvan woont al veertig jaar in de VS en klinkt echt nog steeds echt heel erg Nederlands. Ik vraag me echt af hoe dat dat kan. Inderdaad, grammaticaal is het allemaal perfect, en de uitdrukkingen kloppen ook allemaal, maar de uitspraak is nog steeds echt heel Nederlands. Maar, misschien zoals Bandido zegt, heeft het te maken met hoe snel je accenten op pikt. En ik heb als bijkomend nadeel dat ik een radio talkshow doe (niks speciaals, gewoon voor het station van de uni), en mezelf dus veel te veel terughoor, en dus mezelf kan corrigeren als dat nodig is.Bandido schreef:
Het is inderdaad wel apart, maar ik merk om me heen dat de een sneller accenten overneemt dan de ander. Zal ook in zijn algemeen met het wel of niet hebben van een talenknobbel te maken hebben. Zo ken ik inmiddels behoorlijk wat Nederlanders hier en een aantal klinken alsof ze nog maar net uit de polder komen, terwijl ze hier vaak al vele jaren wonen. Grammaticaal klopt het allemaal wel, maar de uitspraak is vaak echt belabberd. Dat vind ik pas echt vreemd.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Disney-Golf
- Amerikakenner
@Bennogr.
Ik bedoel hiermee dat Greet tegen woordig meer moeite heeft om "uit haar woorden" te geraken dan in het begin dat ze in de V.S. was.
Ook gebruikt ze meer Engelse (lees Amerikaanse) woorden in haar berichtgeving.
Zo in de zin van dat ze het Nederlandse woord niet direct kan vinden en bij sommige (Nederlandse) woorden een Engels accent heeft.
Dit is uiteraard mijn mening maar ik denk dat vele mensen dit zullen beamen.
Goch, waar is de tijd Benno! :beerchug:
Benno Groeneveld voor het journaal in...
Ik bedoel hiermee dat Greet tegen woordig meer moeite heeft om "uit haar woorden" te geraken dan in het begin dat ze in de V.S. was.
Ook gebruikt ze meer Engelse (lees Amerikaanse) woorden in haar berichtgeving.
Zo in de zin van dat ze het Nederlandse woord niet direct kan vinden en bij sommige (Nederlandse) woorden een Engels accent heeft.
Dit is uiteraard mijn mening maar ik denk dat vele mensen dit zullen beamen.
Goch, waar is de tijd Benno! :beerchug:
Benno Groeneveld voor het journaal in...
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, dat had ik ook, een aantal jaren geleden deed ik hetzelfde voor een lokaal radiostation en schrok me in eerste instantie wezenloos van mijn eigen accent in het Nederlands (ik klonk nogal Noord-Hollands). Dan kun je jezelf inderdaad verbeteren. Tenminste, als je dat zelf nodig vindt, er is natuurlijk op zich helemaal niks mis met accenten, begrijp me goed.DixieChick schreef:En ik heb als bijkomend nadeel dat ik een radio talkshow doe (niks speciaals, gewoon voor het station van de uni), en mezelf dus veel te veel terughoor, en dus mezelf kan corrigeren als dat nodig is.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
We dwalen wat af, maar dat je accent horen via de radio heb ik ook. Mijn vrouw en kind horen mijn Nederlandse accent niet meer in het Engels, maar via de radio (ik heb een jaar of 14 als vrijwilliger nieuws gedaan voor KFAI, 'community' radio in Minneapolis.
Technische termen zijn iets waar ik het al eens eerder over gehad heb. Ik heb gewerkt/werk af en toe voor het Agrarisch Dagblad, maar daar ben ik pas hier in de VS mee begonnen. Mijn landbouwtaal is dus Engels, sommige termen weet ik als Amsterdammer echt niet in het Nederlands.
Benno Groeneveld, Radionieuws ........ New York.
Technische termen zijn iets waar ik het al eens eerder over gehad heb. Ik heb gewerkt/werk af en toe voor het Agrarisch Dagblad, maar daar ben ik pas hier in de VS mee begonnen. Mijn landbouwtaal is dus Engels, sommige termen weet ik als Amsterdammer echt niet in het Nederlands.
Benno Groeneveld, Radionieuws ........ New York.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
DAT was het! ...radionieuws...
Hallo PBBI, werk aan de winkel man!
Ben er, sorry, was even het land uit, :beerchug:PBBI waar zit je???
Nee, dit is in Amerika niet mogelijk, een aantal jaren geleden wel met een SBA lening, maar nu niet meer. We proberen vaak een financiering te krijgen van de verkoper, zelfs als dit niet persé noodzakelijk is. Is altijd prettig als de verkoper nog met wat geld in de zaak zit.Als je in Canada een business (motel bijvoorbeeld) wilt kopen dan kun je met een down payment van ongeveer 40-50% de rest lenen bij een bank.
Dit is 21.En als je kinderen 18 worden tijdens de looptijd van dat visum, verliezen ze hun status en moeten ze het land uit
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Welkom terug (thuis) PBBI. :dance:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht