Nog preciezer: dit is de
link.
Zaandra, als ik het verhaal van die dame zo lees dan gebruikt ze gewoon verkeerde termen, althans, juridisch verkeerde termen. Zo te lezen kan het niet anders dan dat ze gewoon in Amerika voor de wet is getrouwd. En inderdaad, als je dat gewoon bij de county clerk of iets dergelijks doet dan is dat een kwestie van een handtekening zetten en verder niks. Het feit dat ze er geen groot feest van heeft opgemaakt, wil nog niet zeggen dat ze niet wettelijk is getrouwd. Zoals ik al eerder zei: 'elopen' is geen juridische handeling. Ze suggereert min of meer dat hetgeen ze tekende niet meer is dan een soort samenlevingscontract, maar zoiets kent men niet in de US.
Ik zie in haar verhaal ook geen andere grond voor een langdurig, legaal verblijf in de US dan een huwelijk. Ze schrijft immers dat ze dankzij het ondertekenen van een document (dat het marriage certificate moet zijn geweest) nu probleemloos bij haar vriend (lees: echtgenoot) kan blijven. Dat kan alleen maar via een huwelijk, of wanneer je een visumprocedure start voor een fiancée visum waarbij je naar Amerika vertrekt met de intentie om daar te trouwen met een Amerikaan, hetgeen je dan ook daadwerkelijk binnen een aantal maanden moet doen, anders moet je weer vertrekken. Haar verhaal lezend is er van een procedure voor een fiancée visum geen sprake. Kortom, ze moet wel getrouwd zijn.
Marcel
Life is good in the Tarheel State.