Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mogelijk emigreren naar VS? Dan kunt u mij helpen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Marcel Nieuwhof
Amerika-newbie

Mogelijk emigreren naar VS? Dan kunt u mij helpen

Bericht door Marcel Nieuwhof »

Respondenten gezocht voor interview

Samen met drie medestudenten werk ik aan een scriptie over migratie. Voortbouwend op eerder gedaan onderzoek zijn we vooral geïnteresseerd in de motieven van mensen om te emigreren. Persoonlijk doe ik onderzoek naar migratie richting de Verenigde Staten. Hier zou ik graag met enkele mensen over in gesprek gaan. Als u serieuze plannen heeft om naar de Verenigde Staten te migreren, dan zou ik uw medewerking aan een interview zeer op prijs stellen. Het slagen van de scriptie is mede afhankelijk van uw bereidheid om mee te werken aan een interview.
Een interview zal ongeveer een uur in beslag nemen en kan in principe op elke door uw gewenste locatie plaatsvinden. U kunt contact opnemen door te reageren via onderstaand e-mailadres, of een reactie op dit bericht achter te laten. Indien u vragen heeft kunt u door middel van onderstaand e-mail adres contact met mij opnemen. Uiteraard zullen uw antwoorden zeer discreet worden behandeld. Ook zal u identiteit nooit direct aan één van de uw antwoorden worden gekoppeld. Ik hoop van harte op uw medewerking.

Marcel Nieuwhof
marcelnieuwhof@hotmail.com
student Sociale Geografie & planologie
Rijksuniversiteit Groningen
veg_eric
Amerika-ontdekker

Re: Mogelijk emigreren naar VS? Dan kunt u mij helpen

Bericht door veg_eric »

Marcel Nieuwhof schreef:
Marcel Nieuwhof
Universiteit Groningen; dan verwacht ik toch geen hotmail adress......

Ik adviseer mensen die hier op in willen gaan, om heel voorzichtig te zijn met details over waar je woont etc.

Sorry als ik het fout heb, maar "Better to be safe then sorry" :beerchug:
Marcel Nieuwhof
Amerika-newbie

Laat ik in reactie op de vorige post over dit onderwerp even verduidelijken dat het hotmailadres gewoon mijn prive emailadres is. Op mijn faculteit beschik ik ook over een e-mailadres (s1565648@student.rug.nl). Dit adres gebruik ik echter liever niet, omdat het nogal gebruiksonvriendelijk is. Nogmaals ik handel volledig ter goede trouw. Mocht u geïnteresseerd zijn, maar nog twijfelen aan mijn integeriteit dan kan ik u de gegevens van mijn begeleider verstrekken, dan kunt u eventueel contact opnemen met mijn begeleider. Ik hoop nog steeds op uw medewerking

met vriendelijke groet, Marcel Nieuwhof
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Marcel, misschien is het een idee voor je om eventueel ook mensen te interviewen die al geëmigreerd zijn? Dit zou je bv via een chat of messenger kunnen doen. Wellicht kun je dan (nog) meer mensen vinden die bereid zijn om je te helpen :)
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

veg_eric> ik begrijp je wantrouwen, maar het is onder studenten echt heel gebruikelijk om een ander adres dan hun campus adres te gebruiken hoor. Universitaire mail staat erom bekend nogal onbetrouwbaar te zijn.

Het klinkt als een interessant onderzoek! Helaas zit ik al in de VS, dus aan mij heb je helaas niet zo heel veel. Maar succes ermee!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Marcel Nieuwhof
Amerika-newbie

Samen met drie medestudenten werk ik aan een scriptie over migratie. Voortbouwend op eerder gedaan onderzoek zijn we vooral geïnteresseerd in de motieven van mensen om te emigreren. Persoonlijk doe ik onderzoek naar migratie richting de Verenigde Staten. Hier zou ik graag met enkele mensen over in gesprek gaan. Als u serieuze plannen heeft om naar de Verenigde Staten te migreren, dan zou ik uw medewerking aan een interview zeer op prijs stellen. Ook wanneer u al langer in de Verenigde Staten woont, kunt u mij helpen. Ik ben van plan om de motieven van mensen die er nu over nadenken om te emigreren te vergelijken met de motieven van de mensen die al eerder gemigreerd zijn. U kunt contact opnemen door te reageren via onderstaande e-mailadressen, daar kunt u terecht indien u nog vragen heeft. Een interview zal ongeveer een uur in beslag nemen en kan in principe op elke door uw gewenste locatie plaatsvinden. Als u een interview liever via Skype of MSN afhandelt, is dat geen probleem.
Uiteraard zullen uw antwoorden zeer discreet worden behandeld. Ook zal u identiteit nooit direct aan één van de uw antwoorden worden gekoppeld. Ik hoop op uw medewerking.

Marcel Nieuwhof
s1565648@student.rug.nl
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Respondenten gezocht voor interview

Bericht door Njit »

Is dit hetzelfde als dit onderzoek: viewtopic.php?f=12&t=22141&p=349789#p349789
Indien het hetzelfde is dan is het een dubbelpost en dat is op Fora meestal niet toegestaan...

**Dit is inderdaad hetzelfde. Ik heb gemakshalve de oproepen dus maar samen in 1 topic geplaatst.
Elke**
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

och , binnenkort loopt zijn email box vol van spamberichtjes. Omdat ie zn email adres in zn post heeft gezet :mrgreen:
E59th
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 75

Bericht door E59th »

Hey hey! Iets aardiger tegen je naamgenoot! :lol:

Topic starter, ik woon in Grunn dus ik wil en kan best persoonlijk medewerking verlenen mits het niet te lang duurt. Maar dan niet meer crossposten... :banghead:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

E59th street: misschien moet je die student maar even per mail aanschrijven, ik heb niet de indruk dat hij hier echt leest. Tenminste, ik heb na zijn 1ste oproep bijkomende vragen gesteld via pb (bijvoorbeeld of Belgen ook mee mogen doen, of hij ons een kort verslag zou willen bezorgen van zijn studie), maar daar heeft hij totaal geen reactie op gegeven. Vind ik niet zo netjes trouwens. Hij wil dus wel gebruik maken van dit forum, maar is niet zo beleefd om even terug te reageren... :-(
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

kastelke schreef:E59th street: misschien moet je die student maar even per mail aanschrijven, ik heb niet de indruk dat hij hier echt leest. Tenminste, ik heb na zijn 1ste oproep bijkomende vragen gesteld via pb (bijvoorbeeld of Belgen ook mee mogen doen, of hij ons een kort verslag zou willen bezorgen van zijn studie), maar daar heeft hij totaal geen reactie op gegeven. Vind ik niet zo netjes trouwens. Hij wil dus wel gebruik maken van dit forum, maar is niet zo beleefd om even terug te reageren... :-(
Dan is het toch heel makkelijk?

delete
E59th
Amerika-ontdekker

Bericht door E59th »

Precies > *ignore*
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Nou jongens..ik wil niet als iemands moeder klinken hoor, maar laten we deze Marcel een kans geven. Er komt verschrikkelijk veel kijken bij onderzoek doen (en respondenten vinden is het echt het meest verrotte onderdeel), en deze jongen heeft er vast, in alle drukte, niet bij stil gestaan dat men toch wel een beetje verwacht dat hij iets actiever op dit forum is. Het is waarschijnlijk de eerste keer dat hij dit doet, en ik zou zeggen "let's cut him some slack"..(ook al ben ik als onderzoeker (die op dit moment ook druk bezig is respondenten te recruiten voor een studie) misschien iets bevooroordeeld). En als je tijd hebt, doe mee! Vaak krijg je het eindrapport opgestuurd als je er om vraagt, en daar zouden best wel eens wat interessante feitjes in kunnen staan.
En Elke, ik zou er gewoon vanuit gaan dat Belgen ook mee mogen doen - en jij lijkt me echt de ideale kandidaat!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Marcel Nieuwhof
Amerika-newbie

Ik merk dat mijn oproep nogal wat reacties te weeg heeft gebracht. Ik ben de laatste tijd inderdaad niet zo actief geweest op het forum, omdat ik druk bezig ben geweest met het schrijven aan mijn scriptie. Ik ben nog steeds op zoek naar mensen die mee willen werken met een interview. Dus ben je Nederlands en denk je er serieus over na om naar de VS te emigreren, of woon je er al een aantal jaren. Stuur dan even een reactie dat je mee wilt werken naar mijn e-mail adres: marcelnieuwhof@hotmail.com. Een interview neem ongeveer een uur in beslag en kan face to face, via msn of via skype plaatsvinden, het is maar waar u de voorkeur aan geeft. We doen dus onderzoek naar de migratiemotieven van mensen; waar spreekt de VS tot de verbeelding? Waarom willen mensen weg uit Nederland? als dat soort vragen zullen aan bod komen. Ik ben nog op altijd op zoek naar mensen die mee willen werken. Nogmaals ik ben erg afhankelijk van jullie medewerking. Ik hoop dat er nog een aantal reacties komen.

Marcel Nieuwhof
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Misschien een tip voor je. Bovenaan dit draadje staat een link met 'Abonneer op onderwerp'. Dan krijg je een mailtje als er een reactie op je bericht is. Hoef je niet steeds in te loggen om te kijken of er iets nieuws is...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Marcel Nieuwhof schreef:Dus ben je Nederlands
Tja, pech voor de Vlamingen op dit forum. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
E59th
Amerika-ontdekker

Bericht door E59th »

Ik heb een PM gehad van Marcel, dus ik doe mee hoor! Ik email je vanavond.
Marcel Nieuwhof
Amerika-newbie

Alle mensen die zich al hebben aangemeld, hartstikke bedankt. Ik ben echter nog steeds op zoek naar een aantal mensen die mee willen werken. Ik zoek nog 5 deelnemers; waarvan er liefst 2 al in de VS wonen en 3 de serieuze plannen hebben om te emigreren naar de VS. Ik hoop op jullie steun!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heb je bijvoorbeeld al eens contact opgenomen met Visa Versa? Zij zitten in Nederland en werken o.a. rond de VS.
Elke
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Nou, we hebben net een paar kersverse Green Card winners.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer