Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
eoms
Amerika-expert

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Berichtdoor eoms » 18 dec 2017, 18:57

Niets is zo erg als een Nederlander die een Amerikaans accent probeert na te doen.

:D

JesseBakker_
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Berichtdoor JesseBakker_ » 19 dec 2017, 09:53

eoms schreef:Er zijn wel tig Amerikaanse accenten. Welke bedoel je?

Zoals hieronder ook al staat. Een neutraal Amerikaans accent. Zijn er ergens boeken of audios die ik kan gebruiken om het beter te leren?

hankthefreeze
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Berichtdoor hankthefreeze » 19 dec 2017, 10:28

Volgens mij is er niet echt een standaard Amerikaans accent.
Ze hebben officieel wel een General American accent wat gesproken wordt in Pennsylvania en upstate New York, maar over het algemeen heeft de rest altijd wel een ander tintje aan het accent/spreekwijze.
Optie 1: DV-2019
Optie 2: Met een B-visum Remote werken bij mijn huidige werkgever
Optie 3: Eind 2018 trouwen en emigreren.

Aantal staten bezocht: 4
Nog graag te zien: 6

mtl
Amerika-expert

Berichtdoor mtl » 19 dec 2017, 11:08

Google eens op "Amerikaans Engels leren" en je krijgt veel informatie.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 19 dec 2017, 12:46

JesseBakker_ schreef:Zijn er ergens boeken of audios die ik kan gebruiken om het beter te leren?

Uit een boek een accent leren lijkt me lastig.
Zoals al gezegd: leer goed Engels en luister veel naar Amerikaans series. Kijk haar films met de ondertiteling uitgeschakeld. Waarom wil je dit? En hoe is je Engels?

MArianne

JesseBakker_
Amerika-newbie

Berichtdoor JesseBakker_ » 19 dec 2017, 12:51

Mijn Engels is voor mijn gevoel wel goed. En waarom ik beter probeer om Amerikaans Engels te spreken, is omdat ik soms ook praat met Amerikaanse vrienden, en die begrijpen mij soms niet helemaal, door mijn accent. :D
Ook heb ik de droom, om als de mogelijkheid er is te emigreren. Dus hoe eerder ik begin met het verbeteren van mijn Engels, hoe beter ik me daar dan kan ontwikkelen.

eoms
Amerika-expert

Berichtdoor eoms » 19 dec 2017, 16:26

Gewoon veel blijven oefenen met je Amerikaanse vrienden. Ik woon al bijna 20 jaar in de VS en heb nog steeds een NL accent.

SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Berichtdoor SophiaB » 25 dec 2017, 16:44

JesseBakker_ schreef:Mijn Engels is voor mijn gevoel wel goed. En waarom ik beter probeer om Amerikaans Engels te spreken, is omdat ik soms ook praat met Amerikaanse vrienden, en die begrijpen mij soms niet helemaal, door mijn accent. :D
Ook heb ik de droom, om als de mogelijkheid er is te emigreren. Dus hoe eerder ik begin met het verbeteren van mijn Engels, hoe beter ik me daar dan kan ontwikkelen.

De cursus voor de Cambridge Certificate of Proficiency is erg grondig en gaat diep in op uitspraak zoals het verschil tussen de Nederlandse A en de Engelse, D aan het eind van een woord enz. Je kan de cursus op veel plekken in NL volgen... Of zelfs online.

Plus met dat diploma kan je overal ter wereld terecht want het is het hoogste niveau dat je als non native speaker kan bereiken en geldt als bewijs dat je Engels goed genoeg is voor elke verdere studie.

Meer informatie: http://www.cambridgeenglish.org/exams-a ... oficiency/
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com

Papageno
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Papageno » 23 okt 2018, 14:25

Het gaat wel een beetje :offtopic: op deze manier. Nog nieuwe tips?
Hoe krijg je je inboedel (in container) snel langs customs? (hoe lang duurt uberhaupt de shipping naar de east-coast?)

ADE01
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor ADE01 » 24 okt 2018, 20:28

Ongeveer 6 tot 8 weken voor een container. Sneller kost een klein fortuin dacht ik. Er lopen een aantal redelijk actieve topics met mensen die een container shippen. Ik vond het zelf te duur en heb het niet gedaan.

hemmie
Amerika-expert

Berichtdoor hemmie » 24 okt 2018, 21:04

Normaal gesproken zal het verhuisbedrijf de afhandeling bij customs regelen. Daar heb je op zich geen omkijken naar, behalve dan de kosten. Als ik het me goed herinner zijn die nl. nogal variabel, als jouw container er uit wordt gehaald voor verder controle (x-ray?) moet je daar ook voor betalen. Maar, wij hebben nu 2x een container naar de VS verhuisd, en 1x een deelcontainer, zelfs met extra controle ging de afhandeling altijd vlot (vergeleken met andere landen dan in elk geval), volgens mij nooit meer dan 2 weken. Maar, dan moet je je wel aan de regels houden, dus zorg dat er geen 'verboden' dingen in je container zitten, geen levensmiddelen bijvoorbeeld.
Afgezien van de douane-afhandeling in de VS is er natuurlijk eerst het inpakken in NL, en dan wachten tot de container de boot op gaat, hoe lang dat duurt hangt volgens mij van het verhuisbedrijf af, en natuurlijk van de vaarschema's. Container is naar de oostkust niet zo lang onderweg lijkt me, 2 weken? En nadat customs de container vrijgeeft kan het nog even duren voordat het verhuisbedrijf ook echt met de container voor je deur staat. Al met al lijkt me 6 weken wel ongeveer het minimale voor de oostkust, maar helaas kan er vanalles tegenzitten waardoor het langer duurt.
Terug in Texas!

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht