Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gast

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door Gast »

Niets is zo erg als een Nederlander die een Amerikaans accent probeert na te doen.

:D
JesseBakker_
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2017, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door JesseBakker_ »

eoms schreef:Er zijn wel tig Amerikaanse accenten. Welke bedoel je?
Zoals hieronder ook al staat. Een neutraal Amerikaans accent. Zijn er ergens boeken of audios die ik kan gebruiken om het beter te leren?
Gebruikersavatar
hankthefreeze
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door hankthefreeze »

Volgens mij is er niet echt een standaard Amerikaans accent.
Ze hebben officieel wel een General American accent wat gesproken wordt in Pennsylvania en upstate New York, maar over het algemeen heeft de rest altijd wel een ander tintje aan het accent/spreekwijze.
Maart 2018: Verloofd
Juli 2018: K1 visum aanvraag
Maart 2019: Interview
April 2019: Vertrek naar VS

Aantal staten bezocht: 4
Nog graag te zien: 6
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door mtl »

Google eens op "Amerikaans Engels leren" en je krijgt veel informatie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door Martin & Marianne »

JesseBakker_ schreef:Zijn er ergens boeken of audios die ik kan gebruiken om het beter te leren?
Uit een boek een accent leren lijkt me lastig.
Zoals al gezegd: leer goed Engels en luister veel naar Amerikaans series. Kijk haar films met de ondertiteling uitgeschakeld. Waarom wil je dit? En hoe is je Engels?

MArianne
JesseBakker_
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2017, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door JesseBakker_ »

Mijn Engels is voor mijn gevoel wel goed. En waarom ik beter probeer om Amerikaans Engels te spreken, is omdat ik soms ook praat met Amerikaanse vrienden, en die begrijpen mij soms niet helemaal, door mijn accent. :D
Ook heb ik de droom, om als de mogelijkheid er is te emigreren. Dus hoe eerder ik begin met het verbeteren van mijn Engels, hoe beter ik me daar dan kan ontwikkelen.
Gast

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door Gast »

Gewoon veel blijven oefenen met je Amerikaanse vrienden. Ik woon al bijna 20 jaar in de VS en heb nog steeds een NL accent.
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door SophiaB »

JesseBakker_ schreef:Mijn Engels is voor mijn gevoel wel goed. En waarom ik beter probeer om Amerikaans Engels te spreken, is omdat ik soms ook praat met Amerikaanse vrienden, en die begrijpen mij soms niet helemaal, door mijn accent. :D
Ook heb ik de droom, om als de mogelijkheid er is te emigreren. Dus hoe eerder ik begin met het verbeteren van mijn Engels, hoe beter ik me daar dan kan ontwikkelen.
De cursus voor de Cambridge Certificate of Proficiency is erg grondig en gaat diep in op uitspraak zoals het verschil tussen de Nederlandse A en de Engelse, D aan het eind van een woord enz. Je kan de cursus op veel plekken in NL volgen... Of zelfs online.

Plus met dat diploma kan je overal ter wereld terecht want het is het hoogste niveau dat je als non native speaker kan bereiken en geldt als bewijs dat je Engels goed genoeg is voor elke verdere studie.

Meer informatie: http://www.cambridgeenglish.org/exams-a ... oficiency/
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door Papageno »

Het gaat wel een beetje :offtopic: op deze manier. Nog nieuwe tips?
Hoe krijg je je inboedel (in container) snel langs customs? (hoe lang duurt uberhaupt de shipping naar de east-coast?)
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door ADE01 »

Ongeveer 6 tot 8 weken voor een container. Sneller kost een klein fortuin dacht ik. Er lopen een aantal redelijk actieve topics met mensen die een container shippen. Ik vond het zelf te duur en heb het niet gedaan.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door hemmie »

Normaal gesproken zal het verhuisbedrijf de afhandeling bij customs regelen. Daar heb je op zich geen omkijken naar, behalve dan de kosten. Als ik het me goed herinner zijn die nl. nogal variabel, als jouw container er uit wordt gehaald voor verder controle (x-ray?) moet je daar ook voor betalen. Maar, wij hebben nu 2x een container naar de VS verhuisd, en 1x een deelcontainer, zelfs met extra controle ging de afhandeling altijd vlot (vergeleken met andere landen dan in elk geval), volgens mij nooit meer dan 2 weken. Maar, dan moet je je wel aan de regels houden, dus zorg dat er geen 'verboden' dingen in je container zitten, geen levensmiddelen bijvoorbeeld.
Afgezien van de douane-afhandeling in de VS is er natuurlijk eerst het inpakken in NL, en dan wachten tot de container de boot op gaat, hoe lang dat duurt hangt volgens mij van het verhuisbedrijf af, en natuurlijk van de vaarschema's. Container is naar de oostkust niet zo lang onderweg lijkt me, 2 weken? En nadat customs de container vrijgeeft kan het nog even duren voordat het verhuisbedrijf ook echt met de container voor je deur staat. Al met al lijkt me 6 weken wel ongeveer het minimale voor de oostkust, maar helaas kan er vanalles tegenzitten waardoor het langer duurt.
Terug in Texas!
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door Papageno »

Ook in US zijn kinderen leerplichtig en als je je kinderen op een school wil hebben dan zul je moeten kijken in welk district je woont. Bij het zoeken van huizen zie op de websites al wel vaak welke scholen er zijn en hoe de ratings zijn. Je kunt je kinderen niet naar een ander schooldistrict sturen dan je eigen schooldistrict. Goedkopen huizen is vaak mindere scholen en vice versa.

Bij aanmelding van je kind vraagt de ontvangende school ook vaak een immunisatieverklaring (of je kinderen wel zijn inge-ent).
Dit kun je per kind (met haar BSN nummer in de hand) telefonisch opvragen bij het RIVM: +0886788930.
Dan zou je dat overzicht binnen 2 weken met de post moeten ontvangen op het adres waar ze geregistreerd staan.

Verder vraagt de ontvangende school ook om verschillende dingen van de NL-school maar veel dingen hebben we hier niet of anders. Aanleveren wat je kunt in het engels volstaat meestal wel. Kan zijn dat de US-school wel een soort toelatingstoets wil doen, maar dat lijkt me logisch.
Probeer dan te kijken of je na een half jaar kan hertoetsen (dan is de invloed van de (gebrekkige) taalbeheersing minder op de resultaten.

Ik vond het wel een praktische tip om toe te voegen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door hemmie »

In ons schooldistrict vragen ze om helemaal niets van de vorige school. Geen testen, kind wordt gewoon op leeftijd geplaatst. Alleen een test als je thuis geen Engels spreekt, en dan krijg je dus evt extra begeleiding, maar ze plaatsen kind nog steeds in een reguliere klas met leeftijdsgenoten
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door Loek »

Papageno schreef:
02 apr 2019, 14:53
Ook in US zijn kinderen leerplichtig en als je je kinderen op een school wil hebben dan zul je moeten kijken in welk district je woont.
Alternatief is homeschooling of private school. Het laatste is vrij prijzig, het eerste vind ik dat je kind een stuk sociale vorming ontneemt, maar daar is niet iedereen het mee eens.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door Big Al »

hemmie schreef:
02 apr 2019, 14:58
In ons schooldistrict vragen ze om helemaal niets van de vorige school. Geen testen, kind wordt gewoon op leeftijd geplaatst. Alleen een test als je thuis geen Engels spreekt, en dan krijg je dus evt extra begeleiding, maar ze plaatsen kind nog steeds in een reguliere klas met leeftijdsgenoten
In Colorado Springs (CO) stond het district waar we een van onze kinderen inschreven voor een Charter School erop dat ze thuis op bezoek kwamen om te kijken hoe het met het beheersen van de Engelse taal zat daar een van de ouders (ikzelf) oorspronkelijk een andere taal sprak.

Er is vrijwel nooit iemand die vermoedt dat ik niet met Engels ben opgegroeid, maar men hield voet bij stuk - zelfs toen ik vroeg of ze konden horen dat ik geen "native speaker" was. Dat konden ze niet, maar regels waren regels. Ik heb het formulier derhalve maar braaf ingevuld en als extra service alle fouten op het formulier omcirkeld en verbeterd. :lol:
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door Big Al »

Loek schreef:
14 apr 2019, 22:04
Papageno schreef:
02 apr 2019, 14:53
Ook in US zijn kinderen leerplichtig en als je je kinderen op een school wil hebben dan zul je moeten kijken in welk district je woont.
Alternatief is homeschooling of private school. Het laatste is vrij prijzig, het eerste vind ik dat je kind een stuk sociale vorming ontneemt, maar daar is niet iedereen het mee eens.
Charter Schools kunnen ook nog een optie zijn. Dat is min of meer te vergelijken met het bijzonder onderwijs in Nederland, al mag het niet religieus zijn. Daar het onder het openbaar onderwijs valt is het meestal volledig gesubsidieerd.

Voor veel private schools zijn allerlei potjes en veelal betalen ouders maar een deel van de kosten.

Homeschooling groeit nog steeds - schattingen lopen uiteen van 2 tot 4 miljoen kinderen die thuis les krijgen. Dat zou ongeveer 4-6 procent van alle leerplichtige kinderen zijn. Veel homeschoolers kiezen ervoor om samen met andere families in hun omgeving een verband te vormen voor 'schoolreisjes', sporten, maar ook om bijvoorbeeld een dag per week coöperatief met de lesstof bezig te zijn. De eisen verschillen per staat. De staten die meer aan de linkerkant van het politieke spectrum zitten stellen strengere eisen terwijl staten aan de rechterkant van het politieke spectrum ouders juist meer vrijheid geven. Plato vs. Socrates.
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door Papageno »

Nog een andere tip: Mocht je meerdere voornamen hebben (ik heb er 3) dan gaat men in USA uit van je eerste voornaam.
Mijn 2e voornaam is mijn roepnaam maar toch word ik elke keer aangesproken met Jan (mijn eerste voornaam).
Bij het op naam zetten van een auto was ik niet consistent geweest bij het opgeven van mijn namen. De RMV (instituut dat je auto op je naam zet en je kentekenplaten verstrekt) accepteert het niet als je andere voornamen opgeeft dan bij je verzekering. (in Massachusetts kun je alleen langs het RMV voor een "change of title" als je ook een bewijs van verzekering kunt overleggen.)
Moraal: wees consistent met je voornamen opgeven. Ik doe nu Jan met extra voorletters (maar als dat niet past dan heet ik maar Jan).
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door majtie »

Er gaat iets niet goed met de linkjes in de OP, ik krijg bij allen dat de pagina niet gevonden kan worden. Dit komt omdat slechts een deel van de URL gelinkt wordt en de rest wegvalt. Kan iemand dit herstellen?

Opmerking moderator

Probleem is doorgegeven aan de technische moderator.
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9253
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door markro »

Opmerking moderator

Stan heeft de links in het openingsbericht kunnen herstellen, dus ze zijn weer bruikbaar.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Amerika: praktische tips (visa e.d.)

Bericht door majtie »

Super, dank je wel! :thumbup:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer