Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
me laten adopteren door een amerikaans gezin
me laten adopteren door een amerikaans gezin
hallo,
is het stom om me te laten adopteren door een amerikaans gezin ik ben nu 15
en ik wil heel graag in amerika wonen maar als ik dan al die berichten lees over een lotterij en dat soort dingen dacht ik dat dit mischien de beste optie om in amerika te kunnen wonen
ja ik kan ook wachten tot ik 18 ben maar het is zo een gezeur met die lotterij enzo en zelfs dan moet je nog een beetje geluk hebben .
is het stom om me te laten adopteren door een amerikaans gezin ik ben nu 15
en ik wil heel graag in amerika wonen maar als ik dan al die berichten lees over een lotterij en dat soort dingen dacht ik dat dit mischien de beste optie om in amerika te kunnen wonen
ja ik kan ook wachten tot ik 18 ben maar het is zo een gezeur met die lotterij enzo en zelfs dan moet je nog een beetje geluk hebben .
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: me laten adopteren door een amerikaans gezin
Is dit een serieuze vraag ??
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja ik ben echt heel serieus want ik wil dit echt heel graag
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
En je ouders willen je laten adopteren ?
Los daarvan is de weg van adoptie lang en vol moeilijkheden. Stel dat het zou kunnen (wat volgens mij niet is) dan ben je al hoog en droog meerderjarig voor de adoptie rond is.
Carine
Los daarvan is de weg van adoptie lang en vol moeilijkheden. Stel dat het zou kunnen (wat volgens mij niet is) dan ben je al hoog en droog meerderjarig voor de adoptie rond is.
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
Hee deze ongebruikelijke vraag komt mij bekend voor: viewtopic.php?f=12&t=12104&hilit=adopteren
Duurt dat zolang en ik ben nog geen 15 maar wel bijna ik word over 3 weken 15 dat is bijna vandaar dat ik zei dat ik al 15 was
Ik vind het niet ongebruikelijk als dit zou lukken dan is dit gewoon een droom die uitkomt
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij adoptie moet je rekening houden met 2 soorten wetgeving, met name deze van je herkomstland (=Nederland), en deze van het bestemmingsland (=USA). En aangezien beide landen het Verdrag van Den Haag ondertekenden, wil dat zeggen dat zij die voorschriften moeten respecteren, en daardoor kan ik al onmiddellijk zeggen dat jij niet adopteerbaar bent.
Want dat verdrag stelt dat steeds gehandeld moet worden in functie van het te adopteren kind. En daarom is men wettelijk verplicht om het kind eerst trachten geplaatst te krijgen in zijn herkomstland. Dus ALS jouw ouders al afstand van je willen doen (en dat gaat echt niet zo simpel als "oh, we willen ons kind niet meer", want kijk maar eens hoeveel kinderen in echt niet zo'n goede omstandigheden leven, maar die toch bij hun ouders moeten blijven of die dan tijdelijk onder bevoegdheid komen van een jeugdrechter/pleegzorg en zo), dan ben jij niet adopteerbaar in het buitenland.
Lees bijvoorbeeld ook eens hier:
http://adoption.state.gov/about/how/chi ... ility.html
Dan lees je o.a.
Misschien kan je beginnen sparen, zodat je een uitwisselingsjaar kan gaan doen in de VS.
Want dat verdrag stelt dat steeds gehandeld moet worden in functie van het te adopteren kind. En daarom is men wettelijk verplicht om het kind eerst trachten geplaatst te krijgen in zijn herkomstland. Dus ALS jouw ouders al afstand van je willen doen (en dat gaat echt niet zo simpel als "oh, we willen ons kind niet meer", want kijk maar eens hoeveel kinderen in echt niet zo'n goede omstandigheden leven, maar die toch bij hun ouders moeten blijven of die dan tijdelijk onder bevoegdheid komen van een jeugdrechter/pleegzorg en zo), dan ben jij niet adopteerbaar in het buitenland.
Lees bijvoorbeeld ook eens hier:
http://adoption.state.gov/about/how/chi ... ility.html
Dan lees je o.a.
Je gaat jouw ouders niet binnen het jaar uit de ouderlijke macht ontzet krijgen hoor, zeker niet voor zo'n pubergrilletje.1. The child is under the age of 16 at the time the I-800 is filed on his or her behalf (taking into account special rules on filing dates for children aged 15-16), is unmarried, and lives in a Convention country;
Misschien kan je beginnen sparen, zodat je een uitwisselingsjaar kan gaan doen in de VS.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
IK heb niks aan een uitwissel jaar want ik wil een amerikaans paspoort want ik wil daar wonen en ik wil niet wachten totdat ik achtien ben want ik heb gewoon een soort van heimwee want ik ben nederland zo zat en ik voel me gewoon echt thuis want toen ik daar voor het eerst kwam voelde het alsof ik eindelijk thuis was het klinkt mischien heel raar maar dat is wel hoe ik me voel
Defblaze, ik mag dan wel een amerika-newbie ten top zijn, maar maak eerst je school maar eens af. Als je dat klaar hebt kijk dan nog maar weer eens verder.
Want als je daar komt zonder diploma en je ergens in een fastfood zaak komt te werken zal je vrij snel heimwee terug de andere kant opkrijgen.
Want als je daar komt zonder diploma en je ergens in een fastfood zaak komt te werken zal je vrij snel heimwee terug de andere kant opkrijgen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn hier op het forum nog wel een aantal mensen die naar Amerika willen omdat ze zich daar thuis voelen, en misschien ook nog omdat ze het niet zo leuk vinden om in Belgie of Nederland te wonen. En die mensen hebben dan nog als voordeel dat ze gestudeerd hebben, heel wat werkervaring, geld op de bank hebben, en dus onmiddellijk een constructieve bijdrage aan de Amerikaanse economie kunnen geven. Maar zelfs dat is geen reden om een visum te krijgen.
Je vraag was of je je kon laten adopteren, het antwoord is "neen".
De Amerikaanse immigratiewetgeving is niet gebaseerd op jouw of mijn behoeftes en wensen.
Zo lang jij geen middelbare school afgemaakt hebt, kan je niet eens proberen om in Amerika binnen te geraken, dus je gaat de komende jaren nog moeten overbruggen, willen of niet. En je kan dat dan maar beter op een zodanige manier trachten te doen dat je kansen om Amerika in te geraken groter worden. Stel maar eens dat ze de komende jaren vinden dat er nu wel genoeg mensen in Amerika zitten, en dat ze enkel nog maar die mensen binnen gaan laten die een masteropleiding gedaan hebben en/of een specifieke werkervaring hebben...
Je vraag was of je je kon laten adopteren, het antwoord is "neen".
De Amerikaanse immigratiewetgeving is niet gebaseerd op jouw of mijn behoeftes en wensen.
Zo lang jij geen middelbare school afgemaakt hebt, kan je niet eens proberen om in Amerika binnen te geraken, dus je gaat de komende jaren nog moeten overbruggen, willen of niet. En je kan dat dan maar beter op een zodanige manier trachten te doen dat je kansen om Amerika in te geraken groter worden. Stel maar eens dat ze de komende jaren vinden dat er nu wel genoeg mensen in Amerika zitten, en dat ze enkel nog maar die mensen binnen gaan laten die een masteropleiding gedaan hebben en/of een specifieke werkervaring hebben...
Elke
Ik kan toch ook naar de highschool ik bedoel van dat schijnt de mooiste tijd van je leven te zijn ik zit nu al in de derde dus de middelbare is over een jaar afgerond
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
defblaze schreef:IK heb niks aan een uitwissel jaar want ik wil een amerikaans paspoort
Lees eerst eens even de immigratie-eisen na, die kan je vinden via de website van het Amerikaanse consulaat in Nederland (zie link hier boven), of op de website van USCIS.defblaze schreef:Ik kan toch ook naar de highschool ik bedoel van dat schijnt de mooiste tijd van je leven te zijn ik zit nu al in de derde dus de middelbare is over een jaar afgerond
Het enige wat jij kan doen vooraleer je 18 jaar bent, is op uitwisseling gaan, of op zomerkamp.
Elke
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet je wat dat kost?. ga sparen of dromen en tot je meerderjarig bent kom je al helemaal nergens.defblaze schreef:Ik kan toch ook naar de highschool ik bedoel van dat schijnt de mooiste tijd van je leven te zijn ik zit nu al in de derde dus de middelbare is over een jaar afgerond
Overigens is het leven hier echt niet makkelijk hoor.
hoe zit dat met dat zomerkamp dan
en als ik 18 ben word het toch alleen maar moeilijker om amerika binnen te komen
en als ik 18 ben word het toch alleen maar moeilijker om amerika binnen te komen
en anders heb ik ook nog familie in canada maar volgens mij heb ik daar niks aan om in amerika te kunnen wonen na mijn 18e want of ik wil in new jersey wonen of anders in de buurt van arizona
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Amerika zal je moeten leren om je plan te trekken, dus je kan daar alvast mee beginnen:
Lees de voorwaarden om een visum te verkrijgen, en ook die voor de green card.
En gebruik de zoekfunctie van het forum om info te vinden over het zomerkamp.
Als je daarna nog concrete (en zinvolle!!!) vragen hebt, dan kan je die stellen.
Lees de voorwaarden om een visum te verkrijgen, en ook die voor de green card.
En gebruik de zoekfunctie van het forum om info te vinden over het zomerkamp.
Als je daarna nog concrete (en zinvolle!!!) vragen hebt, dan kan je die stellen.
Elke
en voor de rest heb ik nog familie in canada heb ik daar nog wat aan ?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
kastelke schreef:Lees de voorwaarden om een visum te verkrijgen, en ook die voor de green card.
Elke
eigenlijk bedoelde ik met die vraag of de green card van canada hetzelfde was als die van usa en of ik met een greencard van canada in new jersey kan gaan wonen als ik ouder ben
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2956 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 14 Reacties