Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
K1 en wajong uitkering?
K1 en wajong uitkering?
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje omtrent de procedure voor de K1 visa.
Ik ben inmiddels approved en heb mijn first package op de bus gedaan.
Mijn tweede zal deze week volgen als ik de affidavit of support heb ontvangen van mijn verloofde.
Ik heb alleen een paar vraagjes:
Ik heb een wajong uitkering, heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit problemen geven bij het interview?
Kan iemand me misschien al een beetje vertellen hoe zo'n interview precies gaat?
Hoe lang duurt het gemiddeld voor ik een medische keuring heb en een interview nadat ik pakket twee op de bus heb gedaan?
Waar vind de medische keuring meestal plaats? In eigen omgeving of in Den Haag/ Amsterdam?
En wat zijn de gemiddelde kosten?
Heel erg bedankt alvast voor jullie reacties!
Groetjes
Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje omtrent de procedure voor de K1 visa.
Ik ben inmiddels approved en heb mijn first package op de bus gedaan.
Mijn tweede zal deze week volgen als ik de affidavit of support heb ontvangen van mijn verloofde.
Ik heb alleen een paar vraagjes:
Ik heb een wajong uitkering, heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit problemen geven bij het interview?
Kan iemand me misschien al een beetje vertellen hoe zo'n interview precies gaat?
Hoe lang duurt het gemiddeld voor ik een medische keuring heb en een interview nadat ik pakket twee op de bus heb gedaan?
Waar vind de medische keuring meestal plaats? In eigen omgeving of in Den Haag/ Amsterdam?
En wat zijn de gemiddelde kosten?
Heel erg bedankt alvast voor jullie reacties!
Groetjes
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: K1 en wajong uitkering?
Welkom!
Als Vlaamse ben ik niet vertrouwd met de wajong uitkering. Alleen herinnerde ik me wel dat we ooit nog eens iemand gehad hebben die zo'n uitkering trok, en dat ik toen iets opgezocht heb over het kunnen meenemen van die uitkering naar het buitenland. Zie viewtopic.php?f=13&t=13015&hilit=wajong en scroll dan wat naar benden op die eerste bladzijde, ik citeer daar iets van een website.
Is het dat wat je wilt bedoelen met je vraag? Of bedoel je dat je afgekeurd zou kunnen worden omdat je zo'n uitkering trekt?
Wat betreft je toekomstige echtgenoot: hij beschikt over voldoende fondsen/inkomen om jou te mogen overhalen?
Als Vlaamse ben ik niet vertrouwd met de wajong uitkering. Alleen herinnerde ik me wel dat we ooit nog eens iemand gehad hebben die zo'n uitkering trok, en dat ik toen iets opgezocht heb over het kunnen meenemen van die uitkering naar het buitenland. Zie viewtopic.php?f=13&t=13015&hilit=wajong en scroll dan wat naar benden op die eerste bladzijde, ik citeer daar iets van een website.
Is het dat wat je wilt bedoelen met je vraag? Of bedoel je dat je afgekeurd zou kunnen worden omdat je zo'n uitkering trekt?
Wat betreft je toekomstige echtgenoot: hij beschikt over voldoende fondsen/inkomen om jou te mogen overhalen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hoi!
Bedankt voor je reactie.
Ja het was meer of ik afgekeurd zou kunnen worden omdat ik een wajong uitkering heb.
Nu vroeg ik me ook af welke documenten ik nodig heb om daar te trouwen.
Ik heb een internationaal uittreksel van de bevolkingsregister aangevraagd, moet dat dan nog voorzien worden van een apostille stempel of is dit voldoende?
Bedankt voor je reactie.
Ja het was meer of ik afgekeurd zou kunnen worden omdat ik een wajong uitkering heb.
Nu vroeg ik me ook af welke documenten ik nodig heb om daar te trouwen.
Ik heb een internationaal uittreksel van de bevolkingsregister aangevraagd, moet dat dan nog voorzien worden van een apostille stempel of is dit voldoende?
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat is een wajong-uitkering? Is dat een Vlaams verschijnsel of ben ik te lang weg uit Nederland?
Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
http://www.uwv.nl/wajong/wat-is-wajong/index.aspxWajong is een uitkering voor jonggehandicapten. U bent jonggehandicapt als u op jonge leeftijd al ziek of gehandicapt bent. Als u daardoor niet of minder kunt werken, krijgt u van UWV een Wajong-uitkering. Met een Wajong-uitkering heeft u een inkomen op minimumniveau.
- Bandido
- Amerika-expert
Wajong is juist een Nederlands verschijnsel. Het is in wezen de opvolger van de voormalige AAW. Een arbeidsongeschiktheidsuitkering dus, maar dan speciaal voor jongeren.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die wajong uitkering zal niet bepalen of je al dan niet afgewezen wordt, maar wel het resultaat van je medische keuring. Een eventuele handicap hoeft echter nog niet te betekenen dat je medisch wordt afgekeurd.
Ik ben momenteel in onderhandeling met de wajong omdat ik wel weer kan werken nu, ik heb hem destijds gekregen vanwege een eetstoornis. Die is nu zo goed als over en ik kan dus gewoon weer aan de slag. Maar die uitkering loopt nu dus nog todat mijn herkeuring is geweest.
Als ik dit zo uitleg bij de medische keuring, zal dit nog een probleem vormen?
Als ik dit zo uitleg bij de medische keuring, zal dit nog een probleem vormen?
- DixieChick
- Amerika-expert
Er zijn een aantal aandoeningen waardoor je niet de VS in zou komen (tbc bijvoorbeeld, of drugsverlaafd zijn), maar ik denk niet dat het gehad hebben van een eetstoornis daar een van is. Ik weet niet eens of het bij de medische keuring aan bod komt eigenlijk. Wat ik me daar van kan herinneren is dat je een vragenlijst moet invullen, waarin o.a. ook vragen staan over dingen zoals depressies en psychiatrische behandeling (ik deed die van mij in Duitsland, en er werd dus gevraagd of ik ooit een "psychic" behandeling had gehad..<hehehehe>), maar volgens mij niks over een eetstoornis of iets dergelijks. Ik zou als ik jou was een verklaring mee nemen van je behandelend arts over het ziekteverloop en je "genezeings process"...het lijkt mij (maar dat is alleen mijn mening) dat je dan redelijk gedekt bent.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales