De borg alsmede de aanbetaling van een half jaar huur, wat in NY aardig kan oplopen geloof me, is helaas nooit bij mijn huisbaas terecht gekomen.
Mijn "goede vriend" had ik in de VS gemachtigd om allerlei zaken omtrent de woning te regelen, hiervoor is door mij vanuit Nederland een bankgarantie afgegeven. Echter deze is door mijn vriend heel ergens anders voor gebruikt. Afgelopen week ben ik, zonder aankondiging, naar NY gevlogen en heb het hele verhaal via mijn huisbaas gehoord. Deze is bij mijn vriend gaan klagen omdat hij nooit een aanbetaling heeft ontvangen, ook de gestelde borg is nooit door hem ontvangen. Hij kon mij niet in Nederland bereiken. Op advies van mijn vriend hebben wij het zo geregeld dat hij de contact persoon was, niet slim blijkt achteraf. Op vele verzoeken van de huisbaas reageerde hij niet of poeierde hem af middels smoezen.
Omdat ik zelf ook het gevoel had niet helemaal naar behoren te zijn geinformeerd door vriend Albert heb ik het vliegtuig richting NY genomen, ik kon dit gelukkig met wat andere zaken combineren. Na een hoop heen en weer gepraat kwam het hoge woord eruit. Mijnheer lijd al jaren een dubbel leven en heeft diverse vrienden, kennissen en familieleden belazerd (excuus voor mijn taalgebruik)..
Het geld is nog mijn minste zorg, het misgelopen appartement is erg jammer het ergste is dat het vertrouwen in de mensheid een heeft enorme knauw gekregen.
Enfin hier eindigt mijn "huizen-avontuur" voorlopig. Uiteraard ben ik vanuit Nederland bezig om een (wederom geld verslindende) procedure opgestart tegen mijn voormalige vriend. Voorlopig zie ik het even niet zitten om naar NY te verhuizen... ik hou het lekker bij uitstapjes, wel kostbaar maar zonder verdere gevolgen.
Laat dit ook voor andere een leerzame les zijn. Ik reken het mezelf erg aan, maar anno 2005 kan je dus niet meer afgaan op de goedheid van de mens, zelfs van mensen die je al ruim 15 jaar kent.