Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Helaas !

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
newyork
Amerikafan

Helaas !

Bericht door newyork »

Vorig jaar schreef ik op dit forum eindelijk een appartement te hebben gevonden in mijn lievelingsstad New York. Een ieder die het gelezen heeft weet ook dat ik het uiteindelijk heb gevonden en dat een goede vriend (althans dat dacht ik) het voor mij financieel zou regelen.

De borg alsmede de aanbetaling van een half jaar huur, wat in NY aardig kan oplopen geloof me, is helaas nooit bij mijn huisbaas terecht gekomen.

Mijn "goede vriend" had ik in de VS gemachtigd om allerlei zaken omtrent de woning te regelen, hiervoor is door mij vanuit Nederland een bankgarantie afgegeven. Echter deze is door mijn vriend heel ergens anders voor gebruikt. Afgelopen week ben ik, zonder aankondiging, naar NY gevlogen en heb het hele verhaal via mijn huisbaas gehoord. Deze is bij mijn vriend gaan klagen omdat hij nooit een aanbetaling heeft ontvangen, ook de gestelde borg is nooit door hem ontvangen. Hij kon mij niet in Nederland bereiken. Op advies van mijn vriend hebben wij het zo geregeld dat hij de contact persoon was, niet slim blijkt achteraf. Op vele verzoeken van de huisbaas reageerde hij niet of poeierde hem af middels smoezen.

Omdat ik zelf ook het gevoel had niet helemaal naar behoren te zijn geinformeerd door vriend Albert heb ik het vliegtuig richting NY genomen, ik kon dit gelukkig met wat andere zaken combineren. Na een hoop heen en weer gepraat kwam het hoge woord eruit. Mijnheer lijd al jaren een dubbel leven en heeft diverse vrienden, kennissen en familieleden belazerd (excuus voor mijn taalgebruik)..

Het geld is nog mijn minste zorg, het misgelopen appartement is erg jammer het ergste is dat het vertrouwen in de mensheid een heeft enorme knauw gekregen.

Enfin hier eindigt mijn "huizen-avontuur" voorlopig. Uiteraard ben ik vanuit Nederland bezig om een (wederom geld verslindende) procedure opgestart tegen mijn voormalige vriend. Voorlopig zie ik het even niet zitten om naar NY te verhuizen... ik hou het lekker bij uitstapjes, wel kostbaar maar zonder verdere gevolgen.

Laat dit ook voor andere een leerzame les zijn. Ik reken het mezelf erg aan, maar anno 2005 kan je dus niet meer afgaan op de goedheid van de mens, zelfs van mensen die je al ruim 15 jaar kent.

:cry:
I love NY
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Jeetje...

Heel veel succes!!! En je moet je wel bedenken: hoeveel slechte mensen er ook rondlopen, er zijn ook een hoop goede...

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Mack schreef:Jeetje...

Heel veel succes!!! En je moet je wel bedenken: hoeveel slechte mensen er ook rondlopen, er zijn ook een hoop goede...

Mack
Ja dat wel natuurlijk...
I love NY
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Man wat een ellende, ik heb zelfs hier in Dothan, AL al geleerd dat je je beste "vrienden" niet je volste vertrouwen kunt geven! Helaas.

Ik ben hier bezig met wat onroerend goed zaken en laat zelfs mijn "beste vrienden" een contract ondertekenen om iets samen te doen, en ik geef ze nooit en te never geld, ik betaal de rekeningen zelf. Ik heb geleerd dat dat de enige manier is om wat zekerheid te hebben.

Ik hoop dat je later wat anders vind in new york

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat een naar verhaal allemaal! Ik kan me voorstellen, dat je het vertrouwen in de mens even kwijt bent :(. Wat een teleurstelling ook, als je je helemaal op zoiets voorbereid en verheugt. Hopelijk lukt het je snel weer er financieel bovenop te komen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik hoop dat je (een deel van) het geld kan recupereren...
en het is zoals hier al gezegd werd: er zijn zeker ook nog goede mensen.
Probeer er een positieve les uit te trekken: wat geldzaken betreft kan je best niemand in vertrouwen nemen, tenzij je een waterdicht contract opmaakt.
Blijf a.u.b. niet te lang hangen in het negatieve! En wie weet dat je over een tijdje een nog veel leuker appartement vindt!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Petra/VS schreef:Wat een naar verhaal allemaal! Ik kan me voorstellen, dat je het vertrouwen in de mens even kwijt bent :(. Wat een teleurstelling ook, als je je helemaal op zoiets voorbereid en verheugt. Hopelijk lukt het je snel weer er financieel bovenop te komen!
Dat laatste is echt(er) het probleem niet, de teleurstelling in de mens dat is eigenlijk het ergste, maar goed ook hier leer je weer van.

We zullen onze meeting nog even moeten uitstellen, het had mij leuk geleken om eens een dag met jou gezin in DC door te brengen. Wellicht komt het er nog van.
Laatst gewijzigd door newyork op 02 mei 2005, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
I love NY
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

kastelke schreef:Ik hoop dat je (een deel van) het geld kan recupereren...
en het is zoals hier al gezegd werd: er zijn zeker ook nog goede mensen.
Probeer er een positieve les uit te trekken: wat geldzaken betreft kan je best niemand in vertrouwen nemen, tenzij je een waterdicht contract opmaakt.
Blijf a.u.b. niet te lang hangen in het negatieve! En wie weet dat je over een tijdje een nog veel leuker appartement vindt!
Zoals geschreven heb ik een bataljon advocaten op dit zaakje gezet, ik hoop dat er nog wat te redden valt. Wellicht dat het wat gemakzucht van mijzelf was, zelf ben ik altijd (ruim 8 jaar) met geld van anderen (ook van vriend Albert) bezig geweest om het te laten groeien. Daar iets oneerbaars mee doen is nooit in mijn opgekomen. Maar goed ik zal voor de toekomst wat voorzichtiger (moeten) zijn.

Het vinden van een appartement in NY valt niet mee, zeker als je op een afstand zit. Ik laat het even voor wat het is en zal wat vaker een hotel moeten nemen, op zich geen straf...
I love NY
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wat een teleurstelling voor je New York - Helaas is onze ervaring ook dat soms vriendschappen en zaken niet samen gaan.
Gelukkig is dit ons maar één keer overkomen en hebben we hieruit wel een les geleerd.
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

ik begrijp wat je bedoelt newyork :( ...ik heb ook al enkele nare ervaringen met mensen en het vertrouwen in de mensen was bij ons ook weg, maar je zult je er toch over moeten zetten hoor.
StefanP
Amerika-ontdekker

Bericht door StefanP »

Zo man dat is balen. Ik zou echt heel teleurgesteld zijn. En dat moeten dan mensen zijn die je vrienden zijn. Ik snap niet dat mensen mekaar zo naaien, als ik iets beloof dan doe ik het gewoon, ook al is het voor een volslagen onbekende.

Zelf ook zoiets meegemaakt, bij het verhuizen naar NL van de Antillen. Een 'vriend' geld gegeven om wat losse eindjes aan elkaar te knopen waar ik zelf geen tijd meer voor had. Je raadt het al, zo gauw ik in het vliegtuig in zat, beschouwde hij mij als voor altijd weg en was het geld van hem.

Echt belachelijk. Succes er mee, hopelijk vind je iets nieuws en mag die 'vriend' jarenlang de cel in.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wat een ellendig verhaal zeg.... :( Ik wens je heel veel succes bij de juridische strijd en ik hoop dat je je verhaal kunt halen.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
USA fan
Amerikafan

Bericht door USA fan »

Wat ongelooflijk lullig van die vent zeg.(sorry voor mijn taalgebruik)
je denkt dat je hem kan vertrouwen en gaat er vervolgens met je geld vandoor.
maar ja, wat kan je er aan doen, je hebt nou eenmaal gekken in de wereld die daar misbruik van maken.
Maarten
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer