Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eigen bedrijf starten in amerika
-
- Amerika-ontdekker
Eigen bedrijf starten in amerika
Beste mensen,
Ik ga ergens in september deze jaar korter dan 3 maanden naar amerika voor contacten en opbouw van een eigen bedrijf.
Daarna ga ik terug naar nederland. Maar wat ik mezelf afvraag is wanneer ik een eigen bedrijf met redelijke stabiele inkomsten heb opgezet in amerika
hoe dat gaat met een visum aanvraag.
Wat zijn nou precies en voorwaarden en mogelijkheden om een visum te verkrijgen wanneer ik een bedrijf heb gestart in amerika?
Moet je echter een minimale kapitaal hebben of wanneer ik stabiele maandelijkse inkomsten heb vanuit mijn bedrijf, dat dit ook voldoende is om een langdurige visum te krijgen van bijvoorbeeld 5 of 10 jaar?
Ook zat ik eerst na te denken om vrijwilligers werk te gaan doen in amerika voor langer dan 3 maanden. want Ik hoorde van een vriendin dat deze mogelijkheid er is om langer dan 3 maanden in amerika te kunnen verblijven voor vrijwilligers werk. Opzich heb ik hierover mijn twijfels want is dit echt mogelijk? Want voor mij zou dit harstikke leuk zijn om naast vrijwillgers werk om met het opbouw van mijn eigen bedrijf te beginnen (zonder verdiensten natuurlijk)
Ik zou graag meer advies of informatie willen hebben.
Met vriendelijke groet,
Henk
Ik ga ergens in september deze jaar korter dan 3 maanden naar amerika voor contacten en opbouw van een eigen bedrijf.
Daarna ga ik terug naar nederland. Maar wat ik mezelf afvraag is wanneer ik een eigen bedrijf met redelijke stabiele inkomsten heb opgezet in amerika
hoe dat gaat met een visum aanvraag.
Wat zijn nou precies en voorwaarden en mogelijkheden om een visum te verkrijgen wanneer ik een bedrijf heb gestart in amerika?
Moet je echter een minimale kapitaal hebben of wanneer ik stabiele maandelijkse inkomsten heb vanuit mijn bedrijf, dat dit ook voldoende is om een langdurige visum te krijgen van bijvoorbeeld 5 of 10 jaar?
Ook zat ik eerst na te denken om vrijwilligers werk te gaan doen in amerika voor langer dan 3 maanden. want Ik hoorde van een vriendin dat deze mogelijkheid er is om langer dan 3 maanden in amerika te kunnen verblijven voor vrijwilligers werk. Opzich heb ik hierover mijn twijfels want is dit echt mogelijk? Want voor mij zou dit harstikke leuk zijn om naast vrijwillgers werk om met het opbouw van mijn eigen bedrijf te beginnen (zonder verdiensten natuurlijk)
Ik zou graag meer advies of informatie willen hebben.
Met vriendelijke groet,
Henk
Re: Eigen bedrijf starten in amerika
Beste Henk,
Welkom op het forum, ik zie dat je, je nog niet hebt voorgesteld, dat kan je hier doen: viewforum.php?f=17
nouwja een beetje kapitaal heb je zoiezo wel nodig, denk dan aan 150.000 dollar, je hebt het trouwens over een E2 visum. Kijk even wat rond op het forum en gebruik vooral de zoekfunctie, er staat al een hoop over dit onderwerp geschreven! Als je nog wat specifieke vragen hebt kan je die natuurlijk altijd stellen
Kijk trouwens ook een beetje uit met je plannen van september, want op je VWP mag je niet zomaar gaan werken of iets dergelijks, dit visum is in prinsiepe alleen bedoeld voor vakantie's etc. En door met zoiets kleins in de fout tegaan kan je een ban krijgen van een paar jaar en mogelijk kan je dat E2 visum dan ook wel op je buik schrijven! Zou zonde zijn! Langer naar Amerika gaan kan ook zonder dat vrijwillgers werk hoor! Dan moet je het B2 visum aanvragen op het Consulaat.
Veel succes met je plannen! Gr.
Welkom op het forum, ik zie dat je, je nog niet hebt voorgesteld, dat kan je hier doen: viewforum.php?f=17
nouwja een beetje kapitaal heb je zoiezo wel nodig, denk dan aan 150.000 dollar, je hebt het trouwens over een E2 visum. Kijk even wat rond op het forum en gebruik vooral de zoekfunctie, er staat al een hoop over dit onderwerp geschreven! Als je nog wat specifieke vragen hebt kan je die natuurlijk altijd stellen

Kijk trouwens ook een beetje uit met je plannen van september, want op je VWP mag je niet zomaar gaan werken of iets dergelijks, dit visum is in prinsiepe alleen bedoeld voor vakantie's etc. En door met zoiets kleins in de fout tegaan kan je een ban krijgen van een paar jaar en mogelijk kan je dat E2 visum dan ook wel op je buik schrijven! Zou zonde zijn! Langer naar Amerika gaan kan ook zonder dat vrijwillgers werk hoor! Dan moet je het B2 visum aanvragen op het Consulaat.
Veel succes met je plannen! Gr.
Sjoerd
-
- Amerika-expert
Eerst visum, dan bedrijf; dat visum (EB-5 of E) kun je verkrijgen op basis van je bedrijfsplan en investering. Vrijwilligerswerk mag op een B, maar dan zul je ook nog ergens van een (niet-Amerikaanse) inkomstenbron moeten hebben.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Een bedrijf HEB gestart, dat gaat niet op. Eerst een visum en DAN een bedrijf starten. Om een bedrijf op te starten zul je een gedegen ondernemingsplan en een leuke bankrekening moetne overleggen. $150.000 is een bedrag maar geen minimum. Het is maar net wat ze op het consulaat in je plan zien. Sommige lokt het om met minder een visum te krijgen en voor sommige is $150K niet voldoende. Het moet een substanial bedrag zijn en dat is vrij ter interpetatie van de behandelende consul.eyevisions schreef:
Henk
Een visum voor 10 zit er ook niet in. 2 of 5 jaar. Aantonen dat je voldoende inkomsten kan generen uit je bedrijf is noodzaak. Je hebt namelijk nergens recht op. Je zult jezelf moeten bedruipen ook in slechte tijden. Maar het vervang niet een flinke investering.
Houd er rekening mee dat 150K ook nog niet het einde is. Voorbereidingen, heen en weer vliegen, kosten van opstart. advocaat kosten, verhuizen etc etc etc. Ik kan je vertellen dat het in de papieren loopt.
Mijn advies. Ga je er eersts GOED in verdiepen. Er is hier op het forum ook best wel een en ander te vinden over E2 visa.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
-
- Amerika-newbie
Ik zit hier in California op basis van een E2!
JE MOET EERST EEN BEDRIJF OPRICHTEN!!!! Je moet ook nog een aantal andere zaken om je dossier te versterken MAAR je mag geen activiteiten verrichten totdat je je visa hebt, dat is de grote contradictie in het hele E2 verhaal.
Inderdaad zoals hier overal te lezen, je hebt een zeer degelijk onderbouwd businessplan nodig.
Het voor zijnde nadeel van een E2 is juist dat er geen specifiek bedrag wordt genoemd om te voldoen! Ik ben naar hier geemigreerd met mijn vrouw als businesspartner en drie kinderen op basis van 80,000 usd en ik ken dossiers van 50K!
Je moet het bekijken als je gaat naar de bank en vraagt om een investeringskrediet....wat moet ik kunnen aantonen?
JE MOET EERST EEN BEDRIJF OPRICHTEN!!!! Je moet ook nog een aantal andere zaken om je dossier te versterken MAAR je mag geen activiteiten verrichten totdat je je visa hebt, dat is de grote contradictie in het hele E2 verhaal.
Inderdaad zoals hier overal te lezen, je hebt een zeer degelijk onderbouwd businessplan nodig.
Het voor zijnde nadeel van een E2 is juist dat er geen specifiek bedrag wordt genoemd om te voldoen! Ik ben naar hier geemigreerd met mijn vrouw als businesspartner en drie kinderen op basis van 80,000 usd en ik ken dossiers van 50K!
Je moet het bekijken als je gaat naar de bank en vraagt om een investeringskrediet....wat moet ik kunnen aantonen?
-
- Amerika-ontdekker
Oke bedankt voor julie reacties allemaal! Heb zelf ook een aantal dingen uitgezocht en daaruit is voor mij uitgekomen dat ik dit zeker niet zo 123 voor elkaar heb. Maargoed dat zal voor veel mensen wel gelden. Nu ben ik van plan om ergens eind dit jaar naar Amerika te trekken met een toeristen Visum. Maar wat ik mezelf hierover nog afvraag is omdat een toeristen visum voor maximaal 3 maanden is? Hoeveel keer kan ik deze Toeristen Visum opnieuw verlengen?
De inkomsten dat ik maak is vanuit Nederland omdat ik werk als ITér en veel via de computer gaat. Maar daar wordt op zich niet moeilijk over gedaan wanneer ik aantoon dat ik maandelijkse inkomsten krijg uit nederland?
Met Vriendelijke Groet,
Henk
De inkomsten dat ik maak is vanuit Nederland omdat ik werk als ITér en veel via de computer gaat. Maar daar wordt op zich niet moeilijk over gedaan wanneer ik aantoon dat ik maandelijkse inkomsten krijg uit nederland?
Met Vriendelijke Groet,
Henk
-
- Amerika-expert
Toeristenvisum is geldig voor 10 jaar, verblijf in de V.S. is whatever de beste I/O je geeft: typisch een half jaar en op voorwaarden tot een jaar, op basis van de vraag "wat kom je hier doen?" waar je dus een goed antwoord op moet hebben. Je kunt je verblijf, met opgaaf van gegronde reden, verlengen bij een USCIS field office gedurende je verblijf. In theorie hoef je maar voor 1 dag het land uit voor een nieuw half jaar aan de grens, maar is geen aanrader omdat je teveel uit te leggen hebt.
Visa Waiver Program (VWP) daarentegen is voor 90 dagen.
Werken op toeristenvisum is niet toegestaan en op VWP evenmin, maar als het werk volledige in NL plaats heeft en je geen Amerikaanse klanten hebt, dan is er geen wettelijk probleem. Neemt niet weg dat je het beter niet aan de grens kunt vertellen, omdat dan de volgende vraag is waarom je dat nu per se in de V.S. moet doen, als je geen Amerikaanse klanten hebt.
Gr., Flipje
Visa Waiver Program (VWP) daarentegen is voor 90 dagen.
Werken op toeristenvisum is niet toegestaan en op VWP evenmin, maar als het werk volledige in NL plaats heeft en je geen Amerikaanse klanten hebt, dan is er geen wettelijk probleem. Neemt niet weg dat je het beter niet aan de grens kunt vertellen, omdat dan de volgende vraag is waarom je dat nu per se in de V.S. moet doen, als je geen Amerikaanse klanten hebt.
Gr., Flipje
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Flipje,
Dankjewel voor je uitgebreid uitleg. Dus als ik bijvoorbeeld zeg dat ik voor 1 jaar naar Amerika wil gaan dan kan ik gemakkelijk een toeristen visum krijgen?
en weet je misschien ook wat de voorwaarden precies zijn?
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Henk
Dankjewel voor je uitgebreid uitleg. Dus als ik bijvoorbeeld zeg dat ik voor 1 jaar naar Amerika wil gaan dan kan ik gemakkelijk een toeristen visum krijgen?
en weet je misschien ook wat de voorwaarden precies zijn?
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Henk
-
- Amerika-expert
De precieze voorwaarden worden uitgestippeld door DoS: Visitor Visas.
Waar het primair op neerkomt is dat je een goed verhaal moet hebben voor 1) bewijs dat je teruggaat naar het thuisland na je verblijf en 2) wat je in de VS komt doen. Je verhaal zal beter moeten zijn voor 1 jaar dan voor een half jaar. Daarbovenop zul je moeten aantonen dat je verzekerd bent en genoeg geld hebt.
Gr., Flipje
Waar het primair op neerkomt is dat je een goed verhaal moet hebben voor 1) bewijs dat je teruggaat naar het thuisland na je verblijf en 2) wat je in de VS komt doen. Je verhaal zal beter moeten zijn voor 1 jaar dan voor een half jaar. Daarbovenop zul je moeten aantonen dat je verzekerd bent en genoeg geld hebt.
Haal ik er deze nog eventjes tussenuit voor de duidelijkheid: een toeristenvisum is geen verblijfsvergunning. Een toeristenvisum is normaliter 10 jaar geldig, wat alleen maar betekent dat je gedurende die 10 jaar aan de grens mag staan om te vragen of je naar binnen mag. Aan de grens krijg je een I-94, wat je verblijfsvergunning is, en deze is normaal voor 6 maanden geldig. Als je een gegronde reden hebt om 1 jaar te verblijven, dan kun je dat op dat moment al bij de grens krijgen. "Ik wil dat graag." is geen gegronde reden. Kom je voor een half jaar binnen, dan kun je in de V.S. bij USCIS een verlenging van verblijf aanvragen met nog eens een half jaar, opnieuw met opgaaf van reden.eyevisions schreef:Dus als ik bijvoorbeeld zeg dat ik voor 1 jaar naar Amerika wil gaan dan kan ik gemakkelijk een toeristen visum krijgen?
Gr., Flipje
Voor zo ver ik weet is één van de voorwaarden voor een bedrijf dat je Amerikanen aan werk helpt.
Als jij alles in je eentje kan runnen van af je bureau, krijg je dus geen vergunning omdat je de werkgelegenheid niet helpt.
Als jij alles in je eentje kan runnen van af je bureau, krijg je dus geen vergunning omdat je de werkgelegenheid niet helpt.
-
- Amerika-expert
Dat geldt voor EB-5, niet voor E1/2. Die eerste heeft het voordeel een immigrant-categorie te zijn.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Dit is niet helemaal correct, officieel zijn er misschien geen eisen bij een E2 voor werkgelegenheid maar in de praktijk wordt hier wel degelijk naar gekeken. Dit is hetzelfde verhaal als dat er geen eisen zijn aan de investering, maar in de praktijk worden daar ook bepaalde bedragen voor gehanteerd. In principe zou je met een investering van $10.000 een E2 aan moeten kunnen vragen, maar dat lukt niet. De basis voor dit alles kun je halen uit deze eis,FlipjeBTiel schreef:Dat geldt voor EB-5, niet voor E1/2. Die eerste heeft het voordeel een immigrant-categorie te zijn. Gr., Flipje
The investment may not be marginal. It must generate significantly more income than just to provide a living to the investor and family, or it must have a significant economic impact in the United States;[
Personeel in je bedrijf kan gezien worden als een 'significant impact' .
-
- Amerika-expert
Dank voor de correctie; ik ken alleen de regels, niet de praktijk.
Heb ik een andere vraag: gezien dat E2 en EB5 dan zo weinig verschillen in de praktijk (behalve in omvang), kun je als je op E2 een succesvol bedrijf hebt opgezet, dit omzetten in EB5 en zo je GC verkrijgen?
Gr., Flipje
Heb ik een andere vraag: gezien dat E2 en EB5 dan zo weinig verschillen in de praktijk (behalve in omvang), kun je als je op E2 een succesvol bedrijf hebt opgezet, dit omzetten in EB5 en zo je GC verkrijgen?
Gr., Flipje
Dat is het grote probleem met het E2 verhaal, er zijn richtlijnen en geen duidelijk afgebakende eisen en er kan dus op allerlei manieren geïnterpreteerd worden. Daarom kan een E2 bijv. in Amsterdam goedgekeurd worden terwijl een exact zelfde aanvraag in Brussel afgekeurd wordt. Een goede advocaat met veel praktijk ervaring is in veel gevallen dus van belang, bijv. als de investering marginaal is.Dank voor de correctie; ik ken alleen de regels, niet de praktijk.
Ja, in principe is dit mogelijk maar het gebeurd maar zelden omdat de investeringen en werkgelegenheids eisen bij beide visa te veel uit elkaar liggen. Wat wij wel doen is E2 naar L1 en dan kun je wel naar een GC.Heb ik een andere vraag: gezien dat E2 en EB5 dan zo weinig verschillen in de praktijk (behalve in omvang), kun je als je op E2 een succesvol bedrijf hebt opgezet, dit omzetten in EB5 en zo je GC verkrijgen?
grappig daar stond ik van de week ookal over natedenken hoe dit zou werken, want je kan niet aantonen dat je minstens 1 miljoen $ hebt geinvesteerd, wat een verreiste is toch? ik kan me wel voorstellen dat als je een bedrijf uitbouwt je wel van e2 naar eb5 kan groeien, je bedrijf word meer waard en je krijgt meer mensen indienst (minstens 10 voo eb5 toch?)FlipjeBTiel schreef:Heb ik een andere vraag: gezien dat E2 en EB5 dan zo weinig verschillen in de praktijk (behalve in omvang), kun je als je op E2 een succesvol bedrijf hebt opgezet, dit omzetten in EB5 en zo je GC verkrijgen?
Gr., Flipje
Hoe werkt dat dan? sponsort het eigen bedrijf de eigenaar dan voor het visum?Wat wij wel doen is E2 naar L1 en dan kun je wel naar een GC.
Sjoerd
Ja, maar je moet dan wel je bedrijf in Nederland gedurende die periode aanhouden. Het is niet zo dat je Amerikaanse onderneming je kan sponsoren voor een L1.Hoe werkt dat dan? sponsort het eigen bedrijf de eigenaar dan voor het visum?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht