DV 2010 STARTS SOON!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
PTR
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 aug 2008, 16:27
Locatie: Friesland - Nederland

DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door PTR »

Hallo iedereen,

Op de website van de US Department of State wordt vermeld dat de DV 2010 editie begint op 2 oktober en loopt tot 1 december. Voor iedereen die dit jaar (weer) meedoet (myself included), VEEL SUCCES TOEGEWENST!

Gr, PTR
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18770
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door kastelke »

Inderdaad!

bron: http://www.dvlottery.state.gov/ :
DV-2010 Lottery Starts Soon!
The DV-2010 Lottery begins at Noon EDT on October 2, 2008, and ends at Noon EST on December 1, 2008.
Information and instructions for the DV-2010 lottery will appear on the Travel.State.Gov website as soon as available. Please check this webpage at a later time.
De instructies ga je hier kunnen vinden: http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1318.html
Maar voorlopig gaat dat dus nog over DV-2009. Even geduld dus nog, maar het aftellen kan beginnen!

Zodra het 2 oktober is, maak ik net als de voorgaande jaren terug een Sticky aan waarin alle deelnemers aan de DV-2010 zich kenbaar kunnen maken. Hopelijk kunnen we dan half volgend jaar weer veel namen als winnaar aanduiden!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
peet
Amerikakenner
Berichten: 463
Lid geworden op: 25 okt 2005, 20:52
Locatie: Oneonta NY
Contacteer:

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door peet »

Dank je voor de info Elke.. Jeetje is het al weer zover..?

Ook ik ga maar weer een poging wagen.

gr peet
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
illuminate
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 aug 2008, 10:07

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door illuminate »

Bedankt voor de info. Mijn verloofde en ik doen deze keer voor de 1e keer mee. Ik weet dat de kans klein is om in-/uitgeloot te worden, maar ik krijg er toch wel een beetje de kriebels van in mijn buik. Gelukkig zijn er hier op het forum mensen die meer weten dan deze newbie hier :)
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18770
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door kastelke »

En vooral voor de nieuwkomders die hier nu zijn en die de komende tijd naar aanleiding van de Green Card Loterij hier nog gaan komen:

het is niet nodig om met een betalend bureau in zee te gaan,
je kan het gratis zelf invullen!!!


Als je daar tegen die tijd nog vragen bij hebt, dan kan je ze hier gerust stellen. Er zit hier op het forum immers een pak ervaring bijeen als het op deelname (en ook winnen) van de green card loterij aankomt!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Flightlevel
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 dec 2007, 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door Flightlevel »

Fingers crossed this time! :D
Vriendin gaat nu ook meedoen, dus dit keer dubbel kans!!! :beerchug:

kan nie wachten :dance:
DotCom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:02

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door DotCom »

Hallo allemaal,

Ik zal mezelf en mijn gezinnetje op een later tijdstip nog wel even voorstellen. Naast onze drukke plannen met mijn oude werkgever om een onderneming op te starten in de USA gaan we toch ook maar eens een poging wagen met de lottery (niet geschoten is altijd mis toch). Ongetwijfeld gaan we nog met vele vragen komen. Om maar eens met de eerste beginnen, mag zowel ik alsmede mijn vrouw een poging wagen in de lottery (2 aanvragen verdubbelen de winkans he, maar ik kan me voorstellen dat dat niet is toegestaan)?

In ieder geval wensen wij iedereen die meedoet aan de lottery veel succes.

Groetjes,
Gerry
Afbeelding
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door FlipjeBTiel »

DotCom schreef:mag zowel ik alsmede mijn vrouw een poging wagen in de lottery
Ja, hier is de relevante FAQ entry uit de instructies van vorig jaar:
MAY A HUSBAND AND A WIFE EACH SUBMIT A SEPARATE ENTRY?
Yes, a husband and a wife may each submit one entry if each meets the eligibility requirements. If either were selected, the other would be entitled to derivative status.
Gr., Flipje
Gebruikersavatar
Baia
Amerikakenner
Berichten: 539
Lid geworden op: 02 mei 2008, 19:03
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door Baia »

Ik ga ook meedoen!
Ik ben gisteren al speciale pasfoto's gaan laten maken! :D
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
DotCom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:02

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door DotCom »

Bedankt voor je reactie Flipje. Kijk dat verhoogt de winkans alweer met 100% :wink:

(pas)Fotos wil ik zelf maken, want een kind van 2 en eentje van 7 maanden op de foto krijgen is nog niet zo 1, 2, 3 gedaan.
Afbeelding
illuminate
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 aug 2008, 10:07

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door illuminate »

Haha... Hier hetzelfde probleem; ik heb een kindje van 16 maanden. Ik wil de foto's zelf maken mbv digitale camera en de opties die Microsoft Office Picture Manager biedt: resize en compress pictures.
Sandra & Bjorn
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 30 jul 2007, 09:26
Locatie: Den Bosch

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door Sandra & Bjorn »

DotCom schreef: mag zowel ik alsmede mijn vrouw een poging wagen in de lottery (2 aanvragen verdubbelen de winkans he, maar ik kan me voorstellen dat dat niet is toegestaan)?
Als ik het goed begrijp kun je dus allebei een poging wagen en als een van jullie wint mogen jullie allebei (+ kinderen) gaan. Werkt dit alleen zo als je getrouwd bent of ook als je samenwoont (en geregistreerd bent als partners bij een notaris, samenlevingscontract heet dat volgens mij)?

Gr. Sandra
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door Rob »

Nee, alleen als je wettelijk getrouwd bent, samenwonen ook al is het via de notaris vastgelegd geld niet.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18770
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door kastelke »

En kinderen mogen alleen mee als ze jonger zijn dan 21.
En bij echtscheiding waarbij de andere ouder niet uit de ouderlijke macht ontzet is geweest: enkel als de andere ouder schritelijke toestemming geeft om zijn/haar kinderen naar het buitenland te laten verhuizen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door ronald87 »

Om even de nieuwkomers een hart onder de riem te steken: alhoewel de kans klein is, won ik gelijk bij de eerste keer dat ik met de lottery meedeed. Bij DV-2008 wonnen overigens opvallend veel first-timers. Intussen woon ik sinds 14 augustus j.l. met ontzettend veel genoegen in Florida en kan ik wel zeggen dat meedoen met de lottery een van de beste dingen is die ik ooit heb gedaan.
Wieweet zien we bij de lottery van 2010 weer opvallend veel first time winnaars, in ieder geval wens ik jullie allemaal alle geluk van de wereld toe!
Ronald
NL - Florida - NYC - NL
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door vana »

ronald87 schreef:Wieweet zien we bij de lottery van 2010 weer opvallend veel first time winnaars, in ieder geval wens ik jullie allemaal alle geluk van de wereld toe!
Ronald
Hoe leuk dat ook zou zijn, toch hoop ik juist dat er veel winnaars zijn die al heel lang meedoen.
Er zitten hier een aantal mensen op het forum die al een paar jaar meedoen en die ik het heel graag gun.

Marjon
Rogier21
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2005, 18:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door Rogier21 »

Ik ga er dit jaar ook voor samen met mijn vrouw :D

Nu zat ik zo eens te kijken, hoe loten ze precies uit? Gewoon random uit alle mensen? Dus het kan voorkomen dat er alleen maar Nederlanders getrokken worden? Of nemen ze een bepaald percentage van elk land oid? Mijn vrouw is namelijk Sloveens, en die had vorig jaar 7 winnaars :P (oid)
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door FlipjeBTiel »

Rogier21 schreef:Dus het kan voorkomen dat er alleen maar Nederlanders getrokken worden?
Dat zal niet gebeuren: de wereld wordt in 6 regionen verdeeld en de beschikbare visums worden eerst opgedeeld over die gebieden, afhankelijk van het aantal immigranten dat in het verleden uit die gebieden naar de VS is gekomen. NL zit daarbij in dezelfde groep als Oost-Europa en de voormalige Soviet-staten, dus het is niet zo gunstig als Europa in 1 clubje gerekend zou worden. Daarnaast is er een maximum limiet per land.

Gr., Flipje

P.S. Ik denk niet dat er ueberhaupt 50.000 NLers meedoen aan de loterij.
Rogier21
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2005, 18:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door Rogier21 »

Ah ok dat bedoel ik. Ik zal eens kijken of ik die verdeling kan vinden.

Volgens hier behoord Slovenië gewoon bij Europa:
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1317.html

En Rusland mag (gelukkig) niet meer meedoen :D
Gebruikersavatar
Marcel87
Amerikakenner
Berichten: 1124
Lid geworden op: 07 dec 2007, 07:51
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Londen

Re: DV 2010 STARTS SOON!

Bericht door Marcel87 »

Het valt wel op dat heel veel mensen uit bijvoorbeeld Nigiria een greencard winnen!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer