Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren door baan
-
Rogier21
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Emigreren door baan
Hallo allemaal,
Ik werk bij een internationaal bedrijf waar VEEL buitenlanders werken dus het is geen probleem om een I-140 aanvraag te doen daar.
Als ik dat doe en ik emigreer naar Amerika, moet mijn vrouw dan weer een werk vergunning aanvragen? En wat als die nou niet geaccepteerd wordt? Ze kan moeilijk thuis gaan zitten niksen! Mag ze eigenlijk wel mee zo?
Ik kwam dit eigenlijk nergens goed beschreven tegen...
Alvast bedankt!
Ik werk bij een internationaal bedrijf waar VEEL buitenlanders werken dus het is geen probleem om een I-140 aanvraag te doen daar.
Als ik dat doe en ik emigreer naar Amerika, moet mijn vrouw dan weer een werk vergunning aanvragen? En wat als die nou niet geaccepteerd wordt? Ze kan moeilijk thuis gaan zitten niksen! Mag ze eigenlijk wel mee zo?
Ik kwam dit eigenlijk nergens goed beschreven tegen...
Alvast bedankt!
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Re: Emigreren door baan
I-140 is de 2de stap, eerste is Labor Certification (LC) door DOL. I-140 is hetzelfde als LC nog eens, maar dan meer op de persoon ipv. de baan/het bedrijf, door USCIS. DOL is op dit moment erg vervelend aan het doen (waarschijnlijk vanwege de economische situatie, hoewel daar geen uitsluitsel over gegeven is), dus zorg dat je bedrijf een uitstekende advocaat in de arm neemt.Rogier21 schreef:Ik werk bij een internationaal bedrijf waar VEEL buitenlanders werken dus het is geen probleem om een I-140 aanvraag te doen daar.
Als je je I-140 in het buitenland (b.v. NL) verkrijgt, kun je niet meer naar Amerika afreizen (tenzij je op een dual intent visum, H of L, komt), omdat je duidelijk immigrant intent hebt. Je moet dan via consular processing wachten in NL op je GC.
Zodra je LC is goedgekeurd, en je verblijft in de VS, dan kun je (als NL-er, aannemende dat je minimaal EB2 categorie bent, of EB3 vroeg in het fiscale jaar) je I-140 en I-485 (en I-485 voor je vrouw) tegelijk indienen. Samen met die aanvragen, vraag je dan ook een Employment Authorization Document (EAD) voor jezelf en je vrouw aan. Tot die tijd hangt het af welk visum je hebt, of als je geen visum verkrijgt totdat er voor jullie beiden een GC is.Rogier21 schreef:Als ik dat doe en ik emigreer naar Amerika, moet mijn vrouw dan weer een werk vergunning aanvragen? En wat als die nou niet geaccepteerd wordt? Ze kan moeilijk thuis gaan zitten niksen! Mag ze eigenlijk wel mee zo?
Gr., Flipje
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wees er inderdaad bewust van dat je NON-immigrant visa hebt (waarvan H en L de meest bekende), en dat dat iets anders is dan een (work based) green card.
Met een green card mag je vrouw altijd werken, bij non-immigrant visa meestal ook (na aanvraag).
Met een green card mag je vrouw altijd werken, bij non-immigrant visa meestal ook (na aanvraag).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
Rogier21
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Aha ik snap het.
Ik was eigenlijk direct naar de immigratie visa's te kijken om mijn vrouw mee te kunnen krijgen.
Ik kan ook voor een H- visa gaan, zal dat makkelijker zijn?
Het probleem is namelijk dat we ons helemaal ingesteld hadden om naar Canada te gaan, maarja door dat gedonder daar met de immigratie ligt nu alles plat en hoogstwaarschijnlijk kan je daar ook niet zo meer binnenlopen.
Ik ga in ieder geval meedoen met de DV lottery dat kan geen kwaad natuurlijk.
Ik was eigenlijk direct naar de immigratie visa's te kijken om mijn vrouw mee te kunnen krijgen.
Ik kan ook voor een H- visa gaan, zal dat makkelijker zijn?
Het probleem is namelijk dat we ons helemaal ingesteld hadden om naar Canada te gaan, maarja door dat gedonder daar met de immigratie ligt nu alles plat en hoogstwaarschijnlijk kan je daar ook niet zo meer binnenlopen.
Ik ga in ieder geval meedoen met de DV lottery dat kan geen kwaad natuurlijk.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je zal moeten gaan voor wat het bedrijf wil gaan / voor wat het bedrijf "verkocht" krijgt aan immigrations. Het is allemaal nogal erg aan regeltjes gebonden.
Welk soort van job doe je momenteel? En welke opleiding heb je gevolgd? (dat kan bepalend zijn voor het soort visum dat je kan krijgen)
Welk soort van job doe je momenteel? En welke opleiding heb je gevolgd? (dat kan bepalend zijn voor het soort visum dat je kan krijgen)
Elke
-
Rogier21
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Ik ben nu een new build navigation officer, dus ik help mee dingen te plannen voor nieuwe schepen die dit bedrijf uitbrengt.kastelke schreef:Ik denk dat je zal moeten gaan voor wat het bedrijf wil gaan / voor wat het bedrijf "verkocht" krijgt aan immigrations. Het is allemaal nogal erg aan regeltjes gebonden.
Advocaten zal geen probleem zijn aangezien het via Carnival gaat, de grootste cruise maatschappij van de wereld.
Daarintegen heb ik een simpele MBO niveau 4 opleiding van 4 jaar, als navigatie officier.
De truuk zit hem mij gewoon in mijn vrouw. Ik ben namelijk altijd van huis en zit op het moment in Miami voor business met dit bedrijf zonder enig Visa (is ook niet nodig, ben namelijk nu werkzaam bij een Europees bedrijf). Maar ik zie het niet zitten om hier heen te verkassen als mijn vrouw of niet mee kan of niet mag werken, dan kan ik beter niet gaan.
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Die term heb ik eens in onet gegooid, en kom uit op: "Most occupations in this zone require training in vocational schools, related on-the-job experience, or an associate's degree. Some may require a bachelor's degree." Dat komt wel overeen met:Rogier21 schreef:new build navigation officer
Dus dat zal al een klus worden om aan EB3 te kunnen voldoen. In ieder geval, omdat het niet klip en klaar is en er dus uitleg bijkomt, is de kans op een audit erg groot en LC alleen al zal igv. audit zo'n 15 a 16 maanden duren.Rogier21 schreef:Daarintegen heb ik een simpele MBO niveau 4 opleiding van 4 jaar, als navigatie officier.
Je kunt niet van status veranderen als je in de VS bent op basis van het VWP.Rogier21 schreef:Ik ben namelijk altijd van huis en zit op het moment in Miami voor business met dit bedrijf zonder enig Visa (is ook niet nodig, ben namelijk nu werkzaam bij een Europees bedrijf).
Gr., Flipje
-
Rogier21
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Mijn baan is daarom heel erg specifiek, dat eigenlijk bijna niemand anders kan zonder training en ervaring.
Mijn werkgever wil dat ik hier kom werken, en ze hebben ook vacatures uitstaan waar niemand op reageerd, maar als het 16 maanden duurt dan heeft dat toch totaal geen nut :S
Ik dacht juist dat het simpel was om je werkvergunning te verkrijgen.
Mijn werkgever wil dat ik hier kom werken, en ze hebben ook vacatures uitstaan waar niemand op reageerd, maar als het 16 maanden duurt dan heeft dat toch totaal geen nut :S
Ik dacht juist dat het simpel was om je werkvergunning te verkrijgen.
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Daarom maak je nog wel een kans. Echter, zonder hogere opleiding wordt het EB3, en er zijn zoveel mensen in die categorie dat GC-nummertjes maar 3/4 van het fiscale jaar beschikbaar zijn (daarna zijn ze "op").Rogier21 schreef:Mijn baan is daarom heel erg specifiek, dat eigenlijk bijna niemand anders kan zonder training en ervaring.
DOL heeft een heleboel, heel specifieke eisen, alsook een andere definitie wat "een geschikte kandidaat" is. Als helemaal niemand reageert, dan moet het geen probleem zijn, maar eea. zal wel opnieuw moeten (reken 4 maanden op z'n snelst), dan LC (reken 3 maanden op z'n snelst, i.e. zonder audit of anderszins). Daarmee zit je vanaf nu geteld kort op het einde van de beschikbaarheid van EB3 visa nummertjes voor fiscaal 2009, mis je dat, dan wordt het 1 oktober 2009 op z'n vroegst voor het indienen van I-140/I-485.Rogier21 schreef:Mijn werkgever wil dat ik hier kom werken, en ze hebben ook vacatures uitstaan waar niemand op reageerd, maar als het 16 maanden duurt dan heeft dat toch totaal geen nut :S
Praat eens met een advocaat van je werkgever, en laat ons weten wat zijn mening is.Rogier21 schreef:Ik dacht juist dat het simpel was om je werkvergunning te verkrijgen.
Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 10176 Weergaves
-
Laatste bericht door newamsterdam
-