Ik zal proberen om een beknopte uitleg te geven over hetgeen mijn man en mij overkomen is:
Wij gingen op 19/08/08 naar de US Embassy in Brussel om onze afspraak na te komen om "fingerprints and the interview", zoals wij dachten ..onze laatste stap voor onze E2. Wij hebben via een Amerikaanse advocaat gewerkt en zijn in totaal hier toch wel een vol jaar mee bezig geweest..je weet wel ; huis verkopen ;zaak opstarten;mensen aannemen; en erin investeren natuurlijk! Alles was in orde en er kon niks misgaan! Nou ..dat dachten we dus verkeerd! Ons leven staat nu 'on hold' omdat onze (oude) meneer de consul toch maar vond dat hij de visum niet kon toestaan! De brave man vond dat wij niet genoeg ervaring hadden in zaken doen. Toen wij dat weerlegden vond hij plots dat de zaak 'marginaal' te noemen(vind zeker tattoos en supplies niet echt leuk) is en dat we niet genoeg hadden geinvesteerd ! Hij vergeleek het met een Honda plant waar duizenden werknemers zouden kunnen werken! Hij zei dat dat pas een leuke investering zou zijn?! Ikke direct met het argument dat als wij een Honda plant zouden neerzetten we dat wel met een ANDER visum zouden doen , zoals het EB5 ofzo??Waar je moet investeren met ongeveer een miljoentje ..! Hehe , dat vond hij niet zo leuk en vertelde toen maar dat we onze lawyer moesten contakteren. We gaan nu wel voor een "motion to reconsider" maar ik ben ook wel op zoek naar andere (legale) methoden om daar te geraken ..Ohh enne..vooral niet vertrekken nu, zei hij nog want als je een "denied" visa hebt kan je geen gebruik meer maken van je visa waiver! Wel grgrgrgr ...dat wist ik dus echt niet ! Dus dat zou een B1/2 visum worden ofzoiets.Als ie dat wil toestaan natuurlijk! Wij zijn natuurlijk diep teleurgesteld en hopen dat iemand ons enige raad kan geven ! Wij lezen enkel maar verhalen waar alles ( soms wel met veel moeite welliswaar) goed gegaan is wat het verkrijgen van het visum betreft..daarom ook een beetje dit verhaal van sombere Antwerpenaren!
Heeft iemand suggesties of vragen , dan zijn die altijd welkom!
Bedankt ! Floridariaantje