Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mijn Duitse vriendin heeft een green card
Mijn Duitse vriendin heeft een green card
Hallo allemaal,
Wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen?? Mijn Duitse vriendin woont reeds 13 jaar in Ohio, ze heeft een green card maar nog steeds de Duitse nationaliteit. Binnenkort willen wij ons graag verenigen en wil ik graag naar Amerika emigreren. Ik heb de Nederlandse nationaliteit. Wij zoeken de beste en de snelste weg om dit te realiseren, wat betekent dat dit trouwen kan zijn. Aangezien ik in dit forum allerlei mogelijkheden lees, oa trouwen in Nederland of eventueel Duitsland, zie ik niet precies meer wat de beste optie is om een green card te verkrijgen. Tevens wil ik graag in Amerika zelfstandig ondernemer worden, zoals ik nu in Nederland ben. Indien het mogelijk is zou ik graag zelfstandig vrachtwagen chauffeur worden. Waarbij ik niet de intensie heb rijk te worden maar om op een nette manier in mijn eigen onderhoud te kunnen voorzien. Dus mijn vraag: Wie kan mij hier inlichtingen over verstrekken.
Alvast bedankt, Ad
Wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen?? Mijn Duitse vriendin woont reeds 13 jaar in Ohio, ze heeft een green card maar nog steeds de Duitse nationaliteit. Binnenkort willen wij ons graag verenigen en wil ik graag naar Amerika emigreren. Ik heb de Nederlandse nationaliteit. Wij zoeken de beste en de snelste weg om dit te realiseren, wat betekent dat dit trouwen kan zijn. Aangezien ik in dit forum allerlei mogelijkheden lees, oa trouwen in Nederland of eventueel Duitsland, zie ik niet precies meer wat de beste optie is om een green card te verkrijgen. Tevens wil ik graag in Amerika zelfstandig ondernemer worden, zoals ik nu in Nederland ben. Indien het mogelijk is zou ik graag zelfstandig vrachtwagen chauffeur worden. Waarbij ik niet de intensie heb rijk te worden maar om op een nette manier in mijn eigen onderhoud te kunnen voorzien. Dus mijn vraag: Wie kan mij hier inlichtingen over verstrekken.
Alvast bedankt, Ad
-
olavski
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi
Voor zover ik weet moet je vriendin het US Citizenship aanvragen, pas dan mag ze iemand naar de VS toehalen.
Toen mijn vriendin en ik begonnen was zij ook nog geen Amerikaanse en we wilden ook weer niet hals over kop trouwen dus hebben we dat pad belopen.
Hoe het zit met eerst trouwen en dan de procedure opstarten weet ik niet, maar volgens mij mogen alleen US Citizens mensen naar de VS 'halen'.
Zie ook mijn topic in het Emigratie forum.
Info: http://uscis.gov/graphics/
succes !
't Is een lange weg maar zal het waard zijn
Voor zover ik weet moet je vriendin het US Citizenship aanvragen, pas dan mag ze iemand naar de VS toehalen.
Toen mijn vriendin en ik begonnen was zij ook nog geen Amerikaanse en we wilden ook weer niet hals over kop trouwen dus hebben we dat pad belopen.
Hoe het zit met eerst trouwen en dan de procedure opstarten weet ik niet, maar volgens mij mogen alleen US Citizens mensen naar de VS 'halen'.
succes !
Nee, zijn vriendin, de green card houder, kan met hem trouwen en hem sponsoren!!!, Het zal wel wat langer duren sinds ze geen US citizen is.olavski schreef:Hoi
succes !
Een lawful permanent resident (green card houder) mag eigen kinderen onder 21 en/of echtgeno(o)t(e) sponsoren.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
olavski schreef: Voor zover ik weet moet je vriendin het US Citizenship aanvragen, pas dan mag ze iemand naar de VS toehalen.
Als je met je vriendin trouwt, kan zij jou naar de VS halen. Ze hoeft geen US Citizen te zijn, hier wat tekst uit de website waar je naar refereert :
USCIS schreef:Overview of Immigration Process
A legal immigrant (or “lawful permanent resident”) is a foreign national who has been granted the privilege of living and working permanently in the United States. There is a three-step process for your spouse to become a legal immigrant:
The USCIS must approve an immigrant visa petition that you file for your spouse.
The State Department visa bulletin must show that a spouse immigrant visa is available to your spouse, based on the date you filed the immigrant visa application.
If your spouse is outside the United States when your visa petition is approved and when an immigrant visa number (if required) becomes available, your spouse will be notified to go to the local U.S. consulate to complete the processing for an immigrant visa. If your spouse is legally inside the U.S. when your visa petition is approved and when an immigrant visa number (if required) becomes available, he or she may use the Form I-485 to apply to adjust his or her status to that of a lawful permanent resident.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Mijn Duitse vriendin heeft een green card
Ad, misschien kan je de sfeer van het leven van een vrachtwagenchauffeur in Canada/VS al eens opsnuiven bij Remco, een Nederlander die daar nu al een tijdje rijdt, en regelmatig iets post op zijn blog http://www.standplaats-canada.nl/B1117412159/index.htmlartasb schreef:Indien het mogelijk is zou ik graag zelfstandig vrachtwagen chauffeur worden. Waarbij ik niet de intensie heb rijk te worden maar om op een nette manier in mijn eigen onderhoud te kunnen voorzien. Dus mijn vraag: Wie kan mij hier inlichtingen over verstrekken.
Veel succes!
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 24758 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer