Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Samenvatting Credit history
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Samenvatting Credit history
OK,
Ik heb eens al de verspreide posts gelezen over de credit history en er worden toch wel veel verschillende dingen gezegd. Maar volgens mij komt het op dit neer (correct me if I'm wrong)
Je emigreert, het enige wat je hebt is een volle spaarrekening in Belgie en een enkeltje USA.
Ginder hebt je niks, en we hebben nodig: Wagen - Werk - Woonst
Een dure wagen of woonst kan je niet kopen want je hebt niet genoeg geld. Een grote lening is geen optie want je hebt geen credithistory. Werk kan je nog niet zoeken want je hebt nog geen SSN. Wat moet ik doen?
Wel als ik alles zo lees komt het een beetje op dit neer:
-Ga naar de bank en sluit een rekening af en vraag een debetcard + een secured creditcard.
-Transfereer je geld van Belgie naar je rekening in de US
-Koop een goedkope 2de hands wagen en betaal hem gedeeltelijk cash. Op een klein gedeelte neem je een (wellisware dure) lening en die betaal je netjes af.
-Huur een goedkope woonst en betaal iedere maand netjes je huur
-Betaal ook iedere maand mooi de huur voor water - elektriciteit - internet, ...
-Betaal zoveel mogelijk met je secured creditcard en betaal ook iedere maand mooi die rekening af.
-Neem een of twee store credicards (niet teveel wat dat is weer een negatief teken) en betaal ook deze iedere maand tijdig af.
-Dan maar hopen dat je SSN snel aankomt met de post zodat je werk kan gaan zoeken en je inmiddels sterk geslonken rekening aan te dikken
Als ik deze puntjes zo bekijkt is het helemaal niet onhaalbaar om met weinig geld een fantsoenlijke history op te bouwen op alle vlakken (betalingen, creditcards, lening).
Zo, heb ik even een samenvatting gemaakt voor als ik zelf ooit wil vertrekken.
Hopelijk heeft de rest er ook wat aan.
toch nog enkele vraagjes die ik niet kon vinden:
*Heb ik het juist als ik zeg dat wanneer je dit volhoudt dat je na een jaar voldoende credithistory hebt opgebouwd om een hypotheek te nemen om een mooi huis of appartementje te kopen en eindelijk een paar echte creditcards aan te vragen bij je bank.
*Hoe werkt een secured credit card en wat is het verschil met een gewone credit card?
*Heeft betalen met je debetcard invloed op je credithistory? Zo ja, evenveel als betalen met je secured credit card?
Vik
Ik heb eens al de verspreide posts gelezen over de credit history en er worden toch wel veel verschillende dingen gezegd. Maar volgens mij komt het op dit neer (correct me if I'm wrong)
Je emigreert, het enige wat je hebt is een volle spaarrekening in Belgie en een enkeltje USA.
Ginder hebt je niks, en we hebben nodig: Wagen - Werk - Woonst
Een dure wagen of woonst kan je niet kopen want je hebt niet genoeg geld. Een grote lening is geen optie want je hebt geen credithistory. Werk kan je nog niet zoeken want je hebt nog geen SSN. Wat moet ik doen?
Wel als ik alles zo lees komt het een beetje op dit neer:
-Ga naar de bank en sluit een rekening af en vraag een debetcard + een secured creditcard.
-Transfereer je geld van Belgie naar je rekening in de US
-Koop een goedkope 2de hands wagen en betaal hem gedeeltelijk cash. Op een klein gedeelte neem je een (wellisware dure) lening en die betaal je netjes af.
-Huur een goedkope woonst en betaal iedere maand netjes je huur
-Betaal ook iedere maand mooi de huur voor water - elektriciteit - internet, ...
-Betaal zoveel mogelijk met je secured creditcard en betaal ook iedere maand mooi die rekening af.
-Neem een of twee store credicards (niet teveel wat dat is weer een negatief teken) en betaal ook deze iedere maand tijdig af.
-Dan maar hopen dat je SSN snel aankomt met de post zodat je werk kan gaan zoeken en je inmiddels sterk geslonken rekening aan te dikken
Als ik deze puntjes zo bekijkt is het helemaal niet onhaalbaar om met weinig geld een fantsoenlijke history op te bouwen op alle vlakken (betalingen, creditcards, lening).
Zo, heb ik even een samenvatting gemaakt voor als ik zelf ooit wil vertrekken.
Hopelijk heeft de rest er ook wat aan.
toch nog enkele vraagjes die ik niet kon vinden:
*Heb ik het juist als ik zeg dat wanneer je dit volhoudt dat je na een jaar voldoende credithistory hebt opgebouwd om een hypotheek te nemen om een mooi huis of appartementje te kopen en eindelijk een paar echte creditcards aan te vragen bij je bank.
*Hoe werkt een secured credit card en wat is het verschil met een gewone credit card?
*Heeft betalen met je debetcard invloed op je credithistory? Zo ja, evenveel als betalen met je secured credit card?
Vik
Re: Samenvatting Credit history
Dat duurt wel langer, men kijkt niet alleen naar je credit score, maar ook hoe lang je credit hebt.....meestal vereist het dan toch nog een flinke aanbetaling.....vooral nu de fincanciele markt niet zo best draait.*Heb ik het juist als ik zeg dat wanneer je dit volhoudt dat je na een jaar voldoende credithistory hebt opgebouwd om een hypotheek te nemen om een mooi huis of appartementje te kopen en eindelijk een paar echte creditcards aan te vragen bij je bank.
Een sec.cc. kan je aanvragen en daar een bepaald bedrag op storten van bijv.$500, dat is dan je max. Je betaalt wel gewoon interest ed. en na een jaar wordt het bedrag terug gestort en bij goed gebruik wordt je max verhoogd.
Nee een debitcard moet je zien als een pinpas.*Heeft betalen met je debetcard invloed op je credithistory? Zo ja, evenveel als betalen met je secured credit card?
Mijn vraag sluit hier een beetje bij aan, ik zie vaak staan "owner financing".
Leen je dan het bedrag van de vorige eigenaar en heb je geen hypotheek van de bank nodig?
Leen je dan het bedrag van de vorige eigenaar en heb je geen hypotheek van de bank nodig?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Je kan wel een nieuwe wagen kopen met geen creditscore, als je 20% eerst betaald, de rente kan wel hoger zijn dan een normale loon,maar je kan later altijd een andere loon vinden.
Owner financing betekent je betaalt de eigenaar iedere maand en je hebt geen hypotheek van de bank nodig.
Je kan wel een nieuwe wagen kopen met geen creditscore, als je 20% eerst betaald, de rente kan wel hoger zijn dan een normale loon,maar je kan later altijd een andere loon vinden.
Owner financing betekent je betaalt de eigenaar iedere maand en je hebt geen hypotheek van de bank nodig.
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Ja een nieuwe wagen kan natuurlijk ook, maar als je niet zoveel geld hebt kan je beter een goedkope tweedehands kopen he. Ook al kan je deze in 1 keer betalen. Toch best om een stuk te lenen zodat je ook op dat vlak een history opbouwt, niet?
Zijn bij zo'n owner finance ook bepaalde rentes vastgelegd? of is dat onderlinge overeenkomst? Ik vind het zoiets raars.
Zijn bij zo'n owner finance ook bepaalde rentes vastgelegd? of is dat onderlinge overeenkomst? Ik vind het zoiets raars.
Owner finance moet je wel mee uitkijken en wettelijk goed regelen, anders betaal jij netjes maar de oude eigenaar niet aan de hypotheek die er nog op zit en ben je alsnog het huis kwijt.
Een owner-finance is goed te doen met eigenaren die het huis al afbetaald hebben en verder geen hypotheek meer hebben.
Een owner-finance is goed te doen met eigenaren die het huis al afbetaald hebben en verder geen hypotheek meer hebben.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou je een owner finance nemen? Omdat die een goedkopere rente aanrekenen dan de banken?wiepster schreef:Een owner-finance is goed te doen met eigenaren die het huis al afbetaald hebben en verder geen hypotheek meer hebben.
Maar is een hypothecaire lening ook niet aftrekbaar van de belastingen? En gaat dat ook nog als je een owner finance neemt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Door de verscherpte maatregelen in de subprime mortgage market is het voor velen, waaronder nieuwkomers heel moeilijk om een hypotheek te krijgen.
Door de strengere regelgeving en het ineenzakken van de huizenmarkt is het voor verkopers nog moeilijker om hun huis kwijt te raken, op die manier kan je meer kopers trekken.
Als het allemaal wettelijk is geregeld moet de verkoper, die de financiering doet belasting over de rente betalen en de koper mag de rente aftrekken.
En dan is er nog een andere vorm...rent-to-own, een deel van de hiuur gaat dan naar de verkoopprijs van het huis toe, maar je zit dan wel vast aan het verkoopbedrag van het huis. Mocht je er toch uit moeten om wat voor reden dan ook, dan ben je al je geld voor de aanbetaling kwijt.
Een aantal mensen doen dit die bijvoorbeeld een slechte creditscore hebben en zo de credithistory kunnen opbouwen en dan tevens alvast sparen voor het huis waar ze in wonen.
Hoop dat ik het wat duidelijk heb uitgelegd.
Door de strengere regelgeving en het ineenzakken van de huizenmarkt is het voor verkopers nog moeilijker om hun huis kwijt te raken, op die manier kan je meer kopers trekken.
Als het allemaal wettelijk is geregeld moet de verkoper, die de financiering doet belasting over de rente betalen en de koper mag de rente aftrekken.
En dan is er nog een andere vorm...rent-to-own, een deel van de hiuur gaat dan naar de verkoopprijs van het huis toe, maar je zit dan wel vast aan het verkoopbedrag van het huis. Mocht je er toch uit moeten om wat voor reden dan ook, dan ben je al je geld voor de aanbetaling kwijt.
Een aantal mensen doen dit die bijvoorbeeld een slechte creditscore hebben en zo de credithistory kunnen opbouwen en dan tevens alvast sparen voor het huis waar ze in wonen.
Hoop dat ik het wat duidelijk heb uitgelegd.
Heel goed uitgelegd, Wiepster.
Engelse vrienden van mij willen een huis kopen in Florida.
Maar ze hebben gehoord, dat het soms heel moeilijk is om Homeowners verzekering te kopen vanwege the huuricanes.
Wat is jouw ervaring??
Engelse vrienden van mij willen een huis kopen in Florida.
Maar ze hebben gehoord, dat het soms heel moeilijk is om Homeowners verzekering te kopen vanwege the huuricanes.
Wat is jouw ervaring??
Het is idd moeilijker als je een huis koopt aan de beachside, maar in het binnenland, weer afhankeijk van de floodzone.... is het niet zo moeilijk allemaal. Je ziet daarom dat veel nieuwe projekten gestart worden aan de rivier, ipv aan het strand, ivm de verzekeringen.
Wij zijn verzekerd via United en voor een redelijke prijs. Een goede realtor of verzekerings-agent weet waar men zich kan verzekeren voor iemand tot aankoop overgaat.
Wij zijn verzekerd via United en voor een redelijke prijs. Een goede realtor of verzekerings-agent weet waar men zich kan verzekeren voor iemand tot aankoop overgaat.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Huisverzekering
Het is buiten het "hurricane season" niet bepaald moeilijk om een betaalbare huisverzekering af te sluiten.
Eens er een hurricane geregistreerd is wordt het ONMOGELIJK, de verzekeringsmaatschappijen sluiten dan
GEEN polissen meer af. als je een optie neemt op een huis moet je zo snel mogelijk een verzekering "locken",
dit betekent dat je een optie neemt op een polis. de maatschappij verbindt zich er dan toe je alsnog te verzekeren
zelfs als er een hurricane zit aan te komen.
Eens een huis aangekocht kan je best een inventaris opmaken of laten opmaken van alles wat er zich in het huis
bevindt. Dan heb je altijd bewijzen bij de hand in geval je een schadeclaim moet indienen.
Kijk eens op www.4-corners-home-inventory.com
Groetjes
Eens er een hurricane geregistreerd is wordt het ONMOGELIJK, de verzekeringsmaatschappijen sluiten dan
GEEN polissen meer af. als je een optie neemt op een huis moet je zo snel mogelijk een verzekering "locken",
dit betekent dat je een optie neemt op een polis. de maatschappij verbindt zich er dan toe je alsnog te verzekeren
zelfs als er een hurricane zit aan te komen.
Eens een huis aangekocht kan je best een inventaris opmaken of laten opmaken van alles wat er zich in het huis
bevindt. Dan heb je altijd bewijzen bij de hand in geval je een schadeclaim moet indienen.
Kijk eens op www.4-corners-home-inventory.com
Groetjes
Ik heb nog niet gehoord van een "lock" tijdens Hurricane season. Wij hebben vorig jaar ons huis gekocht en hadden weinig problemen om een verzekering te krijgen, zelfs de premie viel mee. De verzekering wordt binnenkort verlengd, dus ben benieuwd wat de premie zal zijn.....gelukkkig zijn er vorig jaar weinig tot geen stormen geweest, hoop dat het dit seizoen mee zal vallen.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het is niet makkelijk om zonder SSN een bankrekening te krijgen. Het is niet onmogelijk maar zeker niet eenvoudig.Baia schreef:Ga naar de bank en sluit een rekening af en vraag een debetcard + een secured creditcard.
Owner financiering is dat de oude eigenaar van een pand je de hypotheek verstrekt. Waarom je dit zou doen?6foot6 schreef:Mijn vraag sluit hier een beetje bij aan, ik zie vaak staan "owner financing".
Het is zeer zeeer moeilijk om een pand gefinancierd te krijgen zonder credit hystory. Als het je al lukt dan vraagt men de hoodfprijs aan rente. Wij hebben op motel ook owner financiering en dat scheelde ons 4% rente plus ruim $10.000 aan bankkosten die de bank berekend voor het afsluiten van een hypotheek en alles wat daar bij komt kijken. Bv grond onderzoeken , building inspection etc. Zonder bank kun je zelf dit laten uitvoeren door iemand die je zelf kiest. Bij de bank wijzen zij aan wie dat mag doen en dat is meestal duurder. Soms veel duurder. Het was ons wel gelukt om een hypotheek te krijgen maar wel met een co signer die een goede credit history heeft.
kastelke schreef:Maar is een hypothecaire lening ook niet aftrekbaar van de belastingen? En gaat dat ook nog als je een owner finance neemt?
Maakt geen verschil
Ik kan je garanderen dat het ook met een aanbetaling van 20% bijna onmogelijk is om een nieuwe auto te krijgen die je voor 80% financierd. Ook een 2de hands kopen met een lening is al niet makkelijk. Wij hebben het vorige week weer geprobeert, maar het is ons niet gelukt.marcuscj schreef:Je kan wel een nieuwe wagen kopen met geen creditscore, als je 20% eerst betaald, de rente kan wel hoger zijn dan een normale loon,maar je kan later altijd een andere loon vinden.
Het is niet zo gemakkelijk als het lijkt.
En jij denkt dat je bij dergelijke winkels een credit card krijgt als je net in de VS aangekomen bent en nog totaal geen credit history hebt.. Neem maar van mij aan dat niet het geval is.Baia schreef:Neem een of twee store credicards (niet teveel wat dat is weer een negatief teken) en betaal ook deze iedere maand tijdig af.
Baia schreef:Zijn bij zo'n owner finance ook bepaalde rentes vastgelegd? of is dat onderlinge overeenkomst? Ik vind het zoiets raars.
Is werkelijks niets raars aan en vaak voor emigranten de enige manier om een hypotheek te krijgen.
Je hebt inderdaad gewoon een officiele overeenkomst met de vorige eigenaar en je onderhandeld met hem een rente die je voor een aantal jaren vast legd. Dit wordt bij de overdracht netjes op papier gezet door de advocaat van de eigenaar en die van jou. Jou advocat moet ervoor zorgen dat alles goed op papier komt.
Bij een overdracht hier in de VS moet je altijd een advocaat hebben. de koper en verkoper.
Bij ons werkt het perfect.
Baia schreef:Heb ik het juist als ik zeg dat wanneer je dit volhoudt dat je na een jaar voldoende credithistory hebt opgebouwd om een hypotheek te nemen om een mooi huis of appartementje te kopen en eindelijk een paar echte creditcards aan te vragen bij je bank.
Dat gaat je in 1 jaar niet lukken.
Je zet inderdaad een bedrag vast op een bankrekening en dan krijg je een credit card die je tot dat bedrag kan gebruiken.Baia schreef:Hoe werkt een secured credit card en wat is het verschil met een gewone credit card?
Het is verigens niet verstandig om je hele limiet te gebruiken. Men kijkt ook naar hoeveel credit je mag gebruiken en hoeveel je werkelijk gebruikt.
wiepster schreef:Owner finance moet je wel mee uitkijken en wettelijk goed regelen, anders betaal jij netjes maar de oude eigenaar niet aan de hypotheek die er nog op zit en ben je alsnog het huis kwijt.
Inderdaad maar als het goed is zoekt de advocaat dit voor je uit. Maar zeker niet onbelangrijk. Bij ons zat er geen hypotheek meer op.
flogolfex schreef:Het is buiten het "hurricane season" niet bepaald moeilijk om een betaalbare huisverzekering af te sluiten.
Dit geld niet alleen voor een hurricane gebied. Wij wonen in een gebied waar we regelmatig overstromingen hebben. Dan hebben wij ook nog het "geluk " aan een creek te wonen. 2 jaar geleden is dit gebied grotendeels overstroomt. het is voor ons nagenoeg onmogelijk om een betaalbare verzekering af te sluiten tegen overstroming. De kosten waren zo giga dat dit niet op te brengen is. Je moet dan denken in de orde van $10.000 dollar op jaarbasis... En lang niet alle verzkeringsmaatschappijen willen je hiervoor verzkeren in een dergelijk gebied.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
-
- Amerika-ontdekker
Ik liep bij Washington Mutual (WaMu) binnen en wilde vragen of ik een rekening ook online kon openen een keer dat ik mijn SSN had. (De SSN zou ik namelijk pas nadat ik weer terug in Europa was ontvangen.) Toen zij de medewerker dat ik helemaal geen SSN nodig had om een rekening te openen. Alleen kreeg ik geen rekening waar je rente kunt krijgen. Dat kan pas wanneer je een SSN hebt volgens hun.peet schreef:Het is niet makkelijk om zonder SSN een bankrekening te krijgen. Het is niet onmogelijk maar zeker niet eenvoudig.Baia schreef:Ga naar de bank en sluit een rekening af en vraag een debetcard + een secured creditcard.
Dus in mijn geval was het heel erg makkelijk.
Een paar weken later ontving ik dan mijn SSN, heb deze aan de bank doorgegeven en meteen een secured credit card aangevraagd. Omdat ik niet in de VS zat, gingen ze zelfs de papieren via FedEx na Spanje opsturen! Wat een service

Mrt 07: NL ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
Moet je ook interest betalen als je iedere maand netjes je rekening betaald?wiepster schreef:
Een sec.cc. kan je aanvragen en daar een bepaald bedrag op storten van bijv.$500, dat is dan je max. Je betaalt wel gewoon interest ed. en na een jaar wordt het bedrag terug gestort en bij goed gebruik wordt je max verhoogd.
-
- Amerika-expert
Nee. Je krijgt echter ook geen interest over je $500 (of whatever je vastlegt). Die $500 wordt normaliter daarna de limiet van je kaart wanneer deze na een jaar "unsecured" wordt (is iets wat je bij sommige banken moet aanvragen, bij andere is het automatisch). Na verloop van tijd verhogen banken dit bedrag vanzelf, of je kunt daar zelf om vragen.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Woordjes als altijd en nooit. Daar moet je bij oppassenBij een overdracht hier in de VS moet je altijd een advocaat hebben. de koper en verkoper.

Hier in Missouri heb je geen advocaat nodig. Een title company is voldoende.
-
- Amerika-expert
Een advocaat bij een huizen(ver)koop is niet nodig, maar vaak wel belangrijk.
Wij zijn een huis aan het kopen (sluiten vrijdag 30/1) en de advocaat vond toch nog een klein dingetje in iets heel eenvoudigs: we gaan een oprit delen met de buren. Daarvoor is een overeenkomst van 'gronddeling' opgesteld. De advocaat merkte op dat zoiets voor de hand liggends als wie betaalt het onderhoud, niet in de overeenkomst stond. Daar zou ik zelf natuurlijk ook op hebben kunnen komen, maar het was zo voor de hand liggend dat het mij (of mijn, kiene, vrouw) en de makelaarster niet opgevallen was.
Klein ding, maar kan problemen in de toekomst voorkomen en dat is die paar honderd dollar voor de advocaat wel waard.
Wij zijn een huis aan het kopen (sluiten vrijdag 30/1) en de advocaat vond toch nog een klein dingetje in iets heel eenvoudigs: we gaan een oprit delen met de buren. Daarvoor is een overeenkomst van 'gronddeling' opgesteld. De advocaat merkte op dat zoiets voor de hand liggends als wie betaalt het onderhoud, niet in de overeenkomst stond. Daar zou ik zelf natuurlijk ook op hebben kunnen komen, maar het was zo voor de hand liggend dat het mij (of mijn, kiene, vrouw) en de makelaarster niet opgevallen was.
Klein ding, maar kan problemen in de toekomst voorkomen en dat is die paar honderd dollar voor de advocaat wel waard.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
wat betreft creditcards.. het loont wellicht ook de moeite om een kijkje te nemen op creditcards.com.. je kunt er namelijk zo veel informatie vinden over allerlei creditcards en zien wie een actie heeft op wat, hoe goed je score moet zijn en al dat soort zaken.. ik heb er zelf mijn eigen creditcard ook vandaan 

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Voor iedereen met plannen om naar de VS te emigreren.
Probeer zo speodig mogelijk in Nederland al een American Express credit card te krijgen. Gebruik die regelmatig en betaal 'm bij voorkeur elke maand volledig af. Laat de kaart intact als je naar Amerika vertrekt (ook al gebruik je 'm niet meer), en zodra je in de VS je social security nummer hebt, bel je Amex in de VS om een kaart aan te vragen en verwijst naar het feit dat je in NL (of B) al member was.
Bijna gegarandeerd success.
Gebruik die kaart vervolgens in Amerika voor alles wat los en vast zit en betaal 'm ook steeds meteen elke maand af.
Wd
Probeer zo speodig mogelijk in Nederland al een American Express credit card te krijgen. Gebruik die regelmatig en betaal 'm bij voorkeur elke maand volledig af. Laat de kaart intact als je naar Amerika vertrekt (ook al gebruik je 'm niet meer), en zodra je in de VS je social security nummer hebt, bel je Amex in de VS om een kaart aan te vragen en verwijst naar het feit dat je in NL (of B) al member was.
Bijna gegarandeerd success.
Gebruik die kaart vervolgens in Amerika voor alles wat los en vast zit en betaal 'm ook steeds meteen elke maand af.
Wd
Oct 1998: L1 aangevr.
Nov 1998: L1 ontv.
Jan 1999: Naar TX
Jan 2002: GK aangevr
Mrt 2003: GK ontv.
Apr 2008: Nat. aangevr.
Jul 2008: Nat. ontv.
Nov 2008: Getrouwd
Dec 2008: GK aangevr. vr. en st.kids
Mar 2009: GKs vr + st.kids toegekend
Nov 1998: L1 ontv.