Verhuizen naar Utah

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Verhuizen naar Utah

Bericht door LittlePhoenix »

Waarschijnlijk gaan we naar Utah verhuizen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
gahoogenboog
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 aug 2006, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Utah

Bericht door gahoogenboog »

Op deze site van Anja kun je alles lezen hoe zij het ervaren. Erg leuk om te lezen.

http://www.utahlife.web-log.nl/
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Verhuizen naar Utah

Bericht door LittlePhoenix »

Dank je, die site had ik ook al via iemand anders gekregen. Heel leuk om te lezen want da's niet zo ver van waar wij dan zouden wonen.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Verhuizen naar Utah

Bericht door Dutchess »

Ik woon al vele jaren in Utah (nooit gedacht toen ik hier oorspronkelijk kwam). Heerlijk om hier te wonen, je hebt er van alles, van natuur tot cultuur (behalve musea -- daar niet veel van :? ). En een heel fijn klimaat.

Waar in Utah gaan jullie wonen?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Verhuizen naar Utah

Bericht door LittlePhoenix »

Wij gaan dan naar Dugway. "Vlakbij" Salt Lake City zeggen ze maar Amerikanen hebben vaak een vreemd idee over wat vlakbij is.

Hoe ben jij in Utah terecht gekomen? Ook voor werk? En waar woon je?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Verhuizen naar Utah

Bericht door Dutchess »

Oorspronkelijk ben ik hier via m'n vader's werk gekomen (hij was, net als Anja's man, op Hill Air Force Base geplaatst). Toen hij na 5 1/2 jaar weer naar Holland teruggeplaatst werd, ben ik eerst wel mee terug verhuisd, maar ik had inmiddels m'n toekomstige man al ontmoet dus na 1 1/2 jaar ben ik getrouwd en voorgoed naar de USA vertrokken. Ik woon hier met veel plezier, aan de oostkant van Salt Lake City in de buurt van de University of Utah.

Tja, Dugway, wel een beetje in de middle of nowhere (moet ook wel, met de tests die ze er doen). Gaan jullie inderdaad in Dugway zelf wonen, of in de buurt in Stansbury Park of Tooele?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Becs08
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 01 nov 2005, 16:29
Locatie: US

Re: Verhuizen naar Utah

Bericht door Becs08 »

Hier nog iemand woonachtig in Utah. West Valley City om precies te zijn. Wij zijn hierheen gekomen, omdat mijn man hiervandaan komt en toch wel heimwee had. Ik heb dus een visum gekregen op basis van familie banden.

Hoe komen jullie zo te verhuizen naar hier?
onze blog - Bouwmanfamily
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Verhuizen naar Utah

Bericht door LittlePhoenix »

Waarschijnlijk gaan we dan echt in Dugway wonen, inderdaad de middle of nowhere. Maar anders heb je zo'n reistijd elke dag.

Het is weer een verhuizing voor m'n man's werk. Zo zijn we ook hier in Stuttgart terecht gekomen.

Hoe zit het eigenlijk met de verschillende basissen (of is het bases???) daar? Hier in Stuttgart zijn ze redelijk dicht bij elkaar dus je kan overal gaan winkelen of je kind kan op een andere basis sporten enzo.
In Utah zijn ze een stuk verder uit elkaar dus ik neem aan dat er niet veel contact is?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Verhuizen naar Utah

Bericht door Dutchess »

Ik zou het niet weten van die verschillende basissen/bases -- toen wij er zaten woonden we niet op de basis zelf en gingen er buiten het werk ook niet vaak naar toe. Het enige wat we aan sport deden toen was skien en dat was natuurlijk niet op de basis. Van Dugway naar HAFB zou zo'n uur en 3 kwartier rijden zijn, dat doe je ook niet eventjes denk ik. Maar ik denk dat je wel eens van Dugway weg op stap wil, het is maar zo'n klein plaatsje.

Spannend hoor, voor jullie, wanneer horen jullie of het doorgaat? En als het niet doorgaat, wat dan, blijven jullie in Stuttgart?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Lola
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:10
Locatie: Salt Lake City, Utah

Re: Verhuizen naar Utah

Bericht door Lola »

Dutchess schreef: Ik woon hier met veel plezier, aan de oostkant van Salt Lake City in de buurt van de University of Utah.
Grappig, daar heb ik ook gewoond, op 600 S 1000 E. Dat is dan redelijk bij jou in de buurt, of zit jij nog meer oostelijk?
Libertad o la Muerte!
Gebruikersavatar
manja
Amerikakenner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 14 apr 2006, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Virginia
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Utah

Bericht door manja »

Ik ben die Anja waarover gahoogenboom hierboven schrijft.
Sinds Juli 2007 wonen wij in Utah, een half uurtje rijden bij Salt Lake City vandaan.
Mijn man werkt voor de Nederlandse Luchtmacht op Hill Air Force Base.
Wij hebben het er heel erg naar onze zin, de omgeving is schitterend, de mensen erg vriendelijk en het klimaat is heerlijk, warme zomers en de winter veel sneeuw ( soms te veel).
Ik denk dat Dugway een klein uurtje rijden bij ons vandaan ligt.
Wat leuk dat jullie naar Utah verhuizen, als je nog meer vragen hebt laat maar horen.
Op dit moment zijn wij voor de 1e keer terug in Nederland voor 2 weken
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Verhuizen naar Utah

Bericht door Dutchess »

Lola schreef: 600 S 1000 E. Dat is dan redelijk bij jou in de buurt
Niet ver inderdaad. Ik zit nog ietsje verder naar het zuid-oosten, in de buurt van Foothill Village.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Verhuizen naar Utah

Bericht door LittlePhoenix »

Hallo Anja, was een beetje verbaasd om een berichtje van je te lezen. Iemand van een andere Amerika lijst had me de link naar je blog gestuurd en omdat je in Nederland bent had ik nog geen berichtje achter gelaten. Was van plan om je te contacten als je weer terug was.
Lol, maar je bent dus net zo erg als ik, op reis toch even snel achter de computer duiken :D

Werkt jouw man samen met de Amerikanen daar of is er een aparte groep Nederlanders? Hier komen regelmatig Nederlanders om tijdelijk mee te draaien en da's altijd leuk om even te kunnen kletsen. Jammer genoeg zijn ze hier altijd maar heel kort dus komen er nooit kinderen mee. M'n dochter heeft 1 Nederlands vriendinnetje hier en ik merk dat haar Nederlands achteruit gaat.

Dutchess, als de baan in Utah niet doorgaat gaan we ergens anders heen, misschien D.C of Tampa. De baan in Stuttgart was maar voor 2 jaar maar toen kregen we begin dit jaar bericht dat hij naar een ander kantoor hier in de buurt zou gaan maar dat gaat dus niet door. Beetje raar, eerst hadden we ons helemaal ingesteld op 2 jaar hier dus we waren al een beetje bezig met dingen afsluiten en toen ineens zouden daar nog 3 jaar bijkomen dus wij probeerden aan dat idee te wennen en wat meer lange termijn dingen te plannen en toen dus bericht dat we toch voor het eind van het jaar wegmoeten...

Maar goed, ik probeer niet te klagen want het kan nog veel erger. Gisteren zat ik met een kennis te praten en haar man moet weer naar Irak. Derde keer al :(
arianne
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 04 mar 2008, 18:59
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Bergen op zoom
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Utah

Bericht door arianne »

manja schreef:Ik ben die Anja waarover gahoogenboom hierboven schrijft.
Sinds Juli 2007 wonen wij in Utah, een half uurtje rijden bij Salt Lake City vandaan.
Mijn man werkt voor de Nederlandse Luchtmacht op Hill Air Force Base.
Wij hebben het er heel erg naar onze zin, de omgeving is schitterend, de mensen erg vriendelijk en het klimaat is heerlijk, warme zomers en de winter veel sneeuw ( soms te veel).
Anja jouw blog (link) van utah doet het niet meer. Het is idd een ouder blog en zie dat jullie ondertussen in washington zitten. Is jullie blog van utah nog op een andere manier te openen?
http://letsgo4thewest2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoesusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://usa4fun2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://disneycruise-2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoeswestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
manja
Amerikakenner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 14 apr 2006, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Virginia
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Utah

Bericht door manja »

Gelukkig hebben we de blog kunnen redden, het is toch een herinnering aan een mooie periode in ons leven. Enkele berichten staan er dubbel maar goed daar kan ik mee leven :-) http://anjautah.wordpress.com/
We zijn nu nog in Nederland, zitten op dit moment midden in de verhuizing.....tussen de dozen. Marcel vertrekt over 3,5 week en ik volg hem 2 weken later. :)
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer