Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bij de landmacht in amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
usa-army
Amerika-ontdekker

bij de landmacht in amerika

Bericht door usa-army »

He,

Als je naar amerika verhuist kan je gewoon een baan nemen toch?
Maar hoe kan je dan eigenlijk bij de landmacht, dit is toch wel wat anders.
En ik vroeg me af moet ik dan eerst een opleidingi n Nederland doen en daarna naar Amerika en dan bij de landmacht of moet ik daar ook nog opleidingen doen?
IK kan een aantal kanten op ik ken mensen uit houston en manhattan, maar New York lijkt me niet echt geschikt voor het leger.
En in Texas zit ook die militaire basis dus is veel handiger , maar weet iemand hoe dit zit??
Of heeft iemand misschien een site??

Alvast bedankt,
Ben bijna 16 wil naar houston gaan en daar bij de landmacht.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Of je een baan kunt nemen hangt van heel veel factoren af: je zult dit enkel met bepaalde visa kunnen doen - en voor die visa zijn er natuurlijk heel veel voorwaarden waaraan je moet voldoen. Het is niet zo dat je "zomaar even" kunt besluiten om naar de VS te verhuizen... enkel het kennen van mensen in de VS is helaas niet voldoende.

En tenzij je tevens het Amerikaans staatsburgerschap hebt, verlies je het Nederlands staatsburgerschap als je vrijwillig in dienst treedt in het leger van een ander land...

Misschien kun je wat meer info geven over je situatie, zoals hoe oud je bent, wat je opleiding is, je plannen, etc.?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dento schreef:OMisschien kun je wat meer info geven over je situatie, zoals hoe oud je bent, wat je opleiding is, je plannen, etc.?
En vooral: via welk visum zoek jij ginder te geraken?
Of heb je ginder verwanten wonen (ouders, broers, zussen, ...)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
usa-army
Amerika-ontdekker

Bericht door usa-army »

Ik ben bijna 16 en wil bij de landmacht in nederland een onderofficiersopleiding volgen maar naar die opleiding moet je dan 5 jaar in dienst, en ik zou juist na die opleiding in het amerikaanse leger willen.
En ik wil dan in texas verblijven bij mensen die als familie voor mij zijn en mijn moeder heel goed kennen.
En in Manhattan woont een achtertante van me maar ik zou liever naar texas gaan en daar gewoon vlak bij de basis wonen.
En wat voor visum dat weet ik niet.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Zoals ik al zei: onthoud goed dat je je Nederlands staatsburgerschap opgeeft als je vrijwillig in de krijgsmacht van een ander land stapt...

Misschien dat je wel wat kunt regelen via de Nederlandse Landmacht, maar permanent zal dit dan niet zijn...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Volgens mij is die wet veranderd en verlies je alleen nog maar het Nederlanderschap als je in dienst gaat van een leger dat tegen Nederland vecht. Officieel toestemming vragen aan de koningin zou dat verlies kunnen voorkomen. Maar ik zou dat eens uitgebreid navragen voordat je zo'n stap doet.

Uitzending naar de VS via het Nederlandse leger zou inderdaad een mogelijkheid horen te zijn.

Maar, ze zitten in de VS tegenwoordig zo om soldaten te springen dat ze een heleboel door de vingers zien. Alleen niet de leeftijd, volgens mij moet je minstens 17 zijn voor ze je toelaten.

Als je echt je hart gezet hebt op het in dienst gaan bij het Amerikaanse leger en er niet tegen opziet om in Irak te gaan 'werken', dan zou ik eens op bezoek gaan bij al die familieleden van je en dan een 'recruiting station' binnenlopen. Wel eerlijk zeggen dat je op een visa waiver het land binnen bent gekomen en dat je dus eigenlijk niet mag werken.

En dan maar zien.

Overigens: als je inderdaad het Amerikaanse leger in gaat, heb je een grote kans om niet oud te worden, zwaar invalide te worden en in ieder geval een behoorlijke geestelijke klap te krijgen waar je de rest van je leven last van zal hebben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bennogr schreef:Volgens mij is die wet veranderd en verlies je alleen nog maar het Nederlanderschap als je in dienst gaat van een leger dat tegen Nederland vecht. Officieel toestemming vragen aan de koningin zou dat verlies kunnen voorkomen. Maar ik zou dat eens uitgebreid navragen voordat je zo'n stap doet.
Klopt wat je zegt, dit is in 1984 veranderd:
Rijkswet op het Nederlanderschap, Artikel 15, lid 1
"Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
[...]
e.indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is."

Maar toch... je moet wel echt 200% overtuigd zijn voordat je zo'n stap zet, zeker ook vanwege de redenen die je verder noemt (de lichamelijke en geestelijke gezondheidsrisico's, die er natuurlijk altijd zijn als je de krijgsmacht in gaat, maar in de VS toch wel wat hoger liggen).

Onze website | Mijn blog
usa-army
Amerika-ontdekker

Bericht door usa-army »

Ik ben bereid om mijn Nederlands staatsburgerschap op te geven.
Ik ga in de zomer naar Houston om alles eens goed uit te zoeken en waar ik zou kunne verblijven, ( en ook om mijn texaans rijbewijs te halen )
En ik hoop dat ik dan weet hoe het allemaal gaat verlopen.

In het Nederlandse leger heb je ook een kans om niet oud te worden dit is in elke krijgsmacht zo.
En ik wil zeker in Irak of Afghanistan dienen.
Voor Nederland begint het ook steeds meer op een vechtmissie te lijken dus hier zullen ook nog veel meer doden vallen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

usa-army schreef:( en ook om mijn texaans rijbewijs te halen )
Hiervoor heb je wel een Social Security Number nodig, dus ook je rijbewijs halen gaat niet zomaar... kijk maar hier voor meer info over het rijbewijs van de Texaanse DMV.
The Texas Family Code, Section 231.302 (c)(1), Texas Transportation Code, Sections 521.044 and 522.021 and the Administrative Rules, Section 15.42 and 16.40, require that a social security number be obtained from every applicant for a driver license or commercial driver license (CDL).
...
All applicants for a Texas driver license are required to show proof of his or her social security number before the initial license will be issued.

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En hou ook hier rekening mee:
Question: Can a non-U.S. Citizen join the United States Military?

Answer: Yes. A non-citizen can enlist in the military. However, federal law prohibits non-citizens from becoming commission or warrant officers.

In order for a non-citizen to enlist in the military, he/she must first be a legal immigrant (with a green card), permamently residing in the United States. It's important to note that the military cannot and will not assist in the immigration process. One must immigrate first, using normal immigration quotas and procedures, and -- once they've established an address in the United States -- they can find a recruiter's office and apply for enlistment.

Onze website | Mijn blog
usa-army
Amerika-ontdekker

Bericht door usa-army »

Ow, raar ik weet nog dat in 2002 een kennis voor wat maanden in Texas bleef en daar zijn rijbewijs gewoon gehaald heeft ook al was die op vakantie.
Het was heel simpel, wat vragen invullen en wat rijden.

En ja dan moet ik maar meedoen met die loterij en het beste hopen ( zoals vele andere )
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Mijn vrouw komt uit Texas, en omdat ik zo vaak naar Texas ging, heb ik ook de mogelijkheden onderzocht om het rijbewijs te halen, maar helaas - overal kwam de SSN eis weer terug.

Misschien dat het wel mogelijk is, maar ik heb dan nog niet ontdekt hoe...

Onze website | Mijn blog
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Misschien niet helemaal ter zake doende maar hoe staan je ouders tegenover je plannen?
usa-army
Amerika-ontdekker

Bericht door usa-army »

Ik weet niet ik heb het er niet uitgebreid met mijn moeder over gehad.
Maar het zal wel goed zijn, mijn neven, nichten oom en opa van mijn moeders kant hebben of zaten in het leger.
En als ze het absoluut niet zou willen heeft ze pecht, want tege die tijd ben ik al 18 of misschien wel ouder.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

usa-army schreef:Ik weet niet ik heb het er niet uitgebreid met mijn moeder over gehad.
Maar het zal wel goed zijn, mijn neven, nichten oom en opa van mijn moeders kant hebben of zaten in het leger.
En als ze het absoluut niet zou willen heeft ze pecht, want tege die tijd ben ik al 18 of misschien wel ouder.
Tja dat zeg je nu wel allemaal maar ik zou tcoh maar eerst eens met je moeder een goed gesprek hierover hebben.

Om je de waarheid te zeggen zou eerst de hel dicht moeten vriezen eer mijn zoon zou tekenen om in en of ander godvergeten land te gaan vechten.

Ik ben bang dat er meer ouders dit zullen vinden :lol:
usa-army
Amerika-ontdekker

Bericht door usa-army »

Ik denk dat ze het wel oké vind, en zo niet dan moet ze er maar mee leren leven.
Maar het kan nog jaren duren, ik ben niet zo'n geluksvogel die al na één loterij naar Amerika mag.
DPlane
Amerika-ontdekker

Bericht door DPlane »

usa-army schreef:Ik denk dat ze het wel oké vind, en zo niet dan moet ze er maar mee leren leven.
Maar het kan nog jaren duren, ik ben niet zo'n geluksvogel die al na één loterij naar Amerika mag.
De meeste mensen zijn niet zo gelukkig dus kun je beter ook nog aan andere mogelijkheden denken. Ik doe al 5 jaar mee maar nog steeds niet gewonnen dus heb ik een andere route gekozen.
Ik wil je niet ontmoedigen maar je bent nog erg jong dus ik zou me eerst zorgen maken over het afronden van je scholing.
usa-army
Amerika-ontdekker

Bericht door usa-army »

Ja dat is waar maar er zijn ook weer mensen die al na 1 á 2 keer winnen en ja misschien ben ik daar een van.
En afronden van scholing gebeurt ook hoor als ik mijn diploma heb zou ik eigenlijk bij de landmacht gaan.
Ik moet nog uitzoeken hoe dat zit bijv. eerst een militaire opleiding en dan pas naar Amerika.
usa-army
Amerika-ontdekker

Bericht door usa-army »

En als die loterij niet werkt moet ik maar eens contact gaan zoeken met een tante ergens in new york
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

usa-army schreef:En als die loterij niet werkt moet ik maar eens contact gaan zoeken met een tante ergens in new york
En dan? (Ben eens benieuwd hoe je een en ander dan wilt aanpakken - met naar die tante reizen ben je er nog niet, natuurlijk, want dan moet je na 90 dagen weer terug).

Ik probeer je niet te ontmoedigen, alleen maar advocaat van de duivel spelen, zodat je je alles goed kunt overdenken, ook de dingen waar je misschien nog niet aan had gedacht! :wink:

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer