Daar gaat nog een Nederlander

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 » 04 apr 2005, 18:43

Hoewel te laat voor de vlucht richting de USA, toch een geluk wens vanuit mijn bureaustoel.

Geniet van je Amerikaanse leven!

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke » 04 apr 2005, 23:21

En, goede vlucht gehad? Geen bagage verloren? Lekker welkom geheten in je nieuwe thuisland?

olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski » 05 apr 2005, 03:17

Bedankt allen.
kastelke schreef:En, goede vlucht gehad? Geen bagage verloren? Lekker welkom geheten in je nieuwe thuisland?
Alles in orde, behalve dat alweer een koffer zoek is. :D

Uit ervaring weet ik dat ze die netjes komen brengen, we hebben 'm gechecked via de computer bij customs en komt een vlucht later.

Derde keer al :roll:

Maar goed, alles dik in orde, even wennen en bijkomen! later meer ;)

Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino » 05 apr 2005, 09:56

Heel veel succes in Amerika! Ik wens je er een geweldig leven.

Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!

Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack » 05 apr 2005, 14:47

Ook namens mij, heel veel succes. Ik ben erg jaloers...

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY

clanlord
Amerika-newbie

Bericht door clanlord » 18 apr 2005, 21:39

olavski

gefiliciteerd en succes daar in de states.

ik ben niuw in dit forum maar hoop je binnen een paar jaar te volgen over die grote plas

olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski » 18 apr 2005, 22:52

Succes daarmee, 't is een heel gedoe maar 't is het zeker waard. :wink:

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.

MARK_TEXAS
Amerika-ontdekker

Bericht door MARK_TEXAS » 25 apr 2005, 02:41

Congrads @Olavski!

ik hoop je in niet al te lange tijd te zullen volgen!
weliswaar naar een andere staat, maar wel het zelfde land!

ennuuh als je er tijd voor hebt, laat je nog eens zien op deze site, zodat je misschien andere NLers ook een eindje op weg kunt helpen! :wink:

heel veel suc6 toegewenst met het settelen! :wink:
Afbeelding

braveman
Amerikafan

Bericht door braveman » 28 jun 2005, 11:55

He Olavski,

Best grappig, ik heb je al een paar keer op het forum zien staan en niet eens in de gaten dat het mn neef is :lol:

Take care!

olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski » 29 jun 2005, 06:31

braveman schreef:He Olavski,

Best grappig, ik heb je al een paar keer op het forum zien staan en niet eens in de gaten dat het mn neef is :lol:

Take care!
Zo zie je maar weer Brave Man ;)

Afijn, morgen een afspraak voor alweer vingerafdrukken voor zowel de greencard als werkvergunning, 't gaat sneller dan ik had verwacht.

Alleen is het nu afwachten hoe lang die papieren molen nu weer gaat duren.

Ondertussen alles goed, ik burger snel in: Speel softball en voetbal (ja dat wordt hier veel gedaan ;) ), 't kan af en toe erg warm zijn, je zou bijna heimwee krijgen naar de regenachtige Nederlandse zomers ;) maar goed, een aantal vrienden hebben een zwembad dus dat scheelt een slok op een borrel :mrgreen:

Baal nog wel een beetje van de verloren finale van the Pistons. :(

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.

olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski » 14 jul 2005, 22:50

En maandag ontving ik mijn Employment Authorization Card al. :)

Het gaat sneller dan ik dacht.

En nu, zoeken ! :mrgreen:

rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre » 15 jul 2005, 06:46

Proficiat olavski, zoek ze!!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.

Elwood
Amerika-ontdekker

Bericht door Elwood » 15 jul 2005, 09:45

Ik ben sinds November 2001 in de Steets en heb dezelfde weg bewandeld als Olavski. Als je vragen hebt, wil ik je daar graag bij helpen.
Het is veel gemakkelijker dan je denkt. Goed LEZEN helpt. Het duurt alleen erg lang.

P.S. Ik kreeg mijn Fiance visa op 11 September 2001 !! 6 uur voor de aanval........
Sweet Home Chicago

Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie » 16 jul 2005, 00:36

Elwood schreef:Ik ben sinds November 2001 in de Steets en heb dezelfde weg bewandeld als Olavski. Als je vragen hebt, wil ik je daar graag bij helpen.
Het is veel gemakkelijker dan je denkt. Goed LEZEN helpt. Het duurt alleen erg lang.

P.S. Ik kreeg mijn Fiance visa op 11 September 2001 !! 6 uur voor de aanval........
Jeetje....Die datum zul je niet snel vergeten. :roll:

olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski » 16 jul 2005, 08:04

Dank.

Elwood: ik heb eigenlijk geen vragen meer, alles is in behandeling en het is een kwestie van afwachten nu ;)

Ik dacht ik schop deze thread af en toe even omhoog, hoef ik niet steeds een nieuwe te openen :mrgreen:

laska
Amerikafan

Bericht door laska » 26 jul 2005, 00:20

Het ligt er denk ik wel aan waar je zit.. Immigratie dienst is nou ook weer niet zo traag.

Vrijdag kreeg ik bericht dat ik ben goedkeurd als "conditional Permanent Resident". ( op basis van huwelijk met US Citizen)( getrouwd op 29 oktober, 3 november papieren op gestuurd, 17 december werk vergunning, 12 february vinger afdrukken, 12 April interview, medisch onderzoek en dan additional evidence opsturen)

Als doet het zelver heb ik de molen van bureaucratisch leed en ambtelijke vertraging in pakweg negen maanden doorlopen. Met een advocaat was het hele proces waarschijnlijk een maand of 3 korter geweest., maar ik ben toch wel blij dat dat ik geen hoge advocaatkosten hoefde op te hoesten. Processing fees waren al prijzig genoeg.
Was that for us?

olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski » 09 aug 2005, 17:31

Wij hebben ook alles zelf gedaan, scheelde veel geld.

Wat en hoe beter is daar zijn de meningen over verdeeld ;) , tot nu toe loopt echt alles als een trein:

26 oktober al het interview voor de permanent resident status. Da's binnen een half jaar. :shock:

De lijst wat je mee moet brengen is wel lekker groot, daar gaan we eens rustig voor zitten. ;)

laska
Amerikafan

Bericht door laska » 12 aug 2005, 23:34

Wat en hoe beter is daar zijn de meningen over verdeeld , tot nu toe loopt echt alles als een trein:
Ja het viel me eerlijk gezegd ook niet tegen. Ik had een veel langere wachttijd verwacht.
Nu sta je ook vrij sterk als je op legale wijze bent binnengekomen ( fiancee, studie, werk visum), je hebt geen gekke dingen gedaan en degene waar je mee getrouwd bent heeft een inkomen boven de poverty line . Het is een heel ander verhaal als je verblijfsvergunning op basis is van een werkgever en je moet aantonen dat er geen Amerikaan te vinden is die jou werk kan doen.

Interview zelf valt ook best mee. Ja je moet een hele waslijst met evidence aandragen. Inderdaad rustig voor gaan zitten en dan punt voor punt alles bij elkaar zoeken. ( lang leve de harmonica portofolios van Walmart)

Wat bij mij voor zoveel vertraging zorgde was de resolution of marriage van mijn man zijn eerste huwelijk. Wat we meebrachten ( boedel verdeling en uitspraak rechter) was niet voldoende. Nog eens kopien gestuurd en toen werd er uiteindelijk een certified copy verwacht. Niet lang na het verzenden van de certified copy kreeg ik bericht dat ik conditional permanent resident was geworden.

Ik vond het trouwens ook heel akelig om aan mijn man te vragen of hij het affidavit of support wilde tekenen.
Was that for us?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer