Daar gaat nog een Nederlander

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Richard,

Houd moed! Ik herinner me de wanhoop van het lange wachten ook nog goed. Dat is een van de grote frustaties van emigreren. Sterkte, ik hoop, dat alles voor jou ook gauw in orde komt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
olavski
Amerikafan
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 dec 2004, 22:32
Locatie: Cutlerville, MI
Contacteer:

Bericht door olavski »

Om eerlijk te zijn lijkt me dat toch niks vergeleken met emigratie.

Je bent er al dude, wees blij ;)
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

Hey bedankt voor de aardige woorden,

en olavski, je hebt gelijk, in ieder geval ben ik al in de VS en leef met mijn familie, wat wil ik nog meer. Ik ga binnen enkele weken beginnen met mijn civiele vliegpapieren, want dat kan namenlijk wel nadat de TSA toestemming heeft gegeven :D

Verder heb ik mijn eerste stukjes onroerend goed al gekocht en ben bezig met vele meer :D Trump watch out, I'm coming after you :hilarious: !!!!!
Ook vragen verschillende mensen al aan me of ik aan de jetski's, boten, of grasmaaiers kan werken voor ze, dus ik denk dat ik wel bezig kan blijven!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Bericht door jvinch »

rperre schreef:Ook vragen verschillende mensen al aan me of ik aan de jetski's, boten, of grasmaaiers kan werken voor ze, dus ik denk dat ik wel bezig kan blijven!
Dat doet me denken aan onze Mexicaanse grasmaaier die we destijds hadden voor onze yard. Elke twee weken kwam hij met zijn twee zonen trouw het gras bijwerken. Toen wij bijna gingen verhuizen en ons huis hadden verkocht, stond ik even met hem te kletsen en gaf toen aan dat de volgende week de laatste keer zou zijn.

Ah, zei hij, dat is geen probleem. Ik heb zelf pas geleden ook twee van mijn huizen verkocht, ik weet hoe dat werkt.

Bleek hij dus 4 huizen, een nieuwe Ford Expedition en Dodge Durango te hebben van zijn grasmaai business. De man werkte 16 uur per dag...maar had het dan ook helemaal goed geregeld voor hemzelf en zijn familie. The American Dream...

Richard, gewoon doorpluggen dus!
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

Jan :wink:
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
PBBI
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 29 nov 2003, 17:42
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Is een goede business, gras maaien. Hebben pas nog een lawn business verkocht aan een Engelsman, inkomen 35K officieel :( en dan nog eens 30K :lol: erbij om de weekenden door te komen.
Is overigens wel verschrikkelijk hard werken, vooral in de zomer. In de winter 1 week wel en 1 week niet maaien, dat is nog wel te doen.

Wilde Richard ook zoiets verkopen maar die wilde alleen land zonder gras :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
PeeJay
Amerika-expert
Berichten: 2202
Lid geworden op: 29 jan 2004, 01:15
Locatie: USA

Bericht door PeeJay »

PBBI schreef:Is een goede business, gras maaien. ...
Ik denk dat het niet uitmaakt wat je doet, als je zoals Jan schrijft 16 uur per dag in je werk steekt. je overal wel een succes baan van kan maken.

Dus Richard, zet die jetski's even aan de kant, en ga aan de slag. :wink:


/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeeJay
Amerika-expert
Berichten: 2202
Lid geworden op: 29 jan 2004, 01:15
Locatie: USA

Bericht door PeeJay »

Bedankt allemaal voor de felicitaties.

En het lijkt natuurlijk lang, ruim 4 jaar, maar binnen 10 maanden vanaf het eerste contact met de USCIS had ik een verblijfs vergunning en werk vergunning. Dus het viel op zich wel mee.

Wat Marcel gaat doen, op DCF, is een snellere manier om een green card te krijgen, en ik begrijp dat Richard een citizenship nodig heeft om zijn droom te verwezenlijken, maar ik weet niet of dat sneller gaat als je DCF hebt gedaan. Weet jij dat toevallig Marcel, na hoeveel jaar je voor citizen kan gaan?


/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Marcel
Amerikakenner
Berichten: 985
Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
Locatie: North Wilkesboro, NC
Contacteer:

Bericht door Marcel »

PeeJay schreef:Wat Marcel gaat doen, op DCF, is een snellere manier om een green card te krijgen, en ik begrijp dat Richard een citizenship nodig heeft om zijn droom te verwezenlijken, maar ik weet niet of dat sneller gaat als je DCF hebt gedaan. Weet jij dat toevallig Marcel, na hoeveel jaar je voor citizen kan gaan?
/PeeJay
Je kunt citizenship aanvragen wanneer je, gerekend vanaf het moment dat je je green card (= Permanent Resident Card) ontvangt, 5 jaar in de US hebt gewoond. Het maakt dus niet uit hoe of hoe snel je je green card hebt ontvangen; de teller voor citizenship gaat pas lopen wanneer je je green card krijgt. De tijd die je eerder in de US hebt gewoond op basis van een tijdelijke verblijfsvergunning telt dus niet mee.

Wat wel uitmaakt is wanneer je, zoals Richard, getrouwd bent met een US citizen: dan geldt een termijn van slechts 3 jaar.

Meer in detail zijn de eisen en diverse uitzonderingen m.b.t. naturalisatie te vinden op http://uscis.gov/graphics/services/natz/require.htm.

Marcel
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

PBBI schreef:Is een goede business, gras maaien. Hebben pas nog een lawn business verkocht aan een Engelsman, inkomen 35K officieel :( en dan nog eens 30K :lol: erbij om de weekenden door te komen.
Is overigens wel verschrikkelijk hard werken, vooral in de zomer. In de winter 1 week wel en 1 week niet maaien, dat is nog wel te doen.

Wilde Richard ook zoiets verkopen maar die wilde alleen land zonder gras :lol: :lol: :lol:
Muhahahahahahahaha, ik wil wel zo'n bedrijfje, maar dan wel alleen als absentee owner :wink:

Trouwens als je mijn text leest, dan repareer ik de grasmaaiers, ik maai zelf geen gras, daar heb ik al iemand voor. De gast die dit, ook voor ons, "erbij" doet en die verdient daar aardig aan ($60 en is over het algemeen na een uurtje weer weg :shock: ), overigens is hij al gepensioneerd en heeft dit niet echt nodig, maar doet het als bezigheids therapie!!!! Wat een leven!!!

Een ding heb ik geleerd hier, je moet andere mensen voor je laten werken (Doh), zo kun je een hoop meer verdienen!!!! Ook als je iets groters wilt kopen, gebruik dan niet je eigen geld, maar andere mensen zijn geld (banken, investeerders, etc..) :wink: Tot nu toe twee stukken onroerend goed met een derde op komst en nog geen cent gespendeerd!!!!!!!!!!!

WHO'S LAUGHING NOW :D :D :D :D 8) 8) 8) 8) (misschien wel "the american dream") Ik beloof jullie, dat als het allemaal goed gaat, een verslag te maken over mijn bevindingen, aankopen en mijn leerproces over business hier in de VS!!



Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Marcel
Amerikakenner
Berichten: 985
Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
Locatie: North Wilkesboro, NC
Contacteer:

Bericht door Marcel »

rperre schreef:WHO'S LAUGHING NOW :D :D :D :D 8) 8) 8) 8) (misschien wel "the american dream") Ik beloof jullie, dat als het allemaal goed gaat, een verslag te maken over mijn bevindingen, aankopen en mijn leerproces over business hier in de VS!!
Richard
Ik ben in ieder geval zeer geïnteresseerd in jouw ervaringen. Veel succes dus en ik wacht in spanning op jouw verhalen.
Nielzzz
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2005, 01:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Nielzzz »

Olavski, veel succes met de procedure. Hopelijk kan ik ook zo snel mogelijk die kant op (Michigan) zodat ik en m'n vriendin ook een leven samen kunnen beginnen. Zal helaas wel niet zo makkelijk gaan. Moed niet opgeven, altijd blijven volhouden denk ik maar...
I love to be in Holland, as long as it is in Michigan..
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik vind het eigenlijk wel grappig te zien hoeveel mensen hier gaan of willen gaan trouwen met een Michigander.
Zou dat toeval zijn? Of komt het omdat velen van hen Nederlands bloed in zich hebben.
Ik ben in ieder geval al bijna 18 jaar gelukkig met een van hen getrouwd en hij heeft ongeveer een kwart Nederlands bloed in zijn aderen ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
olavski
Amerikafan
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 dec 2004, 22:32
Locatie: Cutlerville, MI
Contacteer:

Bericht door olavski »

Dank Nielz

En voor Petra, het kan nog gekker: Ze is geboren Canadees, leefde toen van haar 7e - 14e in Nederland, nu alweer meer dan 16 jaar in de VS.

Zelf heb ik een Friese vader en Brabantse moeder.

Zoals je ziet: Een mooie puinhoop dus, van alles door elkaar :mrgreen:
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

olavski schreef:Dank Nielz

En voor Petra, het kan nog gekker: Ze is geboren Canadees, leefde toen van haar 7e - 14e in Nederland, nu alweer meer dan 16 jaar in de VS.

Zelf heb ik een Friese vader en Brabantse moeder.

Zoals je ziet: Een mooie puinhoop dus, van alles door elkaar :mrgreen:
Wat nou, jij bent 100% Nederlander :mrgreen:. Ze heeft dus wel een band met Nederland, dat scheelt ook weer. Ricks grootmoeder was Nederlands en verder had hij nog wat andere Nederlandse voorouders. Daar ligt het vast aan, dat we het zo goed met elkaar kunnen vinden ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Bericht door ANY »

Een ding heb ik geleerd hier, je moet andere mensen voor je laten werken (Doh), zo kun je een hoop meer verdienen!!!! Ook als je iets groters wilt kopen, gebruik dan niet je eigen geld, maar andere mensen zijn geld (banken, investeerders, etc..) Tot nu toe twee stukken onroerend goed met een derde op komst en nog geen cent gespendeerd!!!!!!!!!!!
Richard, ik zie wel dat wij het helemaal verkeerd aangepakt hebben door maar gewoon ergens een baantje te hebben... :roll:

Annemiek
olavski
Amerikafan
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 dec 2004, 22:32
Locatie: Cutlerville, MI
Contacteer:

Bericht door olavski »

Yay !

Ik heb 'm :mrgreen: K1 visa approved :mrgreen:

Op het consulaat van Amsterdam het K1 interview gehad, interview noemen ze dat :D ik kreeg drie vragen (Where did you meet? How long do you know eachother? en Do you swear you're going to marry her?) van achter een loket en klaar was ik, dat kwam ook mede omdat ons pakket met papierwerk zo uitgebreid dik in orde was.

Stelde echt weinig voor :)

Mooi, ik wacht tot het spul binnen is (kan een paar dagen duren) en dan ga ik boeken.

Jippie ;)
Gebruikersavatar
PeeJay
Amerika-expert
Berichten: 2202
Lid geworden op: 29 jan 2004, 01:15
Locatie: USA

Bericht door PeeJay »

olavski schreef:Yay !

Ik heb 'm :mrgreen: K1 visa approved :mrgreen:
Alright Dog… :doublethumb:

Keep On Going Man


/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
freekb2
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 08 dec 2003, 18:36
Locatie: Nederland

Bericht door freekb2 »

Gefelicitieerd! :beerchug:

Mag toch hopen dat je de vragen ook hebt beantwoord, anders was het wel erg makkelijk :hilarious:
olavski
Amerikafan
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 dec 2004, 22:32
Locatie: Cutlerville, MI
Contacteer:

Bericht door olavski »

freekb2 schreef:Gefelicitieerd! :beerchug:

Mag toch hopen dat je de vragen ook hebt beantwoord, anders was het wel erg makkelijk :hilarious:
Dat ging vrij makkelijk dat beantwoorden ;)

Naast me zat een Cubaans meisje (blijkbaar gaat dat makkelijker in NL dan in Cuba?) en die had dus geen Affidavit of Support (bewijs dat de aanvrager je kan onderhouden voor in ieder geval de komende tijd), die zal het ongetwijfeld wat moeilijker hebben gekregen. :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer