Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Cutoffnrs!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Juul
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 mei 2007, 13:22

Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Cutoffnrs!

Bericht door Juul »

Zoals ongetwijfeld opgemerkt is het visabulletin van september nog niet uit, heb vanmiddag dan ook maar eens met KCC gebeld en zij wisten me te vertellen dat het cutoffnr van oktober voor de EU 5800 (!) is! Voor een ieder die in oktober op interview moet, alvast SUC6!

Ik heb nog even te gaan met mijn casno. 25XXX.... Zou mooi zijn als de caseno's volgende maanden ook met zulke grote sprongen worden off... euhm gecutt...!
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Bericht door ronald87 »

Bedankt voor het nieuws! Ik heb met mijn nr van 16xxx ook nog wel eventjes te gaan.
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Dat gaat al goed van start met de nummers. Vorig jaar lag het nummer van September pas bij de 3450 of iets dergelijks.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
patricia vlasman
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 mei 2007, 10:54

cutoffnumber Africa

Bericht door patricia vlasman »

En het cutoffnumber voor regio Africa ligt voor september 2007 al op 6.700!
Is het trouwens zo dat als je niet wordt opgeroepen en wel een casenumber hebt welke volgens het visa bulletin aan de beurt zou zijn, je buiten de boot bent gevallen? Heeft iemand KCC weleens gebeld en gevraagd of ze nu wel of niet voor interview worden uitgenodigd? Waarschijnlijk zullen ze niet corresponderen over het wel of niet doorgaan. Maar wat is dat wachten zenuwslopend!
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Alle casenummers die onder hte cut off nummer voor die maand vallen, worden uitgenodigt voor een interview. Het is dan aan die persoon zelf om wel of niet erop in te gaan.

Je valt alleen buiten de boot als je nummer hoger ligt dan de cut off nummers die voor volgend jaar September aan de beurt zijn. De nummers worden per maand bekend gemaakt. Dit hangt namelijk af van het aantal mensen die ook daadwerkelijk reageren en opgaan voor het interview. Gaan bijvoorbeeld in de maand September veel mensen uit Europa ook daadwerkelijk op interview zullen de nummers voor Oktober minder snel stijgen, gaan er echter weinig mensen op dan zullen de nummers sneller stijgen. KCC zal je dus niet weten te vertellen wanneer en of je wordt uitgenodigt nu al als je een hoog nummer hebt. Dat kunnen ze wel doen op hte moment dat je nummer in de cut off nummers (of eigenlijk dus daaronder) valt.

Ik heb zelf alleen met KCC contact opgenomen om een bevestiging te krijgen dat mijn papierwerk inderdaad was aangekomen en later toen mijn nummer onder de cut off nummers viel, om te vragen of ze al een definitieve datum hadden wanneer ik op moest voor het interview.

Wachten is inderdaad zenuwslopend (en dan had ik makkelijk praten met een laag nummer), dus veel succes. Als je wordt uitgenodigt is dat het echter allemaal wel waard geweest.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
jefferson
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 apr 2007, 13:04

Bericht door jefferson »

Ik heb een datum voor mijn interview: 2 oktober! Ik heb gevraagd mijn interview uit te stellen omdat mijn vader een hersenbloeding heeft gehad en het was geen probleem om het tot januari uit te stellen zonder mijn kans op een greencard te verliezen

Succes voor alle andere kandidaten
Juul
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 mei 2007, 13:22

Bericht door Juul »

Zijn er eigenlijk gevallen bekend van nederlanders die in de voorgaande jaren wél een eerste brief hebben ontvangen, maar uiteindelijk niet zijn uitgenodigd voor een interview? Als ik zo op internet en op verschillende fora kijk, kom ik geen enkele reactie tegen van mensen die niet zijn uitgenodigd voor een interview op basis van een mogelijk té hoog casenummer...


**********
Nog zeker 9 maanden in spanning zitten!
Casno. EU25XXX
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Bericht door suebrons »

jefferson schreef:Ik heb een datum voor mijn interview: 2 oktober! Ik heb gevraagd mijn interview uit te stellen omdat mijn vader een hersenbloeding heeft gehad en het was geen probleem om het tot januari uit te stellen zonder mijn kans op een greencard te verliezen

Succes voor alle andere kandidaten
Ik hoop dat het met je vader inmiddels beter gaat.

Gefeliciteerd dat je bent uitgenodigd. En mooi dat je het interview mag uitstellen ook al is de reden dan stukken minder.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Juul
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 mei 2007, 13:22

Cutoffno's November bekend!

Bericht door Juul »

JAJA het gaat snel dit jaar! Het visabulletin voor october is uit en het cutoffno. EU is al 9600!!!! Zijn er al mensen die op interview moeten? GOOD LUCK!

*******
Caseno. EU25XXX
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 apr 2007, 23:48

Re: Cutoffno's November bekend!

Bericht door AlemanEnEspana »

Juul schreef:JAJA het gaat snel dit jaar! Het visabulletin voor october is uit en het cutoffno. EU is al 9600!!!! Zijn er al mensen die op interview moeten? GOOD LUCK!

*******
Caseno. EU25XXX
Hey Juul,

ik heb net gekeken en ik zag 9200...?

Trouwens, ik heb mijn interview uitgesteld naar november. Het komt in oktober niet goed uit voor me ivm met mijn studie.
Wanneer alles goed zou gaan in november, dan vraag ik hun om mijn visa pas later uit te geven zodat ik wat langer tijd heb om de GC te activeren. Bij voorbeeld voor februari/maart zodat ik aan het einde van mijn Master in juli/augustus kan activeren door een vlucht naar de VS. Volgens de dame aan het telefoon is dat geen enkel probleem. Doen heel veel GC winnaars, vertelde ze mij.
Mrt 07: NL ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
Juul
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 mei 2007, 13:22

Bericht door Juul »

Visabulletin van November is uit! December Cutoffno EU = 11100! Ronald... waarschijnlijk nog 2 bulletins te gaan voor jou?
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Bericht door ronald87 »

Heb net ook het visa bulletin voor deze maand gecheckt... je was me nèt voor met posten!!

Ik denk inderdaad dat ik nog ongeveer 2 bulletins te gaan heb. Aanvankelijk dacht ik dat ik misschien zelfs in januari nog aan de beurt zou zijn, het ging immers erg snel bij de vorige bulletins. Maar nu lijkt het erop dat ik in februari ergens aan de beurt ben.
patricia vlasman
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 mei 2007, 10:54

cutoffnumbers januari 2008

Bericht door patricia vlasman »

Beste mede nagelbijters en zenuwfreaks, de cutoffnumbers voor januari zijn bekend........europa 13.600 en afrika 13.100.......Dit houdt in dat wij met ons 11.9XXX nummer aan de beurt zullen zijn!!!!!! Wat een stress want door mijn hoofd gaat opgetogenheid maar ook veel veel paniek.....zullen we wel een oproep krijgen van de ambassade, zijn de documenten destijds wel goed ingevuld en als we wel opgeroepen worden, hoe zal men bij de medische keuring reageren op mijn pacemaker? De grond staat te shaken onder mijn voeten, de voorspelde storm van 24 novmeber raast in ieder geval nu al door ons Amsterdamse huisje!
Groeten aan iedereen en ik hou jullie van ons op de hoogte! :?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18770
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Goed nieuws, Patricia! Dat zullen Heel Bijzondere Eindejaarsdagen worden, dit jaar!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jefferson
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 apr 2007, 13:04

Interview Januari

Bericht door jefferson »

Wij hebben net ons medische examen achter de rug, alles in orde.

Mijn man is door zijn werk verplaatst naar Berlijn en dus verhuizen we eerst naar Berlijn. We hebben inmiddels een nieuwe datum voor het interview: 07 januari.

2008 wordt voor ons een erg druk jaar. Eerst Berlijn en vervolgens hopelijk de USA!
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Interview Januari

Bericht door hekkie »

jefferson schreef:Wij hebben net ons medische examen achter de rug, alles in orde.

Mijn man is door zijn werk verplaatst naar Berlijn en dus verhuizen we eerst naar Berlijn. We hebben inmiddels een nieuwe datum voor het interview: 07 januari.

2008 wordt voor ons een erg druk jaar. Eerst Berlijn en vervolgens hopelijk de USA!
Veel succes met alles!!!!!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Juul
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 mei 2007, 13:22

Bericht door Juul »

Gefeliciteerd Jefferson en heel veel suc6 Patricia! Keep us updated!
Hier nog ff te gaan met mn 25XXX... Gelukkig niet in het chagrijnige en stormachtige Amsterdam, maar de komende 3 maanden in spanning in het machtigmooie Costa Rica... :wink:
********
Caseno. 25XXX
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 apr 2007, 23:48

Bulletin december

Bericht door AlemanEnEspana »

Het is alweer aan de tijd voor een nieuw visa bulletin!

http://travel.state.gov/visa/frvi/bulle ... _3897.html

13.600 voor januari en
15.300 voor februari.
Mrt 07: NL ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Nog gefeliciteerd aan Alemanenespana. Die is binnen. Wanneer vertrekken jullie?
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
patricia vlasman
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 mei 2007, 10:54

Re: Voor alle DV2008 ingelotene onder ons... Curoffnrs!

Bericht door patricia vlasman »

Hallo iedereen,
Gisteren was dan Dé Dag van het interview....We moesten er om 13:30 uur zijn. Voor de hekken van het consulaat stonden al heel wat mensen te wachten. Eenmaal binnen was het net als bij de bakker achter elkaar in de rij staan. Achter een klein achenebbisj loket zat een vriendelijke Nederlands sprekende man. We moesten de documenten afgeven en plaatsnemen in de wachtkamer. Na vijf minuten werden we geroepen bij de kassa waar we konden betalen. Nog steeds drong het niet tot ons door maar een paar tellen later werden we gevraagd om onze vingerafdrukken te geven. Toen dat achter de rug was zei de vriendelijke heer "well that's it, you're now permenant residents of the USA"......Uur later stonden we lamgeslagen buiten, zo bizar! Je leeft enorm uit naar dat ene moment en dan is het eenmaal zover, dringt het niet tot je door! Nu moeten we dus binnen zes maanden naar de States om de GC te activeren, dan kun je blijven of terug naar Nederland. Als je maar binnen een jaar weer terug bent. Ik ben nog steeds helemaal van mijn stuk geslagen en loop met een ''dronken" kop rond.
Ik wil iedereen die nog wacht op een interview heel veel succes wensen en voor nu, wij gaan eerst even bijkomen en dan verder met plannen!
Patricia
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer