Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kan je tussen de mazen van de wetten doorkomen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ChevyAstro
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Kan je tussen de mazen van de wetten doorkomen?

Bericht door ChevyAstro »

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb reeds veel gelezen waar ik veel aan heb. Misschien begin ik nu een onderwerp met een aantal punten die al aan bod zijn geweest maar ik hoop dat niemand mij dat kwalijk neemt. :)

Allereerst las ik onderstaand bericht in een andere topic:

Geplaatst: Vr Nov 26, 2004 9:22 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Een verblijf in Mexico telt gewoon mee in de drie maanden dat je in Amerika bent. Je mag bij terugkeer in Amerika dan ook niet weer 3 maanden in het land verblijven; de datum dat je terugmoet naar Nederland blijft dan ook onveranderd.

Naar boven

NL-USAvisa

Geplaatst: Vr Nov 26, 2004 1:12 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Het is erg belangrijk dat je niet jouw tourist/vwp visa 'overstay.' Een "overstay" hier in de vs kan een groot problemen makken.

En engels: Do not overstay your tourist visa even by one day as US Immigration can and usually does strictly enforce penalities against those who overstay their visit under the Visa Waiver Program. If you overstay, it will be detected by the new US-VISIT tracking program (remember the fingerprinting and photo taken on arrival?) and you may well be barred from entering the US the next time you attempt to enter the country.

gr. Dick

Mijn vraag over deze opmerkingen is als volgt; Hoe lang moet je (na de periode van 90 dagen) vertrekken uit Amerika om weer 90 dagen terug te mogen? Kan ik bijvoorbeeld 90 dagen in Amerika verblijven, een weekendje (of een weekje) terug naar Nederland en vervolgens weer 90 dagen terug naar Amerika? Kan/mag men dit blijven volhouden voor een paar jaar totdat je eindelijk de papieren hebt om legaal te mogen verblijven in de US?

Volgende vraag aansluitend op het bovenstaande;

Stel ik ga in Amerika wonen; kan ik zonder probleem als Nederlander een stukkie land kopen en een huisje laten bouwen? Ik las dat men wel gewoon een auto kan kopen en verzekeren zonder SSN, kan dat ook met een woning/land?

Vraag 3:

Stel ik heb geen visum/green card, maar ik leef wel in Amerika en geniet van mijn heerlijke leven op mijn ranch :lol: :) :D . Om de 90 dagen ga ik even een paar dagen naar Nederland om koffie te drinken bij familie en daarna ga ik gauw weer 90 dagen terug. Kan ik (ondanks dat ik niet officieel in Amerika woon) wel mijn dochter op school plaatsen? Ze is nu 2.5 jaar oud en zal toch naar school of in ieder geval naar nursery school moeten gaan.

Vraag 4:

Ik zou graag een cattle of horse ranch starten. Dus die minimale $ 100.000 eerste investering zou ik dan reeds hebben gedaan (huis, land, runderen, paarden, barn etc etc) Maar hier weet ik natuurlijk niet gelijk of ik ook minimaal $ 40.000 per jaar ga verdienen. Daarbij had ik niet de intentie om full time personeel hiervoor aan te nemen. Dus misschien kan ik geen baan aanbieden aan 2 of meer Amerikanen wat vereist is. Heb ik met deze situatie toch een legale startende onderneming waarbij ik (en mijn dochter) recht heb op een visum? Deze vraag is vooral aan PBBI...!!!

Vraag 5:

Stel ik wil niet werken (geld heb ik vandaar dat ik niet hoef te werken), ik wil geen eigen bedrijf beginnen en ik heb geen leuk Amerikaans vrouwtje waar ik mee wil/kan trouwen. Is dan de lotery de enige manier om legaal Amerika in te komen/verblijven? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Vraag 6:

Waarom zou je niet gewoon naar Amerika toe gaan en daar gaan wonen zonder ooit nog te vertrekken? De immigratiedienst kan je toch nooit terug vinden om je het land uit te zetten....!!!! Of ben ik nu te naïef?

Vraag 7 (en de laatste):

Ik zou graag mijn auto (Chevrolet Astro :)) alsmede mijn hond meenemen, gaat dit lukken zonder visum? Ik denk zelf dat de immigratiedienst wel vragen gaat stellen bij entry. Geen mens op de wereld neemt zijn hond en auto mee op een vakantie. Is misschien een beetje opvallend? Hoe dan ook; De auto zal misschien niet zo'n probleem zijn maar moet mijn hond eventueel in quarantaine? Zo ja hoe lang? En mag je de hond eventueel een periode in Nederland in quarantaine zetten zodat hij in Amerika niet meer in quarantaine zou hoeven?

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op bovenstaande verhaal. Ben zeer benieuwd. In ieder geval alvast bedankt.

Andrew.

ChevyAstro :mrgreen:
ChevyAstro
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Aanvullende vraag

Ja hoi, toch nog een tweetal vragen toe te voegen aan mijn bovenstaande bericht. 8)

Ik heb een kennis in MS wonen en die heeft een eigen bedrijf.

Optie 1:

Op papier neemt hij mij aan en vraagt het visum voor mij aan zodat ik kan vertoeven in Amerika. Ondanks dat hij mij op papier aanneemt werk ik niet voor hem maar gebruiken we deze situatie alleen om het visum te verkrijgen. Kan dit?

Optie 2:

Hij neemt mij wel aan en ik zou ook officieel wel voor hem werken. Hoe lang moet ik bij het bedrijf blijven werken voordat ik ontslag kan nemen / ontslagen word om vervolgens ook in Amerika te mogen blijven met het werkgevers visum? Kan dat alleen als ik direct een andere baan heb of mag ik ook werkeloos in Amerika verblijven nadat ik een baan heb gehad?

Thanx again.

Andrew.

rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hoi en welkom

Ik denk dat jij het moet zoeken in het investeren in de VS, daarmee kun je volgens mij ook een visum krijgen, je brengt namenlijk geld mee waarmee weer mensen te werk kunnen gesteld, ook al start je geen eigen bedrijf.

Wat je allemaal vraagt is heel moeilijk om te beantwoorden omdat ik dit nog niet gezien heb!

Ik zou overigens niet gewoon hier gaan wonen en dan maar zien wat er van komt, want je kunt werkelijk helemaal NIETS en als je eenmaal het land wilt verlaten, dan kom je er dus niet meer in! jammer van dat huisje, maar dat kun je altijd aan mij achterlaten! :wink:

Ik heb nooit problemen gehad met de toelating in de VS, misschien omdat ik hier een vrouwtje had zitten, dat weet ik niet. Maar ik ben wel ooit een week later terug gekomen naar de VS en ik kreeg gewoon mijn waiver voor 90 dagen weer!

Ik zou me trouwens zeker inschrijven voor de loterij, als je die wint, is het allemaal een koekie voor je en kun je reizen en doen wat je wilt in dit land van onbegrensde mogelijkheden!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Een groot aantal vragen met voor de meeste als antwoord hetzelfde als Richard schrijft, als je het risico wilt nemen om zonder visa naar de VS te gaan dan loop je het risico dat ze je een keer snappen en dat je het land uitgegooid wordt en er de eerste 10 jaar niet meer inkomt.

Ik weet van mensen die daar een huis hebben en regelmatig terug gaan naar Nederland op hun visa waiver maar stel je eens voor dat op een gegeven moment bij het uitstappen van het vliegtuig zo'n gast tegen je zegt, volgens mij woont u hier illegaal en die zet je op het volgende vliegtuig weer terug. Dat recht hebben ze, het is zelfs zo dat als je hier een visa krijgt ze je aan de grens in de VS nog kunnen weigeren.

Je wilt niet werken, waarom dan geen bedrijf kopen met een manager die al het werk doet. We hebben toevallig net een bedrijf te koop, helaas geen ranch, waarvan de eigenaar al 2 1/2 jaar geen voet in het bedrijf heeft gezet. De basis achter het E2 verhaal is dat je werkgelegenheid voor Amerikanen creëert, hier wordt de visum aanvraag ook op getoetst. Heb je voldoende geld of heb je voldoende inkomen om niet meer te hoeven werken? Als je voldoende geld heb dan zou ik zelf voor een E2 kiezen, een bedrijf met een manager, een keer in de week of maand een keer gaan kijken en je bent klaar. Hoef je niet achterom te kijken, niet te schrikken als ze je een keer aanhouden wegens te hard rijden. Vergeet niet, de controles worden steeds strenger.

Wat betreft werken voor je kennis, die zal toch loon moeten betalen, kun je wel teruggeven maar toch. Verder moet hij aantonen dat er geen Amerikaan is die hij voor dit werk kan vinden, moet hij minimaal 6 maanden naar gezocht hebben incl. het zetten van advertenties etc.
Je moet bij hem in dienst blijven, je kunt niet weggaan zonder bij een andere werkgever te gaan werken. Stel je neemt ontslag dan ben je de volgende dag al illegaal in het land. Het is hel simpel, je mag het land binnen enkel en alleen omdat een bedrijf je sponsort, op het moment dat dit sponsoren ophoudt wordt je geacht het land te verlaten.
Stel je doet dit en je krijgt problemen met je 'kennis' en hij gooit je eruit, kun je de illegaliteit in met je dochter op een school terwijl ze ook illegaal is. Zou niet mijn keus zijn, vooral niet omdat je ook op een andere manier daar kunt verblijven.

De hond, op tijd z'n injecties en hij hoeft niet in quarantaine.
Ik wens je succes met je beslissing.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Nog even over je chevy Astro, als het je heel erg dierbaar is, kun je hem makkelijk meenemen, maar ik zou hier eerst eens rondkijken voor een andere auto, want de amerikanen hebben echt leuke bakkies hier! Of je koopt hier gewoon een nieuwe, hij start bij $25.000 voor de passagiers versie moet een makkie zijn voor je :wink:

http://www.chevrolet.com/astro/

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
ChevyAstro
Amerika-ontdekker
Contacteer:

:D Hallo Richard en PBBI,

Allereerst bedankt voor jullie reacties :wink: , ik dacht zelf aardig creatief te zijn om, zoals gezegt, tussen de mazen van de wetten door te komen. :P

Ondanks dat hebben jullie goede punten waar men naar uit moet kijken. Het overnemen van een draaiende onderneming waarbij een manager word aangenomen die alles runt, klinkt in ieder geval heel goed in mijn oren. Het zal wel moeilijk zijn want tot op heden heb ik altijd zelf de touwtjes in handen gehad en dat zal ik dan in volste vertrouwen moeten afgeven aan een persoon die ik niet eens ken. Maar ik zal de PBBI website in de gaten houden om te kijken of er een onderneming is die enigzins aansluit bij mijn interesse.

Richard; Allereerst, je zegt dat je het wel leuk zou vinden om mijn huis over te nemen mocht ik het land uitgezet worden. :cry: Ik geloof dat ik hier niet zo blij mee zou zijn. :cry:

Ik heb op je website gekeken (http://www.vandeperre.nl) en zo te zien woon je zelf ook niet slecht. Ik persoonlijk wil ook graag naar Alabama of Florida. Mooi huisje in ieder geval. 8)

Wat betreft de lotery. Als ik hier nu aan mee doe dan moet ik binnen 6 maanden vertrekken naar de States. Dat is nou net even een probleem want ik kan niet voor december 2005 uit Nederland weg omdat ik vele zaken moet afhandelen. Dus mocht ik een visum winnen dan zou ik hem weer verliezen omdat ik niet eerder weg kan als dec 2005. Wel ben ik druk bezig met de voorbereidingen om in dec 2005 hiervandaan te vertrekken naar de States.

Mijn Chevy is overigens mijn trots. Het is een '93 welke er als nieuw uit ziet alsmede als nieuw rijd. Het nieuwe model waar jij het over hebt vind ik overigens HELEMAAL geen mooie auto. De neus van de nieuwe Astro vind ik een zware tegenvaller als ik hem vergelijk met mijn Astro. Ik kan je wel wat foto's mailen dan snap je misschien wat ik bedoel. Ondanks dat is het ook ieders eigen smaak natuurlijk. Wel wil ik in de States een Dodge RAM SRT-10 kopen, 4 deurs met alles er op en er aan. Alleen moeten er wel andere stoelen in.

Hoe dan ook. Thanx a million voor jullie antwoorden.

Greetz,

Andrew.

PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Hoi Andrew,
Je zult een keus moeten maken over of en indien ja, de manier waarop je naar de VS wilt om te gaan wonen. Iedereen die er een beetje verstand van heeft zal je afraden om illegaal te gaan, de risico's zijn te groot. (Of je moet Richard een ranch gunnen, maar dan hou ik me ook aanbevolen 8) )

Ik lees dat je me weet te vinden, ik zou zeggen denk eens na over het voorstel om een absentee owned business te kopen dat gerund wordt door een manager. Ik kan je daarmee helpen om een goed bedrijf te vinden met een goede manager, je wilt eventueel naar Florida en daar hebben we nog wel wat keus :) , Ruim 3500 bedrijven op het moment. daar moet wel wat tussen zitten. Neem ook dit even mee, een E2 is voor 5 jaar met onbeperkte mogelijkheid tot verlengen. Je zou in principe eind 2005 kunnen gaan en elk jaar mee doen met de loterij, als je dan wint dan kun je het bedrijf verkopen en gewoon rentenieren met je greencard.

Overigens, je schrijft dat je druk bent om eind volgend jaar te gaan, illegaal ??? :roll:
Groeten,
Hans
ChevyAstro
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hi Hans / PBBI,

Het klopt dat ik me voorbereid om eind december 2005 te verhuizen naar de States. Illegaal ja/nee? De eerste 3 maanden zijn in ieder geval legaal. In die tijd kan ik evenuteel een over te nemen bedrijf vinden, een praatje maken met een immigratie advokaat, stukkie land kopen en een huisje laten bouwen. Rond die tijd weet ik PBBI wel te vinden voor assistentie.

Waarschijnlijk neem ik rond oktober/november 2005 al contact met jullie op om één en ander te bespreken.

Na die 3 maanden zal ik tijdelijk retour Nederland moeten waarna ik gewoon weer 3 maanden terug kan om mogelijkheden tot legaal verblijf te vinden. Ik ga in ieder geval de Amerikaanse Ambassade bellen om na te vragen hoe lang men precies de States uit moet om vervolgens zonder problemen weer toegelaten te worden.

Dus hoe dan ook, per dec 2005 ga ik naar Florida/Alabama om één van de onderstaande huisjes te laten bouwen en daar heerlijk van te genieten.

Afbeelding
Afbeelding

See Ya,

Andrew.

Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Toen ik door de Second Inspection van de immigratie heen moest, was ik toevallig getuige van de ondervraging van een Brits echtpaar dat blijkbaar iets te vaak naar de VS op vakantie ging.

Ik ken de details van hun verhaal uiteraard niet, maar ik heb wel enigszins meegeluisterd en kan je dus het volgende vertellen.

Deze mensen waren - net als jij - steeds 3 maanden in de VS, vertrokken vervolgens voor een week of twee naar Engeland, en kwamen dan weer voor 3 maanden terug. Dit was blijkbaar gaan opvallen, want ze waren door de douane-inspectie doorgestuurd naar Second Inspection voor ondervraging.

De douanebeambte zei tegen het echtpaar dat ze, als ze lange periodes in de VS wilden doorbrengen, dit maximaal 50% van het jaar mochten doen. Dat wil zeggen: voor elke dag die ze in de VS doorbrachten, moesten ze minstens een dag in Engeland doorbrengen. Dus per jaar: 3 maanden VS, 3 maanden UK, 3 maanden VS, 3 maanden UK.

Hoewel de douanebeambte heel vriendelijk was, meldde hij wel impliciet maar duidelijk dat meer dan dat niet toegestaan was, anders zouden er consequenties aan verbonden kunnen worden.

Hopelijk helpt dit jou ook een beetje Chevyastro. Het kan echt heel lang goed gaan, maar eens pikt een oplettende douanebeambte je eruit en dan zou je in de problemen kunnen komen. Mijn eigen ervaring is niet anders: ze weten echt alles over je, als je naar de VS reist.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
ChevyAstro
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hoi Dennis,

Bedankt voor je respons doch zat ik niet echt op dit antwoord te wachten :cry:

Dit gooit roet in mijn eten. Hmmm nou ja, die eerste 3 maanden dat ik dan terug naar Nederland moet, kunnen ze in ieder geval hard werken aan het bouwen van mijn huisje. Als ik dan terug kom staat het in ieder geval helemaal klaar. :D

Nee, alle gekheid op een stokje, ik ga er natuurlijk niet voor zorgen dat ik verbannen word uit de US. Maar als ik in dec 2005 ga dan wil ik ook zeker zijn dat ik alles goed geregeld heb. Dus of een baan zoeken :cry: , of een bedrijf kopen :P , of hopen op het winnen van de lotery 8) of als laatste optie (pfffff) trouwen met een mooie Amerikaanse dame :? :cry: :oops: .

I'll keep you all posted.

Bedankt in ieder geval voor al jullie antwoorden en het ingooien van mijn glazen :flame: :banghead:

Andrew.

Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Sorry Chevyastro, het is natuurlijk niet mijn bedoeling om je plannen in duigen te gooien! Ik vind het echter wel belangrijk om mensen te wijzen op de mogelijke obstakels en in sommige gevallen zelfs de onmogelijkheid van hun ideeen, omdat we hier in het verleden al aardig wat mensen hebben gehad die dachten "ik verhuis wel even, dit is een eitje". Niets is minder waar (kan ik uit eigen ervaring zeggen). Dat is natuurlijk absoluut niet negatief bedoeld, maar vaak merk ik wel dat sommige mensen wat te voortvarende plannen hebben en dat kan alleen maar tot teleurstellingen leiden.

Maar goed, ik hoop uiteraard van harte dat je plannen allemaal uitkomen! :D Voor wat betreft de loterij: als je de komende DV inderdaad zou winnen, hangt het van je "case number" af of je december red. Ik redde dat bijvoorbeeld niet: ik had afgelopen jaar een case number in de 20.000 (meen ik) en die kwamen pas in mei aan de beurt. Case numbers onder de 5.000 maken echter wel een goede kans om in december al op gesprek geroepen te worden.

Edit: bestaat er niet ook een manier om je in Amerika in te kopen? Ik meen dat er een mogelijkheid is om tussen de $500.000 - $1.000.000 te investeren in de Amerikaanse economie zonder dat je per sé zelf een bedrijf moet kopen. Zolang het geld maar aan bepaalde voorwaarden voldoet (moet o.a. een minimum aantal banen creeeren), krijg je je visum. Misschien ook eens bij onze Amerikaanse immigratie-expert Dick navragen?
Dennis

rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

ja dat laatste wat dennis zei had ik me ook in gedachten, ik denk dat je in NL even het consulaat moet contacten over wat er allemaal mogelijk is!

Overigens als je de loterij volgend jaar wint, ben je zoals dennis al zei, niet meteen aan de beurt, dus december of daarna is tijd zat!

Mooi huisje, maar waarom ga je de lucht in hier en niet zo'n geweldige bungalow zoals de onze hier in bama??? Ziet er wel mooi uit zo'n etagehuis, maar die trappen he :hilarious: :wink:

Richard
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Dennis heeft gelijk, veel mensen denken dat het nog net zo makkelijk is om de VS binnen te komen en te blijven als een aantal jaren geleden. Ik maak dat zelf ook regelmatig mee. Wat Dennis beschrijft van dat Britse paar zal steeds vaker voor gaan komen vrees ik, ze hebben dit wel vaak door de vingers gezien maar kunnen dit bij de immigratie niet langer tolereren.

Wat betreft de opmerking van Dennis over de investering, dit klopt ook. MAAR, ik vind het persoonlijk geen aanrader. Het EB5 visum, je kunt hiermee ook een greencard aanvragen, kent verschillende mogelijkheden om te investeren. Als eigenaar maar ook als investeerder waar Dennis op doelt. Maar dan investeer je je geld in iets waar je zelf geen controle meer over hebt met alle risico's van dien. Bijv. $ 500.000 investeren in een onderneming in een gebied met hoge werkloosheid waarbij je 10 arbeidsplaatsen creëert. Of in een bedrijf dat de laatste 2 jaar 20% van zijn netto waarde heeft verloren (een verliesgevend bedrijf dus) waarbij het aantal werknemers na 2 jaar hoger of minimaal hetzelfde is gebleven als op het moment van de investering. Jullie snappen wel waar ik naar toe wil.

Investeer dan als eigenaar, dan heb je alles zelf in de hand. In beide gevallen kan het goed maar ook mis gaan maar ik zou liever zelf controle houden over mijn investering. Dan kun je beter nog een manager erin zetten, dan hoeft Chevy ook niet te werken maar houdt wel controle. :) :)
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Was nog iets vergeten, mooie huisjes Andrew. Laat je niet opnaaien door Richard, heeft altijd wel iets zo'n verdieping en elke keer 100 meter :cry: moeten lopen van de ene kant van het huis naar de andere kant is ook niet alles. :lol: :lol:
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Mooie huizen trouwens Andrew, precies van het type dat ons ook aanspreekt (two story, grote porch, geen nadrukkelijk zichtbare garagedeur aan de voorkant). Op welke website heb je deze gevonden?
ChevyAstro
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hoi iedereen,

Ik heb met plezier de laatste aanvullingen gelezen. En ik ga eerst even een kleine uitleg geven die denk ik wel van toepassing is. :wink:

Voordat jullie flink verder gaan met het uitgeven van mijn geld moet ik zeggen dat ik vooral niet van plan ben $ 500.000,- uit te geven om een visum te verkrijgen. Onnodig geld uitgeven vind ik dat. Op PBBI.nl staan er al bedrijven te koop vanaf $ 18.000,-. Scheelt nog al een berg :!:

Daarbij komt dat ik in mij allereerst bericht heb geschreven dat ik niet hoef te werken voor mijn geld. Dit betekend NIET dat ik een paar miljoen op mijn rekening heb staan. Dit betekend dat ik elke maand geld binnen krijg waar ik tot aan mijn 100ste verjaardag wel van kan leven (ben nu bijna 30). Wel heb ik genoeg geld voor mezelf dat ik 40 acres kan kopen, huisje kan bouwen en een V8 voor de deur kan zetten. :D

Verder: Een breed huis zonder verdieping of een smaller huis met 1 of meer verdiepingen. Ieders eigen voorkeur lijkt mij. Ik vind de bouw van deze woningen echt super mooi. Dit is iets wat je in dit kouwe kikkerlandje helaas nergens tegenkomt. Hoofdzakelijk MOET er een porch zijn, zowel een front- als rear porch. Ik zie mezelf al zitten genieten...!!!! 8)

Mochten jullie interesse hebben in deze en/of andere woningen dan nodig ik iedereen uit om eens te kijken op: :arrow: http://www.eplans.com/browse-house-plans.asp. Hier kun je direct uit diverse bouw stijlen kiezen. Daarbij kan je ook alle blueprints bekijken en/of kopen. Veel plezier. :wink:

Have a great day,

Andrew.

ChevyAstro
Amerika-ontdekker
Contacteer:

8) Met plezier en vol trots presenteer ik hierbij mijn Chevy Astro. :P

Afbeelding

Greetz,

Andrew.

rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

hey hij is gepimped

Richard

PS ik vind die huizen ook wel mooi hoor
ChevyAstro
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Vraagje aan Dennis

Dennis,

In een vorig bericht spreek je over een gesprek na het winnen van de lotery. Zie quote hier beneden:
Dennis schreef:Voor wat betreft de loterij: als je de komende DV inderdaad zou winnen, hangt het van je "case number" af of je december red. Ik redde dat bijvoorbeeld niet: ik had afgelopen jaar een case number in de 20.000 (meen ik) en die kwamen pas in mei aan de beurt. Case numbers onder de 5.000 maken echter wel een goede kans om in december al op gesprek geroepen te worden.
Kun je mij (en andere lezers) uitleggen wat zo'n gesprek precies inhoud? Kun je tijdens zo'n gesprek alsnog afgewezen worden? Wat voor vragen en/of uitleg danwel vereiste kun je tijdens zo'n gesprek verwachten.

Ben benieuwd. Ik ga me wel inschrijven voor eind december 2004 en hoop kans te maken zodat ik in december 2005 of kort daarna kan vertrekken. :dance:

Thanx,

Andrew.

Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ja hoor, dat staat allemaal beschreven in mijn verhaal:

http://www.allesamerika.com/emigratie-amerika.html
Dennis