Ik ben nieuw op dit forum en ik heb reeds veel gelezen waar ik veel aan heb. Misschien begin ik nu een onderwerp met een aantal punten die al aan bod zijn geweest maar ik hoop dat niemand mij dat kwalijk neemt.

Allereerst las ik onderstaand bericht in een andere topic:
Geplaatst: Vr Nov 26, 2004 9:22 am Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Een verblijf in Mexico telt gewoon mee in de drie maanden dat je in Amerika bent. Je mag bij terugkeer in Amerika dan ook niet weer 3 maanden in het land verblijven; de datum dat je terugmoet naar Nederland blijft dan ook onveranderd.
Naar boven
NL-USAvisa
Geplaatst: Vr Nov 26, 2004 1:12 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Het is erg belangrijk dat je niet jouw tourist/vwp visa 'overstay.' Een "overstay" hier in de vs kan een groot problemen makken.
En engels: Do not overstay your tourist visa even by one day as US Immigration can and usually does strictly enforce penalities against those who overstay their visit under the Visa Waiver Program. If you overstay, it will be detected by the new US-VISIT tracking program (remember the fingerprinting and photo taken on arrival?) and you may well be barred from entering the US the next time you attempt to enter the country.
gr. Dick
Mijn vraag over deze opmerkingen is als volgt; Hoe lang moet je (na de periode van 90 dagen) vertrekken uit Amerika om weer 90 dagen terug te mogen? Kan ik bijvoorbeeld 90 dagen in Amerika verblijven, een weekendje (of een weekje) terug naar Nederland en vervolgens weer 90 dagen terug naar Amerika? Kan/mag men dit blijven volhouden voor een paar jaar totdat je eindelijk de papieren hebt om legaal te mogen verblijven in de US?
Volgende vraag aansluitend op het bovenstaande;
Stel ik ga in Amerika wonen; kan ik zonder probleem als Nederlander een stukkie land kopen en een huisje laten bouwen? Ik las dat men wel gewoon een auto kan kopen en verzekeren zonder SSN, kan dat ook met een woning/land?
Vraag 3:
Stel ik heb geen visum/green card, maar ik leef wel in Amerika en geniet van mijn heerlijke leven op mijn ranch

Vraag 4:
Ik zou graag een cattle of horse ranch starten. Dus die minimale $ 100.000 eerste investering zou ik dan reeds hebben gedaan (huis, land, runderen, paarden, barn etc etc) Maar hier weet ik natuurlijk niet gelijk of ik ook minimaal $ 40.000 per jaar ga verdienen. Daarbij had ik niet de intentie om full time personeel hiervoor aan te nemen. Dus misschien kan ik geen baan aanbieden aan 2 of meer Amerikanen wat vereist is. Heb ik met deze situatie toch een legale startende onderneming waarbij ik (en mijn dochter) recht heb op een visum? Deze vraag is vooral aan PBBI...!!!
Vraag 5:
Stel ik wil niet werken (geld heb ik vandaar dat ik niet hoef te werken), ik wil geen eigen bedrijf beginnen en ik heb geen leuk Amerikaans vrouwtje waar ik mee wil/kan trouwen. Is dan de lotery de enige manier om legaal Amerika in te komen/verblijven? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Vraag 6:
Waarom zou je niet gewoon naar Amerika toe gaan en daar gaan wonen zonder ooit nog te vertrekken? De immigratiedienst kan je toch nooit terug vinden om je het land uit te zetten....!!!! Of ben ik nu te naïef?
Vraag 7 (en de laatste):
Ik zou graag mijn auto (Chevrolet Astro

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op bovenstaande verhaal. Ben zeer benieuwd. In ieder geval alvast bedankt.
Andrew.
ChevyAstro