Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2007 scam

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

DV2007 scam

Bericht door ned in MO »

Deze email kreeg ik vandaag. Ik ben een WINNAAR!!!!
Ware het niet dat ik in 1996 al een loterij winnaar was :stupid: en al 11 jaar in de states woon :lol:

Het is een hele stomme scam maar ik wil toch waarschuwen voor het geval iemand verblind wordt door het feit dat er staat dat je DV2007 winnaar bent

Dear Winner,
It is my pleasure to congratulate you on your success
in the AMERICAN DV2007 VISA LOTTERY PROGRAM which was
applied and processed by our agency. You were selected
as one of the lucky winners on our internet screening
machine,for the DV2007 USA national visa lottery
program. Your visa lottery winner's identity is
ID-6200DV and your serial net visa passport with us is
SNVPh700IU. In this respect, you are directed to
forward the following requirements:
l. Your present contact address (for correspondence)
2 Your recent passport photograph .
3 REGULAR MAIL.
You can also send your photo(s) by regular mail. The
photo must be between 1 1/2 by 1 1/2 and 2 by 2 inches
(37-50 mm) square, with the applicant's,spouse's, or
child's name printed on the back. Please mail
the photos to:
Immigration Services:
PA/PL, Rm. 3206
U.S. Department of State
2301 C Street NW Washington, D.C. 20720
Or preferably, you can scan them and send via email
for faster processing.Clearance/acceptance fees
is($989.67).Details of requirements:Your present
contact address should be forwarded strictly to our
receiving correspondent through his email address.
We accept Western Union Money Transfer/Money Gram as the
ONLY payment method due to some reasons from our past
experiences. (Credit card is not acceptable,please.)
For information on how to send across the fees,please contact
the Clearance Officer with your contact address attacted to it.
Mr.Trevor Blair through his
email(dvlottery432@yahoo.com). Your payment
confirmation shall be sent to you as soon as
clarification is done on your payment.Providing the
above requirements will assure you of getting your
Visa Lottery Acknowledgement Card and Visa Lottery
Security Code which we shall send to your email
address.Important notice: Please make sure you report
and forward your Visa Lottery Code and Acknowledgement
,Card to the USA embassy in your individual country
for your Green Card and other necessary
claims.According to the United States of America's
Code of Conduct and Constitution Vol176/866:Act690SN
guiding all immigration,and Green Card permit
Agencies, Non-Response,14 days after you receive this
message to your winner's status shall reveal "No
interest" and we would in return, refer your lottery
code and acknowledgement card back to the USAGovernment/Immigration Service Center.
We shall be anticipating your reply soon.
CONGRATULATIONS ONCE MORE.

View full sizeMr. Matthew Brooke
Coordinator.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Het is een hele stomme scam maar ik wil toch waarschuwen voor het geval iemand verblind wordt door het feit dat er staat dat je DV2007 winnaar bent
Er zullen er beslist tientallen, misschien zelfs honderden zijn die hier intrappen. Het verbaasd me elke keer weer dat er mensen zijn die in die verhalen trappen van goudmijnen, coca merchants die gestorven zijn en tientallen miljoenen achtergelaten hebben, diamant handelaren etc.
Vijftien jaar geleden kreeg je daar al faxen over, later e-mails, soms tien of twintig per week en nog steeds zijn er mensen verblind door hebzucht die er intrappen en duizenden, soms tienduizenden euro's / dollars kwijt raken. ZO STOM, maar ja, hebzucht, in dit geval een groene kaart.
Muke
Amerikafan

Re: DV2007 scam

Bericht door Muke »

ned in MO schreef:
Your visa lottery winner's identity is
ID-6200DV and your serial net visa passport with us is
SNVPh700IU.
serial net visa passport....? :roll:
ned in MO schreef: We accept Western Union Money Transfer/Money Gram as the
ONLY payment method
due to some reasons from our past
experiences.
Lol.
ned in MO schreef: For information on how to send across the fees,please contact
the Clearance Officer with your contact address attacted to it.
Mr.Trevor Blair through his
email(dvlottery432@yahoo.com).
Als je het hier nog niet door hebt...
Jack is back for a new season!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

inventief die nigerianen. En ze wonen nog vaak in nederland ook!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

ned in MO schreef:inventief die nigerianen. En ze wonen nog vaak in nederland ook!
Klopt. En waarom? Omdat ze hier het minste straf krijgen...

Lekker, zo'n reputatie. :?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

zie je wel, creditcards worden niet overal geaksepteerd :wink:
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

En wat zit er net in mijn mailwasher, tata....

Investment proposal From: Peter Gaga, Accra-Ghana. Dear Friend, First I must solicit your strictest confidence in this transaction and I pray that my decision to contact you will be given genuine approval considering the facts you and I just meet in the net, I wish to use this opportunity to introduce myself to you. I am Peter Gaga from Sierra-Leone. I write you to know my desires to invest in your country; I am the first son of Jonathan P.Gaga, who was the former Minister of Mines and Industry. My father had a bullet wounds by the rebels on his way traveling to the Capital city Freetown along with my sister. My sister died on the spot while (U.N) Peace keeping force rescued my father, he later died after eleven months. Before his death he told me about the box containing $18.5 million U.S Dollars to look after my self and my Mother and shouldn’t go to Sierra-Leone for my safety. Why my father deposit the fund in the security company in Ghana is for safety of the fund. Presently, my mother and I are here in Accra Ghana West Africa to notify the security company for the claims for the FUND, and we are staying in the refugee camp. Therefore I want you to lecture me on how best we can invest this money in your country and as I told you I really wanted to buy a house when I come there. My father told me it is dangerous to invest this money in Africa to avoid suspicious, due to bad economy and political instability facing Africa countries that is why I want to invest in abroad. For your foreign assistance I and my mother have agreed to offer 15% of the total amount of the money. We have all the vital documents covering the deposit fund and the ownership which I can send to you on request. NOTE: I have never disclosed this to any person apart from you, so you have to keep this matter very confidential. Send me your Private phone and fax numbers for more information. Reach me on my private Email: petergaga288@yahoo.de Best Regards, Mr.Peter Gaga
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

6foot6 schreef:zie je wel, creditcards worden niet overal geaksepteerd :wink:
:lol: Jij klinkt als net zo'n grote credit card-hater als wij zijn. Kwam je posts in diverse draadjes al tegen. ;)
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Ach haten is het niet, niet te vertrouwen is meer van toepassing
De manier waarop de bank de risico's naar mij verlegt staat me niet aan.

Geld te weinig uit de atm?
-we zullen zien of we vanavond wat overhouden.

Vals geld uit de automaat?
-dat kunnen we helaas niet controleren

Pasje kwijt maar pin veilig?
- helaas heb je in Frankrijk geen pin nodig en U heeft niet tijdig gebeld

Creditkaart geblokkeerd terwijl je op reis bent en plotseling veel uitgeeft?
we sturen natuurlijk meteen een nieuwe aktiveringscode NAAR JE HUISADRES

Volledig verprutst weekend? je moet wel een gepaste hoeveelheid geld meenemen voor de zekerheid.

Hoeveel dan? genoeg om je te kunnen redden,
dat doe ik dus, maar waar heb ik die kaartjes dan voor nodig?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik gebruik mijn credit al 10 jaar voor alles en ik heb nog nooit problemen gehad.

Nog een tip voor je 6 foot 6. Neem meer dan een credit kaart mee en houd ze gescheiden. Een voor jouw en een voor je vrouw of zo.
Als je cash meeneemt en je wordt bestolen ben je het altijd kwijt!!!!!

Wat is in Amerika nou mooier dan een credit kaart. Gratis 30 dagen geld en nog een procentje terug ook of 3% korting op benzine!
(wel een am credit kaart)
Wonna-be's
Amerika-ontdekker

Bericht door Wonna-be's »

6foot6 schreef:Pasje kwijt maar pin veilig?
- helaas heb je in Frankrijk geen pin nodig en U heeft niet tijdig gebeld
Als grens-bewoner B/FR kan ik je met zekerheid zeggen dat dit nu niet meer het geval is (nog niet zolang). Je moet nu ook in Frankrijk overal je PIN ingeven en valideren, zelfs met je VISA-kaart!

Wij zijn dan wel weer slachtoffer geworden van VISA-Fraude op een andere manier (recent in het Belgische nieuws geweest), we weten nog steeds niet met zekerheid hoe of wat. Ons uittreksel vertoonde ineens transacties in Luxemburg terwijl we daar helemaal niet geweest waren ... Gelukkig waren we niet de enigen en ben je via VISA voor dergelijke valsmunterij verzekerd (hier toch).
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ned in MO schreef:inventief die nigerianen. En ze wonen nog vaak in nederland ook!
hoe weet je dat dit nigerianen zijn?
SEEING IS BELIEVING
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

doreennicole schreef:
hoe weet je dat dit nigerianen zijn?
Weten doe je het niet, maar de kans is wel erg groot...
Nigeriaanse oplichtersbendes nog steeds actief

AMSTERDAM - Nigeriaanse internetoplichters in Amsterdam en Rotterdam zijn ook in het nieuwe jaar nog zeer actief. In de eerste vijf dagen van dit jaar hebben zich bij het recherchebureau Ultrascan vier Nederlanders gemeld, die zeggen slachtoffer te zijn geworden van de oplichters. Gemiddeld waren zij ieder veertienduizend euro kwijt.

De Nigeriaanse oplichterbendes zijn sinds eind 2003 zeer succesvol, meldt Ultrascan, dat onderzoek doet naar de fraude door Nigerianen. De zogenoemde 'phishers' maken internetsites van banken na. Vooral buitenlandse internetgebruikers worden met e-mails naar de nagemaakte websites van onder meer ABN Amro en SNS Bank gelokt en vervolgens overgehaald geld over te maken naar een bankrekening. Die rekening blijkt uiteindelijk van een Nigeriaanse oplichtersbende.

Marktleider

Buiten Nigeria is Nederland marktleider in het herbergen van Nigeriaanse oplichters, zegt woordvoerder Frank Engelsman van Ultrascan. Wereldwijd zouden de Nigeriaanse bendes in 2005 voor ruim drie miljard euro aan schade hebben aangericht. In Nederland alleen al zou de schade zo'n 72 miljoen euro bedragen. Volgens Engelsman was afgelopen jaar bovendien sprake van een stijging, maar precieze cijfers zijn nog niet bekend.

Opgepakt

Vorig jaar pakte de politie in Amsterdam ruim zeventig Nigerianen op, waarmee een bende zou zijn opgerold. Verder werken de verschillende politiekorpsen sinds 1 oktober samen om de oplichters aan te pakken. Maar Engelsman verwacht daar weinig van. "De politie heeft niet genoeg kennis in huis", stelt hij. Ultrascan pleit voor een centraal meldpunt voor slachtoffers van de Nigeriaanse oplichters.

In december arresteerde de politie op Schiphol een Nigeriaanse man met 1,2 miljoen euro in zijn koffer. Hij zou een beruchte internetoplichter zijn.
Bron: http://www.nu.nl

Bovendien is dit soort oplichting niet voor niks "Nigeriaanse oplichting" genoemd!!!

Wikipedia: Nigeriaanse oplichting

Niet overal racisme achter zoeken, aub
Mack
MW Drawings

doreennicole
Amerika-expert

Mack schreef:
doreennicole schreef: hoe weet je dat dit nigerianen zijn?
Weten doe je het niet, maar de kans is wel erg groot...
Nigeriaanse oplichtersbendes nog steeds actief

AMSTERDAM - Nigeriaanse internetoplichters in Amsterdam en Rotterdam zijn ook in het nieuwe jaar nog zeer actief. In de eerste vijf dagen van dit jaar hebben zich bij het recherchebureau Ultrascan vier Nederlanders gemeld, die zeggen slachtoffer te zijn geworden van de oplichters. Gemiddeld waren zij ieder veertienduizend euro kwijt.

De Nigeriaanse oplichterbendes zijn sinds eind 2003 zeer succesvol, meldt Ultrascan, dat onderzoek doet naar de fraude door Nigerianen. De zogenoemde 'phishers' maken internetsites van banken na. Vooral buitenlandse internetgebruikers worden met e-mails naar de nagemaakte websites van onder meer ABN Amro en SNS Bank gelokt en vervolgens overgehaald geld over te maken naar een bankrekening. Die rekening blijkt uiteindelijk van een Nigeriaanse oplichtersbende.

Marktleider

Buiten Nigeria is Nederland marktleider in het herbergen van Nigeriaanse oplichters, zegt woordvoerder Frank Engelsman van Ultrascan. Wereldwijd zouden de Nigeriaanse bendes in 2005 voor ruim drie miljard euro aan schade hebben aangericht. In Nederland alleen al zou de schade zo'n 72 miljoen euro bedragen. Volgens Engelsman was afgelopen jaar bovendien sprake van een stijging, maar precieze cijfers zijn nog niet bekend.

Opgepakt

Vorig jaar pakte de politie in Amsterdam ruim zeventig Nigerianen op, waarmee een bende zou zijn opgerold. Verder werken de verschillende politiekorpsen sinds 1 oktober samen om de oplichters aan te pakken. Maar Engelsman verwacht daar weinig van. "De politie heeft niet genoeg kennis in huis", stelt hij. Ultrascan pleit voor een centraal meldpunt voor slachtoffers van de Nigeriaanse oplichters.

In december arresteerde de politie op Schiphol een Nigeriaanse man met 1,2 miljoen euro in zijn koffer. Hij zou een beruchte internetoplichter zijn.
Bron: http://www.nu.nl

Bovendien is dit soort oplichting niet voor niks "Nigeriaanse oplichting" genoemd!!!

Wikipedia: Nigeriaanse oplichting

Niet overal racisme achter zoeken, aub
Deed ik niet. Ik vroeg gewoon om opheldering, omdat ik niet wist dat het in Nederland zo'n groot probleem was met duidelijke Nigeriaanse afkomst. In de VS wordt het nl niet op die manier gepresenteerd. We krijgen die mails hier ook, maar krijgen volgens mij net zoveel lokale oplichters.

Ik vroeg het omdat er in de ene mail over Sierra Leone werd gesproken en in de andere over Ghana, maar dat betekent natuurlijk niets. Ze kunnen overal vandaan komen.

Dus vandaar dat ik mijn vraag heel neutraal hield. Dank voor de info. No hard feelings.

p.s. in de Amerikaanse Wikipedia versie heeft Nigeriaanse oplichting geen eigen entry. Het verschijnsel wordt advance fee fraud genoemd en Nigerian scam als voorbeeld. Daaruit blijkt bijv dat het in NL anders wordt ervaren dan in de VS.
SEEING IS BELIEVING
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Het wordt ook wel 419 fraude genoemd naar het artikel in het Nigeriaanse wetboek dat hierover gaat.

Ik denk dat ze in Amerika iets eerder onder de noemer "racisme" scharen (vanwege hun geschiedenis van rassenscheiding) en dat daardoor het Nigeriaanse element op de achtergrond blijft. Persoonlijk vind ik dat je het beestje best bij de naam mag noemen, mits het realistisch blijft en niet gegeneraliseerd wordt.
Mack
MW Drawings

doreennicole
Amerika-expert

Mack schreef:Het wordt ook wel 419 fraude genoemd naar het artikel in het Nigeriaanse wetboek dat hierover gaat.

Ik denk dat ze in Amerika iets eerder onder de noemer "racisme" scharen (vanwege hun geschiedenis van rassenscheiding) en dat daardoor het Nigeriaanse element op de achtergrond blijft. Persoonlijk vind ik dat je het beestje best bij de naam mag noemen, mits het realistisch blijft en niet gegeneraliseerd wordt.
klopt. een dergelijke term zou in amerika inderdaad problemen kunnen opleveren. men is er wat voorzichtiger met hoe over andere ethnische groepen wordt gesproken wat ik persoonlijk erg prettig vind. het betekent natuurlijk niets over hoe er over andere groepen gedacht wordt.

maar ik wist gewoon echt niet dat er in NL zo'n probleem was. ik denk dat er in de VS gewoon meer scammers zijn, met verschillende achtergronden. heb ook wel gehoord dat veel credit card scams in de Oost Europese/Russische hoek zitten.

Maar kan me voorstellen dat gezien de zachte straffen in NL in het algemeen, dat een aantrekkelijk land is voor buitenlandse criminele bendes om zich te settelen.
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer