Wat kost bij jou in een buurt een 4000 sqft huis met 4 car garage op 4 acres? En wat zouden daar de energie lasten daarvan zijn?FlipjeBTiel schreef:Nee, hoor. Alles is hier (aan de kust) goedkoper behalve de huizen (en belastingen als je een centje meer binnenloopt): dankzij het gematigde klimaat zijn energiekosten erg laag; dankzij kleine afstanden, dus weinig kilometers, zijn auto-verzekeringen erg laag; omdat alles lokaal verbouwd wordt zijn voedselprijzen erg laag; dankzij competitie (hier wel minstens 4 providers dat ik weet) zijn internet en telefoon goedkoop. Echt hoor, ik sta zwaar te kijken van de hoge maandlasten die mensen hier hebben; die van ons (behalve het huis) liggen dichter bij die van SemJes (wij hebben wel de volledige verzekeringen met alles erop en eraan voor de auto's, dus dat kost $100/maand voor 2 bakjes). Ja, de huiskosten zijn dermate veel hoger dat het hier uiteindelijk wel duurder wonen is, maar daarom wonen de meeste mensen hier kleiner dan in de rest van het land.ned in MO schreef:In Ca zouden diezelfde huis lasten $5000 zijn, verz auto 2x zo hoog, benzine $1000 etc
Het kan ook niet anders: ja, de inkomens zijn hier hoger maar zeker niet het dubbele of meer dan in MO zoals je kostenplaatje voor CA lijkt te schetsen. Mensen moeten het wel kunnen betalen tenslotte, anders trekken ze weg, en CA groeit nog altijd in bevolking, dus het zit wel snor.
Gr., Flipje
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Amerika
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Emigreren naar Amerika
Om de energie rek. naar beneden te brengen kun je solar gaan.
In CA vraag je je meer af, hoe je 4 acres van water moet voorzien en hoe je dat gaat betalen.
Wij bewonen 3100 sq.ft, met 4-car garage, buiten-zwembad, bijna 1/3 acre tuin voor/achter.
Energie-rek. is ruim $ 100 alle maanden, dankzij twee A/C-systemen, plafond-fans en twee whole-house fans.
Meer naar de kust is het klimaat gematigder/koeler overigens dan bij ons.
Maar gem. lasten plus vuilnis/recycables ophalen, riolering, water, is nu naar bijna $ 200/maand geklommen.
Benzine is in CA inderdaad duurder dan elders in de US - vooral in de zomer - vanwege de milieu-eisen die de staat CA stelt.
Ik weet niet of Flipje aan ons refereerde toen hij mensen noemde met hoge maandlasten - $ 5000 - maar ongeveer de helft van dat bedrag gaat op aan ziektenkostenverz., meds, bijbetalingen artsen, enz.
Annette en haar man kan het ook overkomen in komende jaren: hysterectomie, prostaat-problemen, heup-vervanging, staar-operatie, hartaanval, enz. zijn allemaal problemen die te maken hebben met ouder worden. Dan zijn ze snel de jaarlijkse $ 6,300 (of meer) kwijt aan eigen bijdragen. US artsen zijn niet bepaald zuinig als het om onderzoeken en testen gaat. More is better, is het devies.
Plus sommige operaties vereisen revalidatie - en het verpleeghuis moet je hier zelf betalen.
In CA vraag je je meer af, hoe je 4 acres van water moet voorzien en hoe je dat gaat betalen.
Wij bewonen 3100 sq.ft, met 4-car garage, buiten-zwembad, bijna 1/3 acre tuin voor/achter.
Energie-rek. is ruim $ 100 alle maanden, dankzij twee A/C-systemen, plafond-fans en twee whole-house fans.
Meer naar de kust is het klimaat gematigder/koeler overigens dan bij ons.
Maar gem. lasten plus vuilnis/recycables ophalen, riolering, water, is nu naar bijna $ 200/maand geklommen.
Benzine is in CA inderdaad duurder dan elders in de US - vooral in de zomer - vanwege de milieu-eisen die de staat CA stelt.
Ik weet niet of Flipje aan ons refereerde toen hij mensen noemde met hoge maandlasten - $ 5000 - maar ongeveer de helft van dat bedrag gaat op aan ziektenkostenverz., meds, bijbetalingen artsen, enz.
Annette en haar man kan het ook overkomen in komende jaren: hysterectomie, prostaat-problemen, heup-vervanging, staar-operatie, hartaanval, enz. zijn allemaal problemen die te maken hebben met ouder worden. Dan zijn ze snel de jaarlijkse $ 6,300 (of meer) kwijt aan eigen bijdragen. US artsen zijn niet bepaald zuinig als het om onderzoeken en testen gaat. More is better, is het devies.
Plus sommige operaties vereisen revalidatie - en het verpleeghuis moet je hier zelf betalen.
-
- Amerika-expert
Net op realtor.com gekeken en grofweg $2.5M a $3M. Zoals gezegd, woonkosten vertekenen het beeld, en in onze buurt nog meer: dankzij de goede bereikbaarheid wonen er hier een hoop "vluchtelingen" uit SF. Gemiddeld huishoudinkomen is hier ~$30K/maand, dus mensen betalen die woningen hoogstwaarschijnlijk met equity uit de woning daarvoor en zullen de maandlasten wel meevallen.ned in MO schreef:Wat kost bij jou in een buurt een 4000 sqft huis met 4 car garage op 4 acres?
Hangt er vanaf. De grotere lappen grond hier liggen aangrenzend aan land van het waterschap, i.e. zijn vrij open en kun je dus zonnepanelen plaatsen. Wij hebben een kleinere lap, en zijn omringd door eeuwenoude eiken; persoonlijk vind ik dat prettiger, echter geen zonnepanelen mogelijk vanwege schaduwval. Wel geven die bomen dan weer koelte in de zomer, dus misschien vergelijkt het wel. Laat het zo'n $125-$150 per maand zijn (opgeschaald van onze ~$90/maand voor gas+licht; daarnaast belopen we ~$30/maand aan water). Da's de helft, niet het dubbele. Soortgelijk, denk dat wij een vierde part aan benzine uitgeven voor 2 auto's als jullie: alles zit hier korter op elkaar.ned in MO schreef:En wat zouden daar de energie lasten daarvan zijn?
Mijn reactie begon specifiek over de getallen van Ned, die hij dan ook nog eens verdubbeld voor CA. Geen idee waarom, maar dat is zeker niet onze ervaring: wij zijn goedkoper uit (modulo de hypotheek), dan nog voor die verdubbeling. Maar mogelijk zijn wij een uitzonderingsgeval en daarom verwees ik ook naar die groei: van 2010-2014 groeide CA met 4.16%, de VS als geheel met 3.28%, en MO met 1.25%. Aldus de census inschattingen via Wikipedia. Als kosten hier werkelijk 2x hoger zouden liggen, dan zou je toch verwachten dat mensen zouden ophooien richting MO, gezien dat inkomens (over heel CA) maar zo'n 20% hoger liggen dan daar. Of in elk geval dat ze niet en masse naar CA blijven komen. Gezien dat niet gebeurd is, denk ik dat mijn ervaring dat de kosten (opnieuw: anders dan woonkosten) lang niet zo hoog liggen meer steek houdt.USInsider schreef:Ik weet niet of Flipje aan ons refereerde toen hij mensen noemde met hoge maandlasten
Gr., Flipje
Flipje, bedoel je huizen van $ 250-300,000 ?
Staten in het binnenland hebben een relatief kleine economie meestal en lage bevolkingsdichtheid. Het is niet zo eenvoudig er werk te vinden of een bedrijf te laten bloeien. Er zijn immers veel minder werkgevers / klanten. Zodra je een goede baan / succesvol bedrijf hebt dan heb je een perfecte combinatie van een goed inkomen en betrekkelijk lage kosten: dus veel meer koopkracht. De waarschijnlijkheid van die combinatie is echter laag en het risico op afbreuk (weinig alternatieven bij ontslag / falen onderneming) hoog.
Toevallig ga ik de eerste week van juni voor een zakenreis voor de eerste keer naar MO: een fabriek een uur buiten Sint Lodewijk.
Toevallig ga ik de eerste week van juni voor een zakenreis voor de eerste keer naar MO: een fabriek een uur buiten Sint Lodewijk.

Even terugkomend op wat Loek schreef, dat je over $200,000 van de waarde van je huis geen belasting betaalt als je boven de 65 bent, dat is maar half waar. De regel is als volgt:
A property-tax exemption is available to senior citizens, surviving spouses of senior citizens, and disabled veterans. For those who qualify, 50 percent of the first $200,000 in actual value of their primary residence is exempted from property taxation. The state pays the exempted portion of the property tax.
A property-tax exemption is available to senior citizens, surviving spouses of senior citizens, and disabled veterans. For those who qualify, 50 percent of the first $200,000 in actual value of their primary residence is exempted from property taxation. The state pays the exempted portion of the property tax.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
- Amerika-expert
@USInsider: niet in onze buurt en niet voor de grootte van het huis waar Ned naar vroeg. Voor dat bedrag in een leuke buurt moet je denken aan ~25mins verder naar het noorden langs de baai, en dan een rancher van ~1200 sq.ft. Klimaat is daar nog prettiger, overigens (en dicht genoeg bij BART, malls etc.), maar geen 4 acres land. Voor dat moet je van daaruit naar het oosten, de boonies in. Praat je over $0.8M-$1M voor Ned's huis.
@Joke: in CA worden er een hoop specifieke items toegevoegd aan de OZB, omdat deze niet genoeg verhoogd kan worden (in verhouding tot inflatie) vanwege Prop. 13. Aangezien ouderen het meest profiteren van Prop. 13 (omdat ze vaak al lang op een adres wonen) en ouderen meer stemmen, zijn de extra fees/bonds vaak zo opgesteld dat je ze niet hoeft te betalen als het hoofd van het huishouden 59 jaar of ouder is.
Gr., Flipje
@Joke: in CA worden er een hoop specifieke items toegevoegd aan de OZB, omdat deze niet genoeg verhoogd kan worden (in verhouding tot inflatie) vanwege Prop. 13. Aangezien ouderen het meest profiteren van Prop. 13 (omdat ze vaak al lang op een adres wonen) en ouderen meer stemmen, zijn de extra fees/bonds vaak zo opgesteld dat je ze niet hoeft te betalen als het hoofd van het huishouden 59 jaar of ouder is.
Gr., Flipje
Niet in de plaats waar wij wonen. Mijn senior buurman heeft het er regelmatig over !
Hij heeft een familie-lid dat aan de kust woont - en die heeft inderdaad de vrijstellingen.
Joke, waarom is niet gewoon de eerste $ 100,000 uitgezonderd ? Wat mis ik hier ?
En wordt het echt betaald of voorgeschoten ? (Om te verhalen op de estate of bij verkoop-met-winst.)
Flipje, je bedoelde dus toch 2,5 tot 3 miljoen in je posting ?
Overigens kan men de value van een huis in CA met 2% per jaar ophogen, als de huizenprijzen stijgen. Dat lijkt niet veel. Maar kleine beetjes tikken toch aan over de jaren.
Hij heeft een familie-lid dat aan de kust woont - en die heeft inderdaad de vrijstellingen.
Joke, waarom is niet gewoon de eerste $ 100,000 uitgezonderd ? Wat mis ik hier ?
En wordt het echt betaald of voorgeschoten ? (Om te verhalen op de estate of bij verkoop-met-winst.)
Flipje, je bedoelde dus toch 2,5 tot 3 miljoen in je posting ?
Overigens kan men de value van een huis in CA met 2% per jaar ophogen, als de huizenprijzen stijgen. Dat lijkt niet veel. Maar kleine beetjes tikken toch aan over de jaren.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dit lijkt me allemaal totaal niet meer relevant voor de topicstarter.
Het kan uitermate relevant zijn als ze ergens willen gaan wonen op hun leeftijd.
En vooral als de ene staat geen OG bel. vrijstellingen geeft, maar een staat 30 min. verderop wel dergelijke voorzieningen heeft.
Of als een iets duurdere plaats - bv. aan de kust van CA - aldus betaalbaarder wordt voor seniors.
Lokale belastingen zijn in de US een veel grotere hap uit het gezinsbudget dan in Ned. het geval is.
Het is van belang je daar tevoren goed op te orienteren zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
En vooral als de ene staat geen OG bel. vrijstellingen geeft, maar een staat 30 min. verderop wel dergelijke voorzieningen heeft.
Of als een iets duurdere plaats - bv. aan de kust van CA - aldus betaalbaarder wordt voor seniors.
Lokale belastingen zijn in de US een veel grotere hap uit het gezinsbudget dan in Ned. het geval is.
Het is van belang je daar tevoren goed op te orienteren zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Laatst gewijzigd door USInsider op 13 mei 2015, 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Ja, ik schreef wat ik bedoelde en bedoelde wat ik schreef. Ned vroeg naar de kosten van 4000 sq.ft., 4 car garage, en 4 acres (okay, wat ik vond op realtor.com was 3.5 acres, maar daarom gaf ik een range) en dat in een van de allerbeste gebieden (scholen, veiligheid, natuurschoon, toegang tot SF, etc.) in de East Bay. Ja, dat kost een noot.
Maar zo'n huis is typisch aan het einde van de straat, met de lap grond er achter. De gemeente heeft dan nog steeds niet die extra kosten voor het doortrekken van water, riolering, kabel, etc. die je wel hebt als iedereen op een grote plak en dus grote afstand van elkaar woont, en dus vallen je maandlasten mee. Denk ook aan emergency services die beschikbaar zijn per X aantal mensen. Totdat je het punt bereikt waar het verkeer dikke soep geworden is, kan een ambulance etc. je hier sneller bereiken vanwege die kleinere afstanden. Of denk aan een goed onderhouden trottoir; erg prettig als je slechter ter been wordt. Geen idee over MO, maar hier heb je geen stoep in de county. Of zoiets als een paratransit of andere services voor senioren. In ons dorp is een vrijwilligersservice die senioren rondkart. Iedereen heeft het druk, dus om zoiets te laten werken heb je een zekere schaalgrootte nodig om vrijwilligers te vinden wanneer dat nodig is.
En ja, daar staat tegenover dat je verliest in woonruimte; dat is je afweging. Ik kan het statistiekje niet meer vinden, maar er staat mij zoiets bij dat Californische huishoudens gemiddeld zo'n 500sq.ft. kleiner wonen dan de rest van het land. Hoe dan ook, voor het bedrag van TS kom je hier niet verder dan een klein 1-slaapkamer appartement, dus dat verschil is er zeker en is groot.
Dan helemaal los van het kostenplaatje: mijn vader (in NL) is slecht ter been en durft eigenlijk niet meer naar buiten als het glad is, omdat hij te bang is te vallen. Zijn buurvrouw is afgelopen winter ook keihard onderuit gegaan, heup en been gebroken, en heeft weken in pijn gezeten. Voor ijs en sneeuw hoef je hier in onze hoek niet bang te zijn. Soortgelijk voor hitte: als je daar tegen kunt, dan prima. Als niet, dan ben je hier beter af.
Gr., Flipje
Maar zo'n huis is typisch aan het einde van de straat, met de lap grond er achter. De gemeente heeft dan nog steeds niet die extra kosten voor het doortrekken van water, riolering, kabel, etc. die je wel hebt als iedereen op een grote plak en dus grote afstand van elkaar woont, en dus vallen je maandlasten mee. Denk ook aan emergency services die beschikbaar zijn per X aantal mensen. Totdat je het punt bereikt waar het verkeer dikke soep geworden is, kan een ambulance etc. je hier sneller bereiken vanwege die kleinere afstanden. Of denk aan een goed onderhouden trottoir; erg prettig als je slechter ter been wordt. Geen idee over MO, maar hier heb je geen stoep in de county. Of zoiets als een paratransit of andere services voor senioren. In ons dorp is een vrijwilligersservice die senioren rondkart. Iedereen heeft het druk, dus om zoiets te laten werken heb je een zekere schaalgrootte nodig om vrijwilligers te vinden wanneer dat nodig is.
En ja, daar staat tegenover dat je verliest in woonruimte; dat is je afweging. Ik kan het statistiekje niet meer vinden, maar er staat mij zoiets bij dat Californische huishoudens gemiddeld zo'n 500sq.ft. kleiner wonen dan de rest van het land. Hoe dan ook, voor het bedrag van TS kom je hier niet verder dan een klein 1-slaapkamer appartement, dus dat verschil is er zeker en is groot.
Dan helemaal los van het kostenplaatje: mijn vader (in NL) is slecht ter been en durft eigenlijk niet meer naar buiten als het glad is, omdat hij te bang is te vallen. Zijn buurvrouw is afgelopen winter ook keihard onderuit gegaan, heup en been gebroken, en heeft weken in pijn gezeten. Voor ijs en sneeuw hoef je hier in onze hoek niet bang te zijn. Soortgelijk voor hitte: als je daar tegen kunt, dan prima. Als niet, dan ben je hier beter af.
Gr., Flipje
Goed betoog - dit zijn belangrijke punten vooral voor ouderen.
Iets anders waar men op letten is of er situaties zijn die tot allergieen kunnen leiden in de mogelijke woonplaats.
Waar ik woon is een combinatie van factoren die ertoe kan leiden dat men year-round allergisch wordt.
Het is niet alleen lastig niet goed te kunnen ademhalen, het is ook en behoorlijke kostenpost.
Ik merkte de keren dat we meer naar de kust gingen, hoe ik daar kon ademhalen !
Mijn man heeft er beduidend minder last van.
Ga men wonen waar het kouder kan worden in de winter, dan liever niet in een huis dat een drive-way oid. heeft. Die moet je nl. leegscheppen - iedere dag opnieuw. Daar kan een service voor worden ingehuurd, maar dat is dan weer een extra kostenpost.
Iets anders waar men op letten is of er situaties zijn die tot allergieen kunnen leiden in de mogelijke woonplaats.
Waar ik woon is een combinatie van factoren die ertoe kan leiden dat men year-round allergisch wordt.
Het is niet alleen lastig niet goed te kunnen ademhalen, het is ook en behoorlijke kostenpost.
Ik merkte de keren dat we meer naar de kust gingen, hoe ik daar kon ademhalen !
Mijn man heeft er beduidend minder last van.
Ga men wonen waar het kouder kan worden in de winter, dan liever niet in een huis dat een drive-way oid. heeft. Die moet je nl. leegscheppen - iedere dag opnieuw. Daar kan een service voor worden ingehuurd, maar dat is dan weer een extra kostenpost.
Laatst gewijzigd door USInsider op 13 mei 2015, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb hier eens over na zitten denken - waar zou ik gaan wonen als ik niet hoefde werken, en een beperkt inkomen zou hebben...
Mijn eerste gedachte zou uitgaan naar onroerendgoedprijzen, sales en OGbelastingen, vaste lasten, etc. om het leven zo goedkoop mogelijk te houden. Mijn tweede gedachte zou zijn: toegang tot noodzakelijke faciliteiten, dus in (of dichtbij) een stad die groot genoeg is voor een ziekenhuis, wat restaurants, etc. Mijn derde gedachte zou zijn: veiligheid, zowel van natuurrampen als criminaliteit, dus geen gebieden met veel 'income disparity' en liefst met niet al te hoge kansen op aardbevingen endezulks.
Texas heeft een aantal zaken die in haar voordeel uitvallen, maar eerlijk gezegd vraag ik me af of je niet beter af zou zijn in een staat met een meer gematigd klimaat, mét income taxes en lage OGbelasting (Texas scoort daarop namelijk behoorlijk hoog). Toen ik jullie verhaal voor het eerst las, moest ik eigenlijk direct aan Ohio denken. Ze hebben er wel tornados, maar een stad als Columbus is enorm goedkoop en Ohio heeft een 'homestead exemption' voor senioren die hun property taxes omlaag brengt.
Je zou ook Pennsylvania kunnen overwegen - die staat heeft geen sales tax en Pittsburgh is ook heel goedkoop (en leuker dan Philly, als ik manlief moet geloven). Als je dat allemaal te koud vindt, dan zou je nog naar North- en South Carolina kunnen kijken. Niet zo populair als Florida, en dus vaak ook nog best betaalbaar.
Verder zou ik ook sterk overwegen om, als je uiteindelijk verhuist, een deeltijdbaantje te vinden. Iets wat je leuk vindt. 1500 euro in de maand is gewoon niet veel om van te leven, zeker omdat de armoedevoorzieningen hier in de VS echt niet zo fijn zijn als 'thuis' en omdat je geen enkel idee hebt wat de koersen gaan doen. Gaat de euro terug naar 1.4, dan zit je geramd. Maakt de euro een glijer en staat ie straks op 0.85, dan kun je ineens niets meer betalen. Al verdien je maar 500 extra dollar per maand, je kunt dan toch nog wat geld opzij zetten voor als je ineens groot onderhoud aan je huisje hebt, of voor als er een ziekenhuisrekening komt, of om, als je noodpotje vol zit, een weekendje NYC te doen.
Mijn eerste gedachte zou uitgaan naar onroerendgoedprijzen, sales en OGbelastingen, vaste lasten, etc. om het leven zo goedkoop mogelijk te houden. Mijn tweede gedachte zou zijn: toegang tot noodzakelijke faciliteiten, dus in (of dichtbij) een stad die groot genoeg is voor een ziekenhuis, wat restaurants, etc. Mijn derde gedachte zou zijn: veiligheid, zowel van natuurrampen als criminaliteit, dus geen gebieden met veel 'income disparity' en liefst met niet al te hoge kansen op aardbevingen endezulks.
Texas heeft een aantal zaken die in haar voordeel uitvallen, maar eerlijk gezegd vraag ik me af of je niet beter af zou zijn in een staat met een meer gematigd klimaat, mét income taxes en lage OGbelasting (Texas scoort daarop namelijk behoorlijk hoog). Toen ik jullie verhaal voor het eerst las, moest ik eigenlijk direct aan Ohio denken. Ze hebben er wel tornados, maar een stad als Columbus is enorm goedkoop en Ohio heeft een 'homestead exemption' voor senioren die hun property taxes omlaag brengt.
Je zou ook Pennsylvania kunnen overwegen - die staat heeft geen sales tax en Pittsburgh is ook heel goedkoop (en leuker dan Philly, als ik manlief moet geloven). Als je dat allemaal te koud vindt, dan zou je nog naar North- en South Carolina kunnen kijken. Niet zo populair als Florida, en dus vaak ook nog best betaalbaar.
Verder zou ik ook sterk overwegen om, als je uiteindelijk verhuist, een deeltijdbaantje te vinden. Iets wat je leuk vindt. 1500 euro in de maand is gewoon niet veel om van te leven, zeker omdat de armoedevoorzieningen hier in de VS echt niet zo fijn zijn als 'thuis' en omdat je geen enkel idee hebt wat de koersen gaan doen. Gaat de euro terug naar 1.4, dan zit je geramd. Maakt de euro een glijer en staat ie straks op 0.85, dan kun je ineens niets meer betalen. Al verdien je maar 500 extra dollar per maand, je kunt dan toch nog wat geld opzij zetten voor als je ineens groot onderhoud aan je huisje hebt, of voor als er een ziekenhuisrekening komt, of om, als je noodpotje vol zit, een weekendje NYC te doen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hebben de verhalen gelezen van iedereen.Zie zeker veel verschil in welke staat het leven duurder is
Zijn er ook aansprakelijk / overlijden verzekeringen
Zijn er nog andere uitgave die niet vermeld zijn
Zijn er ook aansprakelijk / overlijden verzekeringen
Zijn er nog andere uitgave die niet vermeld zijn
OH is inderdaad heel goedkoop, mijn vriendin daar heeft een huis van 1600sq ft voor minder dan 140,000$ gekocht in een keurige wijk. Sales tax is 7%, property tax is ook niet hoog.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerika-expert
@Annette.. je schreef dat je 1x per jaar naar NL wilt gaan. Zoek de typische kosten voor vliegtickets uit voor de plaatsen die je interesseren: een paar honderd per ticket verschil, keer twee, gaat toch hard.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Wij hebben geen begrafenisverz. oid. Ook geen verz. voor verpleeghuis. En geen levensverz. Te duur.
Als je een huis hebt, sluit je een Home Owners policy af, deze dekt ook je inboedel, plus ook de Wettelijk Aansprakelijkheid, bv. als er iemand zijn been breekt in je huis. Premie hangt uiteraard ervan af hoe hoog de bedragen zijn die je verzekerd.
Het is het voordeligst om de H/O en de car-insrance bij dezelfde verzekeraar onder te brengen.
De meeste verzekeraars gaan enige korting geven als je 3 jaar of langer schadevrij rijdt.
Als je ouder bent kun je vaak ook wat korting krijgen indien je een 'mature driver' cursus volgt.
Ik zou in ieder geval voor vertrek beiden naar de tandarts gaan, en naar de oogarts, zodat je die kosten niet meteen in het eerste jaar hebt.
Ik denk dat alle uitgaven wel vermeld zijn - kwestie van het topic doorworstelen met een 'boodschappenlijst'.
Als je een huis hebt, sluit je een Home Owners policy af, deze dekt ook je inboedel, plus ook de Wettelijk Aansprakelijkheid, bv. als er iemand zijn been breekt in je huis. Premie hangt uiteraard ervan af hoe hoog de bedragen zijn die je verzekerd.
Het is het voordeligst om de H/O en de car-insrance bij dezelfde verzekeraar onder te brengen.
De meeste verzekeraars gaan enige korting geven als je 3 jaar of langer schadevrij rijdt.
Als je ouder bent kun je vaak ook wat korting krijgen indien je een 'mature driver' cursus volgt.
Ik zou in ieder geval voor vertrek beiden naar de tandarts gaan, en naar de oogarts, zodat je die kosten niet meteen in het eerste jaar hebt.
Ik denk dat alle uitgaven wel vermeld zijn - kwestie van het topic doorworstelen met een 'boodschappenlijst'.
Laatst gewijzigd door USInsider op 14 mei 2015, 01:25, 2 keer totaal gewijzigd.
- bedeve
- Amerika-expert
USInsider is een weerklank van een andere tijd.USInsider schreef: Ik zou in ieder geval voor vertrek beiden naar de tandarts gaan, en naar de oogarts, zodat je die kosren niet meteen in het eerste jaar hebt.
De tijd van particulier en ziekenfonds tandverzorging.
Bent u gesaneerd ?
DE aanbevelingen vanuit die wereld kosten je nu een vermogen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ervan uitgaande uiteraard dat Annette en haar man daarvoor verz. hebben.
Mijn moeder was tot boven de 90 jaar nog aanvullend verz. voor de tandarts.
Wij waren in Ned. niet verz. voor tandartskosten, betaalden dat zelf.
In de US - waar we verzekerd waren via man's werkgever - bleken de co-pays gelijk aan het totale bedrag in Ned. voor een kroon etc.
Bij mijn weten is de oogarts in Ned. inbegrepen in het zorg-verz. pakket. In de US niet. Tenzij je een retina-probleem hebt.
Ik blijf overigens van mening dat Annette en haar man te weinig oog hebben voor wat hun toekomt in 10, 15 jaar kan gaan brengen.
Ik merk om me heen hoeveel de kinderen bij tijd en wijle doen voor de ouders.
Mijn buurvrouw van net 70 is zojuist opgenomen in het verpleeghuis vanwege Alzheimers disease.
Het is ook niet een gegeven dat je beiden een bepaalde leeftijd zult bereiken. De statistieken zeggen anders.
Ander vb. In Ned. komt de trombose dienst bij bejaarden aan huis. (Of is dat ook veranderd ?!)
In de US moet je zelf om de week naar een lab of naar de dokter voor bloed-prikken - en gezien toch wel het hoge eigen risico van ACA, zul je dat zelf betalen.
Mijn moeder was tot boven de 90 jaar nog aanvullend verz. voor de tandarts.
Wij waren in Ned. niet verz. voor tandartskosten, betaalden dat zelf.
In de US - waar we verzekerd waren via man's werkgever - bleken de co-pays gelijk aan het totale bedrag in Ned. voor een kroon etc.
Bij mijn weten is de oogarts in Ned. inbegrepen in het zorg-verz. pakket. In de US niet. Tenzij je een retina-probleem hebt.
Ik blijf overigens van mening dat Annette en haar man te weinig oog hebben voor wat hun toekomt in 10, 15 jaar kan gaan brengen.
Ik merk om me heen hoeveel de kinderen bij tijd en wijle doen voor de ouders.
Mijn buurvrouw van net 70 is zojuist opgenomen in het verpleeghuis vanwege Alzheimers disease.
Het is ook niet een gegeven dat je beiden een bepaalde leeftijd zult bereiken. De statistieken zeggen anders.
Ander vb. In Ned. komt de trombose dienst bij bejaarden aan huis. (Of is dat ook veranderd ?!)
In de US moet je zelf om de week naar een lab of naar de dokter voor bloed-prikken - en gezien toch wel het hoge eigen risico van ACA, zul je dat zelf betalen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 14 mei 2015, 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- bedeve
- Amerika-expert
Er zijn steden in Nederland waar donkere vrouwen in lange jurken en hoofddoek om lopen.USInsider schreef: Ander vb. In Ned. komt de trombose dienst bij bejaarden aan huis. (Of is dat ook veranderd ?!)
I
Wij weten dan dat die vrouwen in hun thuisland ook al in een een achtergebleven gebied woonden.
En nu nog niet in onze samenleving zijn geintegreerd
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2211 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-