Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Een job in Miami; expat of local contract en waar wonen
Re: Een job in Miami; expat of local contract en waar wonen
Nog meer OT, ben je verhuisd LittlePhoenix? Waar zijn jullie uiteindelijk beland?
Terug in Texas!
Succes in TX! Zuid FL heeft veel nare mensen inderdaad helaas.
Tot dusverre ben ik een FlipCam en zes flessen Tide kwijt.
Tot dusverre ben ik een FlipCam en zes flessen Tide kwijt.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
@Dulles, 6 flessen Tide???
@Hemmie, klein stadje ten oosten van Austin. We zijn donderdag aangekomen dus nog te vroeg om een duidelijk beeld te hebben, maar tot nu toe alleen maar positieve ervaringen.
@Hemmie, klein stadje ten oosten van Austin. We zijn donderdag aangekomen dus nog te vroeg om een duidelijk beeld te hebben, maar tot nu toe alleen maar positieve ervaringen.
We hebben drie dozen met een half dozijn laten inpakken. Een doos is verdwenen.
LittlePhoenix, klinkt goed! Misschien kom ik je volgend jaar wel een keer opzoeken 
Terug in Texas!
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
hemmie schreef:LittlePhoenix, klinkt goed! Misschien kom ik je volgend jaar wel een keer opzoeken
Gisteren eindelijk FL kentekenplaten en deel III mogen ontvangen. Een heel avontuur.
1: RDW Pembroke Pines: systeem ligt eruit.
2: RDW Weston: één medewerker voor alle klanten (privékantoor): uren zitten wachten. Toen ik eindelijk aan de beurt was bleken mijn GEICO certificaten niet voor FL te zijn. Enfin: GEICO gebeld: FL bewijzen doorgestuurd per fax. Toen bleek dat het erg duur was ($1.000 voor 2 auto's) dus eerst naar een pinautomaat.
Eind goed: al goed. Goed dat ik de hele dag had vrij genomen.
2: RDW Weston: één medewerker voor alle klanten (privékantoor): uren zitten wachten. Toen ik eindelijk aan de beurt was bleken mijn GEICO certificaten niet voor FL te zijn. Enfin: GEICO gebeld: FL bewijzen doorgestuurd per fax. Toen bleek dat het erg duur was ($1.000 voor 2 auto's) dus eerst naar een pinautomaat.
Kosten van re-title en license fee voor twee auto's $ 1,000 ? Wat rijden jullie ?
Of is FL zo duur in dergelijke opzichten - vanwege geen inkomsten bel. ?
(Papieren goed opbergen vanwege de belasting-aftrek.)
Of is FL zo duur in dergelijke opzichten - vanwege geen inkomsten bel. ?
(Papieren goed opbergen vanwege de belasting-aftrek.)
2010 Avalon: $250 voor registratie: 17 maanden. $50 voor deel III. $100 voor plaat.
2004 Expedition: $350 voor registratie: 22 maanden. $50 voor deel III. $100 voor plaat.
Particulier RDW kantoor: $100. Alles op 1 dag: "haast courtage". Er zijn heel weinig openbare RDW kantoren.
Eerste registratie van een auto in FL is $225 per auto. Plus wegenbelasting.
https://www.dmv.org/fl-florida/car-registration.php
http://www.flhsmv.gov/fees
Kassa!
2004 Expedition: $350 voor registratie: 22 maanden. $50 voor deel III. $100 voor plaat.
Particulier RDW kantoor: $100. Alles op 1 dag: "haast courtage". Er zijn heel weinig openbare RDW kantoren.
Eerste registratie van een auto in FL is $225 per auto. Plus wegenbelasting.
https://www.dmv.org/fl-florida/car-registration.php
http://www.flhsmv.gov/fees
Kassa!
Laatst gewijzigd door Dulles op 28 aug 2015, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Wat is deel III en wat is RDW? Dat regel je toch bij de DMV?Dulles schreef:Gisteren eindelijk FL kentekenplaten en deel III mogen ontvangen. Een heel avontuur.
RDW: NL voor DMV.
Deel III: NL voor title.
Deel III: NL voor title.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Ah, okay, bedankt voor de vertaling.
DMV en title zegt NL-ers van buiten de VS weinig. Maar de les is: beiden gebruiken in de toekomst. 
Morgen ga ik terug naar FL vanuit NL. Net een weekje vakantie in NL er op zitten (familie-/vriendenbezoek).
Ik had een kaartje Air Berlin MIA - DUS - MIA gekocht. Blijkbaar is er ook Arke Fly met MIA - AMS - MIA. Dat doe ik volgende keer wellicht.
Ik had een kaartje Air Berlin MIA - DUS - MIA gekocht. Blijkbaar is er ook Arke Fly met MIA - AMS - MIA. Dat doe ik volgende keer wellicht.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Arke is bijna altijd de goedkoopste maar vliegt niet elke dag. Als je je vakantie kan aanpassen aan hun dagen kan het veel geld schelen. Maar de vliegtuigen zijn niet altijd even comfortable. M'n vader en schoonzus zijn met Arke naar Fl gevlogen en m'n vader was gesloopt toen hij aankwam. Volgens hem waren de stoelen te vergelijken met het openbaar vervoer in Polen. Betwijfel of Poolse bussen nog steeds alleen houten planken hebben om op te zitten, maar de Arke stoelen waren dus erg slecht op die vlucht.
Maar een bejaarde vriendin vliegt alleen maar met Arke als ze naar Nederland gaat en heeft elke keer geluk gehad.
Maar een bejaarde vriendin vliegt alleen maar met Arke als ze naar Nederland gaat en heeft elke keer geluk gehad.
Dank voor de informatie. Maar even afwachten of het volgend jaar Air Berlin of Arke Fly wordt. 
Vanavond voor de eerste keer in CA: Windsor, ON om precies te zijn. Mooi uitzicht op Detroit, MI! 
Vandaag weer een mooi voorbeeld van bureaucratie:
Augustus: schadeformulier verhuizing ingestuurd.
September: schadebehandelaar: we komen binnen 5 tot 10 dagen bij u terug.
September: timmerman repareert fysieke schade keurig.
Oktober: ik stuur een e-post: hoe staat het ermee: automatisch antwoord: "ik ben tot nader bericht niet op kantoor". Ik bel: "uw aanvraag kan nog een tijd duren...", "u heeft indertijd niet getekend..." enzovoorts. De hoel dus maar geëscaleerd via de verhuisfirma: 45 minuten later: "dit is het bedrag: de cheque gaat dinsdag op de post".
Sneu dat je vaak kwaad moet worden om iets gedaan te krijgen.
Augustus: schadeformulier verhuizing ingestuurd.
September: schadebehandelaar: we komen binnen 5 tot 10 dagen bij u terug.
September: timmerman repareert fysieke schade keurig.
Oktober: ik stuur een e-post: hoe staat het ermee: automatisch antwoord: "ik ben tot nader bericht niet op kantoor". Ik bel: "uw aanvraag kan nog een tijd duren...", "u heeft indertijd niet getekend..." enzovoorts. De hoel dus maar geëscaleerd via de verhuisfirma: 45 minuten later: "dit is het bedrag: de cheque gaat dinsdag op de post".
Sneu dat je vaak kwaad moet worden om iets gedaan te krijgen.
Dat was een van de grote verschillen tussen Allied en Atlas.
Bij Allied was er bijna altijd schade, en vaak behoorlijk ook. Als ik probeerde iets te verhalen werd ik zo onheus behandeld, dat ik het maar liet gaan. Verhuizen is al stress-vol genoeg. Vooral als je het zo vaak moet doen.
Bij Atlas was er een kleine schade aan iets, niet echt belangrijk. Dus ik dacht laat maar.
Tot mijn verbazing lag er kort daarop, ongevraagd, een betaling in de bus.
Bij Allied was er bijna altijd schade, en vaak behoorlijk ook. Als ik probeerde iets te verhalen werd ik zo onheus behandeld, dat ik het maar liet gaan. Verhuizen is al stress-vol genoeg. Vooral als je het zo vaak moet doen.
Bij Atlas was er een kleine schade aan iets, niet echt belangrijk. Dus ik dacht laat maar.
Tot mijn verbazing lag er kort daarop, ongevraagd, een betaling in de bus.
Omvang is inderdaad geen garantie voor goede dienstverlening helaas. Dit weekeinde onze zwembadonderhoudsdame ontslagen. Het zwembad was vies en de schoonmaakrobot geblokkeerd. Ik betaal iemand omdat ik veel reis. Het excuus: "ik voelde me niet lekker". Toedeledokie! 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 4176 Weergaves
-
Laatste bericht door ADE01
-
- 4 Reacties