Het is mooi dat het jullie zelfs in deze recessie gelukt is maar het zegt natuurlijk niet zo heel veel zonder te weten hoeveel Nederlanders of Belgen er in totaal per jaar naar de VS gaan, hoeveel daarvan in de VS blijven en hoeveel weer terug naar Nederland of Belgie komen. Op dit forum domineert de groep die in de VS is gebleven nogal, maar dat wil niet zeggen dat die groep representatief is. Ik denk dat er hier daarom een verkeerd beeld wordt afgegeven.bart1 schreef: Is het gemakkelijk? zeker niet dus leve realisme als je gaat emigreren!
Op de dag dat wij onze greencard ingeleverd hebben op het consulaat waren er alleen maar mensen die hun greencard inleverden. Er zat zelfs een Amerikaanse bij die op de een of andere manier ook een Nederlandse nationaliteit had die op dat moment haar Amerikaanse nationaliteit opgaf(!). Ik heb niet alles meegekregen maar ze had ook een verhaal dat er geen werk in de VS is en dat het ook niet zou verbeteren. Wij hebben nu kenissen die na twee jaar Europa weer in de VS zitten en na korte tijd alweer in de problemen zitten, geen werk kunnen vinden en geen appartement kunnen vinden en naar een andere stad willen verhuizen. Dat vluchtgedrag komt mij ook bekend voor, het idee dat het gras ergens anders in de VS groener is. Niet dus.
Allemaal alleen maar individuele gevallen en weer totaal niet representatief maar het bevestigt mijn beeld van de VS toch weer(voor de zoveelste keer).