Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
mogelijkheid emigreren naar Amerika, kansloos?
Re: mogelijkheid emigreren naar Amerika, kansloos?
LuisFLopez - jij kunt de US ook bezoeken als je dat wilt. Iedereen die op VWP kan reizen of een visum kan bekomen heeft 'die kans'.
-
LuisFLopez
- Amerika-newbie
Dat wil ik sowieso eerst doen, om te zien hoe het leven daar is.USInsider schreef:LuisFLopez - jij kunt de US ook bezoeken als je dat wilt. Iedereen die op VWP kan reizen of een visum kan bekomen heeft 'die kans'.
-
LuisFLopez
- Amerika-newbie
Hallo allemaal!!!!
Ik heb nog één laatste vraag over werken in de Verenigde Staten van Amerika.
Stel, ik ben afgestudeerd als advocaat in UHasselt of KULeuven en heb mijn LLM en bar exam afgelegd, heb ik nog een kans om in een groot law firm te werken???
Alvast bedankt!!!
Luis Fernando Lopez
Ik heb nog één laatste vraag over werken in de Verenigde Staten van Amerika.
Stel, ik ben afgestudeerd als advocaat in UHasselt of KULeuven en heb mijn LLM en bar exam afgelegd, heb ik nog een kans om in een groot law firm te werken???
Alvast bedankt!!!
Luis Fernando Lopez
@LuisFLopez, jouw vraag is niet te beantwoorden, ze is te vaag. Wat is groot? En wat versta je onder een kans?
Als je het hebt over het soort firma's dat de topsalarissen betaalt en zich bezighoudt met corporate law (bijvoorbeeld het soort firma dan John Grisham beschrijft in zijn boek The Associate) dan zal die route ongetwijfeld ooit wel eens zijn voorgekomen of zal ooit nog eens een keer voorkomen. Maar het is wel de uitzondering die de regel bevestigt.
En dan maak je alleen een kans als je je LLM aan een topuniversiteit doet (bijvoorbeeld Harvard, Yale, Columbia, Stanford) en dan bij de allerbesten van jouw lichting behoort en in België ook al tot de allerbesten van jouw lichting behoorde.
Als je het hebt over het soort firma's dat de topsalarissen betaalt en zich bezighoudt met corporate law (bijvoorbeeld het soort firma dan John Grisham beschrijft in zijn boek The Associate) dan zal die route ongetwijfeld ooit wel eens zijn voorgekomen of zal ooit nog eens een keer voorkomen. Maar het is wel de uitzondering die de regel bevestigt.
En dan maak je alleen een kans als je je LLM aan een topuniversiteit doet (bijvoorbeeld Harvard, Yale, Columbia, Stanford) en dan bij de allerbesten van jouw lichting behoort en in België ook al tot de allerbesten van jouw lichting behoorde.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klein detail, maar als toekomstig advocaat moet je wel oog voor detail hebben: je studeert niet af als advocaat als je Rechten hebt gevolgd. Je bent dan Jurist. Advocaat ben je pas als je nadien ook nog eens 3 jaar succesvol als stageair gewerkt hebt aan de balie.LuisFLopez schreef:Stel, ik ben afgestudeerd als advocaat in UHasselt of KULeuven
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3983 Weergaves
-
Laatste bericht door wouterjanS
-