Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

CR1 Visa Taygi & G - vragen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Taygi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

I-130 is approved!

De RFE was dus echt wel form 130A dat we vergeten waren. Oops :oops:
Hebben het opsturen van de 130A wat uitgesteld nu dat mijn man toch tot zeker de zomer hier moet blijven.
Maar de approval is dus aangekomen, nu wachten op de documenten van NVC.
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Taygi schreef:
21 dec 2019, 22:55
I-130 is approved!
Gefeliciteerd! Succes met de laatste loodjes. :clap:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Taygi
Amerikafan

Bericht door Taygi »

Hebben bevestiging ontvangen dat onze case is toegekomen bij het NVC en dat we aan de volgende stappen mogen beginnen.
Blijkbaar gaat dat nu allemaal online. Wel handig dat je geen papiermolen meer moet opsturen.
realone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door realone »

Taygi schreef:
10 feb 2020, 11:38
Hebben bevestiging ontvangen dat onze case is toegekomen bij het NVC en dat we aan de volgende stappen mogen beginnen.
Blijkbaar gaat dat nu allemaal online. Wel handig dat je geen papiermolen meer moet opsturen.
Dat merk je ook wel in de snelheid gelukkig. Bij ons zat er maar 1 maand tussen het indienen van de documenten en het verkrijgen van een interview datum. Die datum was vervolgens 5 weken later, voor mij volgende week dinsdag! :)

Succes!
Taygi
Amerikafan

Bericht door Taygi »

Oh wow, dat gaat wel heel snel.
Dan stellen we het best nog even uit gezien mijn man in augustus nog herexamens heeft. Zucht.
Ik vind het niet erg om nog in Belgie bij mijn familie te blijven maar de onzekerheid van wanneer vertrekken we nu juist vind ik echt irritant.

Veel succes met het interview in ieder geval! Post je een update hoe het gegaan is? Ben wel nieuwsgierig :)
realone
Amerika-ontdekker

Bericht door realone »

Achja, snel is ook relatief. Dat laatste deel wel, maar 487 dagen van NOA1 tot interview...

Ik zal zeker een update geven. Kan niet wachten tot het rond is en we in het vliegtuig zitten, al moeten we eerst nog even ons huis verkopen ;)
realone
Amerika-ontdekker

Bericht door realone »

Approved!

Interview stelde niks voor, zolang je alles vooraf maar in orde hebt. Best wel wat mensen (voorlopig) afgewezen horen worden omdat zaken niet in orde waren, bijna allemaal dingen die ze van tevoren hadden kunnen weten.

Nu huis verkopen en alles afronden hier en hopelijk voor de zomer in het vliegtuig! :)
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Gefeliciteerd! Succes met de komende periode :)
Martijn88
Amerikafan

Bericht door Martijn88 »

Nice, gefeliciteerd :clap: Inderdaad heel veel succes met de volgende stappen in het proces!
realone
Amerika-ontdekker

Bericht door realone »

Dank jullie!

Vanaf nu is het eigenlijk alleen maar leuk. Zelfs je huis verkopen is in deze tijd leuk :wink:

We hopen voor de zomer in de VS te zijn en hebben besloten om te beginnen in Raleigh, NC.
Taygi
Amerikafan

Bericht door Taygi »

Proficiat! Veel succes met de verkoop en de start in Raleigh.

Ik moet denk ik nog mijn vaccinaties in orde maken en dergelijke. Maar mijn man heeft herexamens, dus ik heb zeker nog tot augustus :roll:
realone
Amerika-ontdekker

Bericht door realone »

Dank je :)

Moet je de uitslag van die herexamens ook daadwerkelijk afwachten voordat je kunt gaan? Je hebt namelijk 6 maanden na je medical de tijd om ook echt te vertrekken dus als dat niet hoeft kun je natuurlijk ook alles in april/mei regelen en kun je direct na de examens vertrekken.

Ik zou zo lang inmiddels echt niet meer kunnen wachten... :D
Taygi
Amerikafan

Bericht door Taygi »

We zullen ze wel moeten afwachten denk ik, voor de zekerheid.
Maar ja, moest hij er nu niet door zijn, veel keuze hebben we niet om nog langer te wachten.
Goed advies wel, zullen die laatste dingen insturen in die periode.

Hier in Belgie blijven geen probleem, gezien hij hier ook is :D Moest hij in de VS zijn dan zou 'k alles zo snel mogelijk willen regelen.
realone
Amerika-ontdekker

Bericht door realone »

Dat scheelt wel, ik moet er niet aan denken om al die tijd niet bij elkaar te kunnen zijn.
En toch, sinds we de aanvraag gedaan hebben in oktober 2018 heb ik alleen nog maar zitten aftellen tot het moment is dat we eindelijk kunnen gaan.
Taygi
Amerikafan

Bericht door Taygi »

Ondertussen interview gehad en alles is goed verlopen :)
Ze hebben mij op de ambassade attent gemaakt dat ik en mijn man bijna twee jaar getrouwd zijn dus als we lang genoeg wachten krijg ik een IR in plaats van een CR. Dat komt dus ook goed uit, we vertrekken toch pas in Februari. Mijn man heeft z'n thesis nog een semester uitgesteld :lol:

Moet enkel nog wat in orde brengen voor mijn medical en die documenten na onze anniversary op de ambassade binnenbrengen en klaar is kees. :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer