Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
hemmie
Amerika-expert

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door hemmie »

Patrick1975 schreef:
Met een L2 visum kun je gewoon werken. Je moet zo snel mogelijk je social security nummers aanvragen en dan kan hij volgens mij meteen aan de slag. Ik ben op dezelfde manier naar de VS vertrokken en heb niets gehoord over de half jaar wachttijd op een work permit. Mijn vrouw is overigens huisvrouw dus ze is nooit op zoek geweest naar werk in de VS.
Je mag je NIET zo maar werken op een L2, daarvoor moet je eerst een EAD aanvragen, en dat kost geld en tijd.
Terug in Texas!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

ik krijg een firma wagen ;-)
Los daarvan is dat van die bankrekening/krediet kaart wel iets dat ik nog gehoord heb.
Het lastige is dat ik nog een visuc noch een social security card heb. Maar misschien is daar wel ergens een mouw aan te passen.
Ik dacht dat er een bank was (HSBC?) waar je al wel een bankrekening kon openen.

Nog een stomme vraag: hoe eenvoudig is het om, als ik eenmaal een amerikaanse bank heb, geld over te schrijven van een belgische rekening.
Binnen Europa gaat dat heel makkelijk, maar ...
Patrick1975
Amerikafan

Bericht door Patrick1975 »

hemmie schreef: ….

Je mag je NIET zo maar werken op een L2, daarvoor moet je eerst een EAD aanvragen, en dat kost geld en tijd.
OK, weer wat geleerd dan :-)
Patrick1975
Amerikafan

Tipsy_1 schreef: ...

Nog een stomme vraag: hoe eenvoudig is het om, als ik eenmaal een amerikaanse bank heb, geld over te schrijven van een belgische rekening.
Binnen Europa gaat dat heel makkelijk, maar ...
Vanuit Nederland is het simpel via een international overboeking. Er zijn wel wat kosten aan verbonden en je krijgt meestal niet de meest gunstige wisselkoers. Er zijn ook bedrijven die dit goedkoper/gunstiger aanbieden maar dat heb ik nooit geprobeerd. Ik bankier in Nederland met ING en kan gewoon online geld overboeken naar mijn US bank account. Ik ga ervan uit dat in Belgie de banken hetzelfde werken.
Patrick1975
Amerikafan

Het eerste wat ik deed toen ik was verhuisd is een social security nummer aanvragen voor mijn vrouw en mijzelf. Ik kreeg die zonder problemen en kon toen bij de bank een rekening openen. Mijn vrouw heeft nooit een werkvergunning aangevraagd, maar kreeg gewoon een social security nummer.
Laatst gewijzigd door Aricon op 02 sep 2018, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Om het topic leesbaar te houden, een aantal quotes aangepast of verwijderd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Patrick1975, het is niet toegestaan volledige voorgaande posts te quoten.
Patrick1975
Amerikafan

Excuses, die regel had ik gemist :)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij konden bij Bank of America zelfs nog voordat we een visum hadden probleemloos een rekening openen (geregeld tijdens onze verkenningstocht een tijdje voor de verhuizing). Je hebt wel een adres nodig, maar wij gebruikten het adres van kantoor. Maar dat was in 2011. Ik weet nog wel dat we specifiek naar BoA gingen omdat ik van meer mensen had gelezen dat ze daar niet moeilijk deden.
Na aankomst (en ik denk na het krijgen van SSN, maar dat weet ik niet meer zeker), idd een secured cc aangevraagd, werd na 6 maanden automatisch omgezet in een normale.
Terug in Texas!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt, dat gaan we dus ook proberen, volgende week een bankrekening openen! :-) En alvast wat cash meegebracht geld op storten.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Patrick1975 schreef:
Tipsy_1 schreef:Hoi, nog een vraagje..
Onze electrische oplaadfietsen... Zouden die opladers werken?

bedankt maar weer, groetjes!
Fietsen in Amerika :wink: dat leer je snel af
Gelukkig dat je er een knipoog bij zet! Fietsvriendelijkheid hangt enorm af van waar in Amerika je woont. Ik ken New Jersey niet, maar electrische fietsen beginnen ook hier razend populair te worden! Ik doe regelmatig m'n boodschappen met de fiets. Ik heb even naar de oplader van mijn Gazelle gekeken, en die is geschikt voor 110-230 V en 50-60 Hz. Als jullie ook zulke opladers hebben, hoef je alleen maar een verloopstekker te gebruiken.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Over dat fietsen: wij zijn dit jaar op vakantie voor het eerst geschrokken van hoeveel fietsers we zagen in Amerika.
Het zou zonde zijn om onze (dure) electrische fietsen weg te gooien, daarom nemen we ze maar mee.

Volgende week vrijdag komt de verhuisfirma bij ons thuis kijken (Gosselin).

En vandaag is Roel naar Schiphol gereden voor advies + kopen juiste bench bij zoologistics, voor de hondjes. Heel erg tevreden van hun service.

En zo leven wij stapje per stapje toe naar de grote dag :-)
Visa aanvraag is wel nog maar net gesubmit :-s
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

vraagje ivm banking/credit card:
wij zouden volgende week (dus voor we een visa, social security card, adres hebben!) al een bank acocunt met credit cards (en we kunnen er al ons meegebrachte cash op zetten) kunnen openen.
Dat zou bij HSBC bank zijn.
En is geregeld via de lokale agent (voor relocation) die ons daar helpt.

Is dit een goed idee? Iemand ervaring met deze bank?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Geen idee hoeveel branches die bank in NJ heeft, hier zie ik ze eigenlijk niet. Ik heb zelf alleen ervaring met de HSBC bank in Brazilie en India, maar daar heb je niets aan.
Terug in Texas!
Gast

Bericht door Gast »

Ik gebruik voor euro-dollar and vice versa overschrijvingen meestal Transferwise. Duurt ongeveer 5 dagen per transactie.
Grote banken nemen vaak 0.02$ of meer op de mid market wisselkoers bovenop een administratieve kost, dat is gewoon weggesmeten geld.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hier in Tucson ook veel fietser hoor, zeker in de winter als het koud genoeg is :mrgreen:

Zelfde tip als voorganger, voor overzetten van geld : TransferWise. zonder twijfel het gemakkelijkste en goedkoopste !

Veel succes ginds met de zoektocht !
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

update on the bank: we hebben besloten gewoon bank of america te nemen. Die zitten hier overal, inclusief in het kantoorgebouw waar ik ga werken. Morgen gaan we de rekening openen en al een deposit op doen.

Verder zijn we aan dag 4 van de house hunting. Een vrij frustrerende bezigheid trouwens. Het probleem is dat we een rental zoeken die het werk betaalt. Als we dus een huis vinden waar "nog werk' aan is, is dat een probleem want dat zou voor ons weggegooid geld zijn. (terwijl we normaal wel houden van een huis waar nog wat renovatie werk aan is...). Bovendien is er zeer weinig beschikbaar (en het moet ook nog pet-allowed zijn).
We hebben huizen gevonden in bosrijke gebieden maar die huizen zijn vaak niet in orde (twee maal muizen in de keuken tegengekomen..).
Het zal dus allicht een prachtig perfect gerenoveerd huis(en ook nog eens super mooi gedaan qua stijl) worden op een klein stukje grond (in Bridgewater NJ, half uurtje rijden van het werk). dus niet de "droomlocatie" die we hier wel vaak tegenkwamen. Wel fenced, voor de hondjes. Want de meeste huizen die we zien zijn zo deel van een "landscaped" wijk en daar mag je blijkbaar vaak niet eens een hekje zetten :-s.
We gaan dus allicht maar gaan voor perfect huis - kleine tuin- veel carpe diem life style...
Morgen gaan we nog naar enkele huizen kijken en daarna vliegen we naar huis..
Gast

Bericht door Gast »

Als je in zo een ‘nette buurt’ terechtkomt, hou dan rekening met een fikse HOA bijdrage. (Home owners association, vereniging van huiseigenaren)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Daar heb je als huurder niets mee te maken, dat zit al verwerkt in de huurprijs.
Terug in Texas!
Gast

Bericht door Gast »

Oh, ik dacht dat ze iets wilden kopen.
Patrick1975
Amerikafan

Tipsy_1 schreef: Verder zijn we aan dag 4 van de house hunting. Een vrij frustrerende bezigheid trouwens...
Herkenbaar. Ik weet nog dat mijn vrouw om die reden bijna niet wilde gaan. Wij hebben toen een andere makelaar gevraagd die bekend was in de buurt waar we wilde wonen en toen ging er ineens een wereld open.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer