Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vriendin - Amerika - Jong
-
HetLeven
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Vriendin - Amerika - Jong
Bedankt voor jullie reacties nogmaals, moraal van het verhaal blijf rustig en vertel
gewoon de waarheid en het moet goedkomen, ik heb mezelf overtuigd me
geen zorgen meer te maken, en gewoon bovenstaande dingen op te volgen als tip.
Ik kijk er naar uit om een fantastiche tijd daar door te brengen samen met mijn vriendin
en haar familie. Updates komen zeker nog!
PS: Is het aan te raden een nieuwe ESTA aan te vragen heb een fout gemaakt met betrekking tot meest
recente werkgever en hierop eerder naar de VS gereisd.
gewoon de waarheid en het moet goedkomen, ik heb mezelf overtuigd me
geen zorgen meer te maken, en gewoon bovenstaande dingen op te volgen als tip.
Ik kijk er naar uit om een fantastiche tijd daar door te brengen samen met mijn vriendin
en haar familie. Updates komen zeker nog!
PS: Is het aan te raden een nieuwe ESTA aan te vragen heb een fout gemaakt met betrekking tot meest
recente werkgever en hierop eerder naar de VS gereisd.
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik weet dat Canada anders is dan the "Excited States" en het is ook alweer 12 jaar later maar ik weet nog dat ik ook vragen kreeg als "weet je zeker dat je weer terug gaat?" en "waarom heb je de emigratie procedure nog niet in gang gezet?" en daar gaf ik gewoon eerlijk en beknopt antwoord op. "Ja heel zeker, ik wil dit op de juiste manier doen" en "het is een grote stap in mijn leven en ik wil het zeker weten dat het de juiste is".
In jouw geval kan ik me voorstellen dat ze vragen waarom je "zo lang" blijft, kan me zo voorstellen dat dit ook voor jou een enorme stap is en dat je haar in haar eigen omgeving wilt meemaken, en dat je zo graag thanksgiving en kerst hier eens wil meemaken want dat geeft je de gelegenheid haar familie te ontmoeten. Ik roep maar iets... Maar hoe normaler en redelijker je overkomt hoe minder moeilijk ze het zullen maken.
En ga netjes gekleed, je hebt geen idee hoeveel verschil dat kan uitmaken... Dus geen spijkerbroek met gaten en verfvlekken en een T-shirt met een doodshoofd en de slogan "F U all" maar een poloshirt en nette broek. Zelf denk ik (hoop ik) dat je je zorgen maakt om niets maar goed, ik sta natuurlijk niet in jouw (nette) schoenen
In jouw geval kan ik me voorstellen dat ze vragen waarom je "zo lang" blijft, kan me zo voorstellen dat dit ook voor jou een enorme stap is en dat je haar in haar eigen omgeving wilt meemaken, en dat je zo graag thanksgiving en kerst hier eens wil meemaken want dat geeft je de gelegenheid haar familie te ontmoeten. Ik roep maar iets... Maar hoe normaler en redelijker je overkomt hoe minder moeilijk ze het zullen maken.
En ga netjes gekleed, je hebt geen idee hoeveel verschil dat kan uitmaken... Dus geen spijkerbroek met gaten en verfvlekken en een T-shirt met een doodshoofd en de slogan "F U all" maar een poloshirt en nette broek. Zelf denk ik (hoop ik) dat je je zorgen maakt om niets maar goed, ik sta natuurlijk niet in jouw (nette) schoenen
-
HetLeven
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle reacties tot zover, we zitten nu in het midden van onze aanvraag voor een K1 visa process.
Alles verloopt tot nu te gewoon perfect, nu ben ik op het punt aangekomen dat ik mijn VOG dien aan te vragen
uiteraard zal dit geen probleem zijn (een HALT straf heeft geen invloed op het afgeven van een VOG). De reden hiervan is omdat ik op mijn 15-16e in aanraking ben gekomen met de politie vanwege diefstal/medeplichtigheid van een fiets die niet op slot stond en hier op ben gaan rijden samen met vrienden, hiervoor heb ik een HALT straf gekregen van 4 uur, ben inmiddels 21 dus al een aardige tijd geleden, wel ongelofelijk dom natuurlijk een jeugdzonde....
Nu mijn vraag heeft dit invloed op de aanvraag/interview van mijn K1 visa, ik kan immers nee zeggen want het is een HALT straf geweest wat overigens niet meer bij hun geregistreerd staat omdat ik de 21 jaar ben gepasseerd, al kan het wel zijn dat het nog in de politieregisters staat zie bron:
http://halt.nl/halt-straf/gevolgen-van-de-halt-straf/
Alles verloopt tot nu te gewoon perfect, nu ben ik op het punt aangekomen dat ik mijn VOG dien aan te vragen
uiteraard zal dit geen probleem zijn (een HALT straf heeft geen invloed op het afgeven van een VOG). De reden hiervan is omdat ik op mijn 15-16e in aanraking ben gekomen met de politie vanwege diefstal/medeplichtigheid van een fiets die niet op slot stond en hier op ben gaan rijden samen met vrienden, hiervoor heb ik een HALT straf gekregen van 4 uur, ben inmiddels 21 dus al een aardige tijd geleden, wel ongelofelijk dom natuurlijk een jeugdzonde....
Nu mijn vraag heeft dit invloed op de aanvraag/interview van mijn K1 visa, ik kan immers nee zeggen want het is een HALT straf geweest wat overigens niet meer bij hun geregistreerd staat omdat ik de 21 jaar ben gepasseerd, al kan het wel zijn dat het nog in de politieregisters staat zie bron:
http://halt.nl/halt-straf/gevolgen-van-de-halt-straf/
Mijn vraag is kan het consulaat deze gegevens inzien van het politieregister of een dergelijk iets?Politieregisters
De Halt-straf wordt wel opgenomen in de politieregisters (ook als een jongere een Halt-straf weigert).
Het komt voor dat dit problemen geeft voor jongeren die solliciteren bij bijvoorbeeld politie, marechaussee of bij een beveiligingsorganisatie.
Doorgaans worden de gegevens bij de politie over Halt-straffen vijf jaar bewaard. Halt bewaart de gegevens tot het 21e jaar van de jongere.
-
HetLeven
- Amerika-ontdekker
Mijn vraag is al beantwoord, heb contact opgenomen met de politie.
Politie info staat niet tot de beschikking van ambassade's en consulaten
en dergelijken, is puur en alleen voor de politie bedoelt.
Politie info staat niet tot de beschikking van ambassade's en consulaten
en dergelijken, is puur en alleen voor de politie bedoelt.