Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Bennogr
Amerika-expert

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Bennogr »

Da's het mooie van de vrije concurrentie in de VS. Je vindt dat je teveel betaalt voor internet en tv? Er staan twee of drie bedrijven klaar om je een goedkopere aanbieding te doen. Vaak hoef je alleen maar vol te houden dat je overstapt om een betere prijs te krijgen. Telefoon? Bank? Vaak zelfde liedje.

Het lijkt hier soms wel op een ouderwetse koemarkt. Je moet alleen wel even durven/doorbijten/doorzetten.

En ja, de klant is vaak koning. Vooral als je de klachtenpersoon van een plaatselijk TV station of een krant meekrijgt. De meeste TV stations hebben die, en zelfs de New York Times heeft een consumentenadviseur, 1 keer in de twee weken op zondag:

http://www.nyt.com zoek naar the haggler.

De VS valt best mee als je er een tijdje woont, maar het kan even duren voordat je je aangepast hebt aan de plaatselijke gewoonten en normen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Annette..
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Annette.. »

Hallo bennogr .
Dat denken wij ook wel. Maar het is wel zoeken naar een goed plek waar we ons ook thuis voelen .

De VS valt best mee als je er een tijdje woont, maar het kan even duren voordat je je aangepast hebt aan de plaatselijke gewoonten en normen.

Nee we willen geen hypotheek .maar gaan eerst huren om Credit op te bouwen .Dan kunnen we ook goed uitzoeken waar we dan echt willen wonen en dan niet te snel kopen .bedragen van autoverzekering wat ik lees daar schrikken we even van is dat zo duur ? We hebben wel door dat opbouw van je Creditcard belangrijk is

Dude
U woont nog niet zo lang in Amerika . Maar hoe bevalt u het in Phoenix ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als jullie geen hypotheek nodig hebben, dan moet je niet echt wakker liggen van die credit score.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij zijn in oktober vorig jaar naar hier verhuisd dankzij het winnen van de DV lottery.

Wij wonen niet in Phoenix maar in het sterk groeiende (qua inwonersaantal) Tucson, 2 uurtjes ten zuidoosten van Phoenix.
Misschien dat velen de wenkbrauwen fronsen, maar we hebben het hier echt naar onze zin. Tucson heeft ook bepaalde wijken die je beter vermijd na middernacht, net zoals elke grote stad dat heeft, maar we hebben ons hier nog nooit onveilig gevoeld. Maar wij wonen wel in Tanque Verde, helemaal in het noordoosten van de stad, wat bekend staat als erg veilig (net als de Foothills en Oro Valley) Het zuiden (South Tucson) wordt als onveilig beschouwd. De mensen zijn hier erg vriendelijk en het weer is natuurlijk prachtig, al moeten wij de eerste zomer nog meemaken. Cost of living valt hier ook erg goed mee, vandaar dat de stad ook erg snel groeit, en ook veel snowbirds kent (die gelukkig nu stilaan weer naar het noorden vertrekken want het verkeer is hier een ramp)

Misschien is het een optie om Arizona ook even te bezoeken tijdens jullie verkenningstrip om te kijken wat je er van vind (vooral Phoenix in jullie geval denk ik)

Autoverzekering is echt wel duur ja, hou daar zeker rekening mee, al kan dat van staat tot staat verschillen. Als je niet hoeft te lenen voor een huis, dan hoef je niet snel creditscore op te bouwen. Huren en utilities helpen trouwens ook mee om die creditscore op te bouwen.

En je mag 'je' zeggen hoor :wink: :D
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

He Dude, dan wonen jullie vlakbij ons !! :lol: :mrgreen: :clap: :offtopic:
Never give up!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik weet niet, ik zie bij jouw alleen Arizona staan en dat is groot he :wink: 8) :P
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Mocht je Colorado ook overwegen in je zoektocht naar een vestigingsplek, hier is een voorbeeld van sommige lasten die wij betalen:

- Gas & Electra tussen $120/maand in de zomer en $300/maand in de winter
- Verzekering van 2 autos $100/maand
- Ziektekostenverzekering (via werkgever) $200/maand voor ons tweeën
- Onroerend goederen belasting ongeveer $2850 per jaar, te voldoen in twee termijnen.
Overigens, hier in Colorado als je meer dan 10 jaar in je huis woont en je bent boven de 65 dan wordt er $200,000 van de waarde van je huis afgetrokken voor de belasting. Dat scheelt behoorlijk, maar dan moet je hier wel een tijdje wonen...
- Internet en huistelefoon $50/maand (wij hebben geen TV abonnement)
- Mobieltjes (2) kosten $120/maand
- Colorado heeft inkomstenbelasting; 5% van het belastbare inkomen die je opgeeft aan de Federale belasting (IRS)
- Belasting van auto's neemt af naarmate je auto ouder wordt. Die van ons zijn beiden ongeveer 5 jaar oud en kosten zo'n $300/jaar samen.
- Boodschappen hangt heel erg af van onze bui, maar wij zijn meestal rond $400-600/maand kwijt
- Verder is brandstof (benzine) toch wel een redelijke kostenpost omdat we elke dag naar het werk moeten rijden. Wij hebben het voordeel dat wel samen kunnen rijden en zijn ongeveer $255/maand kwijt. Maar dat is omdat de benzine momenteel erg goedkoop is. Wij hebben ook jaren gehad waar we $315/maand kwijt waren.

Als ik van $1500/maand moest rondkomen dan zou er in ons huishouden een hoop moeten veranderen vermoed ik...
Laatst gewijzigd door Loek op 11 mei 2015, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Benno, in veel plaatsen is maar EEN kabel-aanbieder hoor. De 'concurrentie' is dan de 'schotel'.
Wij dachten bij ComCast weg te kunnen naar AT&T. Maar die bleken glasvezel te hebben tot een de ingang van onze wijk - en daar ging het door met koperen draad. Geen alternatief voor wat mijn man nodig heeft.
We hebben ook geen alternatief voor ons energie-bedrijf, en dat is in de meeste plaatsen het geval.

Mijn opm. sloeg overigens niet op kabelaars etc. maar op wat je kunt verwachten als je een duurdere aanschaf doet - wasser/droger, auto, bed/matras en daar blijkt iets mee te zijn.

Annette, in TX zul je op een woonst van $ 150,000 per maand, tegen de $ 400 OG bel.per maand betalen. OG bel. is in veel plaatsen in TX 3%.
In CA is OG bel. gecapt op 1,3 %. In de praktijk betaalt men - door enkele wel-toegestane toevoegingen - rond de 1,5 %.

Overigens, jullie ziektenkostenverz. is nu betaalbaar door een gat in de ACA-wetgeving. Maar over 5 jaar zij jullie eligible voor MediCare. Het is een vraag - nog niet beantwoord door US overheid - of iemand dan de ultra-goedkope ACA polis mag houden, of dat hij/zij inderdaad MediCare moet nemen. In jullie geval betekent dat: kopen. MediCare zelf kopen (A,B,D) is rond de $ 650 per maand per persoon - en bedrag dat alle jaren iets omhoog gaat.

Loek, leuk dat overzicht !
Maar: is jullie water gratis ? Hebben jullie geen gem. lasten vuil-ophaal, straat-veeg, rio-lering ?
En hoeveel is je H/O insurance ?

Wie verder geen verlangens heeft dan in de US wonen in een redelijk onderkomen, kan ook terecht waar wij wonen in CA.
Aangezien er weinig/niets is om naar toe te gaan hier, kost ons dat ook geen geld.
En weinig tot geen vervelend ongedierte of beesten hier - ook een pluspunt. Totnotoe nog nooit kosten hoeven te maken voor een exterminator.
Plus de temperaturen hier kunnen hoog zijn in de zomer, maar toch niet zo hoog als anderen hier melden voor TX, AZ, NM.
Onze energie rek. is het hele jaar door rond de $ 100 p/m. Airco's staan niet vaak aan en als ze aanstaan, maar kort.
Soms rijdt het verkeer hier wat langzamer maar echte files, nee.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Goed idee Loek, mooi lijstje. Ik zal ook een overzichtje geven van het perspectief van een huurder. Dit zijn onze bedragen in Buffalo, NY:

Huur (1B/1Ba, ongeveer 750 sq. ft op een goede locatie waar je op loopafstand allerlei winkels/supermarkten/restaurants etc hebt): $800 inclusief gas/licht en water.
Verzekering 1 auto: $20 per maand (geen collision/comprehensive omdat het een oudere auto is, met redelijke limits, zeker niet het goedkoopste pakket), registratie voor de auto kost bij ons $49 elke twee jaar.
Ziektekosten: $140 per maand (twee personen en via werkgever)
Internet: (geen huistelefoon of tv): $30 per maand
Mobiel: (geen abonnement, losse prepaids en maken bijna alleen gebruik van bellen via wifi etc.) maximaal $10 per maand voor 2 personen, meestal minder.
Boodschappen: rond de $250 per maand (we koken meestal alles vers, geen pakjes etc.).
Brandstof: maximaal $50 per maand (we lopen naar het werk).

Dat zijn de vaste kosten, variabele kosten (reizen/uit eten gaan etc.) verschilt natuurlijk per persoon. We zijn heel erg "into" personal finances en weten daarom goed waar we het geld wel en niet aan willen uitgeven. Zo hebben we een wat luxer appartement (voor $600 incl. utilities is ook mogelijk) maar besparen dan op andere dingen. Zo willen we geen tv of telefoon abonnement omdat we daar nauwelijks gebruik van zouden maken. Ik vind het vaak leuk om alvast een paar dagen van tevoren te bedenken wat we die week willen eten en daarom kunnen we ons boodschappen budget ook redelijk laag houden (door minder weg te hoeven gooien bijv.).

We begeleiden nieuwkomers bij ons op werk (vaak internationale dokters die een paar jaar komen om onderzoek te doen) met hun financiën. Zij moeten vaak rondkomen van rond de $20.000 per jaar, soms met of zonder kinderen. Tot nu toe lukt het ze allemaal om alsnog voldoende leuke dingen te kunnen doen, zonder hiervoor geld te hoeven lenen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Annette en haar man moeten rondkomen van $ 18,000 per jaar, althans dat geven ze aan. (Met eigen huis).

Mbt. ziektekosten zullen beduidend meer kwijt zijn aan deductables en co-pays - dan de meesten van jullie in je budget hebt staan, want ouder zijn betekent nu eenmaal meer problemen met de gezondheid.

Jullie hebben studie, een baan, collega's. Annette en haar man hebben dat niet. Nu ook geen tv ?

Lopen is inderdaad mogelijk in sommige plaatsen. Vooral aan de Oostkust is dichtere bebouwing, en is er meer openbaar vervoer.
In het ZW is alles verder uit elkaar gebouwd.
Als beiden niet werken zouden ze inderdaad met 1 auto toe kunnen.

Wat ik mis in staatjes: kleding, schoenen, ondergoed, drogisterij-artikelen, OTC meds, reparaties aan aplliances/vervanging van appliances, schoonmaken tapijt. Verder tandarts, oogarts, bril(len), gehoorapparaten en batterijtjes daarvoor, en nog veel meer dat ik niet nodig had toen ik jonger was, maar nu wel.
Kiezen waar je het geld al dan niet aan uit wil geven - ja ik zou ook graag geen $ 50-75 p/m aan incontinentie-pads uitgeven. Toch helaas hard nodig. Om over mijn $ 75 per stuk injecties tegen de pijn - meeste maanden heb ik er 8-10 nodig - nog maar te zwijgen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 11 mei 2015, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik dacht dat het wel duidelijk was dat dit onze (vaste) kosten waren en niet die van jou of Annette. Ik kan niet voor Annette beslissen of ze wel of niet bijvoorbeeld een TV abonnement wil hebben natuurlijk. Dit was slechts een voorbeeldje over hoe wij met onze vaste kosten omgaan. De rest van de dingen die niet opgenoemd zijn die zullen wederom te persoonlijk zijn om een goede schatting van te maken. Wij geven weinig aan kleding uit, maar misschien wil iemand anders elke week nieuwe schoenen. Wij hebben geen kosten voor medicatie (gebruiken niets), maar misschien over x aantal jaar wel. Wij hebben geen kosten als bijvoorbeeld de afwasautomaat stuk gaat, want dat lost de property manager op, maar als je koopt is dat weer anders. Kortom, dit is ons huidige scenario, in ons huurhuis, in ons gedeelte van de VS.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Huis $2000 incl verzekering en belasting
utilities $300 (heb redelijk groot huis)
Auto's 2 x Verz $120 (2014 Mazda en 2003 Hummer)
benzine? Veel. Gemiddeld $600 MO (ik rijd 20000 en mijn vrouw 30000 mijl per jaar)
Gezondheidsverzekering $600 MO voor 4 pers (zelf verzekerd)
trash $25 mo
satellite en internet $120
telefoon mobiel $250 (5 personen)
Boodschappen $1000
Uit eten $1200

Wij wonen wel in een redelijk goedkoop gebied in de USA. In Ca zouden diezelfde huis lasten $5000 zijn, verz auto 2x zo hoog, benzine $1000 etc
Laatst gewijzigd door ned in MO op 11 mei 2015, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wat betreft de energiekosten in Houston, dat zal er sterk van af hangen in wat voor huis je woont. Wij hadden in onze nieuwe 4-slaapkamer woning in de zomer nog steeds maar een electriciteitsrekening van $150 (winter $50). Goed geisoleerd huis en airco niet te laag. Ik kende zat mensen met een wat ouder en kleiner huis die meer dan het dubbele betaalden. Een woning die je koopt voor $100000 zal allicht al wat ouder zij, reken dan op een flinke energierekening!
Terug in Texas!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik las op de eerste pagina dat jullie het ook over missouri hadden. Hierboven schetste ik ons eigen plaatje.

ik zal ook even een plaatje voor jullie schetsen

Voor $120000 heb je een leuke (moderne) 3 bed 2 bath 2 car garage huis van 140m2 (plus de garage)
OG is $1000 per jaar
Verzekering op huis $900
Auto eerste jaar $100-120 per maand. Gaat daarna sterk naar beneden
gas water licht gem $150 in de maand.
Kabel phone en internet $120 mo
mobiel $100 voor 2 pers.
Eten $300 MO
4 seizoenen hier, goede med faciliteiten en veel te doen voor ouderen

Volgende maand komt een ned gezin hier wonen die ook de greencard hebben gewonnen.

Hoe het staat met gezondheidsverzekering weet ik niet aangezien jullie gepesioeerd zijn meen ik?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

ned in MO schreef:In Ca zouden diezelfde huis lasten $5000 zijn, verz auto 2x zo hoog, benzine $1000 etc
Nee, hoor. Alles is hier (aan de kust) goedkoper behalve de huizen (en belastingen als je een centje meer binnenloopt): dankzij het gematigde klimaat zijn energiekosten erg laag; dankzij kleine afstanden, dus weinig kilometers, zijn auto-verzekeringen erg laag; omdat alles lokaal verbouwd wordt zijn voedselprijzen erg laag; dankzij competitie (hier wel minstens 4 providers dat ik weet) zijn internet en telefoon goedkoop. Echt hoor, ik sta zwaar te kijken van de hoge maandlasten die mensen hier hebben; die van ons (behalve het huis) liggen dichter bij die van SemJes (wij hebben wel de volledige verzekeringen met alles erop en eraan voor de auto's, dus dat kost $100/maand voor 2 bakjes). Ja, de huiskosten zijn dermate veel hoger dat het hier uiteindelijk wel duurder wonen is, maar daarom wonen de meeste mensen hier kleiner dan in de rest van het land.

Het kan ook niet anders: ja, de inkomens zijn hier hoger maar zeker niet het dubbele of meer dan in MO zoals je kostenplaatje voor CA lijkt te schetsen. Mensen moeten het wel kunnen betalen tenslotte, anders trekken ze weg, en CA groeit nog altijd in bevolking, dus het zit wel snor.

Gr., Flipje
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

SemJes, sorry ! Het leek of mijn posting een reaktie op jou was, zie ik nu. Maar het was bedoeld als aanvulling op alle staatjes tot dan toe hier gepost. De meeste posters zijn jonger, als je ouder wordt komen er andere kosten bij - dat was wat ik wilde aangeven.
Ik vind de staatjes juist zo leuk, en zit alle posten te vergelijken met wat wij eraan uitgeven.

Flipje, mbt. voedselprijzen - het hangt er vanaf waar je winkelt denk ik. Wij woonden in SoCal een aantal jaren en ik was verbaasd hoe prijzig groenten en fruit waren juist daar, vlak in de buurt van waar het werd verbouwd.
We verhuisden naar IL en WI - nog meer verbazing, prijzen waren hetzelfde of zelfs lager.

Kopen van fruit/groenten aan stalletjes, of op farmers-markets betekent beduidend lagere prijzen betalen voor groenten en fruit.

Ik ken mensen die uit de Bay Area wegtrokken vanwege de woonkosten en naar de S.J. Valley kwamen.
Ik ken (aardig wat inmiddels) mensen die niet een baan hebben aangenomen in de Bay Area - omdat ze de woonlasten niet konden trekken.
De bevolking in CA groeit vooral door (illegale) immigratie en omdat Hispanics and sommige andere groepen nieuw-aangekomen grotere gezinnen hebben, en ook eerder met het krijgen van kinderen beginnen. Het aantal mensen dat assistentie nodig heeft als percentage van de bevolking is in CA beduidend hoger dan in andere staten van de US (althans dat zeggen de statistieken).

Wat een huishouden kost, hangt vooral samen met de grootte ervan, en met de leeftijden van degenen die de huishouding bevolken.
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

FL (Miami) is redelijk duur: 4 slaapkamer woning in een goed schooldistrict is $400-500K met $3-6K OZB. Huur van een appartement in een goed schooldistrict is al snel $1,2/4K per maand voor 2 slaapkamers.

Plus VVE-bijdragen: $100-300 per maand. Daar zit dan wel bewaking, kabel-TV, plantsoenendienst, internet en verenigingsfaciliteiten (gebouw, zwembad, tennisbaan, speeltuin enzovoorts) bij in.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De organisatie voor mensen van 50 jaar en ouder, de AARP, heeft een onderzoek(je) gedaan naar de beste plaatsen in de US om te wonen als je senior bent.
http://www.aarp.org

Dulles, je noemt een Ver. van Eigenaren, in de US HOA Home Owners Ass. geheten.
Die vind je vooral in nieuwere delen van een plaats - vaak staan de huizen dan in een project dat 'gated' is - er staat dan hek omheen.
Voordeel:
- alles wordt netjes onderhouden in de buurt.
- als je nog actief bent kan een tennisbaan, een zwembad, prima inbegrepen recreatie en fitness-mogelijkheden betekenen.
- meestal meer veiligheid.
Nadeel:
- ben je niet zo actief, dan betaal je stevig voor andermans recreatie/fittness.
- problemen, ook juridische, worden op alle leden van de HOA financieel verhaald.
- in sommige van deze zg. PUD (Private Urban Development) wijken zijn de bewoners met elkaar verantwoordlijk voor onderhoud/vernieuwing van straatverlichting, wegdek, riolering, enz. (Terwijl je in je OG ook meebetaalt voor deze posten voor de rest van de gemeente waar je woont).
- voorschriften over wat je al dan niet mag doen, en sankties als je je er niet aan houdt.
Laatst gewijzigd door USInsider op 11 mei 2015, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

In de noordelijke voorsteden van Miami met goede scholen zijn de meeste woningen onderdeel van een VVE.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het heeft voordelen, maar wij hebben het een keer gedaan en: nooit weer !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer