Want ik kan gaan en staan waar ik wil overal in de wereld.
Dank jullie wel aan de meeste heb ik wat aan gehad en aan anderen niet (ach ja er zijn altijd mensen die er niet me kunnen handelen)

Figuurlijk gesproken, in ieder geval niet letterlijk.Jakob schreef:I Want ik kan gaan en staan waar ik wil overal in de wereld.
Je bedoelt dat sommigen te realistisch zijn voor je?Jakob schreef:(ach ja er zijn altijd mensen die er niet me kunnen handelen)
Als het enkel reizen betreft kan en mag je inderdaad bijna overal ter wereld heen. Maar als het emigreren betreft dan ben je toch echt gebonden aan de regels van het land waar je heen wil emigreren.Jakob schreef:Want ik kan gaan en staan waar ik wil overal in de wereld.
Met een dergelijke houding zullen slechts weinigen je nog willen helpen. Ik in elk geval niet meer.Jakob schreef:Dank jullie wel aan de meeste heb ik wat aan gehad en aan anderen niet (ach ja er zijn altijd mensen die er niet me kunnen handelen)
![]()
![]()
Juist niet die ben ik juist dankbaar die hebben me JUIST geholpen.SophiaB schreef: Je bedoelt dat sommigen te realistisch zijn voor je?
je moet niet te snel oordelen.Hockey schreef:
Met een dergelijke houding zullen slechts weinigen je nog willen helpen. Ik in elk geval niet meer.
Hallo Ericeric44051 schreef:Wij zijn bezig te emigreren met een wia uitkering naar Spanje.
Dacht je dat werkelijk? De kosten zijn nog steeds veel hoger dan in NL.Jakob schreef:Maar de VS zijn de kosten voor je zorgverzekering ook laag dankzij de Obama Care.
En daarna kan je kind aansluiten bij het leger werklozen hier in Spanje? Ik hou enorm van dit land, woon er met veel plezier, maar zou er echt mijn kinderen niet hun opleiding willen laten doen. O ja, die Engelstalige scholen zijn particulier, daar gaat je kinderbijslag (en nog veel meer).Scholen voor je kind zijn goed daar en er zijn in costa blanca engelstalige scholen.
Leerplicht is daar tot 16 en tot die leeftijd ontvang je kinderbijslag vanuit Nederland.
Als je minder dan 20.000 dollar hebt per jaar dan is het goedkoper +- 250 dollar.p/meoms schreef:Jakob: wat zijn volgens jou de kosten per maand voor ziektekosten in de VS via ObamaCare?
Nou, dan ga je toch gewoon? Het is allemaal zo simpel en makkelijk als jij zegt en al die critici hier die snappen er niks van. Dus waarom zit jij nog niet in de VS?Jakob schreef:En daar moet u het mee doen.
Er zijn toch gewoon redelijk wat mensen die maar wat dromen van een emigratie en sommigen van hen doen het dan ook nog. Maar mensen die wat langer doordenken realiseren zich dat je niet zomaar even emigreert. Familie hebben in het buitenland, die je een beetje op weg helpen, kan nog enorm schelen. Maar anders is het bijna niet te doen als je niet een beetje een kapitaaltje hebt opgebouwd en eventueel de mogelijkheid hebt weer spaargeld op te bouwen als er hier en daar wat in een bodemloze put verdwijnt. Als je die goedgevulde spaarpot niet hebt, geen vast inkomen achter de hand hebt en er gaat iets ontzettend mis, tja.....dan kan het zijn dat je berooid terug naar NL moet. Dat gun je toch niemand?nieuwenoord schreef:Val ook maar even van de Spanje-wolk af hoor. Albert heeft ook een volledige WAO-uitkering uit Nederland en wij betalen hier gewoon behoorlijk belasting. Behalve dan als je onder een bepaalde drempel valt, maar beneden die drempel is het leven in Spanje ook geen vetpot. Natuurlijk zijn veel dingen hier goedkoper, maar ik heb al heel veel Nederlanders berooid terug zien gaan omdat het aardig tegen is gevallen.