Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hallo ik wil Emigreren en heb WIA uitkering welke Visum?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Jakob
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hallo ik wil Emigreren en heb WIA uitkering welke Visum?

Bericht door Jakob »

Ik heb zekers nog wel andere opties. Ik ben 1 keer uit het veld geslagen en dat gebeurt mij geen 2e keer en heb nog wel back-up plannen.
Want ik kan gaan en staan waar ik wil overal in de wereld.

Dank jullie wel aan de meeste heb ik wat aan gehad en aan anderen niet (ach ja er zijn altijd mensen die er niet me kunnen handelen)
:thumbup: :clap: :lol:
Laatst gewijzigd door Jakob op 12 mar 2015, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Kastelke: je omschrijving zou moeten zijn: uitdeelt aan mensen die niet kwalificeren voor familie-hereniging.

Het grote misverstand - vooral onder USers - is dat immigratie naar de US gebaseerd is op werk.
Vandaar dat ik vaak voor de voeten geworpen krijg dat we hier 'banen hebben gestolen'.
Nu is dat enigszins waar in de informatica enz. dankzij de H-1B visums.

Maar voor permanente emigratie gaat dit niet op, slechts 5-7% gaat naar workers met werk-gebonden petities.

Jakob, je kunt inderdaad gaan en staan waar je wilt in de wereld - uitzonderingen daargelaten want sommige landen hebben toch strenge visum-bepalingen ook voor bezoekers.
Maar om ergens te mogen blijven, plus er te mogen werken, dat zijn heel andere issues.
En voor de meesten gegadigden onhaalbare idealen.
Immigratie is helaas niet een zaak van 'waar een wil is, is een weg'.
Laatst gewijzigd door USInsider op 12 mar 2015, 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jakob schreef:I Want ik kan gaan en staan waar ik wil overal in de wereld.
Figuurlijk gesproken, in ieder geval niet letterlijk.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Jakob schreef:(ach ja er zijn altijd mensen die er niet me kunnen handelen)
Je bedoelt dat sommigen te realistisch zijn voor je? :wink:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Als de vrouw van Jakob aan de GC Lottery meedoet en wint, kan zij wellicht zich opgeven als kostwinnaar van het gezin en zo toch deze droom verwezenlijken.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik weet niet wat voor werk de vrouw van Jakob momenteel doet.
Maar inderdaad als zij wint, zou ze ev. kunnen voldoen aan (de vrij lage) vereisten mbt. opleiding/werkervaring.
Voor de uiteindelijke beslissing echter zal de Consular Officer tijdens het interview wel kijken naar de totale financiële situatie, mogelijkheden in de US.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Jakob schreef:Want ik kan gaan en staan waar ik wil overal in de wereld.
Als het enkel reizen betreft kan en mag je inderdaad bijna overal ter wereld heen. Maar als het emigreren betreft dan ben je toch echt gebonden aan de regels van het land waar je heen wil emigreren.
Jakob schreef:Dank jullie wel aan de meeste heb ik wat aan gehad en aan anderen niet (ach ja er zijn altijd mensen die er niet me kunnen handelen)
:thumbup: :clap: :lol:
Met een dergelijke houding zullen slechts weinigen je nog willen helpen. Ik in elk geval niet meer.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Vraag: waarom is dit onderwerp ook te vinden in het Florida reis-forum ?
Jakob
Amerika-ontdekker

Bericht door Jakob »

SophiaB schreef: Je bedoelt dat sommigen te realistisch zijn voor je? :wink:
Juist niet die ben ik juist dankbaar die hebben me JUIST geholpen.
Jakob
Amerika-ontdekker

Bericht door Jakob »

Hockey schreef:
Met een dergelijke houding zullen slechts weinigen je nog willen helpen. Ik in elk geval niet meer.
je moet niet te snel oordelen.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Jakob ik weet niet of je hier nog leest.
Wij zijn bezig te emigreren met een wia uitkering naar Spanje.
Weet je dat je in Spanje geen belasting hoeft te betalen over je wia inkomen?
Je bruto is dus netto.
Op de voorwaarde dat Spanje je bij hun herkeuring minimaal 60 procent afkeurd.
Hun normen zijn wel anders dan hier.
Mocht je door het klimaat kans op verbetering in je conditie krijgen zodat je weer kan werken krijg je geen belastingvrijstelling.Keuren ze je voor minder dan 60 procent af krijg je toch nog belasting voordeel.
Je orginele wia keuring in Nederland blijft geldig.
Over je aanvulling betaal je belasting in Nederland.
Gezondheidszorg wordt door Nederland ingehouden en geeft je recht voor je gezin om gebruik te maken van zorg.
Huren zijn laag tussen de 350 en 600 heb je een mooi vrijstaand huis met zwembad(Murcia)
Kosten zijn laag...wegenbelasting is daar per jaar even veel als hier per maand.
Scholen voor je kind zijn goed daar en er zijn in costa blanca engelstalige scholen.
Leerplicht is daar tot 16 en tot die leeftijd ontvang je kinderbijslag vanuit Nederland.
Wel goed inlezen en hulp vragen van een gestor ,omdat je wel meteen belasting moet gaan invullen zodra je daar woont.
En het huursysteem niet is zoals hier.Via makelaar en met termijn contracten ,je moet altijd meer dan 11 maanden nemen om goed beschermt te worden.
Als je zo graag weg wilt is Spanje een goede keus.
Ga een keer een huisje huren in Spanje en ga rondkijken in de omgeving.
Jakob
Amerika-ontdekker

Bericht door Jakob »

eric44051 schreef:Wij zijn bezig te emigreren met een wia uitkering naar Spanje.
Hallo Eric
Ja ik weet dat je in Spanje Geen belasting hoeft te betalen Maar dat is als je meer dan 68% bent afgekeurd.
En de klimaat is ook goed daar dat weet ik maar bij mij zal er geen verbetering wezen want ik ben met mijn "ziekte"geboren en ga er ook mee dood.
Maar het is wel waar de huren zijn laag en de wegenbelasting is minder en de benzine prijzen zijn laag.
Heb me daar namelijk ook al in verdiept.
Maar de VS zijn de kosten voor je zorgverzekering ook laag dankzij de Obama Care.
Maar dank u wel voor deze opmerking en misschien doe ik er wat mee in de toekomst.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Jakob schreef:Maar de VS zijn de kosten voor je zorgverzekering ook laag dankzij de Obama Care.
Dacht je dat werkelijk? De kosten zijn nog steeds veel hoger dan in NL.
Gast

Bericht door Gast »

Jakob: wat zijn volgens jou de kosten per maand voor ziektekosten in de VS via ObamaCare?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Val ook maar even van de Spanje-wolk af hoor. Albert heeft ook een volledige WAO-uitkering uit Nederland en wij betalen hier gewoon behoorlijk belasting. Behalve dan als je onder een bepaalde drempel valt, maar beneden die drempel is het leven in Spanje ook geen vetpot. Natuurlijk zijn veel dingen hier goedkoper, maar ik heb al heel veel Nederlanders berooid terug zien gaan omdat het aardig tegen is gevallen. Heel veel Nederlanders hebben inderdaad jaren geen belastingen betaald over pensioenen en uitkeringen uit Nederland, omdat ze ze gewoon niet opgaven, maar de Spaanse fiscus is een behoorlijke inhaalslag aan het maken en gaat ook nog een aantal jaren terug.

By the way: ik klaag niet, wij wisten van tevoren hoe het zat en hebben vanaf dag 1 netjes aangifte gedaan.
Scholen voor je kind zijn goed daar en er zijn in costa blanca engelstalige scholen.
Leerplicht is daar tot 16 en tot die leeftijd ontvang je kinderbijslag vanuit Nederland.
En daarna kan je kind aansluiten bij het leger werklozen hier in Spanje? Ik hou enorm van dit land, woon er met veel plezier, maar zou er echt mijn kinderen niet hun opleiding willen laten doen. O ja, die Engelstalige scholen zijn particulier, daar gaat je kinderbijslag (en nog veel meer).
Jakob
Amerika-ontdekker

Bericht door Jakob »

eoms schreef:Jakob: wat zijn volgens jou de kosten per maand voor ziektekosten in de VS via ObamaCare?
Als je minder dan 20.000 dollar hebt per jaar dan is het goedkoper +- 250 dollar.p/m
En Nederland word als maar duurder dus zal me nog benieuwen hoelang het volgens jullie goedkoper is.
En daar moet u het mee doen.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

250 per maand.... Hoeveel co-pays heb je dan voor doktersbezoeken, medicatie of behandelingen in het ziekenhuis?

De zorg in NL is weliswaar ietsje duurder geworden in de afgelopen jaren (iets hogere eigen bijdrage, premie stijgt soms enkele tientjes op jaarbasis) maar dat is niks vergeleken bij de zorgkosten in de VS die sommige mensen hebben.
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Wanneer verhuis je Jakob? Eens kijken of je betweterigheid ook de realiteit weerstaat.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Jakob schreef:En daar moet u het mee doen.
Nou, dan ga je toch gewoon? Het is allemaal zo simpel en makkelijk als jij zegt en al die critici hier die snappen er niks van. Dus waarom zit jij nog niet in de VS?

Ik ben nu erg sarcastisch, maar het dringt niet tot je door dat de VS anders is dan Nederland. Zelfs met Obamacare is de zorg flink duurder dan hier. Het eigen risico is vele malen hoger dan hier.

Dan laten we nog achterwege de vraag of jij wel mag emigreren van de VS. Als je nu al bent afgekeurd voor het arbeidsproces is de kans erg groot dat men een potentieel (financieel) risico in je ziet, waardoor de kans op emigratie nul is,
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

nieuwenoord schreef:Val ook maar even van de Spanje-wolk af hoor. Albert heeft ook een volledige WAO-uitkering uit Nederland en wij betalen hier gewoon behoorlijk belasting. Behalve dan als je onder een bepaalde drempel valt, maar beneden die drempel is het leven in Spanje ook geen vetpot. Natuurlijk zijn veel dingen hier goedkoper, maar ik heb al heel veel Nederlanders berooid terug zien gaan omdat het aardig tegen is gevallen.
Er zijn toch gewoon redelijk wat mensen die maar wat dromen van een emigratie en sommigen van hen doen het dan ook nog. Maar mensen die wat langer doordenken realiseren zich dat je niet zomaar even emigreert. Familie hebben in het buitenland, die je een beetje op weg helpen, kan nog enorm schelen. Maar anders is het bijna niet te doen als je niet een beetje een kapitaaltje hebt opgebouwd en eventueel de mogelijkheid hebt weer spaargeld op te bouwen als er hier en daar wat in een bodemloze put verdwijnt. Als je die goedgevulde spaarpot niet hebt, geen vast inkomen achter de hand hebt en er gaat iets ontzettend mis, tja.....dan kan het zijn dat je berooid terug naar NL moet. Dat gun je toch niemand?

Jullie hadden een en ander in jullie leven natuurlijk aardig op de rit. Jullie hebben je huis in NL goed kunnen verkopen, konden met jullie spaarpotje, voor zover ik weet redelijk makkelijk in Spanje weer wat terugkopen, waren verzekerd van een bepaald inkomen. En jullie hebben het allemaal echt wel heel goed uitgedacht en onderzocht. Mensen die wat te besteden hebben, realistisch zijn en slim genoeg, die redden het wel. Helaas zijn er niet zo ontzettend veel mensen die over dat totaalplaatje beschikken :problem:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer