Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Discussie: nl VS usa

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
orlandotina
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door orlandotina »

Ik geloof ook wel dat de Amerikanen harder werken dan de meeste Nederlanders (uitzonderingen daargelaten). Ik las laatst een stukje van een meisje die daar als uitwisselingsstudente was en ze was zo verbaasd dat de studenten daar zo serieus met studeren bezig waren. Heel anders dan hier! Het is een mentaliteit die ik op zich best goed vind. Aan de andere kant betekent dit gewoon heel hard werken om je hoofd boven water te houden.
Tuurlijk is Nederland zo gek nog niet. Ik baal soms ook van mensen die willen emigreren en Nederland dus maar helemaal afschrijven. Je moet er zelf wat van maken, waar je ook woont en wanneer je je op de negatieve dingen focust, zul je er steeds meer tegenkomen.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Het hard werken wordt meestal overdreven. Als je in een stad als New York, San Fransisco e.a. grote steden woont dan moet je veel uren maken om de verzekeringen, huur, belasting te kunnen betalen. Ga je richting platteland is het tempo laag, vaak nog een stuk lager dan Nederland. als jij over een paar weken door een Mall in Orlando loopt zul je ook van die pubers tegenkomen die in de winkels werken en te beroerd zijn om je te helpen. Wij schrijven Nederland niet helemaal af, maar als zelfstandig ondernemer te moeten werken voor alle bijstandtrekkers en de Belasting en ondertussen word je werk weggekaapt door Oostblokkers en Aziaten daar worden wij niet vrolijk van.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

a4plus schreef:Het hard werken wordt meestal overdreven. Als je in een stad als New York, San Fransisco e.a. grote steden woont dan moet je veel uren maken om de verzekeringen, huur, belasting te kunnen betalen. Ga je richting platteland is het tempo laag, vaak nog een stuk lager dan Nederland. als jij over een paar weken door een Mall in Orlando loopt zul je ook van die pubers tegenkomen die in de winkels werken en te beroerd zijn om je te helpen. Wij schrijven Nederland niet helemaal af, maar als zelfstandig ondernemer te moeten werken voor alle bijstandtrekkers en de Belasting en ondertussen word je werk weggekaapt door Oostblokkers en Aziaten daar worden wij niet vrolijk van.
In het eerste deel van je verhaal kan ik mij aardig vinden. Het deel over de zelfstandige Nederlandse ondernemer vind ik een beetje verward overkomen. Volgens mij werkt een zelfstandige ondernemer voor zichzelf. Dat je het niet eens bent met de hoogte van en de manier waarop de belasting besteed word is totaal andere zaak. Dat je maar even mensen die van de bijstand moeten rondkomen een negatief stempel opdrukt vind ik ver beneden peil. Verder dacht ik dat juist de zelfstandige ondernemers graag gebruik maken van de mensen waarvan gezegd word dat ze de banen wegkapen. Liever nog hebben ze illegalen net als in Amerika om de smerige klussen te doen. En daar worden weer regels voor gemaakt etc.etc. dan zijn er weer mensen die deze regels weer niet goed vinden en ga zo maar door.
Harm
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Helemaal met je antwoord eens Harm!!
Emigreren van Nederland naar de USA om oa. deze redenen zal niet veel helpen, ook alhier dezelfde discussie over de illegalen....en wie neemt deze mensen in dienst????
De kleine zelfstandige/contractor die niet teveel wil of kan betalen en dan maar met illegalen in zee gaat om het werk toch nog goedkoop af te kunnen leveren.
Dit gebeurt vooral in de bouw en lawn-business(hoveniers/tuinmannen).
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ok, misschien moet ik het iets genuanceerder zeggen. Maar ik vind dat de bijstand zit vol met mensen die niet willen werken, daarom komen er zoveel illegalen dit land binnen om dit werk te doen, want simpelweg is er werk genoeg en iemand moet het doen. Ditzelfde speelt in the USA. Ik ben grafisch vormgever en wordt beconcurreerd door bedrijven uit Rusland, India etc, soms niet zo fijn die digitale snelweg :evil: Ik zou nooit een illegale in dienst nemen en hoop dat elk bedrijf die dit wel doet zulke hoge boetes krijgt dat ze wel anders gaan nadenken.
Jij vind dat ik een negatief beeld geef over bijstandtrekkers, beneden peil noem je dat en een regel lager haal je de zelfstandig ondernemers naar beneden. Denk dat wij iets meer toevoegen aan de economie, want zonder ondernemers zit iedereen thuis in de bijstand!
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Wat ik verder nog een pluspunt vind aan de USA is dat je er makkelijker kan verhuizen. Er zijn daar nog woningen beschikbaar. Hier in Nederland is het niet echt makkelijk om aan een huurwoning te komen (vrije sector daar buiten gelaten dan).
Nadeel van de USA (sommige staten) is dan weer dat de huren er hoger liggen dan hier (ik ga even uit van CA en wat mijn woning destijds in Orlando was).
Koopwoningen heb ik geen ervaring mee. Maar ik meen me te herinneren dat koopwoningen in de US goedkoper waren dan hier.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Prijzen in Amerika zijn natuurlijk ook afhankelijk van de locatie. Wij hebben voor 115.000 dollar een Double wide Manufactured home, 10 hectare grond, paardenstallen, paardenbak, fenced en crossfenced, Dit alles in East-Texas, zo,n 30 mijl verderop betaal je voor hetzelfde het dubbele, maar dan zit je bij een grote stad zoals Huntsville.
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Prijzen in Amerika zijn natuurlijk ook afhankelijk van de locatie. Wij hebben voor 115.000 dollar een Double wide Manufactured home, 10 hectare grond, paardenstallen, paardenbak, fenced en crossfenced, Dit alles in East-Texas, zo,n 30 mijl verderop betaal je voor hetzelfde het dubbele, maar dan zit je bij een grote stad zoals Huntsville.

Ik vind het een mooi bedrag om dat voor een huis te betalen. Zelf heb ik een koopwoning. Ik betaalde daarvoor 150.000 Euries en dan zit ik nog 3 hoog op een flat. Ik vind de huizenprijzen in NL abnormaal veel gestegen in zeer korte tijd. Hoe doet de woningmarkt het in de VS? Als ik zo lees dat je 115.000 dollars heb betaald voor jouw optrekje met van alles erop en eraan vind ik dat zeker een hele grote PLUS voor de VS.

Ik vroeg me al eens eerder af wat een gemiddeld bedrag was voor een koop woning in de VS op het platteland. Je ziet regelmatig van die woonprogramma's op tv. Daar wordt met het kleinste gemak even een woning neergezet voor een stel mensen. Alsof het "niets" kost bij wijze van spreken. En dat klopt dus aardig.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Een vraag als "Hoe doet de woningmarkt het in de VS?" is niet te antwoorden. Het is hetzelfde als vragen hoe doet de woningmarkt het in Europa? In sommige delen van het land zijn ze gezakt, sommige delen gaan nog steeds omhoog, maar minder snel dan de laatste jaren. Ik heb begin vorig jaar in Arizona een tweede huis gekocht, en de waarde daarvan is intussen 60% gestegen. In de laatste 6 maanden is het misschien 5% gestegen, dus het gaat stukken rustiger nu.

Er zijn veel websites waar je huizen en prijzen kan bekijken, meestal per zip code, dus je moet een idee hebben van waar je zou willen wonen
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Wij hebben gewoon eerst bepaald in welke Staat we ons bedrijf wilden starten. Na diverse bezoeken aan Amerika werd het Texas, vooral vanwege de prijs van grond en de belasting is ook laag in Texas. We zijn begonnen met huizen kijken omgeveing Houston en het bleek al snel hoe verder van Houston weg hoe goedkoper de huizen werden, we kwamen wel weer in de buurt van Dallas, dus dan wordt het weer duurder, nu zitten we er precies tussen in. Denk dus dat je eerst moet bepalen waar je wilt gaan wonen en daarna kun je prijzen gaan vergelijken
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Zit inderdaad wel iets in jullie antwoorden had ik zelf ook kunnen bedenken. :D Maar goed je ziet altijd van die leuke huizen in de VS op televisie waarvan de indruk wordt gewekt dat Jan Modaal daar ook woont. :D :D

FF wat anders. Wellicht politiek gevoelig maar altijd leuk om over te discussiëren. In NL wordt heel wat afgepraat over de Moslimse bevolking groep. Tijdens mijn werk kom ik heel veel in aanraking met Moslimse jongeren die voor veel overlast en criminaliteit zorgen. Door de media wordt een zeer negatief beeld over deze jongeren geschetst. Soms terecht en heel vaak onterecht. Zelf probeer ik keer op keer om mensen te beoordelen op wat zij doen in plaats van waar zij vandaan komen of wat voor een Godsdienst zij dragen. Ik vind dit zeer moeilijk omdat ik dagelijks met de jongeren wordt geconfronteerd die zich niet kunnen gedragen. 9 van de 10 keer zijn dit Moslim jongeren.

In de VS, zeker na 9/11, zal ongetwijfeld ook op een negatieve manier naar een bevolkingsgroep worden gekeken. Hoe wordt daar in de VS mee omgegaag.

Ik werk overigens bij de politie in Utrecht en kom daardoor veel in aanraking met mensen die het verpesten voor anderen. De goeie lijden onder de kwade.....

Ben benieuwd wat jullie reacties zijn......
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ga het weer even over Texas hebben, hier wordt weinig politiek besproken al schijnt Bush er vandaan te komen :lol: Hotels, takstation en veel andere bedrijven zijn in handen van Pakistanen en Indiers, waarschijnlijk veel moslins. Men is er neit blij mee, maar eigenlijk maken ze zich er ook niet druk om. Een groot verschil is natuurlijk dat er geen probleem zijn met allochtone jongeren die mensen lastig vallen in winkelcentra, want doe je dit ga je 10 jaar de bajes in. Denk dat je als politie-agent dit wel kan waarderen. Onlangs waren er rellen met allochtonen in Hoog-Catherijne. Meer dan 50 jongeren waren aan het rellen, 5 werden er gearesteerd (ongeveer). Ik denk dan gelijk: en die ander 45????? Er wordt hier teveel toegelaten en daardoor zitten we nu met de gebakken peren.
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Hoi,

Die rellen waar je het over hebt, heb ik van zeer dichtbij meegemaakt. Het is alweer een poosje geleden. Je hebt helemaal gelijk als je je afvraagt wat er met die andere 45 is gebeurd. Het is heel moeilijk om daar een antwoord op te geven. Wat ik wel weet, en vele andere niet, is dat er heel veel is geinvesteerd in de ouders van al die jongeren. Ouders zijn op de "risico-avonden" zelf Hoog Catharijne ingegaan, ism de politie, om de jeugd in de gaten te houden. Dit heeft veel geholpen, want daarna is het niet meer zo uit de hand gelopen.

Het klinkt me inderdaad als muziek in de oren om te horen dat dit soort gedrag in de VS wordt beloont met 10 jaar in de bajes. Hoe vaak ik het meemaak dat er vanuit het OM in NL weer eens "foei niet meer doen" wordt gezegd is zeer teleurstellend. Het moeilijkste is eigenlijk dat ik het dan weer aan de buregr op straat moet uitleggen hoehet systeem werkt, terwijl ik het er niet altijd mee eens ben. Het is wat he?

Uit jouw verhaal begrijp ik dat er in Texas niet echt een probleem van wordt gemaakt. Waar wordt dan wel een probleem van gemaakt???
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Nog even een vraagje....

Hoe wordt de veel voorkomende criminaliteit in de VS aangepakt door de politie. Wat merkt met name de burger daarvan?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Er worden van weinig zaken problemen gemaakt , er wordt gewoon heel streng gestraft. In Texas worden de meeste doodvonnissen van Amerika uitgevoerd. Texanen zeggen ook als je iemand wil vermoorden doe het dan niet in Texas. Daarnaast is de kerk prominent aanwezig en heeft veel invloed, ook politiek gezien. Daarnaast heb je het recht om een wapen te hebben, bij Walmart te koop en het recht je te verdedigen. Denk dat er in verhouding veel minder ellende is omdat de kans dat je neergeschoten wordt of de gevangenis ingaat zonder DVD en Playstation je wel 2x nadenkt voordat je gekke dingen doet. Ojaah, de politie is duidelijk aanwezig, overal!
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

a4plus schreef:Het hard werken wordt meestal overdreven. Als je in een stad als New York, San Fransisco e.a. grote steden woont dan moet je veel uren maken om de verzekeringen, huur, belasting te kunnen betalen. Ga je richting platteland is het tempo laag, vaak nog een stuk lager dan Nederland. als jij over een paar weken door een Mall in Orlando loopt zul je ook van die pubers tegenkomen die in de winkels werken en te beroerd zijn om je te helpen. Wij schrijven Nederland niet helemaal af, maar als zelfstandig ondernemer te moeten werken voor alle bijstandtrekkers en de Belasting en ondertussen word je werk weggekaapt door Oostblokkers en Aziaten daar worden wij niet vrolijk van.
Het harde werken in steden zoals NY, SF of andere grote stad heeft niets te maken met het betalen van verzekeringen, huur of belastingen, het is meer iets dat van je verwacht wordt; wil je hogerop komen in your career dan moet je harder werken, laten zien aan de baas dat jij wel willing bent om de 'job done' te krijgen, de gezondheidszorg wordt nl meestal door het bedrijf zelf betaald en in steden zoals NYC liggen de meeste lonen wat hoger dan bv lutjebroek, TX..

Je comment over oostblokkers en Aziaten gaat een beetje in tegenstrijd met je comments over work ethic, want die mensen werken maar al te graag voor peanuts. Het is het Capitalism (which I am a fan of, although with some restraints) in de puurste vorm!
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

In Texas, waar een gedeelte van mijn familie en mijn vriend's familie wonen(Houston, Dallas-Ft. Worth en West Texas), wonen er inderdaad veel mensen van Indiaase en Pakistaanse afkomst; velen hiervan zijn Native or Naturalized U.S. Citizens die volop meedoen met economie en alle aspecten van het Amerikaans leven, De meeste Indiaase mensen zijn trouwens geen moslim, maar Hindi, maar zelfs als ze moslim zijn is dat geen probleem voor de meeste Texanen die ik ken. De Texanen die er problemen mee zouden hebben zijn meestal backwater racist assholes om het maar lichtelijk te zeggen.

De notie Allochtoon bestaat niet in de USA; een nederlandse immigrant die naar de VS emigreert en een mexican-american of pakistani-american als allochtoon ziet is idioot bezig: hier in de VS ben je of Amerikaan of immigrant (whether legal or illegal).

Ik kan niet zeggen dat ik meer negatieve dingen heb gezien jegens moslims dan met andere Amerikaanse bevolkingsgroepen met andere geloven.
American
Californian
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Het harde werken in steden zoals NY, SF of andere grote stad heeft niets te maken met het betalen van verzekeringen, huur of belastingen, het is meer iets dat van je verwacht wordt; wil je hogerop komen in your career dan moet je harder werken, laten zien aan de baas dat jij wel willing bent om de 'job done' te krijgen, de gezondheidszorg wordt nl meestal door het bedrijf zelf betaald en in steden zoals NYC liggen de meeste lonen wat hoger dan bv lutjebroek, TX..[/quote]
------------------------------
Ben ik het niet helemaal mee eens, er zijn zat mensen die hard moet werken, 2, 3 banen slechtbetaalde banen hebben om de huur te betalen. mensen die geboren zijn in de steden en niet weg willen of kunnen. Hiervoor is 16 uur per dage werken puur overleven, heeft niets te maken met de carriere, en voor dit soort mensen is door de baas vaak geen verzekering geregeld. De voorbeeld die jij noemt zijn de carrieremensen en die kiezen ervoor en hebben ook de hogere functies.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

a4plus schreef: Ben ik het niet helemaal mee eens, er zijn zat mensen die hard moet werken, 2, 3 banen slechtbetaalde banen hebben om de huur te betalen. mensen die geboren zijn in de steden en niet weg willen of kunnen. Hiervoor is 16 uur per dage werken puur overleven, heeft niets te maken met de carriere, en voor dit soort mensen is door de baas vaak geen verzekering geregeld. De voorbeeld die jij noemt zijn de carrieremensen en die kiezen ervoor en hebben ook de hogere functies.
Het is waar dat arme mensen in steden vaak 2 of meerdere banen nodig hebben om te overleven in een stad zoals NYC, maar dit geld ook als deze arme mensen in de suburbs of exurbs wonen en werken (daarom is er nu een trend in zowel grote steden en kleinere steden om een hoge minimum wage te hebben (Chicago, IL $10/h, Santa Fe, NM $9/h). In jou voorbeeld vergeleek je het harde werken alleen maar als phenomeen in de grote steden, terwijl het op het platteland of niet-grote-steden anders zou aangaan (dus niet hard werken..). Mijn vriendin's ex-husband in Marthasville, MO werkt 2 banen (electricien en Wal-Mart) to pay the bills.

Mijn voorbeeld geldt dus niet alleen voor carrieremensen die ervoor kiezen om harder te werken en ook hogere functies hebben; ik ken zat voorbeelden in mijn vriendenkring die van zeer laag beginnen (mailroom (minimum wage!) of secretaresse) in steden zoals NYC, SF, CHI en L.A. en door hard werken en zeer lange overuren tot heel hoog kwamen. Om tot die hogere functies te komen moet je hard werken voor meestal lage loon en jezelf bewijzen door oa vele overuren te werken.

Dat arme mensen in de grote steden 3 baantjes moeten hebben om hun huur en verzekering te betalen geldt dus ook op voor het leven in suburban of exurban America. Meestal hebben de arme mensen in steden geen ziektekostenverzekering, omdat dit gewoonweg te duur is, zij gaan meestal naar clinics wanneer er iets aan de hand is.

Het is natuurlijk wel zo dat als men arm is, non-skilled, dat m'n meer uren zal moeten werken in een grote stad dan bv in een dorp, maar dit verschil is aan het verminderen.
American
Californian
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Xerxes schreef:
a4plus schreef: Ben ik het niet helemaal mee eens, er zijn zat mensen die hard moet werken, 2, 3 banen slechtbetaalde banen hebben om de huur te betalen. mensen die geboren zijn in de steden en niet weg willen of kunnen. Hiervoor is 16 uur per dage werken puur overleven, heeft niets te maken met de carriere, en voor dit soort mensen is door de baas vaak geen verzekering geregeld. De voorbeeld die jij noemt zijn de carrieremensen en die kiezen ervoor en hebben ook de hogere functies.
Het is waar dat arme mensen in steden vaak 2 of meerdere banen nodig hebben om te overleven in een stad zoals NYC, maar dit geld ook als deze arme mensen in de suburbs of exurbs wonen en werken (daarom is er nu een trend in zowel grote steden en kleinere steden om een hoge minimum wage te hebben (Chicago, IL $10/h, Santa Fe, NM $9/h). In jou voorbeeld vergeleek je het harde werken alleen maar als phenomeen in de grote steden, terwijl het op het platteland of niet-grote-steden anders zou aangaan (dus niet hard werken..). Mijn vriendin's ex-husband in Marthasville, MO werkt 2 banen (electricien en Wal-Mart) to pay the bills.

Mijn voorbeeld geldt dus niet alleen voor carrieremensen die ervoor kiezen om harder te werken en ook hogere functies hebben; ik ken zat voorbeelden in mijn vriendenkring die van zeer laag beginnen (mailroom (minimum wage!) of secretaresse) in steden zoals NYC, SF, CHI en L.A. en door hard werken en zeer lange overuren tot heel hoog kwamen. Om tot die hogere functies te komen moet je hard werken voor meestal lage loon en jezelf bewijzen door oa vele overuren te werken.

Dat arme mensen in de grote steden 3 baantjes moeten hebben om hun huur en verzekering te betalen geldt dus ook op voor het leven in suburban of exurban America. Meestal hebben de arme mensen in steden geen ziektekostenverzekering, omdat dit gewoonweg te duur is, zij gaan meestal naar clinics wanneer er iets aan de hand is.

Het is natuurlijk wel zo dat als men arm is, non-skilled, dat m'n meer uren zal moeten werken in een grote stad dan bv in een dorp, maar dit verschil is aan het verminderen.
Ben blij dat wij uit de Ratrace vertrekken, heb er eigenlijk nooit aan meegedaan omdat ik een zelfstandig ondernemer ben die zijn eigen tempo hanteerd en dat al 10 jaar zo doet en dit in Texas gaat voortzetten. De truuk is om vooral slimmer te zijn dan de meeste andere en een beetje geluk :lol: Ik klaag ook nooit als ik een week 80 uur werk, werk ik de volgende gewoon 20. Blijf wel bij mijn mening dat op het platteland het tempo veel lager ligt, misschien hebben ze 2 banen maar werken dan waarschijnlijk 2x zo langzaam :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer