Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verhuizen, wat neem je mee???
- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
Misschien is dit een vage, dure maatschappij, waar de ellende begint als er iets gebeurt. Alle grote, bekende maatschappijen vragen om een SSN en rijbewijs van de Staat, dus lijkt mij voor ieder verstandig om dit goed uit te zoeken, simpelweg ook als je iemand aanrijdt en deze raakt gewond je de rest van je leven kan betalen en dat omdat je een paar Dollars premie wilt besparen???Felipe9255 schreef:dat gedacht had ik ook eerst, maar met safe auto lukte het op mn internationaal rijbewijs alleen.
dat is mogelijks wel de enigste waarbij het lukt. maar het lukt.
- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
Felipe9255 schreef:dat kan, heb ik niet mogen ervaren daar ik geen nummerplaten kreeg voor mn auto.
maar ik denk dat safe auto een redelijk grote maatschappij is en redelijk goed ook. het is zeker niet de goedkoopste.
Ik denk met geico te gaan als ik daar ben.
Geico is zeker niet de goedkoopste ook al doen ze net alsof, heb van diverse mensen de naam 'Progressive' gehoord. Wij doen het via een bevriende verzekeringsmeneer in Texas, dus waarschijnlijk bij een Texaanse maatschappij, onze auto wordt eerst op naam van een vriend gezet, waarnaar ik ook rustig mijn SSN en rijbewijs kan halen.
Maar als je wel aan een auto kunt komen, maar niet aan de nummerplaten, dan heb je er toch ook niets aan?
onze blog - Bouwmanfamily
- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja, dat weet ik, ma ik had nooit verwacht dat ik die niet kon krijgen.Becs08 schreef:Maar als je wel aan een auto kunt komen, maar niet aan de nummerplaten, dan heb je er toch ook niets aan?
Dus voor iedereen: geen visum, geen nummerplaten.
Je kan een verzekering krijgen, je mag de auto kopen en op je naam zetten en taxen betalen, ma geen nrplaten.
Heb die auto daar gekocht en 2 maand moeten laten staan zonder er mee te rijden, dan terug verkocht, maar nog geen geld had. moet nog rechtzaakje van komen.
I am where I need to be
Je klinkt wel heel relaxed, maar volgens mij moet je nog een hoop ervaring opdoen! Deze forums moeten vooral gebruikt worden om nuttige info in te plaatsen, hebben anderen dan ook iets aan. Het verhaal van jou is in mijn ogen niet echt nuttig, vooral voor al die mensen die ook vlak voor de grote oversteek staan en een auto moeten gaan kopen wat wel een grote stap is.Felipe9255 schreef:Ja, dat weet ik, ma ik had nooit verwacht dat ik die niet kon krijgen.Becs08 schreef:Maar als je wel aan een auto kunt komen, maar niet aan de nummerplaten, dan heb je er toch ook niets aan?
Dus voor iedereen: geen visum, geen nummerplaten.
Je kan een verzekering krijgen, je mag de auto kopen en op je naam zetten en taxen betalen, ma geen nrplaten.
Heb die auto daar gekocht en 2 maand moeten laten staan zonder er mee te rijden, dan terug verkocht, maar nog geen geld had. moet nog rechtzaakje van komen.
- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoezo niet nuttig?
Ik heb daar al een auto gekocht als ik met een visum ging, en toen was er geen probleem, zelfs niet dat er maar 2 dagen meer waren op mn visum.
Nu had ik nog 2 maand met het visa waiver, maar deze keer kon ik geen nrplaten krijgen.
Als je het nuttig wil dan kan ik je het volgende vertellen.
Als je naar daar gaat zonder visum, dan kan je een auto kopen, maar moet je de 'title' op iemand anders zn naam plaatsen, een amerikaans burger. Die kan dan wel nr platen verkrijgen voor je, en de verzekering kan je op jou naam plaatsen.
Ik heb daar al een auto gekocht als ik met een visum ging, en toen was er geen probleem, zelfs niet dat er maar 2 dagen meer waren op mn visum.
Nu had ik nog 2 maand met het visa waiver, maar deze keer kon ik geen nrplaten krijgen.
Als je naar daar gaat zonder visum, dan kan je een auto kopen, maar moet je de 'title' op iemand anders zn naam plaatsen, een amerikaans burger. Die kan dan wel nr platen verkrijgen voor je, en de verzekering kan je op jou naam plaatsen.
I am where I need to be
Bedoel het niet als kritiek, maar je blijft gewoon onduidelijk: voor een autoverzekering heb je een SSN nodig en een rijbewijs van de Staat waar je woont. Al heb je 10 visums, dit maakt geen verschil. Kan het een beetje weten want zit midden in de aanschaf van een auto, en wij hebben een E2-visum, maar nog steeds moeten we een SSN hebben en een Texaans rijbewijs, te halen binnen 30 dagen na aanvang verzekering. Omdat de SSN ook wel 4 weken kan duren wordt de Title van onze auto op naam van een vriend gezet tot we de juiste papieren hebben. Naast deze Title heb ik ook Title van mijn huis, diverse caravans, allemaal op mijn naam, maar zonder visum, wel met geldig Amerikaans adres waar we wonen.Felipe9255 schreef:Hoezo niet nuttig?
-
- Amerika-expert
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Bedankt voor de Nationwide tip. Die ga ik zeker als eerste aanschrijven straks (eerst maar eens aan een auto komen LOL)
@Staciebeesie:
Hoe heb je je schadevrije jaren aangetoond? Je verklaring laten vertalen?
@Staciebeesie:
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
suebrons schreef:Bedankt voor de Nationwide tip. Die ga ik zeker als eerste aanschrijven straks (eerst maar eens aan een auto komen LOL)
@Staciebeesie:
Een auto vinden is niet zo moeilijk, de no-claim verklaring kan je bij elke maatschappij in het Engels krijgen, helaas kan het weleens 4 weken of langer duren

- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
sorry hoor, was een detail vergeten.a4plus schreef:
Bedoel het niet als kritiek, maar je blijft gewoon onduidelijk: voor een autoverzekering heb je een SSN nodig en een rijbewijs van de Staat waar je woont. Al heb je 10 visums, dit maakt geen verschil. Kan het een beetje weten want zit midden in de aanschaf van een auto, en wij hebben een E2-visum, maar nog steeds moeten we een SSN hebben en een Texaans rijbewijs, te halen binnen 30 dagen na aanvang verzekering. Omdat de SSN ook wel 4 weken kan duren wordt de Title van onze auto op naam van een vriend gezet tot we de juiste papieren hebben. Naast deze Title heb ik ook Title van mijn huis, diverse caravans, allemaal op mijn naam, maar zonder visum, wel met geldig Amerikaans adres waar we wonen.
Ik heb al 7 jaar een SSN, dus moest ik daar niet meer voor kijken.
als je dat hebt en een visum, kan je alles verkrijgen.
en FYI een eigen adres is ook niet nodig, je mag daar gerust het adres van een motel op plaatsen, tot je iets anders hebt, indien nodig he.
I am where I need to be
Och een detail,Felipe9255 schreef:sorry hoor, was een detail vergeten.a4plus schreef:
Bedoel het niet als kritiek, maar je blijft gewoon onduidelijk: voor een autoverzekering heb je een SSN nodig en een rijbewijs van de Staat waar je woont. Al heb je 10 visums, dit maakt geen verschil. Kan het een beetje weten want zit midden in de aanschaf van een auto, en wij hebben een E2-visum, maar nog steeds moeten we een SSN hebben en een Texaans rijbewijs, te halen binnen 30 dagen na aanvang verzekering. Omdat de SSN ook wel 4 weken kan duren wordt de Title van onze auto op naam van een vriend gezet tot we de juiste papieren hebben. Naast deze Title heb ik ook Title van mijn huis, diverse caravans, allemaal op mijn naam, maar zonder visum, wel met geldig Amerikaans adres waar we wonen.
Ik heb al 7 jaar een SSN, dus moest ik daar niet meer voor kijken.
als je dat hebt en een visum, kan je alles verkrijgen.
en FYI een eigen adres is ook niet nodig, je mag daar gerust het adres van een motel op plaatsen, tot je iets anders hebt, indien nodig he.

- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-