Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Leraar worden in de VS
-
- Amerika-ontdekker
Re: Leraar worden in de VS
Bedankt voor de antwoorden. Ik ben echt verrast over hoeveel waarde Amerikanen hechten aan nationaliteit; als je een mening hebt die door een heleboel mensen wordt gesteund, en jij wil die groep mensen gaan vertegenwoordigen, wat maakt je nationaliteit dan uit? Ach ja, zal zeker een of andere wet zijn.
Bij een bank werken zou inderdaad een mooi iets kunnen zijn, ware het niet dat ik toch nog toe niet echt een positief beeld heb over het Amerikaanse bankwezen, maar dat kan aan mij liggen.
Qua studierichtingen denk ik richting economie/rechten/informatica/wiskunde , alleen bij wiskunde heb je ook een heleboel niet toepasbare kennis die je opdoet tijdens de studie. (ik heb gesproken met iemand die het studeert, ze waren voor de 3e maand bezig met winnende strategieën voor N-dimensionaal boter-kaas en eieren op verschillende type vlakken...)
Ik denk dat ik voor die beslissing gewoon nog een heleboel tijd nodig heb.
Bedankt (alweer!) voor de positieve reacties,
Oscar
Bij een bank werken zou inderdaad een mooi iets kunnen zijn, ware het niet dat ik toch nog toe niet echt een positief beeld heb over het Amerikaanse bankwezen, maar dat kan aan mij liggen.
Qua studierichtingen denk ik richting economie/rechten/informatica/wiskunde , alleen bij wiskunde heb je ook een heleboel niet toepasbare kennis die je opdoet tijdens de studie. (ik heb gesproken met iemand die het studeert, ze waren voor de 3e maand bezig met winnende strategieën voor N-dimensionaal boter-kaas en eieren op verschillende type vlakken...)
Ik denk dat ik voor die beslissing gewoon nog een heleboel tijd nodig heb.
Bedankt (alweer!) voor de positieve reacties,
Oscar
Daar waar een wil is, is een visa voor nodig...
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Kijk eens naar de studie econometrie van de Erasmus Universiteit; http://www.eur.nl/bachelor/econometrie/
Ik ken een aantal mensen die deze studie hebben gedaan en nu heel goede banen hebben! Eentje is gepromoveerd en werkt nu aan de ontwikkeling van programma's (exacte details ken ik niet, is ook te abstract voor mij allemaal) en de ander......is politicus!
Ik ken een aantal mensen die deze studie hebben gedaan en nu heel goede banen hebben! Eentje is gepromoveerd en werkt nu aan de ontwikkeling van programma's (exacte details ken ik niet, is ook te abstract voor mij allemaal) en de ander......is politicus!
Toch komen ze vaak goed terecht. Mede of juist vanwege de kennis en denkmethoden die ze opdoen.Oscar Verver schreef:wiskunde , alleen bij wiskunde heb je ook een heleboel niet toepasbare kennis die je opdoet tijdens de studie. (
-
- Amerika-ontdekker
Heb heel even gekeken naar de studie en hij ziet er zeer professioneel uit! Ben heel enthousiast en denk ook dat vanwege de baanopties het echt een studie is waarbij je grote kansen hebt in het buitenland. Ook het hoge ''puzzelgehalte'' zal zeker bij mij passen. Ik ben echt blij dat je me op deze studie hebt gewezen en ik ga meteen verder kijken naar wat het precies inhoud.RiverCola schreef:Kijk eens naar de studie econometrie van de Erasmus Universiteit; http://www.eur.nl/bachelor/econometrie/
Oscar
Econometrie studenten geven wiskunde bijles aan bedrijfseconomie, accounting, bestuurskunde etc studenten 

Ik vind het leuk om te lezen dat je al zo goed over je toekomst nadenkt en er al zo lekker mee bezig bent. Dat is zeer bewonderenswaardig voor iemand van jouw leeftijd!
Het enige dat ik jou als advies wil meegeven is, ga vooral datgene studeren wat bij je past en wat je leuk vindt om te doen. Of dat nu in Nederland is, of hier in Amerika. Ik denk dat dit namelijk veel belangrijker is dan iets studeren "waar ze in Amerika op zitten te wachten".
Los van het feit dat de economie over een paar jaar weleens helemaal anders kan zijn is het natuurlijk ook nog de vraag of je, als je eenmaal in Amerika geweest bent (hetzij voor een studie, hetzij voor een vakantie) het land zelf nog steeds wel zo leuk vindt. En stel dat je Amerika misschien niet zo leuk vindt, dan heb je in ieder geval een goede studie gedaan waarmee je in welk-land-dan-ook vast wel een baan mee kunt vinden.
Persoonlijk denk ik dat iedereen met een gezond stel hersens eventueel aangevuld met een leuke studie ook in Amerika prima nog steeds aan de slag kan. Je kunt misschien niet meteen je droombaan krijgen maar werk is er echt wel, ook voor immigranten. Het hangt er een beetje vanaf wat je eisen allemaal zijn en in welk gebied je gaat wonen.
Heel veel succes!
Het enige dat ik jou als advies wil meegeven is, ga vooral datgene studeren wat bij je past en wat je leuk vindt om te doen. Of dat nu in Nederland is, of hier in Amerika. Ik denk dat dit namelijk veel belangrijker is dan iets studeren "waar ze in Amerika op zitten te wachten".
Los van het feit dat de economie over een paar jaar weleens helemaal anders kan zijn is het natuurlijk ook nog de vraag of je, als je eenmaal in Amerika geweest bent (hetzij voor een studie, hetzij voor een vakantie) het land zelf nog steeds wel zo leuk vindt. En stel dat je Amerika misschien niet zo leuk vindt, dan heb je in ieder geval een goede studie gedaan waarmee je in welk-land-dan-ook vast wel een baan mee kunt vinden.
Persoonlijk denk ik dat iedereen met een gezond stel hersens eventueel aangevuld met een leuke studie ook in Amerika prima nog steeds aan de slag kan. Je kunt misschien niet meteen je droombaan krijgen maar werk is er echt wel, ook voor immigranten. Het hangt er een beetje vanaf wat je eisen allemaal zijn en in welk gebied je gaat wonen.
Heel veel succes!
Enkel omdat bij de universiteiten die econometrie als studie hebben opgenomen geen ingenieursstudies zijn. Anders zouden die de bijles verzorgen. 

Volledig mee eens. Hoe het gaat lopen weet je niet. Een studie als medicijnen zal altijd nodig blijven, maar een arts in NL zal in de VS eerst nog aanvullend opgeleid moeten worden, helaas, voordat je daar aan de slag zou mogen. Echte techniek zal ook altijd gewild blijven, maar daar moet je maar net een baan in kunnen vinden. Idem voor auditing en IT. Voor IT echter zal software development de beste kansen houden.Ziva schreef:Het enige dat ik jou als advies wil meegeven is, ga vooral datgene studeren wat bij je past en wat je leuk vindt om te doen. Of dat nu in Nederland is, of hier in Amerika. Ik denk dat dit namelijk veel belangrijker is dan iets studeren "waar ze in Amerika op zitten te wachten".
Maar voor Oscar zal zoals Ziva al opmerkte de toekomst nog een tijde weg zijn. Hij is nu 15, dus een studie als alles nominaal verloopt betekent nog 3 jaar VWO en 4 jaar studie, waarmee Oscar pas over 7 jaar op de arbeidsmarkt komt. Dusdanig ver weg dat je niet kan voorspellen hoe het landschap verandert.
Hier heb ik toch wat moeite mee. Sorry Ziva. Het werk is er wellicht wel, maar krijg je er een visum voor?Ziva schreef:Persoonlijk denk ik dat iedereen met een gezond stel hersens eventueel aangevuld met een leuke studie ook in Amerika prima nog steeds aan de slag kan. Je kunt misschien niet meteen je droombaan krijgen maar werk is er echt wel, ook voor immigranten. Het hangt er een beetje vanaf wat je eisen allemaal zijn en in welk gebied je gaat wonen.
Uh nee dat niet Hockey haha. Ik bedoelde meer als je al een visum hebt om daarmee te benadrukken dat niet alleen mensen met de "juiste" studie een baan kunnen vinden in Amerika.
Een visum verkrijgen via sponsorship blijft lastig. Als je daar voor wilt gaan zou ik inderdaad iets heel exotisch kiezen waar de vraag echt heel groot naar is of bij een bedrijf gaan werken met wortels in Amerika. Maar dan blijft het punt dat iets wat nu heel gewild is over 5 jaar wel weer helemaal niet gewild kan zijn.
Ik ben inderdaad ITer maar puur omdat ik het altijd al heel leuk vond om met computers te werken en ik dus in zekere zin van mijn hobby mijn werk heb kunnen maken. Ik moet er echter niet aan denken om bijvoorbeeld in de gezondheidszorg te werken of dat ik daar een studie voor had moeten doen puur omdat er in Amerika veel vraag naar is.
Een visum verkrijgen via sponsorship blijft lastig. Als je daar voor wilt gaan zou ik inderdaad iets heel exotisch kiezen waar de vraag echt heel groot naar is of bij een bedrijf gaan werken met wortels in Amerika. Maar dan blijft het punt dat iets wat nu heel gewild is over 5 jaar wel weer helemaal niet gewild kan zijn.
Ik ben inderdaad ITer maar puur omdat ik het altijd al heel leuk vond om met computers te werken en ik dus in zekere zin van mijn hobby mijn werk heb kunnen maken. Ik moet er echter niet aan denken om bijvoorbeeld in de gezondheidszorg te werken of dat ik daar een studie voor had moeten doen puur omdat er in Amerika veel vraag naar is.
-
- Amerika-ontdekker
Geen zorgen hoor, ik heb gewoon heel veel interesses en nu uit al die studies die daarbij passen die mij leuk lijken ga ik pas kiezen op baankans en internationale vraag. Zoals ik al beschreven had is een gelukkig leven voor mij veel belangrijker dan geld. Als het inderdaad niet zo leuk blijkt dan heb je trouwens altijd nog het weer en de taal, ik vind Nederlands doodsaai en het weer hier is echt, echt te koud voor mij.Ziva schreef:Uh nee dat niet Hockey haha. Ik bedoelde meer als je al een visum hebt om daarmee te benadrukken dat niet alleen mensen met de "juiste" studie een baan kunnen vinden in Amerika.
Oscar
PS: 1,5 jaar tot einde VWO en dan nog studie dus geen 3 jaar + studie

- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wijk wat van het oorspronkelijke onderwerp af, maar waarom vind je Nederlands doodsaai?Oscar Verver schreef:ik vind Nederlands doodsaai...
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
Econometrie studenten worden vaak aangenomen bij verzekeringsmaatschappijen en banken(want ze moeten financiële producten berekenen/uitvinden) maar ook Philips heeft econometrie studenten(na afstuderen ben je natuurlijk geen student meer) in dienst. Er zijn relatief gezien niet zo heel veel banen voor Econometrie/Wiskunde studenten maar als ze er wel zijn betalen ze enorm goed.Oscar Verver schreef:
- RiverCola
- Amerika-expert
Er zijn nog veel meer banen voor deze mensen. Degene die ik aanhaalde die nu politicus is, werkte hiervoor bij een theater/klassiek podium alwaar hij de doelgroep en de bezoekersstroom analyseerde en op basis daarvan advies gaf voor (communicatie) beleid.
Daarnaast moeten Nederland zijn reputatie een beetje hoog houden in de USA want de technische man van Microsoft is Nederlands en de technische man van Amazon.com ook. 

- RiverCola
- Amerika-expert
Oh! Wow!! If it ain't Dutch, it ain't much!!
En natuurlijk Walter Lewin die les geeft op MIT:
[youtube]wENZmBofwSw[/youtube]
[youtube]wENZmBofwSw[/youtube]
Econometrie studenten zullen net als alle andere studenten in allerlei vakgebieden terechtkomen, dat hoeft heus niet alleen een economtrisch vakgebied te zijn.
Wie zijn dan die Nederlanders die de technische man van Microsoft en van Amazon zijn?

Werner Vogels is van Amazon, Microsoft moet ik even opzoeken...
Hebbes:
[youtube]UuamC0T3hv8[/youtube]
1 van de belangrijkste programmeurs van Microsoft en vergadert met Bill Gates over toekomst Cloud Computing Microsoft(hij is daar de projectleader van)
[youtube]UuamC0T3hv8[/youtube]
1 van de belangrijkste programmeurs van Microsoft en vergadert met Bill Gates over toekomst Cloud Computing Microsoft(hij is daar de projectleader van)
Inderdaad. Ik kijk op zijn Wikipedia pagina en daar staat hij vermeld. Op de website van Amazon staat hij niet als officer en niet als director. We moeten daar maar even langsgaan en eisen dat hij ook op die lijst komt te staan bij de pagina van Amazon.
Hup, Holland, hup.
PS: Ik doel op deze pagina bij Amazon.com.
Aanvulling: ik zie nu ook de naam van de Microsoft man. Deze is echter niet DE man, maar slechts een van de velen aldaar.
Qua IT topprestaties is Edsger Dijkstra nog altijd DE man.

PS: Ik doel op deze pagina bij Amazon.com.
Aanvulling: ik zie nu ook de naam van de Microsoft man. Deze is echter niet DE man, maar slechts een van de velen aldaar.
Qua IT topprestaties is Edsger Dijkstra nog altijd DE man.